Уроки тематичного дня 4 клас

Про матеріал
Розробки уроків тематичного дня по темі " Материки та океани Землі" тематичні дні дуже важливі в початковій школі для узагальнення та вивчення матеріалу. Така форма організації навчальної діяльності сприяє якісному засвоєнню знань з виучуваної теми.
Перегляд файлу

Тема. «Природа материків і океанів»

Мета. Закріпити і розширити знання учнів про Землю, природу материків та океанів. Учити аналізувати, зіставляти, порівнювати, узагальнювати. Розвивати мислення і пізнавальну активність, уміння користуватися картами, атласами, додатковими джерелами інформації. Виховувати бережливе ставлення до природи, до дому у якому ми живемо «Земля» та стійкий інтерес до пізнання навколишнього світу.

Обладнання: карта півкуль, глобус, атласи,  презентація «Земля - наш дім», мультимедійний комплект, картки для індивідуальної та групової роботи, віяльце «Світлофор», малюнки материків.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Форма проведення: урок-віртуальна подорож.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня школярики!

Відпочивать нам ніколи.

Дружно на уроці природознавства попрацюємо.

 

ІІ. Аутотренінг

                                               школярик

                                               люблю спілкуватися

                            Я                люблю мислити

                                               люблю творити

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель. – Щоб дізнатися тему уроку виконайте вправу «Дешифрувальник».

Слайд

- Так, ми закріпимо знання про материки та океани планети Земля.

- Викресліть букви які повторюються і прочитайте у формі чого буде урок.

 

ЯЯВІРЯЯТУЯЯАЛЬЯЯНАЯЯПОДОЯЯРОЖЯ

(Віртуальна подорож)

- У віртуальну подорож візьміть із собою посмішку, творчість, знання, старанність.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Зупинка «Історична»

Учитель. – На якій планеті ми живемо?

- Що цікавого ви знаєте про утворення Землі?

 

Стратегія «Розповідайко»

Учень 1. – Точний вік Землі, день її народження невідомі. Одні вчені вважають, що Земля – це уламок Сонця, який застиг у космічному холоді і став твердим. Інші вважають, що Земля утворилася із космічного пилу.

Учень 2. – Поки наша Земля охолоджувалася, формувалася пройшло багато – багато років. Всередині вона і досі гаряча – там усе кипить.

Учень 3. – Вчені підрахували, що чотири мільярди років тому Земля вкрилася корою, а вже потім з’явилися вода і суша. Це була перша архейська ера, що в перекладі із грецької мови «найдавніша»

 

Зупинка «Блакитна планета»

Слайд 2

Учитель. – Чому нашу плпнету називають «блакитною»? (Атмосфера Землі розсіює блакитні промені і створює ілюзію «блакитної» планети)

- Чому ще нашу планету називають так? Розгляньте глобус. Який колір переважає? (Водні простори)

- Чого більше – води чи суші? (Води)

 

Стратегія «Формула»

Учитель. – Більше у 10 раз води на Землі. Складіть формулу. (Діти записують на дошці: вода = суша * 10)

Презентація відео «Голуба планета» 3 частина

 

Стратегія «Уявляю» - робота в парах по картках

Учитель. – Уявіть, на планеті Земля раптом зникли водні простори. Залишилася суцільна суш. Обговоріть це питання в парах і продовжте речення.

Стратегія «Сенкан»

Учитель. – Скільки океанів входить до складу Світового океану?

- Складемо короткий вірш.

 

Океан

Великий, сильний

Живить, дає, бурлить

Життя без нього неможливе.

Могутність.

 

Фізкультхвилинка під музичний супровід «Рух води»

 

V. Усвідомлення отриманих знань

Зупинка «Цікава  математика»

Учитель. – Розв’яжіть завдання цікавої математики, а відповідь дайте поширену.

 

Слайд 3

  •                               ТИМУР – МУР + ХАТА – АТА + ИЙ = …

(Розповідь учнів цікавинок про Тихий океан)

 

Слайд4

  •                               ЄВА – А + РАНОК – НОК + ЗІР – Р + Я = …

(Учні розповідають цікавинки про материк Євразія)

 

Слайд 5

  •                               Євразія = 1+ 1 = 2 + Я

Учитель. – Що означає ця формула? (Материк Євразія складається із двох частин світу і Я живу в одній із них)

Стратегія «Світлофор»

Учитель. – Прослухайте твердження. Які з них правильні (істинні), а які – неправильні (хибні)? Просигналізуй «Так» - зеленим, «Ні» - червоним кольором.

1) У Світовому океані проживає більше тварин, ніж на суходолі.               Так/Ні

2) Рослин і тварин на суходолі й океані порівну.                                            Так/Ні

3) На великий глибинах океану росте багато водоростей.                             Так/Ні

4) До активно плаваючих організмів належать насамперед риби,               Так/Ні

     кити й дельфіни.

5) Із зростанням солоності води зростає кількість у ній організмів.            Так/Ні

6) До морських ссавців належать дельфіни, тюлені, моржі, котики.            Так/Ні

7) Тихий океан – найбільший і найглибший на Землі.                                   Так/Ні

8) З водоростей виготовляють ліки, паливо, добрива.                                   Так/Ні

 

Зупинка «Візитка материка Африка»

Слайд 6

Учитель. – Вкажіть, чим відрізняється материк Африка від інших материків?

Слайд 7

Зупинка «Порівняйка»

Стратегія «Діаграма Венна»

Учитель. – Порівняємо два материки Південну Америку та Австралію.

Слайд 8

 

Учитель. – Порівняємо материк Південну Америку із материком Антарктида.

Слайд 9

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Зупинка «Всезнайки»

Слайд 10 

Учитель. – Дайте відповіді на запитання.

Стратегія «Бліц-турнір»

  •                               Хто відкрив Америку? (Колумб)
  •                               Хто здійснив першу навколосвітню подорож і довів, що Земля має форму кулі? (Магеллан)
  •                               Які два материки Західної півкулі утворюють одну частину світу? (Північна і Південна Америка)
  •                               Найбільший материк планети. (Євразія)
  •                               Найменший материк планети (Австралія)
  •                               Океан, що омиває береги Євразії з півдня. (Індійський)
  •                               Материк, на якому розташовані США і Канада. (Північна Америка)
  •                               Найменший за площею океан. (Північний Льодовитий)

 

Стратегія «Сам»

Учитель. – Самостійно заповніть таблицю.

Зупинка «Тестова»

Стратегія «Горішок знань» (робота в групах)

Слайд 11

Учитель. – Попрацюймо в групах, хто виконає завдання, піднімає горішок знань.

Фізкультхвилинка

(Під музичний супровід)

Зупинка «Творча»

1) Екофірма «Зелений клас»

Слайд 12

Учитель. – «Екофірма» просить:

- Зібрати велику кількість рослин у класі, учитися ділитися паростками, доглядати за рослинами.

2) Операція «Розквітай, Новосілко, садами»

Учитель. – Посадіть удома садочок, деревце чи кущик.

Слайд 13

 

3) Гра «Я – планета Земля»

Слайд 14

 

Учитель. – Яким я є, яким я повинен стати, щоб Земля була вдячною мені за моє існування?

Стратегія «Екологічні долоньки»

 

Учитель. – Притуліть до глобуса свої долоньки і все життя оберігайте свою планету – вона у наших руках.

Стратегія «Комплімент»

Учитель. – Зробіть комплімент планеті Земля, бо із вісьми планет лише на Землі є всі умови для життя.

Слайд 16

 

VІІ. Підбиття підсумків

Учитель. – Закінчується наша віртуальна подорож. Усі гарно працювали. Вдома, ви розмалювали материк, на який мріяли потрапити. Прикріпіть його на нашу планету Земля.

- Погляньте, яка Земля гарна, мов веселка.

- Хай завжди вона радіє,

  Не сумує, не хворіє!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. Повторення вивченого про прикметник. Материки і частини світу

               на географічних картах.

МЕТА. Навчальна: закріпити знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки прикметника; формувати вміння розпізнавати прикметники серед інших частин мови;  ознайомити учнів з поняттям  «материки», з їхнім розміщенням на географічних картах.

Розвивальна: розвивати мислення, уважність учнів, пам'ять, вміння аналізувати; прагнення примножувати багатства Землі.

Виховна: виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу,  взаємодопомогу під час роботи в групах; любов до  рідної землі.

ВИД УРОКУ. Інтегрований урок-подорож з української мови і природознавства.

ФОРМИ І МЕТОДИ. «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Дешифрувальник», «Мікрофон», робота в групах, Метод Прес, «Світлофор».

ОБЛАДНАННЯ. Презентація, підручник «Українська мова» 4 клас, магічний квадрат, конверти з частинами мови, сигнальні картки.

Хід уроку

I.  Організаційний момент.

 

 — Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим, загадковим,проблемним)

— А ви на уроці якими повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними , активними, зібраними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А працювати ми будемо  під девізом:

Діяти активно!

Думати оперативно!                                                     

Сперечатись доказово

Для всіх обовязково!

II. Повідомлення теми, мети уроку.

Вчитель. На уроці ми повторимо вивчене про прикметник. А ще, я відкрию вам секрет.

              Сьогодні на нас чекає втіха:                                              Слайд 1
              Навколо Землі ми зможемо об'їхать.
              І зробимо це не за довгі роки,
             А за 45 хвилин уроку.        

― Сьогодні до нас на урок завітав хлопчик на ім’я Прикметник. У нього є мрія здійснити навколосвітню подорож.

Але не все так просто, для того, щоб наш герой зміг перелетіти з одного материка на інший, йому знадобиться наша допомога. Для цього ми повинні виконати завдання.

III. Актуалізація опорних знань.   

Вчитель. Діти, на якому материку знаходиться наша країна? (Євразія)                                                          ― Опишіть його одним реченням.      

― З нього розпочне свою кругосвітню подорож хлопчик Прикметник.      Слайд 2                                                              

1. Складання «Асоціативного куща» на тему «Прикметник».                

Вчитель. Я пропоную пригадати все що ви знаєте про прикметник.

 

                                                                                                                     Слайд 3

Висновок: Отже, давайте узагальнимо все, що ви пригадали про прикметник.(один учень за схемою асоціативного куща узагальнює сказане). Молодці.

― Ми продовжуємо нашу подорож. Наступна наша зупинка материк  під назвою

( Африка).

― Опишіть його одним реченням.                                                           Слайд 4

2.Каліграфічна хвилинка.

Ма те ер ик материк

– Складіть речення із словом материк. ( Усно)

3. Робота з підручником.

Вправа 153.

Вчитель.1. Прочитайте два описи й порівняйте їх.

2. Який із описів є виразнішим?

3. Завдяки чому?

Висновок. Прикметник допомагає нам яскравіше описати предмети, явища природи.

4. Сенкан.

Вчитель. А зараз ми спробуємо скласти сенкан. Хто з вас пам’ятає, що це таке? (Сенкан- це віршик, який складається з п’яти рядків.)

  • Отже, перший рядочок в нас повинен містити тему нашого уроку і складатись з одного слова- іменника. (Прикметник)
  • Другий рядочок- це в нас опис теми, він складається з двох слів прикметників. (Самостійний, яскравий)
  • Третій рядочок називає дію пов’язану з темою і складається з трьох слів- це три дієслова. (Описує, розкриває, конкретизує)
  • Четвертий рядочок складається з чотирьох слів, він висловлює ставлення з приводу обговорювання, почуття які у вас виникають. (Збагачує мовлення українського народу)
  • І п’ятий рядочок, останній складається з одного слова синоніма до першого слова, тобто висловлює сутність теми. (Ознака)                          Слайд 5

 

Вчитель. Дуже добре, ви гарно справилися з завданнями. Тепер ми можемо з нашим другом Прикметником вирушити на інший материк. Діти, як ви думаєте, яка його назва?( Північна Америка)                                                                 Слайд 6

Правильно, молодці!

― Опишіть його одним реченням.

5. Робота в парах. Вправа «Дешифрувальник».

Вчитель. Попрацюймо в парах. У магічних квадратах зашифровані слова. Знайдіть їх і запишіть у зошит.

 

А

н

т

а

р

к

Є

в

р

а

з

т

А

А

й

ю

і

и

в

ф

ч

ж

я

д

с

р

и

к

а

а

т

р

а

л

і

я

(Антарктида, Австралія, Євразія, Африка)                                             Слайд 7

 

 Вчитель.Ну що ж, ми продовжуємо нашу подорож. Наступна наша зупинка… як ви думаєте яка? Правильно ( Південна Америка ).                                   Слайд 8

― Опишіть материк одним реченням.

ІV. Робота над темою уроку.

1.Робота з підручником.

Вправа 151. ( усно)

1. Прочитайте і відгадайте загадки.

2.Які слова в загадках допомогли їх відгадати? До якої частини мови належать ці слова?    

Фізкультхвилинка.                                                                                     Слайд 9

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Вчитель. Молодці. А наша подорож продовжується. І ми уже на материці, який називається… ( Антарктида )                                                                    Слайд 10                                

― Опишіть його одним реченням.

V. Закріплення вивченого.

1.Робота в групах.

Вчитель. А зараз ми будемо працювати в групах. Обєднайтеся у групи для подальшої роботи на уроці.

   Згадайте правила спілкування в групах.

 Правила спілкування у групах.                                                                   Слайд 11

  Працювати дружно.

  Відповідати чітко.

  Не перебивати.

  Поважати думку кожного.

  Виконувати завдання вчасно.

Вчитель. У конвертах у вас слова різних частин мови і назва материка. Ваше завдання відібрати прикметники, які описують материк.

2.Метод Прес.

Працюйте за планом:

  •                 Ми  вважаємо, що...                           Слайд 12
  •                 Тому, що..
  •                 Отже,

Вчитель. Ну от, ми подолали довгий шлях і добрались до такого цікавого материка, як… ( Австралія )                                                             Слайд 13

― Опишіть його одним реченням.

 

VІ. Підсумки уроку.

1.Вправа-гра «Світлофор».

Кожен учень має картки двох кольорів – червоного і зеленого. Учитель зачитує твердження, а школярі піднімають картки відповідного кольору: якщо згодні – зеленого, ні – червоного.

  1. Прикметник – службова частина мови.
  2. Прикметник – самостійна змінна частина мови.
  3. Прикметником називається частина мови, що виражає ознаку предмета.
  4. Прикметник відповідає на питання хто? що ?
  5. Прикметник не змінюється за родами.
  6. У реченні виступає головним членом речення.
  7. У реченні виступає другорядним .

Учитель. Отже, добігла кінця наша віртуальна навколосвітня подорож материками нашої планети. Нашому другові Прикметнику дуже сподобалось, він багато дізнався нового, а вам сподобалось? А зараз давайте підсумуємо нашу роботу в подорожі.                                                                                                          Слайд 14

2. Вправа «Мікрофон».

  • Чи досягли ми мети, яку ставили перед собою на початку уроку-подорожі?
  • Чи цікавим був урок? Пізнавальним?
  • Що вам найбільше сподобалось?

VІІ. Домашнє завдання.

с. 81, вправа 154(3).

І-ша група: 1.Знайди в тексті опис синички.

ІІ-га група: 2.За допомогою яких прикметників зображено пташку?

ІІІ-я група: 3.Спиши опис, прикметники підкресли.

 

 

 

 

doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку