Урок"Звуки і букви.Повторення написання малих та великих букв,що позначають голосні звуки".

Про матеріал
Удосконалювати навички правильної вимови,каліграфічного письма,самоконтролю.
Перегляд файлу

План-конспект уроку української мови з теми«Звуки й букви. Повторення написання малих та великих букв, що позначають голосні звуки».

Мета: сформувати уявлення про рідну Україну; удосконалювати навички правильної вимови, каліграфічного письма, самоконтролю, роботи в парах, групах; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; розвивати вміння бачити красу рідного краю, спостережливість, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, естетичні почуття, любов до рідної землі, гуманне, шанобливе ставлення до всього живого.

Обладнання: карта України, предметні малюнки.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Час почати наш урок.

Будемо у світ знань мандрувати,

Будемо мову рідну вивчати.

II. Актуалізація опорних знань учнів

— Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Я хочу запросити васу подорож. Чи любите ви мандрувати? Ми з вами вирушимо в уявнуподорож Україною.

1. Каліграфічна хвилинка

Цц цв ця оц

Цвіт цвітуть

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

— До чого закликає нас автор вірша?

— Розгадайте анаграму.

На неї птах сідає,

Вона його гойдає,

А «ге» на «бе» змініть —

Звірятко стане вмить.

(Гілка — білка)

— Складіть окличне речення зі словом цвіт.

2. Робота з текстом

— Прочитайте текст. Спишіть речення, що відповідає схемі.

Узимку люди підгодовують звірів. У годівниці кладуть сіно, коренеплоди, сіль. Дорослимдопомагають школярі. Навесні розвішують шпахівні та інші гніздівці.

— Поділіть на склади слова: підгодовують, допомагають, розвішують.

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

— Сьогодні тема нашого уроку «Подорожуємо просторамиУкраїни». Ми розглянемо, як змінюютьсяприродні зони з півночіна південь.

— Діти, а ви знаєте щось про природні зони України? Хто можерозповісти?

Природа України багата й різноманітна. Її територія знаходиться в межах географічного поясу, в якому виділяються природнізони мішаних лісів, лісостепу і степу. Невелика ділянка України(Південний берег Криму) належить до зони субтропіків. Також натериторії України є два гірських райони — Карпатиі Кримськігори. Кожна природна зона поступово переходить одна в одну, маєсвої кліматичні умови й природні ресурси, ґрунти, рослинний і тваринний світ.

Праця людей зумовлена погодними умовами кожної природноїзони, її корисними копалинами.

—Запрошую розглянути  карту України.

— Які природні зони є в Україні?

(Зона мішаних лісів, лісостеп,степ, українські Карпати, Кримські гори).

— Складіть речення, використовуючи назви природних зонУкраїни.

— Запишіть його.

IV. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота з текстом

— Прочитайте із тексту «Ми живемо в Україні» виділене слово.Назвіть у ньому звуки й букви. Складіть звукову схему слова. Розкажіть, що ви знаєте про це місто.

МИ ЖИВЕМО В УКРАЇНІ

Кожен пишається країною, в якій живе. Завжди хоче сказатипро неї хороше слово.

— Чи доводилося вам бути в Києві — серці України? Чи милувалися ви Дніпром, київськими вулицями, парками, величнимисоборами? — запитують кияни.

— А чи знаєте ви, що наш край багатий на кам’яне вугілля? —хваляться діти з Донбасу.

— Приїздіть до нас — і побачите Карпатські гори, поласуєте солодким виноградом,— запрошують діти з сонячного Закарпаття.

— А кому з вас уже доводилось побувати в нашому краї і купатися в Чорному морі? — запитують діти з Криму.— Приїздіть донас!             

— А наше квітуче поле льону також схоже на сине море,— кажуть діти з Полісся.

І якщо скласти докупи усе сказане дітьми України, то можнабуде уявити її в усій красі.

2. Доповнення речень словами з тексту, їх запис

— Прочитайте речення, доповнюючи їх словами з тексту.

На Поліссі вирощують…

На Донбасі видобувають...

— Запишіть утворені речення.

— Діти, а які звірі мешкають на території України?

— Пригадаймо їх разом за допомогою загадок. (на дошцівивішуються малюнки із зображенням тварин.)

• Рудий м’ячик вправно скаче

З гілочки на гілочку.

— То не м’ячик, — кажуть діти,

— Ми впізнали…

(білочку).

• Клишоногий, волохатий,

Влітку спритний та завзятий,

Ну, а взимку-  лежебока,

У барлозі гріє боки.

(Ведмідь)

• Вдалині посеред ночі

Засвітились хижі очі.

Від його пісень у звірів

Морозець біжить по шкірі.

(Вовк)

• Хвіст куценький, довгі вуха,

Має в шафі два кожухи.

Влітку одягає сірий,

Ну, а взимку — теплий білий.

(Зайчик)

• До пухнастого хвоста

Личить шубка їй руда.

Як рушає полювати,

Не виходить зайчик з хати.

(Лисиця)

— Молодці! Зробіть звуко-буквений аналіз слів ведмідь, білка.

Ведмідь — [ведм’ід’] — 2 скл., 7 б., 6 зв. (буква м’який знак звука не позначає).

Білка — [б’ілка] — 2 скл., 5 б., 5 зв.

— Звірів ми пригадали, а хто ще, крім звірів, мешкає в природіна території України? (Птахи)

Фізкультхвилинка

Клас принишк, настала тиша.

Вже ніхто нічого не пише.

Треба паузу зробити,

Щоб здоров’ячко зміцнити.

Стали, сіли, сіли, стали,

Поробили різні вправи.

На сусіда подивись,

Усміхнись, звеселись,

Та ще й книги поскладали.

До роботи знову взялись.

 

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Робота з текстом

— Спишіть. Вставте пропущені слова з довідки.

Сонце підпливало все вище та _____. Жайворонки затихлиу _____. А серед самого саду соловейки _____. Скільки їх! І як вониголосно _____!

Довідка:співають, степу, щебетали, вище.

Де багато пташок, там _____.Зруйнуй гніздо пташине, не буде в тебе _____.Зозуля стала кувати _____.

Довідка:родини, морозу не бувати, немає комашок.

2. Виконання завдань

— Запишіть назви трьох міст, які ви запам’ятали, розглядаючикарту України. (Діти вибірково читають назви міст, які вони записали.)

Пальчикова гімнастика

Барабаню, барабаню,

Барабаню цілий день.

Барабанщик я завзятий,


Знаю безліч я пісень.

Напруженими пальцями обох рук барабанити по столу.

3. Доповнення речень

— Прочитайте речення, доповнюючи його. Запишіть утвореніречення.

У моєму місті протікає річка _________. Головна вулиця могоміста ________. У моєму місті є _________.

 

4. Вибіркове списування

— Випишіть слова з буквою «де».

Весна, лід, ліс,садівник, вода, дерево, пенал, тварина

 

VI. Підведення підсумків уроку


— Ми навчалися,  подорожували, а от який скарб ми знайшли,ви дізнаєтеся, коли відгадаєте кросворд-плутанку.

 

1. ЖЯПОРІЖЗА

4. СНАДЕ

2. ПЕТРОДНІПРОВСЬК

5. ПРОДНІ

3. ЇВМИКОЛА

6. ТАЯЛ

— Діти, то який скарб ми відшукали?

—Ми будемо примножувати й  поповнювати на кожному уроці свої знання.

— Чи сподобався вамурок?

— Що вам сподобалось найбільше?

— Що цікаве  запам’ятали?

 


 

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку