Уроки математики у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В. НУШ

Про матеріал
Використані на уроках математики елементи STEM-освіти та цікаві завдання на розвиток пам'яті, логічного та критичного мислення допоможуть якісно опанувати навчальний матеріал.
Перегляд файлу

Урок  математики № 10 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 2. Складання і розв'язування задач та їх порівняння. Вимірювання та креслення відрізків.

Мета. Удосконалювати знання таблиць додавання і віднімання числа 2, оперувати отриманими знаннями; вчити складати та розв'язувати задачі, розрізняти їх за типами; формувати геометричні компетенції: вимірювати й креслити відрізки заданої довжини; визначити властивості відрізка як геометричної фігури; розвивати обчислювальні навички, логічне та критичне мислення; формувати математичну грамотність; виховувати уважність, старанність, почуття відповідальності .

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки для хвилинки каліграфічного письма, кольорові олівці, плакати для складання таблиць віднімання й додавання числа 2, матеріали для групової роботи,  плакати з ребусами, рахунковий матеріал.

Хід уроку.

І.Організаційна частина.

Робота з віршем.


Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп'ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.


  • Якою наукою треба оволодіти щоб досягти  успіху у житті?
  • Для вирішення яких життєвих задач може знадобитися математика?

ІІ. Оголошення теми і задач уроку.

  • Прослухайте аудіозапис та запам'ятайте задачі сьогоднішнього уроку.

(Після прослуховування запропонувати дітям відтворити почуте.)

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. - Визначте, яке число сховалось за смайликом.

8 + = 10                + 3 = 5

11 - = 9                 9 - = 7

  • Що спільного між усіма прикладами?
  • Так, героєм нашого сьогоднішнього уроку буде число 2.
  1.  - На картці запишіть у клітинці цифру 2 згідно правил каліграфічного  написання цифр, «оживіть» цифру 2 (намалюйте їй очі, ротик, вушка, ніжки, ручки).
  2. - А тепер ми будемо складати таблиці додавання і віднімання числа 2. (Учитель демонструє плакати, які треба доповнити необхідними числами. Виконуючи необхідні дії із наочністю, діти знаходять відповідь, додають у таблицю потрібне число.)

1+2=3                                                                        3-2=1

2+2=4                                                                        4-2=2

3+2=5                                                                        5-2=3

4+2=6                                                                        6-2=4

5+2=7                                                                        7-2=5

6+2=8                                                                        8-2=6                                               

7+2=9                                                                        9-2=7

8+2=10                                                                    10-2=8

9+2=11                                                                    11-2=9

  • Визначте математичну закономірність у таблиці на додавання числа 2, на віднімання числа 2.
  • Прочитайте таблицю пошепки, попрацюйте в парах і розкажіть по пам'яті таблиці один одному. (Потім можна запропонувати декільком учням розказати  математичні таблиці по пам'яті «ланцюжком».)
  1. Робота у групах. Діти отримують плакати з прикладами, у які треба вставити знаки +, - . Через визначений час діти презентують і аналізують свою роботу.

7 □ 2 □ 1 = 8

9 □ 2 □ 3 =8

11 □ 2 □ 1 =10

9 □ 0 □ 2 =7

8 □ 2 □ 2 = 8

7 □ 2 □ 0 = 5

  1. Фізкультхвилинка. (Для фізкультхвилинки використати найпростіші  танцювальні рухи у стилі шафл.) 
  2. Робота над задачами.
  • Розгадайте ребус і дізнайтеся над чим будемо працювати  далі.

C:\Users\Дом\Desktop\загружено.jpg

  1. Робота над задачею №4 с.14 (Визначити, які величини дані у задачі, а які треба шукати, тип задачі, якою дією треба розв'язати задачу. Дії задачі відобразити за допомогою наочності або інсценізувати з учнями класу. ) 

C:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpg               C:\Users\Дом\Desktop\учень.jpeg C:\Users\Дом\Desktop\учень.jpeg 

9 + 2 = 11 (учн.)

-Як змінити задачу, щоб вона  розв'язувалася відніманням?

 

  C:\Users\Дом\Desktop\учень.jpeg  C:\Users\Дом\Desktop\учень.jpeg    C:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpg

 

11 – 2 = 9 (учн.)

C:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpg                                         C:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpg

9 – 2 = 7 (учн.)  й т. д.

  1.   Робота над завданням №5 с. 14

За малюнками у підручнику дітям пропонують скласти і розв'язати задачі. З'ясувати, що спільного між задачами, чим вони відрізняються. Звернути увагу на те, що обидві задачі розв'язуються відніманням, але відрізняються за типами.

  1. Гімнастика для очей.
  2.                      Робота з геометричним матеріалом.

Діти вимірюють відрізок у завданні підручника №6, визначають довжину відрізка на 2 см коротшого від поданого, креслять його у зошитах. Точки, які обмежують відрізок, позначають великими буквами. Звернути увагу дітей, що відрізок як геометрична фігура  завжди має позначені точками початок і кінець. Для кращого засвоєння матеріалу слід порівняти відрізок з променем і прямою.

  1.                      Робота над завданням з логічним навантаженням.

Запиши всі двоцифрові числа, у яких одиниць на 3 більше за кількість десятків.

  • Які числа називають двоцифровими?
  • З якого боку (правого чи лівого) записуємо одиниці? Десятки ?

     ІІ      І

1

4

  розряд     розряд

 десятків    одиниць

  • Яке найменше число може стояти у розряді десятків?
  • Яке число треба записати у розряд одиниць, щоб воно було на 3 більше   за кількість десятків?

14    25    36    47    58    69

IV. Підсумок  уроку.

  • Спробуйте прочитати піктограму й пригадати те, що вчили на уроці.

 

     +2    -2

    C:\Users\Дом\Desktop\unnamed.png

      C:\Users\Дом\Desktop\0100c6wb-ca3c.jpg

        На  3  ˃

 

 

 

  • Що на уроці сподобалось найбільше?
  • Що було найскладнішим?
  • Чи всі задачі уроку було виконано?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики № 11 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 3. Складання і розв'язування задач та їх порівняння. Порівняння іменованих чисел.

Мета. Удосконалити й розширити знання таблиць додавання й віднімання числа 3; застосовувати отримані  знання під час обчислень; вчити складати, розв'язувати та порівнювати задачі різних типів; актуалізувати вивчене про одиниці вимірювання довжини, порівнювати іменовані числа що виражають одиниці вимірювання довжини; розвивати пам'ять, логічне мислення та обчислювальні навички; формувати математичну грамотність; виховувати наполегливість, старанність.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання:кольорова крейда для дошки, плакат з одиницями вимірювання довжини, аудіозапис із темою та задачами уроку, наочність із задачами уроку, кольорові олівці.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Урок починається віршем, знайомим з минулого уроку, але учитель пропонує додати у вірш пропущені слова.


Якщо хочеш досягнути

У житті своїм ______,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до ____.

Калькулятор і ________,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може _______ голова.


(Вершин, глибин, комп'ютер, світла.)

  • Поясніть значення фразеологізмів: «запхнути за пояс», «світла голова».
  • Як математика допомагає здійснити мрії дітей?

ІІ. Оголошення теми і задач уроку.

Діти прослуховують аудіозапис із оголошенням теми і задач уроку, після чого відтворюють почуте і позначають на дошці за допомого наочності (це може бути «математична квітка», на пелюстках якої записані задачі уроку або блок-схема із задачами уроку, тощо.)

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. – Діти, у кого день народження 3-го числа?
  • Так, героєм наступних  завдань буде число 3.

(Діти виконують завдання для хвилинки каліграфічного письма. На картці у клітинку вписують цифру 3 згідно правил каліграфічного письма, «оживляють» її.)

  •  А тепер ми будемо складати таблиці додавання і віднімання числа 3.
  • Пригадайте, які випадки додавання і віднімання числа 3 ви знаєте.
  • Поясніть додавання і віднімання числа 3 з переходом через розряд.

8 + 3 =                    9 + 3 =

11 – 3 =                  12 – 3 = 

  • Які приклади можна назвати оберненими і чому?
  • Прочитайте таблиці пошепки два рази.
  • Попрацюйте у парах, розкажіть по пам'яті таблиці один одному.
  • Хто хоче сам розказати по пам'яті таблиці?
  1. Фізкультхвилинка ( під музичний супровід діти виконують найпростіші танцювальні рухи стилю шафл).
  2. Отриманий у попередньому завданні досвід допоможе виконати наступне завдання.

Продовжте математичний ряд.

3;  2+3;  6;  3+3;  9;  4+3;  -------

  • З чого складається математичний ряд?
  • Визначте математичну закономірність  ряду.
  1. Робота над круговими прикладами завдання №2 с. 15  підручника.

Після обчислення прикладів провести взаємоперевірку, звіритися з відповідями на дошці, підсумувати результати.

  1. Гімнастика для очей.
  2. Робота над задачами.
  • Розшифруйте слово і дізнаєтесь про наступний етап уроку.

А З А А Д Ч  - задача

  1. Складання і розв'язання задач за малюнками підручника (№3(1,2) с. 15)

Визначити, які величини дані у задачі, а які треба шукати.

3 + ? = 11

  • Який компонент і якою дією треба шукати ?
  • Визначте тип задачі.
  • Як розв'язати  задачу за другим малюнком?

12 – 3 = ?

  • Визначте тип задачі.
  • Що спільного між задачами, чим вони відрізняються?
  1. Робота над геометричним матеріалом.

Дітям пропонується 5 с подивитись на плакат з одиницями вимірювання довжини, потім закрити плакат і розказати по пам'яті побачене.

1 см = 10 мм

 

1 дм = 10 см

 

1 м = 100 см = 10 дм

  • Виміряйте відрізок у підручнику. (№4 с. 15)
  • Якої довжини буде відрізок на 3 см довший від поданого?
  • Накресліть його у зошиті.
  • А тепер будемо вчитись порівнювати іменовані числа. (Пригадати техніку порівняння іменованих чисел, розібрати біля дошки)

30 дм                                                                      15 см                                                   90 см

3 м ˃ 12 дм         15 см = 1 дм 5 см        87 см ˂ 9 дм

Самостійна робота із взаємоперевіркою.

І варіант: 8 дм □ 80 см;    2 дм 3 см □ 32 см

ІІ варіант: 7 дм □ 17 см; 2 м □ 15 дм

  1. Презентація короткого повідомлення про логіку (підготувати учня заздалегідь).

Логіка – наука про правильне мислення, здібність міркувати. З давньогрецької мови  логос перекладається як розум, думка.

  • Саме для виконання наступного завдання нам і знадобиться вміння міркувати, мислити логічно.

Запиши  число 5сімома однаковими цифрами і знаками дій.

1 + 1 +1 +1 +1 +1 -1 = 5

Завдання розібрати практично, визначити ланцюжок міркувань.

ІV. Підсумок уроку.

Звернутися до наочності, на якій було позначено задачі уроку.

  • Чи всі задачі уроку було виконано?
  • Які свої якості ми розвивали на уроці?
  • Що зацікавило на уроці найбільше?
  • Які завдання хотіли би виконати ще?

                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики № 12 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 4.Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Порівняння виразів. Вимірювання довжини ламаної.

Мета. Удосконалити знання таблиць додавання і віднімання числа 4, пояснити обчислення прикладів з переходом через розряд; вчити розв'язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць, зіставити їх із задачами на різницеве порівняння; вправляти у порівнянні виразів; вимірювати ламану, визначити властивості ламаної; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення; формувати математичну грамотність; виховувати старанність, інтерес до математики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки з текстом вірша про математику, малюнки із спортивним обладнанням до настільного тенісу, відеоматеріали про спортивні ігри: настільний теніс і великий теніс, фізична карта світу, плакати для самоперевірки завдань.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.


Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп'ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.


У дітей на партах картки з текстом віршу. Вони читають вірш пошепки, потім декілька учнів виразно читають уголос. Можна запропонувати розказати вірш з пам'яті (вірш знайомий з попередніх уроків).

  • Чим корисна математика?
  • Знайдіть і підкресліть у вірші іменники.
  • На які питання вони відповідають?

ІІ. Оголошення теми уроку.

Діти читають тему уроку, записану різними кольорами. Визначають задачі уроку, налаштовуються на досягнення кінцевого результату.

Таблиці додавання і віднімання числа 4.Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Порівняння виразів. Вимірювання довжини ламаної.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Робота з фізичною картою світу.
  • Роздивіться фізичну карту світу. Скільки океанів існує на планеті? (Діти за допомогою вчителя визначають на карті місцезнаходження та кількість океанів, називають їх.)

Тихий океан (найбільший океан)

Атлантичний океан

Індійський океан

Північний Льодовитий океан (найменший океан)

  • Сьогодні на уроці буде головувати яке число? Хто зрозумів?
  1. Хвилинка каліграфічного письма  цифри 4. Пригадати правила написання цифр. Прописати у зошиті рядочок  за зразком, звернути увагу на закономірність  розташування цифр у рядочку.

4

 

4

 

4

 

4

4

 

4

4

 

4

4

4

 

4

4

4

 

  1. Робота над складанням таблиць додавання і віднімання числа 4.

 

  • Пригадайте, які випадки додавання і віднімання числа 4 ви знаєте.
  • Поясніть додавання і віднімання числа 4 з переходом через розряд.

7 + 4 =                    8 + 4 =             9 + 4 =

11 – 4 =                  12 – 4 =            13 – 4 =

  • Які приклади можна назвати оберненими і чому?
  • Прочитайте таблиці пошепки два рази.
  • Попрацюйте у парах, розкажіть по пам'яті таблиці один одному.
  • Хто хоче сам розказати по пам'яті таблиці?
  1. – Знайди приклади, які розв'язано неправильно, і запиши правильні відповіді.

11-4+10=17            18-10+4= 11                 7+4-2=9            8+4-3=8

          12-3+4= 14             9+3-4= 8                       8+3-4=7            9+2-3= 8

  1. Фізкультхвилинка  з використанням найпростіших танцювальних рухів у стилі шафл.
  2. Робота над порівнянням виразів за допомогою знаків  ˃; ˂; =. (Завдання №4 с.16 підручника.)

Перед виконанням завдання доцільно пригадати алгоритм порівняння чисел і виразів.

 

   11     ?         9                      13     ?      12                                  9       ?        10                              8        ?       11

9+2 □ 12-3                 14-1□8+4                5+4 □14-4            12-4 □ 7+4

Звернути увагу на табличні випадки додавання і віднімання числа 4. Розв'язати фронтально з поясненням біля дошки.

Самостійна робота.

І варіант: 8+2□11-3;   14-2□4=2.

ІІ варіант: 6+4□13-2;   11-4□9+4.

Після виконання завдань самостійної роботи провести взаємоперевірку у парах.

  1. Гімнастика для очей.
  2. Робота над задачами.
  • Подивіться на малюнки зі спортивним обладнанням (малюнки з обладнанням до настільного тенісу). Для якої гри їх можна використати?

Діти читають задачу про настільний теніс, визначають дане і шукане, складають скорочену умову задачі, записують у зошит, пояснюють спосіб розв'язання задачі, визначають тип задачі.

Після розв'язання задачі продемонструвати дітям відео з грою у настільний теніс, а потім у великий теніс.

  • Чим схожі ігри? Чим вони відрізняються ?

Після обговорення відео дітям дають завдання скласти задачу про ракетки та гумові м'ячі для великого тенісу із запитанням: На скільки…?

Після опрацювання другої задачі, порівняти її з попередньою.

  1. Робота над геометричним завданням.
  • З чого складається ламана? (Ламана складається із відрізків, які називають ланками. Кінець одного відрізка - це одночасно початок іншого.)
  • Що називають вершинами ламаної лінії? (Кінці ланок (відрізків) називають вершинами ламаної лінії.)
  • Скільки ланок має ламана на малюнку підручника у завданні №6 ?
  • Виміряйте кожну ланку ламаної та обчисліть її довжину.
  • Звіртеся з правильною відповіддю. Чи співпали ваші вимірювання?
  • Зробіть ламану з дротинок і покажіть свої роботи один одному.
  1.                      Робота над завданням із логічним навантаженням.

Запиши число 10 не менше ніж чотирма (можна більше, ніж чотирма) однаковими цифрами і знаками дій.

2+2+2+2+2=10                      2+2+2+2+2+2-2=10

5+5-5+5=10                             5+5+5+5-5-5=10

  1.                      Підсумок уроку.
  • Чи всі задачі уроку виконано?
  • Що на уроці зацікавило найбільше?
  • Які якості розвивали завдання уроку?
  • У яких ситуаціях повсякденного життя можуть бути у нагоді отримані знання?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  математики №13 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.

Тема. Букви латинського алфавіту. Порівняння задач на зменшення числа на кілька одиниць і на різницеве порівняння. Позначення геометричних фігур буквами.

Мета. Познайомити дітей з буквами латинського алфавіту та їх використанням у математиці; дати уявлення про те, що точки позначають великими латинськими буквами; вчити розв'язувати та робити порівнювальний аналіз задач на зменшення числа на кілька одиниць та на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення; формувати математичну грамотність; виховувати зацікавленість до вивчення математики, бажання активно працювати.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання: підручник, наочність, де  відображено задачі уроку, демонстраційні матеріали для розв'язання задач,плакат з поняттям про логіку, цифри для логічного завдання.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

- Пригадайте з попередніх уроків вірш  про математику, розкажіть його по пам'яті.


Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп'ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.


  • Знайдіть у вірші римовані пари слів.
  • Як математика робить голову «світлою»?

ІІ. Оголошення теми уроку.

Діти читають тему уроку. Визначають задачі уроку, які відображено  у наочності, налаштовуються на досягнення кінцевого результату.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Хто швидше обчислить математичний ланцюжок? (№1 с. 17 підручника)

10    +2    -4  +3  -4   +3   +2   -3     +4  = ? 

  1. Установи закономірність та продовж послідовність.

1+4;  10;  2+4;  20;  3+4;  30; 4+4;  …..

  1. Знайомство з буквами латинського алфавіту на форзаці підручника.

У математиці прийнято використовувати латинські букви для позначення чисел, величин, геометричних фігур.

  • Чи схожі латинські букви на букви українського алфавіту?
  • Чи читаються вони так само?
  • Які латинські букви схожі на англійські?
  • Покажіть у алфавіті латинські А, В, С й т. д.
  1. Робота над завданням №3 підручника на с. 17
  • Великими чи маленькими буквами позначені точки на малюнку? (Підвести дітей до висновку, що точки позначаємо саме великими, а не маленькими буквами.)
  • Які точки належать прямій?
  • Які точки не належать прямій?

 

  1. Фізкультхвилинка. (Для фізкультхвилинки використати найпростіші  танцювальні рухи у стилі шафл.) 

 

  1. Робота над задачами.

У лісовій школі навчалося 12 їжачків, а білочок на 3 менше. Скільки білочок навчалося у лісовій школі?

Для кращого усвідомлення задачі доцільно використати наочність. Визначити дане й шукане, записати скорочену умову, розв'язати задачу, визначити тип задачі.

У лісовій школі навчалося 12 їжачків та 9 білочок. На скільки більше навчалося їжачків, ніж білочок?

Після розв'язання обох задач провести порівнювальний аналіз.

  • Що спільного між задачами?
  • Чим відрізняються задачі?
  1. Гімнастика для очей.
  2. Робота над завданням з логічним навантаженням.

Запиши числа другого десятка, у якому кількість десятків на 6 менша від кількості одиниць.

  • Хто з попередніх уроків пригадає що таке логіка?

Логіка – наука про правильне мислення, здібність міркувати. З давньогрецької мови  логос перекладається як розум, думка.

  • Потрібні нам числа будуть одноцифровими чи двоцифровими?
  • Яке найменше число може стояти у розряді десятків?
  • Яке число треба записати в розряді одиниць, щоб воно було на 6 більше від числа розряду десятків?

на 6˂       на 6 ˃

1

7

2

8

3

9

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Чи змогли ми виконати поставлені задачі?
  • Що було найскладнішим?
  • Які «цікавинки»  уроку сподобалися найбільше?                                           

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики № 14 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.

Тема. Вирази зі змінною. Складання і розв'язування задач за малюнками і короткими записами.

Мета. Познайомити дітей з виразами зі змінною, знаходити значення буквених виразів;  позначати змінну буквами латинського алфавіту; вчити складати і розв'язувати задачі за малюнками і короткими записами; формувати математичну грамотність; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення; виховувати старанність, заохочувати до вивчення математики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Опрацювання висловлення відомого українського математика Георгія Вороного.

«Без знання математики неможливо зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, як вчені вивчають природні явища»

  • Що допомагає зрозуміти математика?
  • Коли у життєвих ситуаціях ми використовуємо знання математики?
  • Чи важлива математика для людей?

ІІ. Оголошення теми і задач уроку.

Діти читають тему уроку та визначають разом з учителем задачі уроку та записують їх на дошці кольоровою крейдою у вигляді піктограми. Обговорюють,  якими позначками записати інформацію.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. – Знайди приклади, які розв'язано неправильно, і запиши відповіді у порядку спадання.

15-7=8                12-5=8  !           6+8=14            9+9=19  !

14-3=12  !           9+3=12            21-2=20   !        8-3=5

 

19   18   14    12    11    8    7    5

 

  1. – Які числа сховалися за малюнками?
  • + 3 = 8                                   7 + C:\Users\Дом\Desktop\sliva-640x843.png =11          

      9 -C:\Users\Дом\Desktop\загружено.jpg= 5                                 C:\Users\Дом\Desktop\unnamed.jpg- 4 = 6

  • В математиці  невідомі числа позначаються змінною (буквою).  Використовують для цього латинський алфавіт.
  • Якою змінною замінимо полуничку?  Яблучко? Сливку? Абрикос?

а + 3 =8                            7 + х  = 11

9 – у = 5                            с – 4 = 6

  1. Заповнення таблиці.

Розібрати на практиці, як замість змінної підставляти потрібне число.

    у

0

6

7

8

9

11

20

у + 4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка. (Для фізкультхвилинки використати найпростіші  танцювальні рухи у стилі шафл.) 
  2.  
  3. Робота над завданнями №3, №4  підручника с.18

Знайди  суму  9+а , якщо  а=2; 3; 4.

Знайди різницю а-4, якщо а=12; 13.

Два останніх вирази діти складають самостійно, виконують взаємоперевірку.

  1. Робота над задачами.
  • Складання задач за малюнками.
  • Що зображено на малюнку?
  • Які величини дані у задачі?
  • Які величини віднесемо до шуканого?
  • Як поставити запитання  щоб задача була на зменшення числа на декілька одиниць? На збільшення числа на кілька одиниць?
  • Щоб задачу було розв'язувати цікавіше придумаймо сюжет до неї.

Діти записують у зошит розв'язання і відповідь, проводять порівнювальний аналіз задач.

Гімнастика для очей.

  • Складання задач за короткою умовою.
  • Про що будемо розв’язувати задачі?
  • Роздивіться умову першої задачі, які величини дані у задачі, а які віднесемо до шуканого?
  • Визначте тип задачі.
  • Якою дією розв'язують задачу на зменшення числа на кілька одиниць?

Діти записують у зошит розв'язання та відповідь задачі.

Аналогічно проводиться робота над короткою умовою другої задачі.

  • Чим схожі задачі?
  • Чим вони відрізняються?
  1. Робота над геометричним завданням з логічним навантаженням.
  • Пригадайте, що таке геометрія?

Геометрія – це розділ математики, що вивчає геометричні фігури та їх властивості.

  На практичних прикладах визначити, чим пряма відрізняється від променя та відрізка.

 

 

           

 

Накресли пряму. Постав на ній точки А, В, С так, щоб АС=3 см, ВС=4 см.

Перед виконанням завдання визначити алгоритм дій. З'ясувати, з чого починати виконання завдання. Допомогти дітям зрозуміти, чи існують декілька варіантів виконання завдання. Опрацювати на практиці запропоновані учнями варіанти дій (навіть помилкові) що знайти істинні рішення.

 

        А      3 см          С        4 см            В

                                            

 

 

 

         В              А     3 см     С                     

                                                                       

                        4 см

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Чи виконали поставлені задачі уроку? (Повернутися до створених на початку уроку піктограм)
  • Що на уроці зацікавило найбільше?
  • Що вважаєте найскладнішим?
  • У яких  ситуаціях повсякденного життя нам знадобиться знання геометрії?

                                                                                                                                                                                                                                               

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку