Урок та презентація з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Диктатура Гая Юлія Цезаря»

Про матеріал

Тема. Диктатура Гая Юлія Цезаря

Мета: охарактеризувати причини, які визначили суспільно-політичне життя Риму у 80-60-х рр. 1 ст. до н.е., проаналізувати шлях Гая Юлія Цезаря до влади та його політичну діяльність; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними та візуальними джерелами, вміння висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Перегляд файлу

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия.pngE:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (6).jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (3).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (4).jpg

 

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Мечи.png

 

 

 

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\cloud-lighting.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (7).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (5).jpg

Перегляд файлу

Римська культура склалася на основі культури __________ та ___________. Зерно, яке було щойно вкинуте в землю належало _____________ , те, що проростало - _____________, квітуче ____________. У Римі склався культ з ____ головних богів. Найголовнішим був _______________. В підземному царстві володарював _______________ . Богинею краси та кохання була ___________. Храми, які мали округлу в основі форму будувалися богині ___________. Ім'я Август означало _______________________ . Середню школу в Римі називали _____________.

 

Римська культура склалася на основі культури __________ та ___________. Зерно, яке було щойно вкинуте в землю належало _____________ , те, що проростало - _____________, квітуче ____________. У Римі склався культ з ____ головних богів. Найголовнішим був _______________. В підземному царстві володарював _______________ . Богинею краси та кохання була ___________. Храми, які мали округлу в основі форму будувалися богині ___________. Ім'я Август означало _______________________ . Середню школу в Римі називали _____________.

 

Римська культура склалася на основі культури __________ та ___________. Зерно, яке було щойно вкинуте в землю належало _____________ , те, що проростало - _____________, квітуче ____________. У Римі склався культ з ____ головних богів. Найголовнішим був _______________. В підземному царстві володарював _______________ . Богинею краси та кохання була ___________. Храми, які мали округлу в основі форму будувалися богині ___________. Ім'я Август означало _______________________ . Середню школу в Римі називали _____________.

 

Римська культура склалася на основі культури __________ та ___________. Зерно, яке було щойно вкинуте в землю належало _____________ , те, що проростало - _____________, квітуче ____________. У Римі склався культ з ____ головних богів. Найголовнішим був _______________. В підземному царстві володарював _______________ . Богинею краси та кохання була ___________. Храми, які мали округлу в основі форму будувалися богині ___________. Ім'я Август означало _______________________ . Середню школу в Римі називали _____________.

 

 

Перегляд файлу

Зевс

Плутон

Аполлон

Аполлон

Аїд

Юпітер

Діана

Артеміда

Діоніс

Вакх

Марс

Арес

Вулкан

Гефест

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Диктатура Гая Юлія Цезаря

Номер слайду 2

Мета: охарактеризувати причини, які визначили суспільно-політичне життя Риму у 80-60-х рр. 1 ст. до н.е., проаналізувати шлях Гая Юлія Цезаря до влади та його політичну діяльність; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними та візуальними джерелами, вміння висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Номер слайду 3

Римська культура склалася на основі культури __________ та ___________. Зерно, яке було щойно вкинуте в землю належало _____________ , те, що проростало - _____________, квітуче ____________. У Римі склався культ з ____ головних богів. Найголовнішим був _______________. В підземному царстві володарював _______________ . Богинею краси та кохання була ___________. Храми, які мали округлу в основі форму будувалися богині ___________. Ім'я Август означало _______________________ . Середню школу в Римі називали _____________. греківетрусків. Сатурну. ЦереріФлорі12 Юпітер. Плутон. Венера. Весті“рівний богам”граматикою

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Давньоримська монета із зображенням Гая Юлія Цезаря

Номер слайду 6

Лу́цій Корне́лій Су́лла  (138 до н. е. — 78 до н. е.) — римський полководець, консул з 88 до н. е. У 84 до н. е. здобув перемогу над Мітрідатом VI. Перемігши Гая Марія у громадянській війні, став у 82 до н. е. диктатором, проводив масові репресії. У 79 до н. е. склав повноваження. Мітрідат VI

Номер слайду 7

Повстання Спартака, Третя Рабська війна або Гладіаторська війна — велике повстання рабів на чолі із Спартаком, яке тривало в 73-71 роках до н. е., стало частиною громадянських війн Римської республіки

Номер слайду 8

Гладіатори – раби, які виступали в боях для розваги римських громадян.

Номер слайду 9

Гней Помпей. Юлій Цезар. Марк Красс. Перший тріумвірат 60 р. до н.е.

Номер слайду 10

Тріумвірат – у Давньому Римі союз трьох політичних діячів задля захоплення найвищої влади.

Номер слайду 11

У 49 р. до н.е. сенат ухвалив указ про відкликання Цезаря із завойованих ним земель. У цьому його переконав Помпей, що був наляканий успіхами Цезаря у Галлії. Проте Марк Антоній та Кассій Лонгін наклали на це рішення вето.

Номер слайду 12

Зі словами «Жереб кинуто!» Цезар переправився через річку Рубікон. Звідси походить крилатий вислів перейти рубікон, що означає зробити необоротний крок, наважитись на рішучий вчинок, пройти «точку неповернення»

Номер слайду 13

У 48 р. до н.е. поблизу міста Фарсал відбулася вирішальна битва між військами Гая Юлія Цезаря та Гнея Помпея, у якій Цезар здобув перемогу

Номер слайду 14

З-під Ферсала Цезар направився до Єгипту. У цей час там у королівській родині почалася війна за владу. Молодий Птолемей XIVзчепився зі своєю двадцятирічною сестрою Клеопатрою. Цезар переміг вояків Птолемея і посадив на єгипетський трон Клеопатру

Номер слайду 15

 «Прийшов, побачив, переміг»  латинський вислів; слова, якими, як повідомляє Плутарх у своїх «Висловах царів і полководців», Юлій Цезар повідомив свого друга Амінція в Римі про перемогу, швидко здобуту ним при битві біля міста Зеле над понтійським царем Фарнаком II, 47 до н. е..

Номер слайду 16

Незадоволені республіканці підготували заколот. Цезаря вбили 15 березня 44 року до н. е., на засіданні сенату. Цезар боронився і кричав, але коли побачив одного зі своїх близьких друзів — Брута серед змовників із витягненим стилетом, закрив собі лице тогою і перестав боронитися. Оповідали пізніше, що останніми його словами були: «І ти, Бруте, проти мене?»

Номер слайду 17

Жереб кинуто. Прийшов, побачив, переміг! І ти, Бруте?А. Рішучий крок Юлія Цезаря в січні 49 р. до н.е., коли він перейшов через річку Рубікон, яка відділяла Галлію від Італії, що й поклало початок громадянській війні. Б. Зрада тих, від кого Юлій Цезар не сподівався. В. Легка та швидка перемога війська Юлія Цезаря над понтійським царем. АВБ

Номер слайду 18

Виберіть твердження, у яких ідеться про Юлія Цезаря. А. Був учасником Першого тріумвірату, у наслідок чого отримав посаду консула. Б. Вступив до Рима, знищивши військо популярів, вдався до переслідування противників, виявляючи нечувану жорстокість. В. Прагнучи слави полководця, домігся призначення на посаду намісника Галлії. У ході галльських походів завоював величезні території на півночі. Г. Перейшов зі своїм військом річку Рубікон, розпочав громадянську війну проти сенату й Помпея. Д. Розбив усі супротивників і став правителем Рима, одержавши довічну посаду диктатора; щороку обирався консулом і діяв через республіканські органи влади.

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Опрацювати § 46 підручника. Підготувати повідомлення «Гай Юлій Цезар – письменник»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Диктатура Гая Юлія Цезаря»

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

 

Тема. Диктатура Гая Юлія Цезаря (Слайд 1)

Мета: охарактеризувати причини, які визначили суспільно-політичне життя Риму у 80-60-х рр. 1 ст. до н.е., проаналізувати шлях Гая Юлія Цезаря до влади та його політичну діяльність; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними та візуальними джерелами, вміння висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми. (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Заповніть пропуски.   (Слайд 3)

Римська культура склалася на основі культури __________(греків) та ___________(етрусків). Зерно, яке було щойно вкинуте в землю належало _____________ (Сатурну), те, що проростало - _____________(Церері), квітуче ____________(Флорі). У Римі склався культ з ____(12) головних богів. Найголовнішим був ________________(Юпітер). В підземному царстві володарював _______________ (Плутон). Богинею краси та кохання була ___________(Венера). Храми, які мали округлу в основі форму будувалися богині ___________(Весті). Ім'я Август означало _______________________ («звеличений богами», «рівний богам»). Середню школу в Римі називали _____________. (граматика)

  1. Установіть логічні ланцюжки.

На дошці розміщені імена богів Греці та Риму та зображення. Учня необхідно розмістити їх у логічні ланцюжки.

Зевс, Плутон, Аполлон, Аполлон, Аїд, Юпітер, Діана, Артеміда, Діоніс, Вакх, Марс, Арес, Вулкан, Гефест.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\cloud-lighting.png E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия.png E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (5).jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (3).jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (4).jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (6).jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Без названия (7).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\Мечи.png

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальним джерелом.   (Слайд 4)
  • Розгляньте скульптуру Гая Юлія Цезаря. Що можна сказати про нього?

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\4. Диктатура Гая Юлія Цезаря\1.jpeg

  • Про які риси характеру свідчить вираз його обличчя?
  • Що прикрашає його голову? Що це означає?
  • Як же він прийшов до влади? Яким був правителем? Які заходи здійснив, ставши правителем? Саме про це ми сьогодні і будемо говорити.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з візуальним джерелом (с. 223 підручника) (Слайд 5)
  • Розгляньте монету із зображенням Гая Юлія Цезаря.
  • Пригадайте, що зображено на монетах Афін – поліса, який історики називають еталоном демократичної держави.
  • Про що свідчить перше в Римі прижиттєве зображення людини на грошах?
  • Чому афінські монети не оздоблювали зображень перших осіб держави?
  1. Слово вчителя.

На початку 1 ст. до н.е. оптимати об’єдналися навколо Луція Корнелія Сули.(Слайд 6) Він був вихідцем із давнього аристократичного роду, обдарованим політиком та полководцем. У 84 році переміг понтійського царя Мітрідата VІ. У 82 р. до н.е. переміг військо Гая Марія та був проголошений диктатором. Сулла нагороджував своїх прихильників і солдатів майном знищених ворогів, скасував закони, видані популярами, посилив роль сенату, обмежив права народних трибунів. У 79 р. до н.е. Сулла склав повноваження, а через рік помер.

Після його смерті ситуація у країні загострилася. Мітрідат знову напав на римські провінції. У 74 р. до н.е. спалахнуло повстання, яке очолив раб-гладіатор Спартак. Його вдалося придушити лише через кілька років. (Слайд 7)

  • Пригадайте, кого називали гладіаторами.

Гладіатори – раби, які виступали в боях для розваги римських громадян. (Слайд 8)

  1. Робота з літературним джерелом.
  • Уважно прочитайте вірш Олександра Шевченка.

Гладіатори

Загорається день і шалено ревуть ці трибуни, заповнені вщерть,

Ні, не Музи святі пануватимуть тут, нині тут пануватиме смерть,

І коротка команда, і бій вже кипить, я колю́ і рубаю зплеча,

Кров гаряча, червона, як маки, горить на сталевому вістрі меча.

Мій противник – не ворог мені, зовсім ні, з ним нас звів хижий римський орел,

Ще учора ми пили вино разом з ним, а сьогодні один з нас помре.

Ми всього лиш раби, хоч сильніші за них, наша сила колись їх зімне,

Нехай спробує хтось із отих крикунів взяти зброю й спинити мене!

І стараюся я не дружити ні з ким, я самотній, як вовк, на цім світі,

Щоб не звів мене жереб із другом моїм, доведеться тоді його вбити.

А пісок на арені від крові змокрів, і трибуни все так же ревуть.

Я сьогодні чужого товариша вбив, значить, ще один день проживу.

Гладіатори ми, гладіатори, ave Caesar, вітання тобі!

Гладіатори ми, гладіатори, сієм смерть на потіху юрбі,

На потіху юрбі.

10.09.1995

  • Які почуття гладіаторів передає автор?
  • Чому вони намагалися ні з ким не товаришувати?
  • Задля чого проводилися гладіаторські бої?
  • Чи може цей вірш слугувати історичним джерелом? Чому?
  • Що ж стало причиною повстання Спартака?
  1. Слово вчителя.

У 60 р. до н.е. троє видатних римських політиків – Гней Помпей, Марк Красс та Юлій Цезар – утворили перший тріумвірат. (Слайд 9)

Тріумвірат – у Давньому Римі союз трьох політичних діячів задля захоплення найвищої влади. (Слайд 10)

Союз тримався на військовій славі учасників. Помпей та Красс відзначилися у боротьбі з Мітрідатом та Спартаком. Цезар  58-50 рр. до н.е. завоював усю Галлію, які увійшли до складу Римської держави як провінція Галлія.

У 53 р. до н.е. Марк Красс розпочав війну з Парфянською державою, у якій його військо було розбите, а він сам загинув у бою. У 49 р. до н.е. сенат ухвалив указ про відкликання Цезаря із завойованих ним земель. У цьому його переконав Помпей, що був наляканий успіхами Цезаря у Галлії. Проте Марк Антоній та Кассій Лонгін наклали на це рішення вето. (Слайд 11)

Цезар мав лише два легіони і розумів, що перетнувши річку Рубікон, розпочне нову війну. Та все ж, зі словами «Жереб кинуто!» він переправився через річку. Звідси походить крилатий вислів перейти рубікон, що означає зробити необоротний крок, наважитись на рішучий вчинок, пройти «точку неповернення». (Слайд 12) Помпей залишив Італію, направившись до Греції і шлях на Рим було відкрито. Завдяки своїй політиці «милосердя», він швидко здобув нових прихильників.

  • Як ви розумієте вислів політика «милосердя»?

У 48 р. до н.е. поблизу міста Фарсал відбулася вирішальна битва між військами Гая Юлія Цезаря та Гнея Помпея, у якій Цезар здобув перемогу. (Слайд 13)

  1. Самостійна робота з текстом підручника.
  • Опрацюйте текст підручника та дайте відповіді на питання.
  • Хто зайняв єгипетський престол після смерті Помпея? (Клеопатра) (Слайд 14)
  • Коли відбулася битва Цезаря з понтійським царем? (47 р. до н.е.)
  • Який звіт відправив Цезар до Риму? («Прийшов, побачив, переміг!») (Слайд 15)
  • Якою була основна мета політики Цезаря? (Відновити нормальне життя держави)
  • Які заходи здійснив Цезар за роки свого правління?
  • Коли та чому було убито Цезаря? (44 р. до н.е.) (Слайд 16)
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Робота з таблицею (с. 227 підручника)
  • Поміркуйте, хто з диктаторів більше прагнув зберегти республіку? Відповідь обґрунтуйте.
  1. Виконання завдань робочого зошита.
  1. Завдання 2, с. 92.   (Слайд 17)
  • Доберіть до крилатих висловів пов’язані з ними події, уписавши у віконечка відповідні літери.

_А_ Жереб кинуто.      _В_ Прийшов, побачив, переміг!    Б_ І ти, Бруте?

А. Рішучий крок Юлія Цезаря в січні 49 р. до н.е., коли він перейшов через річку Рубікон, яка відділяла Галлію від Італії, що й поклало початок громадянській війні.

Б. Зрада тих, від кого Юлій Цезар не сподівався.

В. Легка та швидка перемога війська Юлія Цезаря над понтійським царем.

І ти, Бруте?

  1. Завдання 4, с. 93.(Слайд 18)
  • Виберіть твердження, у яких ідеться про Юлія Цезаря.

А. Був учасником Першого тріумвірату, у наслідок чого отримав посаду консула.

Б. Вступив до Рима, знищивши військо популярів, вдався до переслідування противників, виявляючи нечувану жорстокість.

В. Прагнучи слави полководця, домігся призначення на посаду намісника Галлії. У ході галльських походів завоював величезні території на півночі.

Г. Перейшов зі своїм військом річку Рубікон, розпочав громадянську війну проти сенату й Помпея.

Д. Розбив усі супротивників і став правителем Рима, одержавши довічну посаду диктатора; щороку обирався консулом і діяв через республіканські органи влади.

Е. У кількох боях розбив армію римлян і завдав Риму поразки під Каннами.

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Займи позицію»
  • Займіть позицію щодо питання: «Гай Юлій Цезар» - тиран чи демократ?». Свою позицію обґрунтуйте.
  1. Домашнє завдання. (Слайд 19)
  1. Опрацювати § 46 підручника.
  2. Підготувати повідомлення «Гай Юлій Цезар – письменник»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Поповчак Анна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковальова Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Волошина Альона Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4.  OnePercind
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
zip
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
6557
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку