Уроки з використанням технології розвитку критичного мислення

Про матеріал
Мета розробки – формування вміння особистості бути спроможною вчасно й доречно відповідати викликам сучасності.
Перегляд файлу

Уроки з використанням технології

розвитку критичного мислення

 

1 клас

УРОК МАТЕМАТИКИ

Тема: Додавання і віднімання числа 7 із переходом через десяток.

Складання і розв’язування задач за схематичними записами їх умов.

Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати число 7 із переходом через десяток; учити учнів користуватися переставною властивістю при додаванні 5+7;

вчити розв’язувати задачі за схематичними записами їх умов; розвивати пізнавальну активність на логічне мислення; виховувати охайність, чуйність,  доброту.

Обладнання: таблиця каліграфії цифр, ілюстрацій ний матеріал, таблиці для усного рахунку, абаки, підручники, геометричний матеріал, ТСО.

Тип уроку: урок-подорож.

 

Х І Д    У Р О К У

 

І. Організація класу

Вступне слово вчителя.

 

    - Сьогодні, діти, коли я йшла до школи, зустріла свого друга – їжачка. Він розповів мені, що знає , є така гарна країна , яка називається - МАТЕМАТИЧНА. Він мене запитав чи знаю я таку країну, чи знаєте ви, мої любі друзі про таку країну. Я відповіла, що знаю і ви теж знаєте. Їжачок дуже просив мене провести його у такий ліс. Він довго хотів навчитися рахувати, розв’язувати приклади, вивчати різні закони, але ніяк в нього не виходить цьому навчитися.

    - Діти, давайте їжачкові допоможемо, разом з ним побуваємо в цьому лісі, покажемо йому, як гарно вміти рахувати, лічити. Якщо ви згодні ми вирушаємо в путь.

   Ви вже знаєте, а для їжачка я скажу, що цей ліс незвичайний. В ньому казкові вулиці, провулки, зустрічаються різні тварини, різні перешкоди. Тому я прошу вас будьте уважними, сміливими, допомагайте один одному, розв’язуйте усе правильно і тоді наша подорож запам’ятається на все життя.

Перша наша зупинка називається "Згадайка”.

 

ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання.

- Як узнати, на скільки одне число більше (менше) за друге?

- Яке питання до задачі ви поставили?

- Як узнали, на скільки один відрізок коротший за другий?

 

2. Усна лічба (диференційна робота).

1 група  Усно розв’язати приклади:

                              15 – 5 – 2 + 3       (11)

2 група  Математичний диктант (усно)

- доданки 5 і 6, знайти суму; (сума 11)

- зменшуване 13, від’ємник 3, знайти різницю; (різниця 10)

- знайдіть попереднє число числу 16; (попереднє число 15)

3 групаПідберіть всі двоцифрові числа, які можна вставити у віконце, щоб нерівність залишилася вірною:

                               9 + 9 > …   (10,11,12,13,14,15,16,17)

 

   Молодці! Це завдання ви виконали. Мені та їжачкові не страшно з вами йти по цьому математичному лісу.

Ми продовжуємо подорожувати по загадковому лісу.

Слідуюча зупинка – "Новенька”.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Сьогодні ми продовжуємо вивчати таблицю додавання та віднімання у межах 20 з переходом через десяток. Я пропоную вам знову скористатися переставною властивістю додавання.

- Згадайте, як формулюється переставна властивість додавання?

 

2. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

- Розв’яжіть приклади, які записано на дошці алгоритмом.

РОБОТА В ГРУПАХ.

 

 

 

 

 

 

(Спікер кожної групи доповідає алгоритм розв’язання прикладів).

Учитель:

- У яких випадках ви можете скористуватися переставною властивістю додавання?

- Знайдіть найлегший спосіб для розв’язання прикладів на віднімання.

ІV. Осмислення об’єктивних зв’язків та залежностей у матеріалі, що вивчається

1. Усні обчислення.

Робота за підручником. ст. 28 № 144, ст. 29 № 145

2. Робота в статичних парах.

ст.  28 № 142 ,  ст. 28 № 143

(Перевірка за зразком).

Фізкультхвилинка

3. Робота над задачами.

- Наступна зупинка в нашому лісі називається "Задачна”.

Ця зупинка потребує від вас повну уважність, кмітливість, зосередженість.

 

 

 

 

 

 – Хто живе в клітках у зоопарку?

- Скільки було папуг? 

- Скільки було левів? 

- Що ми знаємо про тигрів?

- Зразу можемо відповісти на запитання задачі? Чому?

- Як зрозуміти "на 7 більше”?

- Якою дією, та яким прикладом ми можемо розв’язати та записати задачу?

- Запишіть розв’язання .

- Перевірка. Скільки тигрів живе у зоопарку?   ( (3+5)+7=15(т.) )

Питання: На скільки більше тигрів, ніж левів?

На скільки менше папуг, ніж тигрів?

V. Підсумки уроку та повідомлення домашнього завдання

   Вчитель: - Діти, ми з вами завершили свою подорож по казковому математичному лісу.

    Їжачкові дуже сподобалося з вами працювати. Він помітив, що ще багато чого не знає, а за допомогою вас він навчився розв’язувати приклади та задачі.

Давайте ще раз повторимо:

- Що ми отримаємо, якщо від суми віднімемо один доданок?

- Що таке сума? Яким словом можна замінити слово "Сума”?

VI. Домашнє завдання:

- ст. 29, № 147 – записати розв’язання та відповідь до задачі;

- ст. 29, № 148 – розвязати приклади.

2 клас

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 Тема: Звуки, букви. Алфавіт

Мета: Повторити матеріал про звуки і букви. Поглибити знання учнів про звуковий склад слова. Вдосконалювати вміння розрізняти звук і букву. Розвивати вміння користуватися алфавітом для впорядкування запису слів, відчуття відповідальності за інших. Виховувати інтерес до української книжки.

Обладнання: Таблиці, картки для роботи в групах, таблиця «Пиши правильно».

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Вчитель. Діти, сьогодні у нас на уроці багато гостей. Привітаємося з ними.  Хай сьогоднішній урок всім нам принесе задоволення.  Тож не витрачаємо ні хвилинки даремно. Ми з вами сьогодні вчинимо захоплюючу подорож в королівство Фонетики.

1. Вступне слово учителя.

    – В цьому королівстві править королева – Фонетика її слуги - це звуки.

Всі придворні були дружні до того часу поки не почали сперечатися, хто ж насправді найкорисніший звук, найпотрібніший звук для людей.

Звуки вирішили піти з королівства. Вранці королева побачила, що звуків немає і звернулася до знаменитих сищиків-колобків, Шерлока Холмса і доктора Ватсона по допомогу.

Діти, сищики вже готові приступити до роботи. А нам потрібно бути дружними, сміливими, знати добре фонетику, точно виконувати всі вказівки сищиків і тоді, я вірю, перемога буде за нами. Ну, як, ви згодні? Але ж треба спочатку пригадати…

2. «Асоціативний кущ»

*Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)

*А чим відрізняються голосні звуки від приголосних (Голосні ми можемо проспівати, і повітря не зустрічає ніяких перешкод в ротовій порожнині. А приголосні вимовляються за допомогою шуму, свисту, з участю мови, губ, зубів).

Вчитель. Сищики і ми йдемо по слідах звуків-втікачів, щоб їх повернути у королівство та примирити. А ось, подивіться, перший слід.

IІ. Каліграфічна хвилинка.

Вчитель. Перший слід таїть в собі якусь таємницю. Відкриємо його.

Гра «ВІДГАДАЙ РЕБУС»

Вчитель. Нам потрібно відгадати ребуси, поділити слова на склади, назвати перший звук., дати характеристику цьому звуку. Сс.

40 А   (СОРОКА)

 

3. «Асоціативний кущ»

Народжує маленьких пташенят

Живе у лісі-- СОРОКА- птах, неперелітній

 

 

(Вчитель пояснює та показує написання букви)

Вчитель. С-лівий півовал. Починаємо писати із заокруглення, яке торкається верхньої додаткової лінії, ведемо вниз, заокруглюємо, торкаючись нижньої робочої лінії. Верхнє заокруглення вужче, ніж нижнє.

Молодці! Але не можна втрачати ні хвилини і продовжуємо пошук.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Повторення теоретичного матеріалу. (Робота в парах).

Вчитель. Ви знаєте, що наші сищики володіють великим запасом теоретичних знань. Але ж для того, щоб нам відкрити наступний слід, необхідно повторити теоретичний матеріал.

Гра «ПОРУШЕНА ПОСЛІДОВНІСТЬ»

Вчитель. В мене є вже ланцюжок. Але в ньому порушена послідовність. Давайте встановимо правильну послідовність.

Складемо ланцюжок: З чого складається наше мовлення – з чого складаються речення – з чого складаються слова – з чого складаються склади – звуки бувають – голосні і приголосні.

(Повторення алфавіту) .

Вчитель. Молодці, ви теоретично підковані вже і ми можемо відкрити наступний слід.

 

2.Малюнковий диктант. (9 слів.)

   

 

    

 

   

1. Завдання : записати слова

2. Завдання: 1 варіант – підкреслити букви, які позначають голосні звуки, 2 варіант – букви, які позначають приголосні звуки).

3. Взаємоперевірка.

Завдання: Зробити звукову модель слів:

1в. –КРАЇНА - 6 б. 7 зв.

2 в.  – ДЗЕРКАЛО  – 8 б .7 зв.

(2 учні працюють біля дошки).

   Вчитель. Діти, скажіть, для спілкування, розуміння один одного голосні звуки можуть вживатися без приголосних і навпаки? Нам треба ще попрацювати , щоб це довести.

   Молодці! Ми все ближче і ближче підходимо до місця де ховаються наші звуки . Дивіться, яка велика перешкода на нашому шляху. Для того, щоб її подолати нам і нашим помічникам потрібно закріпити знання про звуки і букви а також вивчити алфавіт.

 

V. Робота над новим матеріалом

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Работа над темою уроку.

    Вчитель. Діти, подивіться, попереду стоїть «знак питання». Що б це могло значити? Давайте подивимося. (Вчитель перевертає знак і читає питання).

- Діти, згадайте, що таке РОДИНА?

    

 

   Вчитель. Так, діти, РОДИНА- це не тільки рідні, родичі. Це наш клас, і школа і весь український народ. Родина до родини – це наш народ.

 

3. Робота в групах.

 

Завдання: Кожна група одержує слова, з яких необхідно скласти прислів’я.

1 в. – підкреслити букви, що позначають голосні звуки;

2 в. — підкреслити букви, що позначають приголосні звуки.

    Вчитель. Ми подолали перешкоду і зараз треба відпочити і набратися сил для вирішального бою.

 

Фізкультхвилинка

   Вчитель. Продовжуємо пошук наших втікачів. Ви помітили, що кожний слід має свій колір. І чим ближче ми до рішення суперечки, тим колір стає все яскравіше і яскравіше.

4. Робота з підручником.

Вчитель. Відкриваємо наступний слід.

Творча робота (Підручник:  з. 38 Вправа № 81)

Завдання:  Переставити букви і утворити нові слова.

1 в. – підкреслює  букви, що позначають приголосні звуки

2 в. – підкреслює букви, що позначають голосні звуки.

КУРЧА РИС КУРИ

КРУЧА СИР РУКИ

Вчитель. Молодці! Ось ми і знайшли наші звуки. Щоб нам їх помирити, нам треба назвати кожен звук буквою і поставити на свої місця згідно Алфавіту.

 

VI. Закріплення матеріалу

Вчитель. Наступний слід називається «Алфавітний».

1. Повторення українського алфавіту. (Робота в парах)

2 Із букв, якими записано ряд слів, утвори нові слова.

(З першого слова – перша буква, з другого слова – друга буква і т.д).

1 гр.ШПАК, ШКОЛЯР, КРОСВОРД, СТІЛ, НИТКА ( ШКОЛА)

2 гр.МІСТО, ПОЛЕ, КАВА, КОСА (МОВА)

3 гр.УРОЖАЙ ШКОЛА, МОРОЗ, КОЗАК, ПЕРЕЇХАТИ, КАШТАН, ХВИЛИНА (УКРАЇНА)

4 гр.РЕДЬКА, ХОР, ГУДОК, КОРИДОР, СИВИНА, МАЛИНА (РОДИНА)

 

(Спікери зачитують слова, які вийшли. Вчитель записує їх на дошку).

Завдання: Записати слова за алфавітом. (Мова. Родина. Україна. Школа).

 

Вчитель. Зараз, коли ми всі звуки помирили і поставили на свої місця, повертаємось у королівство Фонетики.

 

VIІ.  Підсумок уроку

Вчитель. Діти, королева Фонетика вам і знаменитим сищикам дуже вдячна. Адже нарешті в королівстві запанує мир і спокій.

- Над якою темою ми сьогодні працювали на уроці?

- що вдалося виконати?

- що сьогодні видалося складним?

 

VIІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

  3 клас

ПРИРОДОЗНАВСТВО

   Тема: Рослини – частина живої природи. Різноманітність рослин. Що дають рослини людям.

   Мета: Познайомити учнів з різноманітністю рослинного світу, з рослиною як частиною живої природи. Формувати представлення про будову рослини і значення його органів. Розвивати в дітей пам'ять, логічне мислення, спостережливість. Виховувати любов до природи рідному краю, гуманне відношення до усього живого.

   Обладнання: підручник, зошит із друкованою основою, загадки про неживу природу, про рослини, головоломка «Відмінні риси живих істот», таблиця «Органи рослин».

    ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 Вступне слово вчителя.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

Вчитель: - Діти, давайте згадаємо, що ми знаємо про природу навколо нас.

1.Робота в групах.

2.Фронтальна робота.

- Згадайте, на які дві частини можна розділити природу? (Жива і нежива).

- Що відноситься до неживої природи?

- Я буду загадувати вам загадки, а ваші відгадки будуть відповіддю на це питання.

ЗАГАДКИ.

1. Умиє наше личко, клич її... (водичка).

                                2. Не вогонь, а боляче палити,

                                     Не ліхтар а яскраво світить;

                                     Не пекар а пече. (Сонце)

3. Через ніс проходити в грудей

    І зворотний тримає шлях.

    Він невидимий, і все-таки,

    Без нього мі жити не можемо. (Повітря).

                           4. Що видно тільки вночі? (Зірки).

5. Рогатий, а не буцається. (Місяць).

                          6. Фарбоване коромисло

                                  Над рікою зависло. (Веселка).

7. Для мишей, крота, личинок,

    Для гусениць і травинок –

    Будинок вона, рідне вогнище.

    Людина її копає,

    Рихлить, оре, удобрює

    І рослини саджає,

    Врожаї збирає. (Ґрунт).

 

ВИСНОВОК: Ми з'ясували, що до неживої природи відноситься сонце, місяць, зірки, вода, повітря, грунт  і т.д.

 

Фізкультхвилинка.  

ІІІ. Робота над новим матеріалом

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Сьогодні ми почнемо знайомство з живою природою. Але для початку давайте пригадаємо, чим жива природа відрізняється від неживої.  Для цього правильно складіть склади:

ЖИ  ЖУЄТЬСЯ   ДИ  ВМИ  ХАЄ  ЧУЄТЬСЯ  ВЕ  РОЗМНО ХАР  РАЄ

(Усе живе дихає, харчується, дихає, розмножується, вмирає).

- І почнемо ми вивчати живу природу з рослин.

 

2. ІТ «Асоціативний кущ».

- На уроці ми будемо говорити про рослини.

- Які асоціації у вас виникли зі словом «Рослина»?

- Згадаєте, що ви знаєте про їх.

(Діти називають все асоціативні слова, які виникають у них зі словом «рослини». Вчитель записує ці слова на дошці).

 

- Бачите, скільки ви знаєте про рослини! Але ваші знання потрібно упорядкувати, зробити так, щоб ними володіли всі учні нашого класу.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Творча робота з підручником.

- Виглядати  рослини можуть по-різному, але в кожна рослина відповідає певній будові і складається з однакових органів,  кожний з яких виконує визначену роботу.

- Підпишіть назви органів рослини, користаючись статтями підручника.

 

2. Робота в парах.

- Ще раз повторю, що по зовнішньому вигляді рослини дуже різноманітні. Але все-таки в них можна знайти схоже й об'єднати в групи. Зараз ви це і зробите.

 

 (Групи отримують набір таблиць із зображенням дерев, кущів, трав).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Колективна робота.  (Складання схеми «Види рослин»).

-  А зараз, на основі ваших презентацій, мі складемо схему.

 

 

 

4 . ІМ « Сенкан» (п’ятиряддя)

1 ряд  Рослини (ім'я іменник, тема розмови).

2 ряд  Культурні, дикоростучі, лікарські, декоративні, отрутні (імена прикметники).

3 рядГодують, одягають, лікують, радують, дивують, учать, облаштовують побут, дають житло (дієслова).

4 ряд  Рослини дуже потрібні людині. Без них його життя було б неможливе. (речення по темі).

5 ряд  Рослини – життя. Рослини – врода. (Узагальнення, синоніми).

3. Охорона рослин.

Бесіда про Червону книгу.

Робота  з підручником. Прочитати статті в підручнику. (с. 26-31)

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

1. Підготувати повідомлення на кожну з запропонованих тим (на вибір).

- «Рослини, що нас годують».

- «Рослини, що нас одягають».

- «Це цікаво знаті».

- «Екологічні знаки. Так робити не можна».

4 клас

«Я У СВІТІ»

Тема: «Я розкажу про Україну».

Мета: Закріпити і розширити знання учнів про країну в якій вони живуть – Україну; розвивати пізнавальні інтереси учнів виховувати любов до рідного краю, спадщини предків. Пошану до народних традицій.

 

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку

М.Старицький «До України» (уривок).

Моя Україно! Як я тебе любив!

Твої луги, твої степи розлогі,

Дніпра ревучого славетнії пороги.

І хвилі золоті твоїх шовкових нив!

 

Як я любив у хмарах вишняку

Твої білесенькі, немов хустини, хати,

Поважну річ старих дідів губатих

І плескіт дітвори веселий на ставку.

 

Як я любив у нічку весняну

Жабиний ґвалт, а часом тихий стогін,

Гукання парубків, дівчат веселий гомін

І пісню з-за лугів розкішну, голосну,

 

Як я любив у восени в стіжках

Хліб коло хат, а ранками ясними

Селян за працею хапливою між ними

І стукіт говіркий ціпів по всіх токах.

 – Багато поетів, письменників присвятили свої твори багатостраждальній, знеможеній, але вічно юній, щедрій і багатій українській землі. Так склалася доля, що довгий час ми не мали своєї державності і лише тепер, через багато століть поневолення, Україна знову встає з колін, відроджується наша мова, наші традиції, звичаї, відроджується українська школа.

    Сьогодні ми закінчуємо вивчати розділ «Подорож Україною». На цих уроках ми побували в багатьох місцях України, дізнались багато нового і цікавого про життя та працю людей, природні умови, рослинний і тваринний світ різних куточків нашої землі.

   На сьогоднішньому уроці ми підведемо підсумок вивченого матеріалу, дізнаємось, що ви засвоїли під час вивчення даного розділу.

 

II. Повторення і узагальнення окремих фактів і понять

1. Узагальнююча бесіда про природні зони України.

ІНТЕРАКТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ «КАРУСЕЛЬ»

 

2. «Природні зони України»

ІНТЕРАКТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»

 

 

 

Запитання для класу:

 – Для чого потрібно вивчати природні зони України? (Щоб краще знати свою рідну землю).

 

Фізкультхвилинка.

 

3. Гра-змагання «Подорож Україною»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Робота з контурними картами.

а) Позначити кордони України.

б) Позначити великі промислові міста України.

в) Позначити найбільші родовища корисних копалин.

 

 

III. Підсумки уроку

І. Що вам найбільше запам'яталось під час вивчення розділу «Подорож Україною»? 

2. Назвіть природні зони України.

3. Назвіть головні ріки, озера і моря України.

4. Чим займаються люди у містах?

5. Де працюють люди в селах?

 

IV. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
17 травня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку