УРОКИ МАТЕМАТИКИ, ГРАМОТИ, ТЕХНОЛОГІЇ. Тематичний день «Види транспорту за способом руху» 1-й клас.

Про матеріал
  • Сьогодення вимагає від учнів: критично мислити, ставити мету та досягати її, працювати в команді, спілкуватися; від учителів: реалізувати інтегрований, діяльнісний та компетентнісний підходи, використовувати модель, яка зробить з учнів не стільки «знаючих», скільки думаючих і мислячих; тісно й плідно співпрацюючи з учнями; досягти мети Концепції «Нової української школи» (розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб,формування загальнолюдських цінностей, підтримка життєвого оптимізму,розвиток самостійності, плекання творчості й допитливості). Для досягнення вимог сучасності розроблений тематичний день у 1 класі.
Перегляд файлу

Киян Лариса Миколаївна,

учитель початкових класів

Драбівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.

ім. С. В. Васильченка – гімназія»

Драбівської районної ради

Тема тижня – «Транспорт»

Тема  дня -  «Види транспорту за способом руху»

Ключові компетентності

  • діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
  • зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання ;
  • співпрацює у групі, бере участь у грі;
  • обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком;
  • уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;
  • підтримує порядок на робочому місці.

Очікувані результати

Початковий рівень:

  • вміє користуватися найпопулярнішими видами транспорту своєї місцевості;
  • відтворює графічні знаки за зразком;
  • лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.

Середній рівень:

  • пояснює свою роль як пасажира, пішохода та правила поведінки відповідно до цієї ролі;
  • правильно записує слова, вимова і написання яких збігається;
  • знаходить значення математичних виразів на одну дію.

Достатній рівень:

  • пояснює вплив автотранспорту на довкілля;
  • оперує числами в межах 20, розв’язуючи різні життєві проблеми;
  • уживає відповідну до ситуації спілкування лексику.

Високий рівень:

  • використовує математичне мислення у розв’язані проблемних ситуацій;
  • читає вголос короткі тексти, під час читання робить логічний наголос.

Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект,відеозаписи, аудіо файли, наочний дидактичний матеріал, умовні грошові купюри, квитки на проїзд; кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, фломастери; щоденник вражень, іграшки різних видів транспорту.

 

Зміст занять протягом дня

 

Картинки по запросу фото вітання плескання в долоні один з однимІ. Створення емоційного фону заняття. Ранкова зустріч

1.Вітання «Хай-файв» (одна дитина плескає піднятою долонею в долоню іншої). Усі називають один до одного на ім’я, а потім створюють зірку успіху дня.

 

ІІ. Введення в тему. Обмін інформацією

 На столі виставлені іграшки різних видів транспорту.

  • Яким одним словом можна об’єднати назву іграшок? (Транспорт)

1.Перегляд мультфільму «Види транспорту»   https://www.youtube.com/watch?v=qp8M1QBpj6o

2. Перевірка сприймання побаченого

     -    Які є види  транспорту за способом руху? (Наземний, водний,

повітряний, підземний).

ІІІ.  Групове заняття

   Діти класу діляться на групи: «Автомобіль», «Потяг», «Літак», «Корабель».

Завдання для груп:

   1. Серед іграшок знайти ті, які належать до назви вашої групи.

   2. Розказати:

 -  по яких шляхах пересуваються;

 - чим зручні;

 - де і як використовуються;

  - назвати вид транспорту за призначенням  (Пасажирський, вантажний, спеціальний, сільськогосподарський).

 IV. Щоденні новини .

  Оголошення письмової об’яви із цілями та метою  дня, розміщення її на відповідному стенді чи дошці.

V. Навчання грамоти

1.Робота із чистомовкою

   Діти повторюють за учителем, останнє слово за змістом і римою додають самостійно.

Ини-ини-ини – по дорогах мчать…(машини).

Ій-ій-ій-за кермом сидить …(водій).

Ак-ак-ак – в небі синьому…(літак).

Ель-ель-ель – пливе в морі…(корабель).

Ай-ай-ай – ми сіли у …(трамвай).

Ири-ири-ири – всі ми …(пасажири).

2.Слухання  казки

Василь Тимофійович  мандрує

                                                                             Ніна Найдич 

Картинки по запросу Буктрейлер до казки Ніни Найдич "Василь Тимофійович мандрує"   Василь Тимофійович побачив, що Петрик торкається клавішів, зістрибнув з підвіконня і влаштувався на своєму килимку під роялем. Кіт дуже любив музику. Коли його друг грав гами, Василь Тимофійович завжди сидів спокійно — хтось міг би подумати, що він спить. А тільки-но Петрик починав грати його улюблену мелодію, він чекав, коли розлетяться всі короткі ноти, і підспівував довгим звукам. Так було на початку і в кінці твору. А в середній частині, коли в басах звучала одна тривожна нота, кота наче накривало хвилею суму і на очах його з’являлися сльози. 
   Василь Тимофійович любив дивитися на вулицю. Він стрибав на підвіконня, потім на балкон, звідти по гілці переходив на дерево –  високе, з розлогим віттям – влаштовувався на своєму улюбленому місці і дивився вниз. Особливо його цікавили тролейбуси – такі дивні створіння з вусами, що росли догори. Тролейбуси були різних кольорів – червоні, зелені, жовті, сині – і зупинялись якраз напроти будинку. Коли тролейбус від’їжджав, на зупинці нікого не залишалося. Люди зникали. Василь Тимофійович знав: якщо довго сидіти, можна побачити, що тролейбуси повертаються. Він їх упізнавав. Спочатку з’являвся червоний, за ним зелений, жовтий і, нарешті, синій. Він бачив спочатку вуса, потім весь тролейбус, проводжав його очима, коли той, рушивши з місця, набирав швидкості і невдовзі повертав за ріг. Але куди прямують, звідки з’являються ці дивні створіння і куди зникають люди із зупинки, Василь Тимофійович не знав, і це його непокоїло. Одного разу кіт спустився з дерева, перейшов через вулицю і попрямував до зупинки. Дорогою він думав, що вуса у всіх його знайомих котів і навіть у деяких чоловіків, яких він бачив у дворі, ростуть у різні боки. Це нормально і навіть красиво. Цієї миті підійшов червоний тролейбус. 
Василь Тимофійович піднявся східцями в салон і сів на вільне місце біля вікна.
    Тролейбус то зменшував швидкість, то спинявся, забираючи на зупинці людей, але поважного кота, який спокійно сидів на м’якому кріслі і дивився у вікно, ніхто не турбував.  А Василь Тимофійович з цікавістю роздивлявся навкруги. Йому дуже подобалось отак їхати. Спочатку він бачив високі будівлі. Потім будиночки стали менші – деякі майже ховались за високими парканами, і було видно тільки дахи.
Нарешті тролейбус зупинився – мабуть, від утоми. Всі люди вийшли –  навіть водій зі своєї кабіни. Але Василь Тимофійович залишився на місці. Кіт знав, що тролейбус повернеться назад, і чекав, коли той знову поїде. Так воно і сталося.   У салон почали заходити люди, в кабіну піднявся водій, і, рушивши з місця, тролейбус поїхав тим же шляхом у зворотному напрямі.
І ось Василь Тимофійович побачив знайомі місця – їхній будинок, високе дерево у дворі, що простягло свої гілки до самого балкона.
На зупинці він хотів чемно подякувати водієві за прекрасну подорож, підійшов до кабіни і раптом, несподівано для себе самого, сказав: «МНЯВ-МНЯВ-МНЯВ-МНЯВ-МНЯВ!» І не просто сказав, а наче проспівав. Музикант, який їхав у цьому автобусі, почув: «ДО-МІ-СОЛЬ-МІ-ДО», але вирішив, що йому вчувається казна-що. А це були саме ті ноти, тому що Василь Тимофійович – не такий собі пересічний кіт, а дуже розумний і музично обдарований.  Він зайшов у двір, по стовбуру каштана видряпався аж до четвертого поверху, переліз на балкон, стрибнув з підвіконня в кімнату і влаштувався на своєму килимку під роялем.

  Петрик готував музичний урок і грав п’єсу, яка найбільше подобалася котові.  Але цього разу Василь Тимофійович не допомагав – не підспівував. Він згадував свою подорож і думав: як все-таки приємно мандрувати!

Буктрейлер до казки Ніни Найдич "Василь Тимофійович мандрує" https://www.youtube.com/watch?v=Ge9tiH-ZDaU

3.Робота в парах

 Діти об’єднуються в пари, готують відповіді на запитання:

 - Про які дивні створіння з вусами згадує кіт Василь Тимофійович?

- Чому тролейбуси подобалися котові? На що вони були схожі?

- Чому завдяки таким порівнянням ми краще уявляємо світ?

- На яких тварин вам схожі інші види транспорту?

 

4.Гра «Що змінилося?»

    Для проведення гри використовується  презентація. Діти дивляться перший слайд, розглядають малюнки, за сигналом учителя закривають очі на декілька секунд, педагог відкриває наступний слайд, діти розплющують очі. Учитель запитує:

- Що змінилося?

- Які це види транспорту за рухом і призначенням?

 

Картинки по запросу фото  казкових машинок для детей       Картинки по запросу фото  казкового літака             Картинки по запросу фото  казкового корабля

Картинки по запросу фото  казкового літака         Картинки по запросу фото  казкового корабля       Картинки по запросу фото  казкових машинок для детей

 

Картинки по запросу фото  казкового корабля              Картинки по запросу фото  казкових машинок для детей      Картинки по запросу фото  казкового літака                                    

 

5. Бесіда за малюнком

 

- Розгляньте малюнок і скажіть, на якому виді транспорту ви б зараз хотіли  подорожувати і  куди.

- То скільки видів транспорту ви назвали?

- Порахуйте скільки  на малюнку  людей, тварин?

- Чи добре для людей і тварин, коли в місті багато автотранспорту?

- Скільки водіїв керують автомобілями?

 - Скільки пасажирів вам вдалося  розгледіти?

6. Вправа «Уяви та намалюй»

Намалюйте автомобіль, який у вас буде, коли ви станете дорослими. Звучить класична заспокійлива музика для дітей music.i.ua/user/4430387/38284/

V. Математика

1.Гра «Назви одним словом» 

Картинки по запросу улюблений герой із мультфільмів дітей хто1.Фіксик Нулик любить  подорожувати. Відгадайте, якими видами транспорту він пересувається?

- Велике морське судно. (Корабель)

Картинки по запросу фото корабля

 

 

 

 

 

 

- Ряд з’єднанаих між собою залізничних вагонів, що рухаються за допомогою локомотиву. (Потяг)

Картинки по запросу фото потяга

- Самохідна машина для перевезення пасажирів і вантажів по дорогах. (Автомобіль)

Картинки по запросу фото автомбіля

- Літальний апарат із двигуном і нерухомими крилами. (Літак)

Картинки по запросу фото літака

- Міський рейковий електичний транспорт, що рухається завдяки мотору і живиться від підвісної електромережі. (Трамвай)

Картинки по запросу фото трамвая

- Скільки всього видів транспорту? (5)

2.Загадки про види транспорту  https://www.youtube.com/watch?v=rBBZF7Mycio

- Назвіть види транспорту.(Водний, повітряний, наземний).

- А скільки всього?

3. Сюжетно-рольова гра «У  тролейбусі»

Похожее изображениеКартинки по запросу фото 1 грнКартинки по запросу фото 1 грнГра проводиться з використанням умовних грошей й уживаних квитків.

 

Стільці заздалегідь розставлені парами із позначенням місць.

 - Розіграємо ролі, обравши пелюстки ромашки, на яких наклеєні малюнки, ким ви будете.

Похожее изображениеКартинки по запросу фото пасажирівКартинки по запросу фото кондуктора

 

(Кондуктор, водій, пасажири).

  Пасажири мають завдання купити квитки для себе, знайти своє місце і проїхатися  у тролейбусі, дотримуючись правил.

 (Можна таємно попросити двох охочих учнів зіграти роль «порушників» правил, щоб потім можна було обговорити поведінку «порушників», але наприкінці гри наголосити, що учні, які порушували правила, були акторами, що справно виконали свою роль.)

4. Гра «Чого більше і на скільки»

Картинки по запросу математика 1 клас машини ютуб

Похожее изображение

Похожее изображение

  • Скільки видів транспорту на 1 малюнку?(6)
  • А на другому? (4)
  • На третьому? (6)
  • Скільки на першому і другому? (10)
  • На якому малюнку більше автомобілів: на першому  чи третьому? (Порівну)
  • На скільки більше автомобілів на 1 малюнку, ніж на другому? (на 2)

5. Робота в групах.

- На яку геометричну фігуру схоже колесо? Намалюйте у зошиті.

- Кабіна   вантажного автомобіля ? Зобразіть це у зошиті.

- А причіп  вантажного автомобіля?

6. Гра «Чух-чух, чух-чух, чи Веселий Потяг» (віршик-гра) 

h.ua/story/238328/

VІ. Технології. Трудове навчання

Картинки по запросу інструкція як зробити човник

 

Матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, фломастери.

1.     Перегляд мультфільму про транспорт

https://www.youtube.com/watch?v=L7R0c6o3aBc

      2.Виготовлення корабликів

Технологічна картка виробу

Похожее изображениеКрок 1.

Згорніть  аркуш паперу пополам.

 

 

Похожее изображениеКрок 2.

Зігніть верхні кути до центру.

 

Похожее изображениеКрок 3.

Вільні краї аркуша з обох сторін загніть

вгору.

Похожее изображениеКрок 4.

Підверніть вільні куточки всередину, щоб

Похожее изображениевийшов трикутник.

Крок 5.

Кути трикутника звести, щоб вийшов квадрат.

Похожее изображениеКрок 6.

Підгинаємо два кути з нижньої сторони вгору, 

знову виходить трикутник.

Похожее изображениеКрок 7.

Кути підстави трикутника звести,

 щоб вийшов квадрат.

Похожее изображениеКрок 8.

Розводимо куточки, доки не вийде кораблик.

 

Похожее изображениеКрок 9.

Прикрашаємо кораблик.

 

3. Рухлива гра «Злови звук різних  видів транспорту»

 Учні пересуваються у вільному напрямку по класу. Коли вчитель увімкне заздалегідь записаний звук корабля – пливуть у човні. Якщо звук потяга – учні стають  один за одним, всі разом рухаються, автомобіля –  присідають і руки тримають за кермом, перед собою.

VІІ. Підсумок дня

Робота в щоденнику вражень

Картинки по запросу фото щоденника вражень

Сьогодні я дізнався..

Сьогодні мені сподобалося…

Сьогодні я зрозумів…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Дякую за корисні матеріали. Для мене це ще нове.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лузихіна Людмила Олегівна
    Чудовий день, я думаю дітям буде дуже цікаво
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лисянська Анна Леонідівна
    Дякую за цікавий і корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4.  Nataly
    Дякую вам за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Власюк Олена
    Дякую! Ви дуже старанна та творча людина. Прекрасний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Аннас Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 березня 2018
Переглядів
9234
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку