Фрагменти уроків з використанням логічних розминок

Про матеріал
Фрагменти уроків для початкових класівз використанням логічних розминок ( рідна мова, українська мова, природознавство, літературне читання )
Перегляд файлу

 

Фрагменти уроків з використанням логічних розминок

 

Урок української мови (2 клас)

Тема.  Розпізнавання іменників за запитаннями Хто? Що? Складання речень

 Мета: вчити розпізнавати іменники за запитаннями хто?що?; закріплювати і поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів; удосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення; розвивати вміння складати і записувати відповіді на запитання; розвивати творчу уяву; виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до знань.

V. Засвоєння нових знань про слова – назви предметів

       1. Створення проблемної ситуації

- Ми тільки–но грали з вами у гру, і всі слова, що позначають предмети на малюнках, які ви бачили, є іменником. Кожен із вас знає багато слів, які називають предмети і відповідають на питання Хто? або Що?

     Подивіться праворуч, ліворуч, на парту. Всюди ви бачите предмети. Всі назви цих підметів і є іменниками.

    І ось наступна краплина пропонує вам виконати таке завдання: записати за зразком назви деяких предметів, що знаходяться у вашому класі.

В класі є (хто?)…

В класі є (що?)…

- Отже, іменники – це слова, які відповідають на питання Хто? Що? і є назвами предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  природознавства (1 клас) 

Тема уроку: Будова рослин

Мета: розширити та узагальнити уявлення про рослини; формувати поняття про будову рослин, про квіткові рослини; формувати вміння розпізнавати і показувати органи рослин, спостерігати за рослинами; розвивати вміння порівнювати, робити висновки, розпізнавати рослини; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання пізнавати оточуючий світ; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Закінчи речення»

-  Давайте пригадаємо, що ми знаємо. Я буду починати речення, а ви закінчувати. Вам треба дати спільну назву:

* Ведмідь, щука, синиця, метелик – це (тварини);

* Дитина, квітка, соловей, дерево, людина – це (жива природа);

* Сонце, вода, повітря, каміння – це (нежива природа);

* Верба, дуб, конвалія, кропива, калина – це (рослини).

ІХ. Рефлексія.

«Завдання для друга природи». Треба розшифрувати картки:

  • Я наземна частина рослини, очищую повітря, випаровую воду (листя)
  • Я підземна частина рослини, беру із ґрунту поживні речовини (корінь)
  • Я наземна частина, завдяки мені поживні речовини потрапляють в усі частини рослини (стебло)
  • Я наземна частина рослини, всередині мене може ховатися насіння (плід)
  • Я наземна частина рослини, завдяки мені бджілки можуть збирати мед (квітка)

 

 

 

 

 

 

Урок  природознавства (2 клас)

Тема уроку: Як комахи готуються до зими

Мета.  Навчати учнів знаходити потрібну інформацію із заданої теми, правильно будувати власні висловлювання, спостерігати, аналізувати, узагальнювати підібраний матеріал. Закріпити знання про комах, зокрема бджіл, нагадати дітям про їх користь. Розвивати уяву, мислення, усне мовлення, діалогічне мовлення. Виховувати бережне ставлення до природи.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Переплутанка»:

Енсічь ___ ньверче
ютилй ___ ньпели
ратньве ___ есеньрве
тевіньк ___ столипад  

V. Колективний аналіз проекту

  1.     Хвилинка ерудита. «Мозковий штурм».
  1.     Який зовнішній вигляд має бджола?
  2.     Скільки у бджоли лапок? (6).
  3.     Скільки очей у бджоли? (5)
  4.     Що робить бджілка ніжками? (Збирає пилок).
  5.     Як називається професія людини, яка розводить бджіл? (Пасічник).
  6.     Як бджоли готуються до зими? (Затуляють воском щілини у вулику,

обсідають  стільники і живляться заготовленим медом).

  1.     Чим бджоли корисні? (Дають мед, запилюють рослини).

 

 

 

 

 

 

Урок  літературного читання (3 клас)

Тема. Рими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв»

Мета. Поглибити знання учнів про творчість українського поета А.Малишка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити розуміти образну мову; формувати інформаційно-комунікативну компетентність; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння розмірковувати над художнім змістом поезії; виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

І. Актуалізація опорних знань

1. Встанови звязок в прислівях, поясни їх значення:

                    Книгу читати                                   розуму наберешся.

                    З книгою подружишся                    той багато знає.

                    Хто багато читає                            все знати.    

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Гра «Шифрувальники»
  • Прочитайте кожну третю букву. Назвіть ім’я, прізвище українського поета.

л к а м о н з р д й в р г д і а з й

о п м н д а ь м л х і и с ї ш ч а к ю в о

  • Правильно, сьогодні ми з вами познайомимося із творчістю українського поета Андрія Самійловича Малишка.
  • А хто ж такий А.С. Малишко? Що ви про нього знаєте?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  української мови (4 клас)

Тема. Ознайомлення з прислівником як частиною мови

Мета:  ознайомити учнів з новою частиною мови – прислівником, його граматичними ознаками;  вчитись розпізнавати прислівники у тексті, правильно вживати  у мовленні; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру мовлення.

2. Розподільний диктант.

  • А зараз застосуємо наші знання на практиці.

Завдання: розподілити слова за частинами мови.

Ім’я,  знайомий, у, Миколаїв, трьома, її,  грається, і,  над, щасливий,  дев’ять,  вас, а,  читаєш. ( розібрати орфограми)

 

іменник

прикметник

дієслово

займенник

числівник

прийменник

сполучник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Вправа «Редактор»

А тепер час міркувати.

Свою творчість проявляти.

Розум, фантазію прояви,

І маленький вірш склади.

а) Віднови вірш, дібравши потрібні прислівники з довідки.

Гнуться верби над ставом,

______________, _____________ квітнуть трави.

______________, _____________ малеча

В зграї ластівок щебече.

Сонце ___________ сміється,

і тепло так ___________ ллється!

Слова для довідок: лагідно; рясно, пишно; щедро; дзвінко, весело.

б) Зробити синтаксичний розбір останнього речення.

Урок  математики (2 клас)

Тема: Закріплення  додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток

 Мета: вправляти учнів у додаванні і відніманні двоцифрових чисел без переходу через десяток під час обчислення виразів та розв’язування задач; удосконалювати навички роботи  з тестами, вміння працювати самостійно, в парах; розвивати математичну мову, логічне мислення; виховувати бажання піклуватися про старших людей, почуття взаємодопомоги.

5. Зупинка « Геометрична»

Ми підійшли майже до будиночку, де живе бабуся, а біля нього страшний вовк. Щоб його обминути, треба сказати:

  • Скільки на малюнку трикутників, квадратів, прямокутників?

 

 

 

 

 

 

 – Щоб ввійти в будинок, треба обчислити периметр даних фігур

                                                                          

                                 

 

 

6. Зупинка « Спостережувальна»

1. Логічні задачі

  • Із за  куща стирчать 12 вушок. Там заховались зайчики. Скільки зайчиків заховалось?     (6)

 – Надійка гостювала в бабусі 4 дні, а її брат Сашко 2 тижні. Хто з дітей довше гостював у бабусі? На скільки днів довше?        ( на 10 днів)

  • Дівчинка  несла морквинки в торбинці. Вовк приказав її роздати 6 морквинок 6 зайчикам так, щоб одна залишилась в торбинці. Як дівчинка роздала морквинки? ( одну з торбиною)

 

2. Конкурс « Мозковий  штурм».

  • Які числа називаються  двоцифровими?
  • Скільки сантиметрів містить 1 дм?
  • Скільки днів у тижні?
  • Скільки хвилин  у годині?
  • Скільки  копійок у гривні?
  • Що таке периметр?
  • Як називається фігура в якій 3 вершини, 3 сторони, 3 кути?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  основ здоровя (4 клас)

Тема уроку: Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Принципи вибору їжі. Контроль за якістю їжі. Практична робота: Вибір якісної їжі

Мета уроку: продовжувати формувати вміння правильно вибирати їжу, знати складові їжі, встановлювати зв'язок між харчовою цінністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям, вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі, виховувати прагнення берегти власне здоров’я.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя про основні складові їжі: білки, жири та вуглеводи проводиться з використанням таблиці «Складові їжі»

2. Встановіть відповідність:

З’єднайте частини речення і прочитайте. Яке значення для людського організму мають білки,  жири і вуглеводи?

 

Білки                             Забезпечують організм енергією. Витрача-

                                        ються на роботу м’язів, органів дихання, серця

 

Жири                             Є будівельним матеріалом для організму, з

                                        них утворюються і ростуть нові клітини,

                                        завдяки їм людина росте.

 

Вуглеводи                     Відновлюють витрати теплової енергії

                                         (тепла). Вони ідуть на зігрівання тіла.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
17 травня 2020
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку