Урокм "Тарас Григорович Шевченко"

Про матеріал
Ознайомити дітей з життям і творчістю видатного українського поета Тараса Григоровича Шевченка, розвивати інтерес до поезії, бажання слухати і вчити напам'ять вірші, поширювати словник на матеріалі заняття.
Перегляд файлу

Тема. Тарас Григорович Шевченко.

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з життям і творчістю видатного українського поета Т. Г. Шевченко, розвивати інтерес до поезії, бажання слухати і вчити напам’ять вірші, поширювати словник на матеріалі заняття,

удосконалювати звуковимову на матеріалі віршів, навичку фонематичного аналізу,

Закріплювати навичку словотворення за допомогою суфіксів, закріплювати уміння дітей визначати із речення прийменники, Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять шляхом переказу прочитаного оповідання, розвивати чутливість до образного слова,

Виховувати патріотичні почуття, любов до рідної України, її людей, природи, прагнення більше дізнатися про своїх видатних співвітчизників.

Словник: поет, художник, Кобзар, письменник, видатний, український, вірші, пісні, поеми, портрети, думи, книги, кріпак, пам’ятки, села, міста, вулиці, бібліотека, твори, шанувати, співець, рідний край, нащадки.

Обладнання: портрет Шевченка, збірник віршів, гра “Кольорова палітра букв”, буквар “Віконце”, буквар “Материнка”, гра “Тарасовими шляхами”, збірка віршів Т. Шевченка “Зоре моя вечірняя”.

 

Хід заняття.

  1. Бесіда про Т. Г. Шевченка.

Березневі дні для українського народу пов’язані з вшануванням пам’яті великого Кобзаря. Давно, 9 березня 1814 року, в с. Кнрилівка, що на Черкащині, в хаті бідного селянина Григорія Шевченка народився син Тарас. Він став славетним поетом і художником — найвідомішим представником українського народу. Поета називають Кобзарем за назвою його першої книжки віршів і поем. Своєю творчістю він боровся за щасливу долю рідного народу. Мав красивий голос. Він любив кобзарів, бандуристів. Життя в нього було тяжке. Рано залишився сиротою і поневірявся по світу, був на засланні, в солдатах. Коли його викупили із кріпацтва, він навчався в Академії мистецтв. У своїх віршах Шевченко згадує про своє важке дитинство, про знедолену Україну. Його думи, його пісні на Україні повік не забудуть. Тарас Шевченко мріяв про “майбутні веселі села” і “веселих людей у них”. Він закликав нас — своїх нащадків:

Учітеся, читайте І чужого научайтесь, І свого не цурайтесь. Ми сьогодні живемо у вільній Україні і маємо пам’ятати ці слова Кобзаря, маємо шанувати народних героїв, народні традиції, віддано любити свою Батьківщину. Пам’ять про нього живе і вічно житиме в серцях українців. Може, хтось знає, як увічнюють у нашій країні пам’ять про Т. Г. Шевченка? Та, йому зводять пам’ятники, його ім’ям називають міста, села, вулиці, школи, дитсадки, бібліотеки. Видаються книжки Шевченка. Письменники, композитори, художники присвячують йому свої твори.

  1. Збагачення словника, словникова робота. Кріпак —людина, позбавлена вільних дій.

Поема — художній твір, на зразок довгого вірша. Дума - художній твір, схожий на текст пісні про важку долю народу закріпаченого.

Твори - те, що створив поет Шевченко: вірші, поеми, пісні, думи, навіть картини.

Співець - той, що розповідає, привертає увагу людей до тяжкого стану людей того часу.

Нащадки - це люди, які жили і живуть після Шевченка, які вивчають, розуміють, поважають, шанують творчість поета.

3. Добір прикметників.

Гра з м’ячем “Добери слова-

Видатний Знедолений Шанований Український ізнаки, Який Шевченко?” відомий визнаний талановитий уславлений.                                                                                     4. Словотворення за допомогою суфіксів.

У яких словах заховалося слово “Україна”? (українці, український).

5. Утворення множини іменників. Гра “Один — декілька”.

Вулиця

вірш

дума

Село

пісня

портрет

Місто

кобза

картина

Бібліотека

бандура

поет

Пам’ятник

кобзар

книга

 

6. Визначення прийменників. Удосконалення звуковимови.

Вірші. “Зоре моя вечірняя”.(над, в, з, за, у)

“І барвінком, і рутою”.(в, і).

“Вітер з гаєм розмовляє” (з, по, за).

“Сонце гріє, вітер віє”, (з, на, над).

“Чималий у яру ставок”, (у, по, на, і).

“Тече вода з-під явора”. ( з-під, на, над, а, із-за, та, попід, з, за).

“Із-за лісу, з-за туману”, (із-за, з-за, а, не).

“Червона калина”, (в, і).

“Садок вишневий коло хати”, (коло, над, з).

7. Переказ оповідання.

Діти переказують оповідання із книги-букваря “Материнка”, с. 86 “Тарас Григорович Шевченко”. Буквар “Віконце”, с. 57 “Тарас Григорович Шевченко”.

Гра “Назви виконавця”. Кобза - кобзар.

Піаніно — піаніст Скрипка - скрипаль

Бандура - бандурист гітара — гітарист баян - баяніст

8. Утворення іменників- виконавців дій від назви предметів6

Барабан - барабанщик сурма - сурмися Труба — трубач тромбон — тромбоніст.

Барабан - барабанщик сурма - сурмися Труба — трубач тромбон — тромбоніст.

0. бУКВЕНИЙ СИНТЕЗ, СКЛАДАННЯ РЕЧЕННЯ, ПОШИРЕННЯ РЕЧЕННЯ СЛОВАМИ.

Гра » Кольорова палітра букв»

10.Вживання іменників у множингі орудного відмінку.

«Назви якомога більше слів, чим відомий Т.Г.Шевченко»

11. Розвиток зв’язного мовлення, удосконалення звуковимови, закріплення знань, про творчість Т.Г.Шевченка.

Гра «Тарасовими щляхами»

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку