Урок звязного мовлення. "Твір-опис за картиною"

Про матеріал
Урок звязного мовлення. "Твір-опис за картиною" за картиною І.Левітана " Золота осінь". Красиво висловлюватись, влучно добирати слова-порівняння, ознаки предметів.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення 4 клас

Тема. Твір- опис за картиною.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

- красиво висловлюватися;

- влучно добирати слова-порівняння, ознаки предметів;

- зв’язно і послідовно викладати думки;

- писати твори-описи за картиною;

- оформляти свої думки письмово.

Обладнання. Репродукція картини І.Левітана “Золота осінь”, звукозапис “Жовтень” (“Пори року” П.І.Чайковського), осінні листочки.

 

І. Організаційний момент.

Емоційне налаштування.

Усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво, побажаємо кожному добра.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Ми вирушаємо в подорож у світ прекрасного, у світ природи. А допоможе нам у цьому мистецтво: музика, поезія, живопис.

Слухання вірша ( Олена  Пчілка “Як швидко літо проминуло”).

2.Бесіда за змістом вірша.

  1.     Про яку пору року розповіла Олена Пчілка?
  2.     Яку саме осінь змалювала вона (ранню,пізню)?
  3.     Які слова допомогли вам визначити, що це осінь?
  4.     Які зміни відбулись в природі з приходом осені?
  5.     А звідки в осені стільки золота?

3.   Легенда

За народним переказом Осінь – старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.

- Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і щороку дарує нам щедрі дарунки садів і полів, і чарує нас своїм осіннім золотом.

4.Прослуховування звукозапису  “Жовтень”.

- Які картини викликала музика у вашій уяві?

- Що ви хотіли б зараз робити?

- Які почуття викликала у вас почута мелодія?

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогоднішній наш урок буде сплетений як віночок із осіннього листя.  Ми познайомимося з репродукцією картини І Левітана “Золота осінь” і напишемо твір-опис за цією картиною.Тому всі завдання вам будуть пропонувати різнокольорові посланці осені – листочки.

ІV.Розвиток мовних умінь.

1.Робота над словами – ознаками осінньої природи.

Перші кленові листочки з віночка пропонують нам таке завдання. Із тексту виписати виділені слова та подумати, що вони означають.

(Виписані слова:золоте, пурпурове, ясно-червоне, фіолетове, коричневе, чорне, сіре, майже біле, багряні,  червоні, зелені).

То що ж означають слова які ви виписали?

(Вони означають кольори осені).

2.Розгляд картини І.Левітана “ Золота осінь”.

3.Відповіді на запитання, доповнення словника.

Березові листочки пропонують нам відповісти на запитання і доповнити поданий словник – ознак осінньої природи.

“Кубування”

ОЗНАКИ.

-Яка осінь зображена на картині?

(Казкова, чарівна, золота,барвиста, красива, ніжна,захоплююча, мила, золотокоса, сумна, чепурна, святкова,щедра, багата, добра, багряна).

-Яка стоїть погода?

(Тиха, суха , тепла, привітна, прохолодна,спокійна,гарна).

-Яке небо?

(Блакитне, синє,ласкаве, чисте, прозоре, сіре,  погідне, зажурене, хмарне, безхмарне).

-У які шати одяглися дерева, кущі?

(Золотисті, різнобарвні, святкові, багряні, різнокольорові, задумані, позолочені).

-Яка вода в річці?

(Холодна, чиста, прозора, кришталева.дзеркальна, синя, глибока, голуба).

-Який настрій викликає картина?

(Бадьороий, сумний, піднесений, радісний, тужливий, тривожний, веселий).

4.Дії. Намалював, описав, зобразив, намалював,передав пензлем, змалював.

5. Робота в парах.

Наступні у віночку калинові листки і на них я можу прочитати таке завдання – дібрати порівняння, які можна використати під час опису картини.

Порівняння.

Хмарки, мов білі вітрила.

Сонечко, наче веселе маля.

Берізки вбрались, мов дівчата.

Клени, мов парубки жовто-зелені.

Річка в’ється, мов голуба стрічка.

Вода прозора й чиста, як кришталь.

Небо, мов безмежне полотно.

Золоте листячко, наче монетки.

Листя, немов барвиста карусель.

Листочки, немов метелики.

Листопад, немов золотий дощ.

6.Орфографічна підготовка.

Запис на дошці” важких “слів (різнобарвні, непомітні, доторкнулася, прикрасила, врання, багряний , кетяги…).

ПСИХОГІМНАСТИКА.

“Чарівний” листочок до нас у гості прислала осінь.

1.Дивимося на нього, вдихаємо повітря і видихаємо на звук[ а], передаємо наше задоволення.

2.Видихаємо повітря на звук[ о], передаємо наше захоплення.

3.Уявіть собі, що листочок пролітає над нами і може впасти на парту. Подмемо на нього і повернемо назад.

4.Покажіть ,як дує холодний, рвучкий вітер осені.

Вправа для очей.

Уявіть собі, що чарівний листочок літає по класу. Прослідкуйте очима за його рухами. Закрили очі . Написали носиком слово “Осінь”.

V.Самостійна робота учнів.

У нашому віночку вербове листячко голосить – скласти текст-опис.

1.Схема опису.

Зачин. Що буде описано далі.

Основна частина. Опис картини.

Кінцівка.Своє ставленні до картини.

2. Усний опис картини(2-3учні).

3.Запис тексту-опису в зошити.

4.Перевірка написаного.

VІ. Рефлексія.

Вчитель пропонує учням обговорити у загальному колі.

-Про що ви дізналися на нашому уроці?

-Чого навчилися?

-Чим вам можуть бути корисні набуті знання і вміння?

-Чи сподобалися вам ваші твори?

-З яким настроєм ви закінчуєте урок?

-Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

Створення позитивного емоційного настрою.

Подивіться один на одного. Усміхніться один одному, бережіть один одного, бо такі діти є тільки на нашій Землі!!!

docx
Додано
8 березня 2020
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку