Усна і письмова нумерація чисел 11- 20.Тренувальні вправи

Про матеріал
Формувати математичні компетентності: вміння рахувати і писати числа від 11до 20,облислювальні навички, уміння розв`язувати задачі вивчених типів, формувати підприємницьку компетентність.
Перегляд файлу

   Тема: Усна і письмова нумерація чисел 11- 20.Тренувальні  вправи.

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися- самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планує та контролює свої дії, доводить роботу до кінця; загальнокультурної -  дотримуватися загальноприйнятих норм спілкування, соціальної - проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів і потреб інших, продуктивно співпрацює в парі, групі;

пізнавальна: формувати математичні компетентності: вміння рахувати і писати числа від 11до 20,облислювальні навички, уміння розв`язувати задачі вивчених типів, формувати підприємницьку компетентність.

Емоційна: створити емоційно – ціннісну атмосферу на уроці; формувати позитивне мислення.

Психомоторна: формувати навички самоконтролю, командної роботи, уміння виконувати сукупність дій автоматично з повним засвоєнням знань.

 

                                                     Хід уроку

І.Організаційний момент.

 Наш урок математичний.

 І цікавий, і незвичний,

 Тож умощуйтесь зручніше

 І працюйте веселіше.

Вирушаємо у путь –

 Нас цікаві справи ждуть.

 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-Діти, сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. До нас завітала

-Передивіться ось цей фрагмент мультфільму, і ви дізнаєтесь, хто до нас завітав і куди ми з вами потрапимо.

- Так, це тітонька Сова. Вона запрошує нас до незвичайної лісової школи. До нас на урок завітають учні лісової школи, які підготували для вас цікаві завдання. Ми їм покажемо, як гарно навчилися писати і рахувати від 11 до 20, розв`язувати приклади та задачі. А тому, на урок ми візьмемо:

  У – уважність

  Р – розум

  0 – організованість

  К – кмітливість

III. Актуалізація опорних знань.

1.-Відгадайте загадку і скажіть, хто перший до нас завітав на урок?

Картинки по запросу картинки білочка для детей

Пухнастий клубочок
Виліз на дубочок,
Жолуді зриває
І в дупло ховає.(Білка.)

-Так, білочка. Вона підготувала для вас багато цікавих завдань:

  • Усна лічба від 10 до 20  хором, від 20 до 11 ланцюжком.

-Назвіть сусідів числа 15?

-Назвіть число попереднє до числа 18?

-Назвіть число наступне до числа 15?

- Яке число утвориться, якщо 12 збільшити на 1? Зменшити на 1?

-14 зменшити на 1?

-16 збільшити на 1?

 

  • «Гра «Закінчи речення…»

« 11 -  це 10 і … »

« 14 – це 10 і … »

« 16 - це 10 і … »

« 20 - це 10 і …

 

  • Гра «Вилучи зайве число»

кожному ряді вилучити «зайве» число:

12, 13,18, 9,16.

8 , 6 ,5, 10, 4 ,9.

 

2. Цікаві віршовані задачі.

Двоє курчаток стоять.

Двоє в шкарлупках сидять.

Шість під крилом у мами-квочки.

Поміркуйте дітки трошки,

І скажіть ви нам відразу,

Скільки всіх курчаток разом?( 10)

 

Сім горішків у дуплі,

Ще десяток — на землі.

Допоможем білці трішки,

Порахуємо горішки.( 17)

 

У Надійки вісім слив,

В Ірочки — десяток. 

Порахуйте, скільки слив

У обох дівчаток. ( 18)

III. Повторення і узагальнення вивченого

 

1.Каліграфічна хвилинка

-А хто ж із звірят ще завітав до нас на урок?

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід.(Лисиця)

-Так, вірно, це лисичка - сетричка. Вона хвостиком позмітала числа.

Картинки по запросу картинки лисы для детей

 Вам потрібно вставити пропущені числа.

11, 12, …, …, 15, …, 17, …, 19.

- Яке наступне число після 19? (20)

- Що потрібно зробити, щоб отримати число 20?

- Діти давайте каліграфічно запишемо ці числа в зошит.

- Обміняйтеся зошитом з сусідом по парті. «Одягніть корону», тобто намалюйте простим олівчиком корону над тією цифрою, яка написана найкраще.

2. Математичний диктант.

-Відгадайте, хто ж із звірят просить вашої допомоги розв`язати   приклади?

Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги 
Скрізь у мене вороги.(Заєць.)

Картинки по запросу картинки зайца для детей
-Зайчик заплутався у прикладах. Вам потрібно буде допомогти зайчику розв`язати приклади.

 

Запис прикладів у зошити.

 

  • Перший доданок -5, другий доданок 4. Чому дорівнює сума? (9)
  • Обчисліть другий доданок, якщо перший доданок -3, а сума дорівнює 10. (7)
  • Запишіть, чому дорівнює суму трьох двійок. (6)
  • Задумане число збільшили на 2 й отримали 7. Яке число задумали?(5)
  • Зменшуване 7, від’ємник 3. Чому дорівнює різниця?(4)
  • Яке число треба відняти від числа 5, щоб отримати число 2? (3)
  • Запишіть число, яке на 1 менше, ніж 9. (8)
  • Запишіть число, яке йде після числа 9. (10)

Фізкультхвилинка

  • А яке же звірятко  пропонує вам відпочити?

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (Ведмідь.)

Картинки по запросу картинки ведмедика

 


Раз, два, три, чотири, п`ять,             ( Із словами підвестися,

Починаєм рахувать…                         сплеснути в долоні, по колінах)

Дві руки і дві ноги,

Пальців на руках по п`ять, -             (Потрусити кистями рук.) 

Стільки друзів навкруги!                  (Повернутися праворуч, ліворуч

Математика цікава з розведеними руками.)

І корисна дуже справа.

2.1. Проблемна ситуація.

Марійка і Петрик вирішили допомогти мамі. Вона попросила кожного купити 1 десяток яєць. Марійка принесла 10 яєць, а Петрик купив одне яйце. Хто з дітей виконав завдання мами правильно?

  • Ви вже вмієте лічити до 10, але ж різних предметів у світі трапляється більше 10. Тож сьогодні ви дізнаєтеся, як швидко порахувати велику кількість предметів та що означає слово «десяток».

3.Складання і розв`язування задач. Робота з підручником.  на с. 101.

- Наступний гість запрошує вас попрацювати з задачами . Що ж це тварина?

Картинки по запросу картинки ежа для детей

Гостроносий і малий,                             

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?...(Їжачок.)

-Вам потрібно буде скласти і розв`язати задачі за малюнками на с.101, завдання 3.

- З яких частин складається задача?

Робота над задачею 1.

- Які фрукти зображені на малюнку?

- Скільки абрикосів лежить у корзині?

- Скільки на столі?

- Яке питання задачі?

- Як  знайти скільки всього абрикосів? Якою дією?

Робота в зошиті. Запис розв`язання задачі в зошит.

   Робота над задачею 2( усно).

- Самостійно роздивіться малюнок і складіть задачу.

- Що відомо в задачі?

- Яке питання задачі?

- Якою дією потрібно знайти, скільки цукерок у корзині? Чому?

- Скільки цукерок лежить у корзині?

Релаксаційна пауза « Метелики».

5. Робота в зошиті.

Картинки по запросу картинки мышка для детей

     
У норі хатинку має

хліб, сирочок полюбляє.

По підлозі тишком-нишком

 Бігає сіренька… (Мишка.)

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

IV. Підсумок уроку. Рефлексія.

  -Діти, вас сподобався урок? Чим саме?

  -Покажіть, який у вас настрій під кінець уроку?

  -А щоб почути хороші слова від тітоньки Сови, ми повинні ще роз-          в`язати приклади на ось цих незвичайних м`ячиках. Розв`язавши правильно приклади ми дізнаємось, як ви сьогодні  працювали на уроці.

Гра « Попади в ціль»

16 +1(М)    13-1(О)   18+1(Л)12-2(О)   15-5(Д)   19+1(Ц)17-1(І )

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку