Тема: Усна і письмова нумерація чисел 11- 20.Тренувальні вправи.
Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися- самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планує та контролює свої дії, доводить роботу до кінця; загальнокультурної - дотримуватися загальноприйнятих норм спілкування, соціальної - проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів і потреб інших, продуктивно співпрацює в парі, групі;
пізнавальна: формувати математичні компетентності: вміння рахувати і писати числа від 11до 20,облислювальні навички, уміння розв`язувати задачі вивчених типів, формувати підприємницьку компетентність.
Емоційна: створити емоційно – ціннісну атмосферу на уроці; формувати позитивне мислення.
Психомоторна: формувати навички самоконтролю, командної роботи, уміння виконувати сукупність дій автоматично з повним засвоєнням знань.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Наш урок математичний.
І цікавий, і незвичний,
Тож умощуйтесь зручніше
І працюйте веселіше.
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві справи ждуть.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Діти, сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. До нас завітала…
-Передивіться ось цей фрагмент мультфільму, і ви дізнаєтесь, хто до нас завітав і куди ми з вами потрапимо.
- Так, це тітонька Сова. Вона запрошує нас до незвичайної лісової школи. До нас на урок завітають учні лісової школи, які підготували для вас цікаві завдання. Ми їм покажемо, як гарно навчилися писати і рахувати від 11 до 20, розв`язувати приклади та задачі. А тому, на урок ми візьмемо:
У – уважність
Р – розум
0 – організованість
К – кмітливість
III. Актуалізація опорних знань.
1.-Відгадайте загадку і скажіть, хто перший до нас завітав на урок?
Пухнастий клубочок
Виліз на дубочок,
Жолуді зриває
І в дупло ховає.(Білка.)
-Так, білочка. Вона підготувала для вас багато цікавих завдань:
-Назвіть сусідів числа 15?
-Назвіть число попереднє до числа 18?
-Назвіть число наступне до числа 15?
- Яке число утвориться, якщо 12 збільшити на 1? Зменшити на 1?
-14 зменшити на 1?
-16 збільшити на 1?
« 11 - це 10 і … »
« 14 – це 10 і … »
« 16 - це 10 і … »
« 20 - це 10 і …
-Укожному ряді вилучити «зайве» число:
12, 13,18, 9,16.
8 , 6 ,5, 10, 4 ,9.
2. Цікаві віршовані задачі.
Двоє курчаток стоять.
Двоє в шкарлупках сидять.
Шість під крилом у мами-квочки.
Поміркуйте дітки трошки,
І скажіть ви нам відразу,
Скільки всіх курчаток разом?( 10)
Сім горішків у дуплі,
Ще десяток — на землі.
Допоможем білці трішки,
Порахуємо горішки.( 17)
У Надійки вісім слив,
В Ірочки — десяток.
Порахуйте, скільки слив
У обох дівчаток. ( 18)
III. Повторення і узагальнення вивченого
1.Каліграфічна хвилинка
-А хто ж із звірят ще завітав до нас на урок?
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.(Лисиця)
-Так, вірно, це лисичка - сетричка. Вона хвостиком позмітала числа.
Вам потрібно вставити пропущені числа.
11, 12, …, …, 15, …, 17, …, 19.
- Яке наступне число після 19? (20)
- Що потрібно зробити, щоб отримати число 20?
- Діти давайте каліграфічно запишемо ці числа в зошит.
- Обміняйтеся зошитом з сусідом по парті. «Одягніть корону», тобто намалюйте простим олівчиком корону над тією цифрою, яка написана найкраще.
2. Математичний диктант.
-Відгадайте, хто ж із звірят просить вашої допомоги розв`язати приклади?
Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги–
Скрізь у мене вороги.(Заєць.)
-Зайчик заплутався у прикладах. Вам потрібно буде допомогти зайчику розв`язати приклади.
Запис прикладів у зошити.
Фізкультхвилинка
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (Ведмідь.)
Раз, два, три, чотири, п`ять, ( Із словами підвестися,
Починаєм рахувать… сплеснути в долоні, по колінах)
Дві руки і дві ноги,
Пальців на руках по п`ять, - (Потрусити кистями рук.)
Стільки друзів навкруги! (Повернутися праворуч, ліворуч
Математика цікава з розведеними руками.)
І корисна дуже справа.
2.1. Проблемна ситуація.
Марійка і Петрик вирішили допомогти мамі. Вона попросила кожного купити 1 десяток яєць. Марійка принесла 10 яєць, а Петрик купив одне яйце. Хто з дітей виконав завдання мами правильно?
3.Складання і розв`язування задач. Робота з підручником. на с. 101.
- Наступний гість запрошує вас попрацювати з задачами . Що ж це тварина?
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...(Їжачок.)
-Вам потрібно буде скласти і розв`язати задачі за малюнками на с.101, завдання 3.
- З яких частин складається задача?
Робота над задачею 1.
- Які фрукти зображені на малюнку?
- Скільки абрикосів лежить у корзині?
- Скільки на столі?
- Яке питання задачі?
- Як знайти скільки всього абрикосів? Якою дією?
Робота в зошиті. Запис розв`язання задачі в зошит.
Робота над задачею 2( усно).
- Самостійно роздивіться малюнок і складіть задачу.
- Що відомо в задачі?
- Яке питання задачі?
- Якою дією потрібно знайти, скільки цукерок у корзині? Чому?
- Скільки цукерок лежить у корзині?
Релаксаційна пауза « Метелики».
5. Робота в зошиті.
У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька… (Мишка.)
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
IV. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Діти, вас сподобався урок? Чим саме?
-Покажіть, який у вас настрій під кінець уроку?
-А щоб почути хороші слова від тітоньки Сови, ми повинні ще роз- в`язати приклади на ось цих незвичайних м`ячиках. Розв`язавши правильно приклади ми дізнаємось, як ви сьогодні працювали на уроці.
Гра « Попади в ціль»
16 +1(М) 13-1(О) 18+1(Л)12-2(О) 15-5(Д) 19+1(Ц)17-1(І )
1