Уроки. Тематичний день " Мої друзі"

Про матеріал
Тематичний день " Мої друзі" проведений мною в 1 класі. Інтегруються такі уроки: математика,навчання грамоти, музичне мистецтво.
Перегляд файлу

Тема дня. Мій друг

Інтегруються предмети: навчання грамоти, математика, музичне мистецтво

 Проблемні запитання:

 • Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)?

• Як знайти друзів?

• Чому нам цікаво разом?

 • Як зберегти дружбу?

 • Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців?

Завдання інтегрованого дня:

 1. Створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; 2. Допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки;

 3. Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;

 4. Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;

 5. Формувати відповідальне ставлення до тварин. Очікувані результати третього тижня:

 На кінець дня учні знатимуть:

 • хто такий друг;

• правила дружньої поведінки;

 • правила дбайливого ставлення до тварин;

  вмітимуть:

• уживати форму кличного відмінка у звертанні  та    ввічливі слова;

 • вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками та дорослими;

• слухати й чути один одного в умовах спілкування;

 • дотримуватися правил дружби та налагоджувати дружні стосунки у класній спільноті, серед однолітків;

• доглядати домашніх улюбленців.

 

 

І.Етап реалізації. Мотивації діяльності.

І. Ранкова зустріч.

Визначити який сьогодні день, число, місяць, пора року.

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC_1040.JPG

 

 

 Гра .Чарівний клубочок «Комплімент»

 Привітайтеся з учнями, попросіть їх стати в коло.

• Учасники гри сідають у коло.

• Передають один одному клубок вовняних ниток, говорять при цьому компліменти.

Отже «чарівний клубочок» зміг усіх об’єднати.

-яке було у вас відчуття, коли вам  говорили компліменти.

ІІ. Етап цілепокладання.

 2. Вправа «Незакінчені речення про друга»

 Продовжіть  речення:

 «Я вважаю, що друг – це той, хто ………..,

 тому що ………..»

ІІІ. Етап цілереалізації.

3. Гра «Дружні лабіринти»

а) Хто з друзів кращий рибалка (той, хто зліва на малюнку, чи той, хто справа)?

б) Які подарунки отримала Русалонька від друзів?

в) Розмалюй кошеня, яке грає з клубком

розмальовка кошеняти

4. Слухання казки «Казочка про дружбу»

Казочка про дружбу

Щоранку Борсучок робить зарядку. Раз–два лапками, три–чотири хвостиком… Після неї він іде збирати росу й чаювати із Сонечком. Та якось одного дня Борсучок зник. Сонечко розгублено ходило лугом і чекало на друга. Той не прийшов.

– Що трапилося? – почало хвилюватися світило. «Квіточки, яких теж здивувала відсутність Борсучка, запропонували:

– Треба з’ясувати причину. Попросимо мишку побігти до нього. Сіренька голівкою на знак згоди кивнула, хвостиком махнула й побігла до нірки Борсучка.

– Тук, тук, тук, – постукала у дверцята.

– Є хто вдома?

 – Проходьте, – почулося зсередини. Мишка дверцята відчинила й забігла в хатинку. Там у ліжечку лежав Борсучок.

– Тебе всі шукають, – пропищала мишка. Той сумно зітхнув: – Нездужаю я. Ніжка болить. Сіренька ніжку оглянула, носиком замислено повертіла й сказала: – Я незабаром повернуся. Чекай на мене. Борсучок усміхнувся: «Не забули про мене друзі.» Мишка побігла до квіточок і розповіла про хворобу Борсучка. Тут якраз і Сонечко підійшло. Вислухавши сіреньку, світило дістало промінчика: – Візьми. Він усі хвороби зцілює. – А що з ним робити? – запитала мишка. – Поклади поряд із хворою ніжкою, – порадило Сонечко. – Гаразд, – кивнула сіренька і швиденько побігла до нірки хворого. Незабаром усі побачили Борсучка. Він щасливо усміхався. – Я знову здоровий! – вигукнув Борсучок. – Ура–а! – заплескали пелюсточками квіточки. – Ура–а, – щасливо усміхнулося Сонечко. Всі раділи й веселилися. Друзі знову були разом!

 Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту почутого Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору .

Отже, діти, бути другом – це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомога.

 

5. «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу хто ти».

 Записування друзів у «Щоденник вражень». Лічба

1. - Чи знаєте ви відоме прислів’я «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Що воно означає?

2. запишіть за допомогою писаних чи друкованих літер, малюнків, позначок усіх друзів.  Це можуть бути учні з вашого класу чи старші діти, сусіди, друзі зі садка або ж тварини – домашні улюбленці.

3.  Полічіть своїх друзів , що зображені на малюнку.

 Позначте цю кількість числом.

- Хто має найбільше друзів, а хто найменше, на наскільки?

 -  Хто має однакову кількість друзів.

Отже ,діти,запамятайте, що в дружбі важлива не кількість. Ми можемо мати одного справжнього друга, і він буде ціннішим за десяток інших. Важливо, якими рисами характеру володіє наш друг.

 6. Вправа «Мій друг». Риси характеру друга

 1.  Мета цієї вправи – з’ясувати, яким має бути друг і якими маємо бути ми, щоб бути другом

 Діти станьте, будь ласка,у коло, по черзі назвіть риси характеру, якими володіє ваш друг / подруга, підійдіть до нього/ неї, візьміть за руку і виведіть на середину кола. Потім той, кого вибрали, виводить свого друга/ подругу і т. і. 2.  «Подивіться, яке велике в нас утворилося коло, і в ньому опинились усі ми. Отже, всі ми – друзі, тому поплескаймо в долоні один одному».

  Створення «візуального словника».

 Підбір відповідних слів, які характеризують «друга» (який він?), «подругу» (яка вона?), звірятко (яке воно?). Дослідження чоловічого, жіночого і середнього роду іменників та прикметників (без називання термінів)

  1. Визначте найважливіші риси характеру, які ми цінуємо в наших друзях. Запишіть ці слова друкованими літерами різними кольорами на картках паперу і почепіть на стіну,ось так ми створюємо наш словник, який допомагатиме збагачувати наше мовлення.

 2. Погрупуйте слова у три рядки: перший на означення осіб чоловічого роду, другий – жіночого, третій - середнього. Він (друг) – вірний, відповідальний, добрий, рішучий, веселий. Вона (подружка) – вірна, добра, милосердна, весела. Воно (звірятко/ кошеня/ цуценя) – кумедне, веселе, миле, пухнасте тощо.

3. - Яка різниця між цими групами слів (перша характеризує чоловіка, друга – жінку, третя – малих тварин).

4.  Розповідь про чоловічий, жіночий і середній рід, що є в українській мові.  Рід стосується не лише людей, тварин, а й предметів, речей. Щоб визначити рід, зазвичай варто підставити відповідне слово – він (чоловічий рід), вона (жіночий рід), воно (середній рід).

 Вправа «Веселка захоплень». Обговорення спільних зацікавлень

• Виберіть кольорову смужку паперу, яка відповідає вашому захопленню. Наприклад: червоний – конструювання, оранжевий – танці, жовтий – малювання, зелений – ліплення, голубий – математика, синій – гра на музичних інструментах, фіолетовий – спів.

 • Діти вибирають смужку відповідно до свого захоплення й на килимку викладають веселку.

 • Потім діти сідають в навчальні центри / осередки відповідно до своїх захоплень і придумують оригінальну назву групи.

- об’єднайтеся довкола осередків, із такими завданнями:

 Завданння: Математичний центр / осередок

Центр / осередок конструювання

– Спробуйте себе в ролі конструкторів. Сконструюйте виріб за власним бажанням за допомогою LEGO-конструктора.

 Центр / осередок малювання

– Уявіть себе в ролі художників і спробуйте намалювати картину мильними бульбашками.

– У мильний розчин (до води долийте трохи шампуню або мила) додайте акварельної фарби. Колір обирайте на власний розсуд.

 – Візьміть соломинку й обережно дмухніть через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.

– Тепер візьміть акварельний папір та легенько прикладіть його зверху до

бульбашок. Дайте просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладайте його до бульбашок різних кольорів.

 – Придумайте назву своїй роботі.

 Музичний центр / осередок

– Утворіть оркестр із різних музичних інструментів (маракаси, брязкальця, бубони, дзвіночки, металофони, трикутники) і здійсніть музичний супровід відомої дитячої пісні.

 Центр / осередок ліплення

 – Спробуйте зробити картину з пластилінових кульок.

 – Спочатку візьміть звичайну пластикову тарілку й нанесіть на неї контур майбутнього малюнка.

– Потім контури заповніть кульковою масою різних кольорів.

 – Придумайте назву вашій композиції.

 - Продемонструйте результати вашої роботи кожного осередку й оцініть власні здобутки.

5. Перегляд та обговорення мультфільму про дружбу

 «Пригоди лісових друзів – Своїх друзів бережіть»: https://www.youtube.com/watch?v=Dh4nKKhE6BA

 Запитання для обговорення:

 – Яка пригода сталася між звірятами?

– Чи можна головних героїв мультфільму назвати справжніми друзями? – Представте свою думку та обґрунтуйте

7. Дослідження «Сила дружби»

У мене  оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи давайте попробуємо  їх зламати.

• Чи вдалося це зробити?

Чому?

- А тепер кожний по одному прутику попробуйте його зламати.

• Чи вдалося це зробити?

 Чому?

• Який висновок ми можемо зробити?

8. Вивчення й виконання «Пісні про дружбу»

 «Пісня про дружбу»

 Музика: О. Янушкевич. Слова: М. Ясакова.

 Знають всі, коли є друг – все світлішає навкруг,

 Якщо сам не підведеш – друзів більше ти знайдеш.

 Приспів:

 Дружать сонце і земля, ля-ля, ля-ля.

Дружать луки і поля, ля-ля, ля-ля.

Дружать діти на землі І великі, і малі.

Разом ходим на гурток, поспішаєм на каток,

Нам незгоди не страшні – з другом весело мені.

Приспів.

 Де єднає дружба всіх – там лунає пісня й сміх,

 Свято нам несуть у дім – буде весело усім.

 Приспів.

 9. Запитання для обговорення: Чи може казковий герой бути другом?

- Хто з вас найбільше підходить на роль друга.

І V.Етап рефлексійно-оцінюючий

10. Рефлексія

Станьте , будь ласка, всі у коло.

– Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч.

 – Пригадайте, що сьогодні приємного і корисного відбулося, що вам

 запам’яталося найбільше?

 – Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки добро і дружбу.

 «Чарівний пензлик настрою»

 Учні тримають у руках символічний пензлик і по черзі говорять: «Мій настрій після закінчення заняття …….. кольору, тому що ……..» .

 Вправи «Мікрофон» / «Клубочок»

 Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон та висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж дня. На завершення запалюємо разом Свічку дружби (гарна традиція, вогонь – символ родинного затишку, а учні у класі стають не лише друзями, а й шкільною родиною).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку