Уроку на тему :"Хрестові походи"

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Хрестові походи та їх наслідки" До підручника Всесвітня історія 7 клас Гісем 2015 (Ранок).
Перегляд файлу

Всесвітня історія 7 кл .

Тема : Хрестові походи .

 

Мета :

   Розкрити і охарактеризувати причини хід та наслідки хрестових походів в ХІ-ХІІІ століттях .

Розвивати вміння  учнів працювати   парно – групової роботи , опрацьовувати  роздатковий  матеріал  , порівняльні таблиці , матеріал підручника , випереджальне завдання , активізувати навички критичного осмислення , систематизації , та узагальнення навчального матеріалу.

  Виховувати інтерес до історії середньовічної Європи доби хрестових походів.

 

Обладнання :

     

Підручник « Всесвітня історія-7 кл» , порівняльні таблиці: «Мета учасників хрестових походів» , « Наслідки хрестових подів», матеріал карток «Лицарські ордени», ноутбук , відео «Хрестові походи», асоціативний щит.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Епіграф уроку:

 

    « Нехай віднині стануть вони воїнами Христа

  • Так хоче Бог».

(Папа Урбан ІІ).

 

 

________________________Хід уроку_________________________________

 

 

І. Організаційний момент .

 

  • Учитель :
  • Добрий день діти!  Перед початком нашого уроку подивіться кожен в обличчя своєму сусідові по парті , посміхніться один до одного, потім візміть смайлики та покажіть з яким ви настроєм прийшли і знаходитесь в класі на нашому уроці.

 

  • Учні дивляться один одному в обличчя , посміхаються та підіймають в гору смайлики з зображеннями настрою.

 

  • Учитель: Тепер ми можемо розпочинати роботу  на нашому уроці.

 

 

ІІ. Актуалізація знань учнів.

(Бесіда)

  • Які світові релігії існували в ХІ ст ?
  • Яким було ставлення до релігії у людей в середні віки ?
  • Чим можна було заслужити прощення від гріхів «вічне блаженство»?
  • На які стани поділялось середньовічне суспільство?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Учитель :

  • В ХІ столітті в світі виникає нова грізна сила –  турки – сельджуки . Вони завоювали значні території на півострові Мала Азія та перекрили шлях християнським паломникам до Єрусалиму .

 

Запитання :

 

Чому на Вашу думку прихід і завоювання турків-сельджуків викликало , велике, обурення у населення Західної Європи ?

 

Свої відповіді, стисло ,позначте у вигляді окремих асоціативних  слів або коротких фраз  письмово нанесіть на наш асоціативний щит який розміщений на дошці. маркерами які лежать в кожного на парті  .

 

  • Учні підходять наносять маркерами певні асоціативні слова та короткі словосполучення на асоціативному щиті.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу .

 

  • Учитель :
  • Перед оголошенням теми сьогоднішнього уроку давайте ви самі дізнаєтесь її назву і самі її оголосите . Перед вами зараз на моніторі зявиться словесна змійка ви уявно виділивши кожну третю букву цієї змійки зліва на право називаєте тему уроку.

 

(слайд №1)

 

  • Учні переглянувши змійку піднявши руки називають тему уроку.

 

 

 

 

 

 

  • Учитель повторно  оголошує тему ,
  • (слайд №2)
  •  мету  уроку
  • (слайд №3)
  •  епіграф уроку.
  • (слайд №4)

 

  • Розповідь вчителя :

 

Під впливом завоювань турків – сельджуків у 1095 році на церковному соборі в французькому місті Клермон Папа Урбан ІІ закликав всіх християн до походу за звільнення Гроба Господнього з рук невірних . Віруючі натхнені цією промовою , активно , почали готуватись до походу.

Але кожен стан суспільства крім головної мети походу , яка їх обєднувала мав свої цілі .

 

 Запитання :

 

Тому давайте з Вами  уявимо себе представниками цих станів середньовічного суспільства . Кожен з вас має варіанти цілей кожного стану . Поміркуйте ! Яку спільну мету для участі у поході мали середньовічні селяни ,церковники , феодали та яку мету в поході мав окремий із станів середньовічного суспільства Західної Європи . Свої відповіді зазначте на поданій перед Вами  на аркушах  діаграмі Вена : « Мета учасників хрестових походів».

 

  • Учні після опрацювання зачитують з аркушів результати своєї роботи.

 

 

Потім вчитель підсумовує результат роботи учнів коментуванням слайду на дошці  .

  • (слайд №5)

 

Учитель:

 

З кінця ХІ по кінець ХІІІ століть з

 території Західної Європи на країни Близького Сходу було здійснено вісім хрестових походів . Зараз Вам пропонується  для ознайомлення відеоматеріал який підготував заздалегідь учень нашого класу.

 

  • Перегляд  презентації « Хрестові походи».

Текст презентації :

  • (слайд №7)

Хрестові походи -

походи відбувались з 1096 по1270р.р. на Близький Схід,

були організовані

західноєвропейськими феодалами

та католицькою церквою

під прапором боротьби проти

невірних (мусульман),

звільнення гроба Господнього

та святої землі Палестини.

У 1095 р. на церковному соборі в Клермоні Па­па римський Урбан II закликав християн до хрестового походу за звільнен­ня  Гроба  Господнього  з  рук  невірних.  Віруючі  з  натхненням  підтримали християнську церкву.

  • (слайд №8)

Похід бідноти

1096 р.

Розпочався в березні 1096 року в Кельні (Німеччина)

До Малої Азії дісталося лише 25 тисяч чоловік

Практично всі були знищені турками

  • (слайд №9)

Перший хрестовий похід

1096 – 1099 рр.

Закінчився взяттям хрестоносцями Антіохії, Едесси та Єрусалима

та виникненням держав хрестоносців на Сході

  • (слайд №10)

Держави хрестоносців на Сході:

  • Графство Едесса
  • Князівство Антіохія
  • Графство Триполі

Єрусалимське королівство.

  • (слайд №11)

Другий хрестовий похід

1147 – 1149 рр.

Очолювали французький король Людовік VІІ та німецький імператор Конрад ІІІ.

Закінчився невдало після облоги Дамаска.

  • (слайд №12)

Третій хрестовий похід

1189 – 1192 рр.

Похід “ трьох королів ”: німецького імператора Фрідріха І,

 французького короля Філіпа ІІ Августа

та англійського короля Річарда І Левове Серце.

Закінчився поразкою після смерті Фрідріха І

  • (слайд №13)

Четвертий хрестовий похід

1202 -1204 рр.

Ознаменувався взяттям хрестоносцями Константинополя й заснування Латинської імперії .

  •  
  •  
  • (слайд №14)

Відбувсь також дитячий хрестовий похід у 1212 році.

50 тисяч дітей загинуло в поході або було продано в рабство, купцями з Марселя на невільницьких ринках Алжира та Тунісу.

(слайд №15)

Всього хрестових походів було 8 і вони крім першого, четвертого та шостого завершились поразкою хрестоносців. У 1296 році армія султана єгипту захопила місто Акра – останній плацдарм хрестоносців на близькому Сході .

Епоха хрестових походів скінчилася.

 

Бесіда за запитаннями :

 

  • Чому хрестоносці здійснили один за одним вісім хрестових походів ?
  • Яка була реакція мусульманського населення на ці вторгнення?
  • Які держави виникли на завойованих хрестоносцями землях?
  • Чому держави хрестоносців зазнали поразки та були знищені ?

 

 

Учитель :

 

Лицарі – хрестоносці на завойованих у мусульман землях крім держав створили свої духовно-військові організації  - ордени . Зараз ви обєднаєтесь в три малі групи , використовуючи матеріал підручника (с. 82-83) за поданим планом для кожної групи картці , опрацюйте його та  оголосіть свої результати .

 

1 група – Орден тампільєрів.

2 група -  Орден госпітальєрів.

3 група – Орден тевтонців.

 

План картки:

  1. Назва ордену
  2. Символ ордену
  3. Час утворення
  4. Діяльність ордену

 

  • Представник кожної групи зачитує  результати роботи своєї групи по картці .

 

-1 група зачитує  про орден Тампільєрів

(слайд №16)

  • 2 група зачитує про орден Госпітальерів.

(слайд №17)

  • 3 група зачитує про орден Тевтонців.
  • (слайд №18)

Вчитель :

 

  • Діти що спільного в діяльності орденів ви прослідковуєте ?

 

Вчитель :

 

Будь яка історична подія має свою причину , хід та наслідки . Наслідки бувають позитивні так і негативні . Пропоную Вам  самостійно класом опрацювати подані варіанти відповіді та по черзі опрацювати таблицю «Наслідки хрестових походів».

 

Позитивні наслідки

Негативні наслідки

 

 

 

  • Учні колективно опрацьовують варіанти відповідей і по черзі виносять їх у відповідний розділ таблиці.

-  Учитель потім порівнює результат діяльності учнів із порівняльною таблицею на проекторі.

(слайд №19)

 

V. Узагальнення навчального матеріалу .

 

Учитель :

  • На завершення нашого уроку до нас завітали гості з минулого , учасники тих історичних подій : Папа Урбан ІІ , французький лицар Шевальє Де Пуату  та лицар – хрестоносець Отто фон Брокк.

 

  • До класу входять  учні – актори переодягнені в одяг тих часів.

 

Папа Урбан ІІ:

 

  • Вітаємо Вас шановні учні 7 класу та присутні гості. Ми прийшли до Вас з тих далеких часів і просимо , щоб Ви допомогли нам вирішити одну важливу проблему . Хто із нас приймав в якому часовому порядку участь  в подіях хрестових походів .

 

Учитель :

 

Шановні гості ми зрозуміли вашу проблему , але кожен із вас повинен нам коротко розповісти що запам’яталося йому в тих подіях .

 

 

 

  • Французький лицар Шевальє Де Пуату :

 

«Я  французький лицар Шевальє Де Пуату  родом з півдня Франції  Коли в нас чотири роки був неврожай та голод і я не мав прибутку від своєї землі та голодних селян які мені на ній належали я і мої товариші – лицарі почули про заклик Папи рятувати Гроб Господній від невірних . Наш король тільки вів приготування до походу , але ми лицарі вже вирушали до Палестини із своїх замків».

 

Папа Урбан ІІ :

 

« Я римський Папа Урбан ІІ на церковному соборі в місті Клермон  проголосив : « Ідіть і ставайте воїнами Христа . Звільняйте місто моє від невірних . Так хоче Бог !».

 

 

 

Лицар – хрестоносець Отто фон Брокк.

 

 « Я лицар – хрестоносець Отто фон Брокк. Моя батьківщина Німецьке королівство . Але я і мої товариші і все воїнство христове вже третій місяць облягає Єрусалим . Сьогодні ми нарешті ввірвалися в місто і не знали жалю до невірних . «Так хоче Бог!» говорили нам наші церковники коли ми грабували і вбивали на вулицях цього міста».

 

Учитель :

 

  • Діти допоможіть нашим гостям з минулого хто із них за хронологічним порядком приймав  участь у даних подіях .

 

  • Учні називають порядок розповідей за хронологічним порядком .

 

Папа Урбан ІІ :

 

  • Ми дякуємо вам що допомогли нам зясувати нашу хронологічну послідовність . І на прощання ми хочемо на згадку про ті історичні події подарувати кожному учневі 7 класу та гостям пам’ятну медаль «Учасника Хрестових походів» та диплом який посвідчує це звання.

 

 

  • Папа та його супутники вручають гостям та учням медалі та дипломи «Учасника Хрестових походів» .

 

 Папа Урбан ІІ :

 

Прощавайте та пам’ятайте ті незабутні часи коли ми творили історію людства.

 

  • Актори виходять із класу.

 

 

 

VI. Підсумки уроку.

 

Учитель :

 

  • На кінець нашого уроку ми переглянемо відеоматеріал і ще раз « зануримось» в ті жорстокі та цікаві часи .
  • (перегляд відео кліпу)

 

  • Ось і завершилась наша подорож часами хрестових походів. Ми з’ясували їх причини , хід та наслідки . Повинні пам’ятати , що епоха середньовіччя це не тільки епоха « Темних століть» а й епоха мандрівок , відкриттів , змін людської свідомості.
  • Оцінювання результатів роботи учнів на уроці.

 

VII. Домашнє завдання

  • Прочитати відповідний параграф підручника – це всім учням класу.
  • Влад на слідуючий урок приготує повідомлення – обєднання Франції в ХІ-ХIVст.
  • Алла , Аня ,Олександр, Назар , Аня  та Євгеній - дати відповідь у зошиті на питання :

 « Хрестові походи – це лише боротьба між християнами та мусульманами ?» . Відповідь обґрунтуйте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст презентації :

  • (слайд №7)

Хрестові походи -

походи відбувались з 1096 по1270р.р. на Близький Схід,

були організовані

західноєвропейськими феодалами

та католицькою церквою

під прапором боротьби проти

невірних (мусульман),

звільнення гроба Господнього

та святої землі Палестини.

У 1095 р. на церковному соборі в Клермоні Па­па римський Урбан II закликав християн до хрестового походу за звільнен­ня  Гроба  Господнього  з  рук  невірних.  Віруючі  з  натхненням  підтримали християнську церкву.

  • (слайд №8)

Похід бідноти

1096 р.

Розпочався в березні 1096 року в Кельні (Німеччина)

До Малої Азії дісталося лише 25 тисяч чоловік

Практично всі були знищені турками

  • (слайд №9)

Перший хрестовий похід

1096 – 1099 рр.

Закінчився взяттям хрестоносцями Антіохії, Едесси та Єрусалима

та виникненням держав хрестоносців на Сході

  • (слайд №10)

Держави хрестоносців на Сході:

  • Графство Едесса
  • Князівство Антіохія
  • Графство Триполі

Єрусалимське королівство.

  • (слайд №11)

Другий хрестовий похід

1147 – 1149 рр.

Очолювали французький король Людовік VІІ та німецький імператор Конрад ІІІ.

Закінчився невдало після облоги Дамаска.

  • (слайд №12)

Третій хрестовий похід

1189 – 1192 рр.

Похід “ трьох королів ”: німецького імператора Фрідріха І,

 французького короля Філіпа ІІ Августа

та англійського короля Річарда І Левове Серце.

Закінчився поразкою після смерті Фрідріха І

  • (слайд №13)

Четвертий хрестовий похід

1202 -1204 рр.

Ознаменувався взяттям хрестоносцями Константинополя й заснування Латинської імперії .

  •  
  •  
  • (слайд №14)

Відбувсь також дитячий хрестовий похід у 1212 році.

50 тисяч дітей загинуло в поході або було продано в рабство, купцями з Марселя на невільницьких ринках Алжира та Тунісу.

(слайд №15)

Всього хрестових походів було 8 і вони крім першого, четвертого та шостого завершились поразкою хрестоносців. У 1296 році армія султана єгипту захопила місто Акра – останній плацдарм хрестоносців на близькому Сході .

Епоха хрестових походів скінчилася.

 

 

1

 

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку