Урок звязного мовлення. "Розширення уявлень учнів про лічилки"

Про матеріал
Урок звязного мовлення. "Розширення уявлень учнів про лічилки" Встановлення та обґрунтування передбачення, відповіді на проблемні запитання.
Перегляд файлу

 УКРАЇНСЬКА  МОВА

Зв’язне мовлення    

Підготувала вчитель початкових класів Теренда Валентина Іванівна

 

Тема. Розширення уявлень учнів про лічилки

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть

-встановлювати послідовність слів у реченні;

-формулювати і обґрунтовувати передбачення;

-пропонувати відповіді на проблемне запитання;

-обговорювати відповіді  на запитання вчителя в парах;

-висловлювати і обґрунтовувати власну думку;

-піклуватися про тварин;

-використовувати віршовану мову у спілкуванні.

 

Обладнання. Картки з віршиком про котика для кожного учня, ілюстрації до лічилок, предметні малюнки про птахів і тварин, картки-довіднички, запис мелодії для фізкультхвилинки, фрагмент відео-уроку про лічилки (Уроки тітоньки Сови).

                        Хід уроку

І. Організаційний момент.

        Знову день почався діти.

        Всі зібрались на урок.

        Тож пора нам поспішити-

       Кличе в подорож дзвінок.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Дорогі діти, сьогодні ми з вами здійснимо незвичайну подорож до Країни Рухливої Гри ,а допоможе нам у цьому ось така бабусина скринька.

Відкриваємо скарбничку.

Скринька зовні невеличка.

Але в ній скарби безмежні.

Будьте дуже обережні,

Їх ніколи той не згубить,

Хто народну мудрість любить.

І багатства ці – безцінні,

Їх збирали по краплині.

Не втрачаєм часу марно,

Дістаєм перлину гарну.

 

      Із скарбнички дістаємо мушлю з написом  Лічилки.

-Ви любите рухливі ігри   (Так.)

-Часто граєтесь у  Подоляночку, у Панаса

-А як ви домовляєтесь, хто буде Подоляночкою, хто буде жмурити (Ми використовуємо у грі віршики, пісеньки, лічилки).

-На уроці  ми повторимо, що знаємо про лічилки, а також повправляємось у самостійному складанні лічилок.

ІІІ. Актуалізація  опорних знань.

Робота з мовним матеріалом.

1. Потурбуйте «банк пам’яті» та віднайдіть відомі вам лічилки. (Діти розповідають).

2.Зіставлення тексту вірша і лічилки.

-Зараз я вам прочитаю два тексти, ви їх уважно послухайте.

Вітер  в лісі повіває,

Він вербу стару хитає.

Вибіг вовчик на поляну

І на вітер косо глянув.

Вітер вовчика злякався

І в дупло верби сховався.

 

Ати-бати-

Йшли солдати!
АТИ-бати-

На базар.

Ати-бати-

Купувати.

Ати-бати-

Самовар!

 

Бесіда.

-Чи сподобались вам ці тексти?

-Про кого перший із них?  (Про вовчика і вітер).

-А про кого другий?  (Про солдатів).

-Чи подібні ці тексти?  (Ні.) –

-Чому?  (Перший текст – вірш. А другий – лічилка, його можна використати у грі).

 

Робота із картками-довідничками.

Лічилка - це віршик, оснований на лічбі. Вона завжди закінчується словами, які допомагають визначити ведучі ролі у грі та встановити у ній чергу.

 

Перегляд  фрагменту відео-уроку «ЛІЧИЛКИ».

 

Вивчення лічилок напам’ять.

- Сьогодні ми з вами вивчимо кілька лічилок, якими ви скористаєтесь під час гри на уроках фізкультури, у групі продовженого дня або вдома.

Сірий зайчик вирвав травку

І поклав її на лавку.

Хто травичку цю візьме,

 Той ловити нас піде.

 

Робота в парах.

Діти повторюють лічилку, поки запам’ятають.

Змагання на кращого читача лічилки.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Діти рухаються під музику.

У дітей завжди прості бажання

Раз веселим буде хай навчання.

Два  щоб книжки були яскравими,

А уроки тільки цікавими.

Три  щоб друзів багато вірних.

І пригод безліч неймовірних.

Вчителі щоб нас розуміли,

А батьки щоб просто любили.

 

Складання лічилок.

-Багато лічилок ви знаєте напам’ять.  Як ви думаєте, хто їх склав?  (Народ, поети).

-Так, але їх складають і маленькі діти, котрі люблять гратися. Спробуємо і ми складати лічилки. Це дуже цікаво.

Мікрофон

-Погляньте уважно на екран.

Картинки по запросу "котикякий грається"

-Кого зображено тут?  (Котика).

-Що він робить?  (Грається).

-А як іще можна сказати?  (Стрибає).

-А тепер складемо перше речення? (Котик стрибає).

-Який настрій у нього?  (Веселий).

-Отже, як можна сказати?  (Котик весело стрибає.)

-До слова стрибає маємо дібрати інше, яке б однаково закінчувалося, наприклад, промовляє, закликає.

-Спробуємо скласти перші два речення.(Котик весело стрибає, всіх до гурту закликає.)

-Веселий котик, очевидно, щось хоче запропонувати своїм друзям.

 Як ви гадаєте, що він їм скаже  (Може, якщо вони хочуть гратися , то мусять виконати якесь завдання. Скажімо так

Котик весело стрибає,

Всіх до гурту закликає,

Гей, хто хоче погуляти,

Мусить віршик прочитати…

 

-Тепер введемо в лічилку лічбу і придумаємо кінець.

Раз-  два-  три- чотири- п’ять,

Що ти хочеш прочитать

 

-Розкажемо  складену лічилку від початку до кінця.

Діти хором промовляють.

 

А зараз поділимось на дві команди

-Першу команду назвемо «Барвінок».

-Другу команду – «Ромашка».

 

-Проведемо змагання, хто краще прочитає лічилку.

 

Самооцінювання.

-Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

-Виберіть значок, намалюйте його і поясніть свій вибір.

Значки для самооцінки – смайлики.

Картинки по запросу "смайлики"

Нагородження переможців.

-Гарна вийшла в нас лічилка!

 

!У. Заключна частина.

Вчитель пропонує учням обговорити у загальному колі

-Про що ви дізналися на нашому уроці?

-Чого навчилися?

-Чим вам можуть бути корисні набуті знання й уміння?

 

Як підсумок, можу лиш сказати

Зробили багато,

Знання будем мати!

 

docx
Додано
8 березня 2020
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку