Урок математики № 10 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 2. Складання і розв'язування задач та їх порівняння. Вимірювання та креслення відрізків.
Мета. Удосконалювати знання таблиць додавання і віднімання числа 2, оперувати отриманими знаннями; вчити складати та розв'язувати задачі, розрізняти їх за типами; формувати геометричні компетенції: вимірювати й креслити відрізки заданої довжини; визначити властивості відрізка як геометричної фігури; розвивати обчислювальні навички, логічне та критичне мислення; формувати математичну грамотність; виховувати уважність, старанність, почуття відповідальності .
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки для хвилинки каліграфічного письма, кольорові олівці, плакати для складання таблиць віднімання й додавання числа 2, матеріали для групової роботи, плакати з ребусами, рахунковий матеріал.
Хід уроку.
І.Організаційна частина.
Робота з віршем.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп'ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
ІІ. Оголошення теми і задач уроку.
(Після прослуховування запропонувати дітям відтворити почуте.)
ІІІ. Робота над темою уроку.
8 + ☺= 10 ☺ + 3 = 5
11 - ☺ = 9 9 - ☺ = 7
1+2=3 3-2=1
2+2=4 4-2=2
3+2=5 5-2=3
4+2=6 6-2=4
5+2=7 7-2=5
6+2=8 8-2=6
7+2=9 9-2=7
8+2=10 10-2=8
9+2=11 11-2=9
7 □ 2 □ 1 = 8
9 □ 2 □ 3 =8
11 □ 2 □ 1 =10
9 □ 0 □ 2 =7
8 □ 2 □ 2 = 8
7 □ 2 □ 0 = 5
9 + 2 = 11 (учн.)
-Як змінити задачу, щоб вона розв'язувалася відніманням?
11 – 2 = 9 (учн.)
9 – 2 = 7 (учн.) й т. д.
За малюнками у підручнику дітям пропонують скласти і розв'язати задачі. З'ясувати, що спільного між задачами, чим вони відрізняються. Звернути увагу на те, що обидві задачі розв'язуються відніманням, але відрізняються за типами.
Діти вимірюють відрізок у завданні підручника №6, визначають довжину відрізка на 2 см коротшого від поданого, креслять його у зошитах. Точки, які обмежують відрізок, позначають великими буквами. Звернути увагу дітей, що відрізок як геометрична фігура завжди має позначені точками початок і кінець. Для кращого засвоєння матеріалу слід порівняти відрізок з променем і прямою.
Запиши всі двоцифрові числа, у яких одиниць на 3 більше за кількість десятків.
ІІ І
1 |
4 |
розряд розряд
десятків одиниць
14 25 36 47 58 69
IV. Підсумок уроку.
+2 -2
На 3 ˃
|
|
Урок математики № 11 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 3. Складання і розв'язування задач та їх порівняння. Порівняння іменованих чисел.
Мета. Удосконалити й розширити знання таблиць додавання й віднімання числа 3; застосовувати отримані знання під час обчислень; вчити складати, розв'язувати та порівнювати задачі різних типів; актуалізувати вивчене про одиниці вимірювання довжини, порівнювати іменовані числа що виражають одиниці вимірювання довжини; розвивати пам'ять, логічне мислення та обчислювальні навички; формувати математичну грамотність; виховувати наполегливість, старанність.
Тип уроку:комбінований.
Обладнання:кольорова крейда для дошки, плакат з одиницями вимірювання довжини, аудіозапис із темою та задачами уроку, наочність із задачами уроку, кольорові олівці.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Урок починається віршем, знайомим з минулого уроку, але учитель пропонує додати у вірш пропущені слова.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм ______,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до ____.
Калькулятор і ________,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може _______ голова.
(Вершин, глибин, комп'ютер, світла.)
ІІ. Оголошення теми і задач уроку.
Діти прослуховують аудіозапис із оголошенням теми і задач уроку, після чого відтворюють почуте і позначають на дошці за допомого наочності (це може бути «математична квітка», на пелюстках якої записані задачі уроку або блок-схема із задачами уроку, тощо.)
ІІІ. Робота над темою уроку.
(Діти виконують завдання для хвилинки каліграфічного письма. На картці у клітинку вписують цифру 3 згідно правил каліграфічного письма, «оживляють» її.)
8 + 3 = 9 + 3 =
11 – 3 = 12 – 3 =
Продовжте математичний ряд.
3; 2+3; 6; 3+3; 9; 4+3; -------
Після обчислення прикладів провести взаємоперевірку, звіритися з відповідями на дошці, підсумувати результати.
А З А А Д Ч - задача
Визначити, які величини дані у задачі, а які треба шукати.
3 + ? = 11
12 – 3 = ?
Дітям пропонується 5 с подивитись на плакат з одиницями вимірювання довжини, потім закрити плакат і розказати по пам'яті побачене.
1 см = 10 мм
1 дм = 10 см
1 м = 100 см = 10 дм |
30 дм 15 см 90 см
3 м ˃ 12 дм 15 см = 1 дм 5 см 87 см ˂ 9 дм
Самостійна робота із взаємоперевіркою.
І варіант: 8 дм □ 80 см; 2 дм 3 см □ 32 см
ІІ варіант: 7 дм □ 17 см; 2 м □ 15 дм
Логіка – наука про правильне мислення, здібність міркувати. З давньогрецької мови логос перекладається як розум, думка.
Запиши число 5сімома однаковими цифрами і знаками дій.
1 + 1 +1 +1 +1 +1 -1 = 5
Завдання розібрати практично, визначити ланцюжок міркувань.
ІV. Підсумок уроку.
Звернутися до наочності, на якій було позначено задачі уроку.
Урок математики № 12 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 4.Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Порівняння виразів. Вимірювання довжини ламаної.
Мета. Удосконалити знання таблиць додавання і віднімання числа 4, пояснити обчислення прикладів з переходом через розряд; вчити розв'язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць, зіставити їх із задачами на різницеве порівняння; вправляти у порівнянні виразів; вимірювати ламану, визначити властивості ламаної; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення; формувати математичну грамотність; виховувати старанність, інтерес до математики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки з текстом вірша про математику, малюнки із спортивним обладнанням до настільного тенісу, відеоматеріали про спортивні ігри: настільний теніс і великий теніс, фізична карта світу, плакати для самоперевірки завдань.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп'ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
У дітей на партах картки з текстом віршу. Вони читають вірш пошепки, потім декілька учнів виразно читають уголос. Можна запропонувати розказати вірш з пам'яті (вірш знайомий з попередніх уроків).
ІІ. Оголошення теми уроку.
Діти читають тему уроку, записану різними кольорами. Визначають задачі уроку, налаштовуються на досягнення кінцевого результату.
Таблиці додавання і віднімання числа 4.Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Порівняння виразів. Вимірювання довжини ламаної.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Тихий океан (найбільший океан)
Атлантичний океан
Індійський океан
Північний Льодовитий океан (найменший океан)
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
4 |
|
4 |
4 |
|
4 |
4 |
4 |
|
4 |
4 |
4 |
7 + 4 = 8 + 4 = 9 + 4 =
11 – 4 = 12 – 4 = 13 – 4 =
11-4+10=17 18-10+4= 11 7+4-2=9 8+4-3=8
12-3+4= 14 9+3-4= 8 8+3-4=7 9+2-3= 8
Перед виконанням завдання доцільно пригадати алгоритм порівняння чисел і виразів.
11 ? 9 13 ? 12 9 ? 10 8 ? 11
9+2 □ 12-3 14-1□8+4 5+4 □14-4 12-4 □ 7+4
Звернути увагу на табличні випадки додавання і віднімання числа 4. Розв'язати фронтально з поясненням біля дошки.
Самостійна робота.
І варіант: 8+2□11-3; 14-2□4=2.
ІІ варіант: 6+4□13-2; 11-4□9+4.
Після виконання завдань самостійної роботи провести взаємоперевірку у парах.
Діти читають задачу про настільний теніс, визначають дане і шукане, складають скорочену умову задачі, записують у зошит, пояснюють спосіб розв'язання задачі, визначають тип задачі.
Після розв'язання задачі продемонструвати дітям відео з грою у настільний теніс, а потім у великий теніс.
Після обговорення відео дітям дають завдання скласти задачу про ракетки та гумові м'ячі для великого тенісу із запитанням: На скільки…?
Після опрацювання другої задачі, порівняти її з попередньою.
Запиши число 10 не менше ніж чотирма (можна більше, ніж чотирма) однаковими цифрами і знаками дій.
2+2+2+2+2=10 2+2+2+2+2+2-2=10
5+5-5+5=10 5+5+5+5-5-5=10
Урок математики №13 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.
Тема. Букви латинського алфавіту. Порівняння задач на зменшення числа на кілька одиниць і на різницеве порівняння. Позначення геометричних фігур буквами.
Мета. Познайомити дітей з буквами латинського алфавіту та їх використанням у математиці; дати уявлення про те, що точки позначають великими латинськими буквами; вчити розв'язувати та робити порівнювальний аналіз задач на зменшення числа на кілька одиниць та на різницеве порівняння; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення; формувати математичну грамотність; виховувати зацікавленість до вивчення математики, бажання активно працювати.
Тип уроку:комбінований.
Обладнання: підручник, наочність, де відображено задачі уроку, демонстраційні матеріали для розв'язання задач,плакат з поняттям про логіку, цифри для логічного завдання.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
- Пригадайте з попередніх уроків вірш про математику, розкажіть його по пам'яті.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп'ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
ІІ. Оголошення теми уроку.
Діти читають тему уроку. Визначають задачі уроку, які відображено у наочності, налаштовуються на досягнення кінцевого результату.
ІІІ. Робота над темою уроку.
10 → +2 → -4→ +3→ -4 → +3 → +2 → -3 → +4 = ?
1+4; 10; 2+4; 20; 3+4; 30; 4+4; …..
У математиці прийнято використовувати латинські букви для позначення чисел, величин, геометричних фігур.
У лісовій школі навчалося 12 їжачків, а білочок на 3 менше. Скільки білочок навчалося у лісовій школі?
Для кращого усвідомлення задачі доцільно використати наочність. Визначити дане й шукане, записати скорочену умову, розв'язати задачу, визначити тип задачі.
У лісовій школі навчалося 12 їжачків та 9 білочок. На скільки більше навчалося їжачків, ніж білочок?
Після розв'язання обох задач провести порівнювальний аналіз.
Запиши числа другого десятка, у якому кількість десятків на 6 менша від кількості одиниць.
Логіка – наука про правильне мислення, здібність міркувати. З давньогрецької мови логос перекладається як розум, думка.
на 6˂ на 6 ˃
1 |
7 |
2 |
8 |
3 |
9 |
ІV. Підсумок уроку.
Урок математики № 14 у 2-му класі за підручником Лишенка Г. В.
Тема. Вирази зі змінною. Складання і розв'язування задач за малюнками і короткими записами.
Мета. Познайомити дітей з виразами зі змінною, знаходити значення буквених виразів; позначати змінну буквами латинського алфавіту; вчити складати і розв'язувати задачі за малюнками і короткими записами; формувати математичну грамотність; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення; виховувати старанність, заохочувати до вивчення математики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Опрацювання висловлення відомого українського математика Георгія Вороного.
«Без знання математики неможливо зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, як вчені вивчають природні явища»
ІІ. Оголошення теми і задач уроку.
Діти читають тему уроку та визначають разом з учителем задачі уроку та записують їх на дошці кольоровою крейдою у вигляді піктограми. Обговорюють, якими позначками записати інформацію.
ІІІ. Робота над темою уроку.
15-7=8 12-5=8 ! 6+8=14 9+9=19 !
14-3=12 ! 9+3=12 21-2=20 ! 8-3=5
19 18 14 12 11 8 7 5
9 -= 5 - 4 = 6
а + 3 =8 7 + х = 11
9 – у = 5 с – 4 = 6
Розібрати на практиці, як замість змінної підставляти потрібне число.
у |
0 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
20 |
у + 4 |
|
|
|
|
|
|
|
Знайди суму 9+а , якщо а=2; 3; 4.
Знайди різницю а-4, якщо а=12; 13.
Два останніх вирази діти складають самостійно, виконують взаємоперевірку.
Діти записують у зошит розв'язання і відповідь, проводять порівнювальний аналіз задач.
Гімнастика для очей.
Діти записують у зошит розв'язання та відповідь задачі.
Аналогічно проводиться робота над короткою умовою другої задачі.
Геометрія – це розділ математики, що вивчає геометричні фігури та їх властивості.
На практичних прикладах визначити, чим пряма відрізняється від променя та відрізка.
Накресли пряму. Постав на ній точки А, В, С так, щоб АС=3 см, ВС=4 см.
Перед виконанням завдання визначити алгоритм дій. З'ясувати, з чого починати виконання завдання. Допомогти дітям зрозуміти, чи існують декілька варіантів виконання завдання. Опрацювати на практиці запропоновані учнями варіанти дій (навіть помилкові) що знайти істинні рішення.
А 3 см С 4 см В
В А 3 см С
4 см
ІV. Підсумок уроку.