Матеріал допоможе перевірити рівень розуміння учнями тексту, розвивати мислення та мовлення учнів. Вчить розуміти повчальний зміст літературного твору.
«Каліф-лелека» повчальна історія про каліфа і його друга візира, які перетворилися в лелек, та в подобі птахів змогли зрозуміти багато важливих життєвих уроків
- Розкажіть про стосунки Каліфа та візира.- Опишіть їх за малюнком
Номер слайду 4
Поясніть, в чому відмінність ілюстрацій
Номер слайду 5
- Розкажіть про пригоди Хасида та Мансора. - Як поводились герої?- Що можна сказати про їхні стосунки?
Номер слайду 6
- Що і хто зображено на ілюстрації?- Хто такий Міцра?- Що вирішили робити лелеки після зображених подій?
Номер слайду 7
- Розкажіть про тих, хто зображений на ілюстрації
Номер слайду 8
Головна думка. Через що Хасид і Мансор потрапили в біду?Чого навчає казка?Яка головна думка твору?
Номер слайду 9
- Яким героям казки підходять ці прислів’я ?- До яких епізодів їх можна застосувати ?- В яких життєвих ситуаціях можна використати ці висловлювання?Допомога хороша вчасно. На друга надійся і сам не забудь його виручити. Кого честь не бере, того карають. Кінець – справі вінець.
Номер слайду 10
Висловіть своє ставлення до казки та її героїв ?Чого навчила вас історія розказана В. Гауфом?
Номер слайду 11
Літературний диктант. Назва міста, в якому відбуваються події Кого привів візир до палацу?Що з товарів найбільше зацікавило Хасида?Чим захоплювався каліф?Хто переклав дивну мову?Куди вирушили каліф і візир?
Номер слайду 12
Літературний диктант7. Хто такий Кашнур?8. На який порятунок сподівалися Хасид і Мансор?9. Яка історія Лузи?10. Яку обіцянку дав Хасид – Лелека Лузі – Сові?11. Яка зустріч відбувалася в руїнах фортеці?12. Яке покарання отримав Міцра?