Уроки природознавства та основи здоров'я 4 клас

Про матеріал

матеріал підходить для учнів 4 класу на уроки природознавства з використанням конструктору LEGO. Надані завдання допоможуть у цікавій формі закріпити набуті знання, зпираючись на власний досвід учнів та навички та використовуючт конструктор для відтворення матеріалу.

Перегляд файлу

Тема: ПРИРОДНІ ЗОНИ УКРАЇНИ. КАРТА ПРИРОДНИХ ЗОН

Мета: розкрити причину різноманітності природи України; сформувати поняття про природні зони; розвивати спостережливість, мислення; виховувати дбайливе став­лення до природи України.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Бесіда

— Чи любите ви подорожувати?

— Чи однорідна природа України?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про різноманітність природи України.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Якщо мандрувати сушею з півночі на південь, то можна спостерігати, що великі ділянки земної поверхні з однаковою природою змінюють одна одну. Такі ділянки Землі називають природними зонами.

Природна зона — це місцевість зі своєрідним кліматом, ґрунтами, рос­линним і тваринним світом.

Україна займає вигідне географічне положення для життя населення й гос­подарської діяльності людини. Природа України багата й різноманітна.

Її територія знаходиться у межах географічного поясу, в якому виділяють природні зони мішаних лісів, степу.

Погляньте на карту природних зон і поміркуйте, чому на ній зображено різ­ного кольору смуги. (Міркування учнів.)

— На карті зображено різного кольору смуги. Так умовно позначають при­родні зони. Невелика ділянка України належить до зони субтропіків. Також на території України є два гірських райони — Карпати і Кримські гори.

Кожна природна зона поступово переходить одна в одну, має свої кліма­тичні умови, природні ресурси, ґрунти, рослинний і тваринний світ. Лише пе­релічивши природні зони, можна зробити висновок про різноманітність при­роди України.

2. Робота за підручником (с. 131–134)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 131.

— Що називають природними зонами?

— Як змінюються природні зони на земній кулі?

— Учні працюють за завданнями підручника на с. 132–133.

— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 134.

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Розгляньте фізичну карту України і карту природних зон України.

— Як позначаються природні зони на карті?

— Порівняйте фізичну карту і карту природних зон. Чим вони різняться?

— Продовжіть речення.

Місцевість зі своєрідними порами року, погодою, ґрунтами, формами земної поверхні, рослинами і тваринами називають...

— Як природні зони позначаються на карті України?

— Визначте, які природні зони є на території України. (Мішані ліси, лісостеп, степ, гори — Карпати, Кримські гори)

2. Робота в групах:

Скласти з конструктору LEGO карту природних зон України.

- Кожна група складає з системів окрему природну зону:

1- ша група складає зону – степ.

- Який колір будемо використовувати?

- Виберіть деталі жовтого кольору.

2-га група складає зону – лісостеп.

- Який колір будемо використовувати?

- Виберіть деталі зеленого кольору.

3-я група складає зону мішаних лісів.

- Який колір будемо використовувати?

- Виберіть деталі темно-зеленого кольору.

- Додайте гори.

- Систем якого кольору нам знадобиться?

- Обєднайте природні зони в одну карту:

3. Робота в парах

— Позначте правильну відповідь:

А) Поставте систем червоного кольору на природну зону, де знаходиться столиця України;

Б) Поставте систем синього кольору на природну зону, де знаходиться наш обласний центр.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке природна зона?

— Що є однаковим у природній зоні?

— Чим визначається погода природної зони?

— Які зв’язки між неживою і живою природою існують у природній зоні?

— Яка географічна карта допоможе вам вивчати природні зони України?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

 

Тема: РУХ НА ПЕРЕХРЕСТІ, МАЙДАНІ

Мета: вчити учнів розпізнавати види перехресть, виконувати правила переходу пе­рехресть, майданів з урахуванням місцевих умов; розвивати спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про види перехресть і рух майданами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

2. Робота за підручником

— Де утворюються перехрестя?

— Розкажіть за мал., якої конфігурації (форми) бувають перехрестя.

Учні називають, де у даному мікрорайоні (селі, селищі) є перехрестя, якої вони конфігурації.

— Що таке регульовані, нерегульовані та складні перехрестя?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах:

Скласти з конструктору LEGO макет майдану:

  • Складіть з системів: 1-ша група: палац культури та автомобіль; 2-га група: житлові   будинки; 3-тя група: дерева, кущі, дорожню розмітку.
  • Який колір будемо використовувати для дорожньої розмітки?
  • Розмістить проїзджу частину по колу.
  • Який колір для неї доберемо?

Кожна група складає частину майдану з урахуванням дорожньої розмітки:

Учні розповідають правила руху по майдану, відтворюючі рух на макетах з конструктору.

2. Робота в групах

Учитель роздає учням на вибір малюнки із зображенням різних видів перехресть. Учні мають розповісти про правила безпечного переходу цих перехресть.

3. Робота в парах:

— Позначте правильні відповіді на відтвореному майдані з конструктору:

Як рухатися по майдану?

а) Під прямим кутом;

б) по діагоналі;

в) спочатку пройти одну проїжджу частину, потім — іншу;

г) тільки по пішохідних переходах.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чи є біля нашої школи складне перехрестя? (Учитель під час екскурсії може повправлятися разом з учнями його переходити.)

— Чи є біля вашого будинку складне перехрестя?

— Повправляйтеся його переходити разом з батьками або старшими чле­нами родини.

— Чому майдан потрібно переходити не навпростець, а пішохідними пере­ходами?

— Повправляйтеся переходити майдан разом із дорослими.

docx
Додано
25 січня 2018
Переглядів
6052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку