Уроку "Унікальність рослинного та тваринного світу Австралії"

Про матеріал
Розробка уроку може бути використана як при очній та дистанційній формі навчання
Перегляд файлу

«Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО

Мета: сформувати систему знань про особливості ґрунтово-рослинного покриву і тваринного світу, природні зони Австралії; виявляти причинно-наслідкові звязки, що впливають на розміщення природних зон на материку; вдосконалювати практичні вміння працювати з тематичними картами; узагальнювати, порівнювати, робити висновки.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні зможуть наводити приклади представників рослинного та тваринного світу Австралії; пояснювати причини унікальності органічного світу; знати розподіл природних зон на материку; характеризувати природні зони за картами атласу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Перейти за посиланням і виконати тест: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfCHxSsM9mm91CtA-vbcynFSEZ-5wnYZSqzFrnRkcfl7ZEouw/viewform?fbclid=IwAR3ZW4-qjrga8T8XEkMlTPOif1FD-kBP2MQ0taVwOdOr-bhbo1B0NyJOknM. Максимальна кількість балів за тест 30, отже 1 відповідь дорівнює 0,4 б. Розрахувати оцінку можна помноживши 0,4 на кількість правильних відповідей.

III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Австралії ніби великий заповідник, де збереглися рослини і тварини, які вимерли на інших материках або зустрічаються лише на цьому материку.

Під час уроку ви ознайомитеся з органічним світом Австралії та розміщенням природних зон, що знаходяться на материку.

IV. Вивчення нового матеріалу

Використовуючи малюнок дати відповідь на запитання (усно).

1.Як виник материк Австралія?

2. Як пояснити унікальності рослинного й тваринного світу Австралії?

Отже, Австралія відокремилася від стародавнього материка Гондвани найраніше. Тривалий час вона майже не мала зв’язку з іншими материками. Цим пояснюється унікальність її рослинності та тваринного світу. В Австралії збереглося багато рослин і тварин, які існували на Землі 50 млн років тому.

Робота з підручником

Опрацювати стр.133 підручника і вивчити визначення поняття «ендеміки», «релікти».

Перегляньте відеофрагмент та виконайте вправу перейшовши за посиланням https://learningapps.org/view3692636, відео на YouTube https://www.youtube.com/watch?v=T5TUcj23p94.

Додаткові матеріали Евкаліпт у перекладі з грецької означає «я добре покриваю», що, до речі, зовсім не відповідає дійсності, оскільки вузьке листя евкаліптів майже не дає тіні. Евкаліпти — вічнозелені дерева, вони не скидають щорічно листя, проте скидають кору. Без кори стовбури дерев набувають блакитного або яскраво-жовтого кольору. Поступово на них наростає нова кора. Евкаліпти дуже корисні дерева. Вони швидко ростуть, мають тверду деревину, яка майже не псується, листя містить величезну кількість ефірних масел, які використовують для виготовлення ліків та косметичних засобів. Проте найціннішою властивістю дерева є його здатність витягувати з ґрунту велику кількість вологи, за що їх і прозвали деревами-насосами. Евкаліпти здатні швидко осушити місцевість та ще й зменшити кількість шкідливих комах, таких як, наприклад, малярійні комарі. Евкаліпти ростуть і високо в Австралійських Альпах, але там вони — невисокі деревця з кострубатим стовбуром. У пустелях Центральної Австралії поширені понад 130 різновидів евкаліптів-карликів, не більше 2–3 м висотою. Евкаліпти-чагарники утворюють густі, колючі, майже непрохідні хащі, що простягаються на десятки кілометрів. Крім чагарникового евкаліпта, у таких заростях ростуть різні види акацій, пляшкові дерева.

В Австралії зустрічаються понад 500 видів акації. Подібно евкаліптам, акації пристосувалися до різноманітних умов. Вони зустрічаються як у тропічних лісах і саванах, так і в пустелях, де набувають вигляду колючих чагарників. Гілка з квітками срібної акації зображена на гербі Австралії і є її символом.

В Австралії багато рідкісних рослин, які ростуть тільки на цьому континенті. Наприклад, деревоподібна ксанторея, або «трав’яне дерево», яку місцеві жителі називають «чорний хлопчик». Здалека невисоке дерево з темним стовбуром та жмутком трави нагорі (там, де в дерев, певна річ, буває крона) справді схоже на кошлатого хлопчика-аборигена. На Західно-Австралійському плоскогір’ї та Центральній низовині великі площі вкриті гостролистою колючою травою спініфекс та різними сухостійними злаками.

Перегляньте відео від Нової школи  «Природні зони», «Охорона природи» перейшовши за посиланням: https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-29/ та проаналізуйте природні зони за картами атласу або перейшовши за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1YsPgLThChBLNZzDNUoTi4qdsJXSN2JvE/view

«Географічний практикум» За картою визначте природні зони Австралії і особливості їх розташування. Поясніть на конкретних прикладах зв’язок між кліматом і розміщенням природних зон на материку.

Перегляньте відео на YouTube перейшовши за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Oz5vDkpV5nE

Отже, неповторність природи Австралії пояснюється тривалим перебуванням в умовах ізоляції від інших частин земної кулі.

В списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в Австралії налічується 19 найменувань (станом на 2015 рік):

  1. 3 культурних об’єкта
  2. 12 природних об'єктів
  3. 4 об'єкти змішаного типу

 Ознайомитися з ними можна за посиланнями:

1.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%81%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%AE%D0%9D%D0%95%D0%A1%D0%9A%D0%9E_%D0%B2_%D0%90%D0%B2%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%97

2. https://www.youtube.com/watch?v=gark248t8RQ&feature=emb_logo

V. Закріплення вивченого матеріалу

За текстом параграфа та картами атласу складіть коротку характеристику природних зон Австралії у вигляді таблиці.

Назва природної зони

Географічне

положення

Особливості

клімату

Ґрунти

Представники

рослинного світу

Представники

тваринного світу

 

 

 

 

 

 

VI.  Домашнє завдання: опрацювати параграф 30, скласти таблицю.

docx
Додав(-ла)
Чорнуха Олена
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку