Усна і письмова нумерація чисел першої сотні.

Про матеріал
повторення складу натурального ряду чисел у межах 100; розглядання випадків додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел;
Перегляд файлу

Усна і письмова нумерація чисел першої сотні. Випадки додавання і віднімання,  пов’язані з нумерацією чисел.

Мета: повторити склад натурального ряду чисел у межах 100; розглянути випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел; навчати учнів розв’язувати задачі на знаходження суми, на різницеве порівняння і збільшення на кілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I.Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Вступне слово вчителя

— У третьому класі ми продовжимо вивчати математику, науку складну,але цікаву і дуже потрібну. Ви ознайомитеся з трицифровими числами; навчитеся їх додавати і віднімати, множити і ділити у межах 1000. На вас очікує зустріч з новою одиницею маси — тонною та одиницею довжини — кілометром.А ще ви будете розв’язувати цікаві задачі, які мають практичне значення.

2. Ознайомлення з новим підручником

— У першому і другому класах вам допомагав вивчати математику мовчазний друг. (Демонстрування підручників з математики для 1-го і 2-го класу.)

— Це підручник з математики. У третьому класі вам буде допомагати їх старший брат — підручник з математики для 3-го класу.

— Розгляньте обкладинку підручника. Хто його автор?

— Розгорніть підручник. Які умовні позначення допоможуть вам орієнтуватися в книзі?

— Які розділи ми будемо вивчати?

3. Усна лічба

1) Робота за підручником (с. 3, завдання 1, 3).

— Скільки всього паличок на кожному малюнку?

— Назвіть всі числа п’ятого (сьомого) десятка.

2) Гра «Хто швидше?».

81 + 9

87 – 50

96 – 50

59 – 14

67 – 13

35 + 24

26 + 34

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію чисел першої сотні, будемо читати, записувати і порівнювати числа в межах 100. Розв’язувати задачі,вчитися швидко і правильно рахувати.

IV. Робота над темою уроку

1. Фронтальне опитування

Запис на дошці

1 дес.— це ... одиниць

7 дес.— це ... одиниць

10 дес.— це ... одиниць

1 сотня — ... дес. ... одиниць

Робота за таблицею розрядів (с. 3, завдання 4)

— Прочитайте числа в таблиці.

— Що означає цифра 9 у другому рядку? у третьому?

— Що означає цифра 0? цифра 4?

— Прочитайте найбільше число, найменше.

— Порівняйте числа другого і третього рядків.

2. робота в парах

— Назвіть всі числа від 30 до 42; від 48 до 57; від 86 до 93.

3. коментоване розв’язування прикладів (с. 4, завдання 7)

— Запишіть у вигляді рівностей відповіді на запитання.

Як утворити число 60 з попереднього до нього числа?

Як утворити число 80 з числа, щойде за ним?

Скільки отримаємо, якщо від числа 59 віднімемо число його одиниць? число його десятків?

4. Самостійна робота (с. 3, завдання 6)

5. Розв’язування прикладів (с. 4, завдання 8)

1-й, 2-й стовпчики — усно; 3-й, 4-й — самостійно з подальшою перевіркою.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Вправа «незакінчене речення»

— Для того, щоб правильно розв’язати задачі, повторимо деякі правила.

Щоб порівняти два числа, треба виконати дію...

Щоб дізнатися скільки всього, треба виконати дію...

Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше від другого, виконуємо дію...

Щоб дізнатися у скільки одне число більше або менше від другого, виконуємо дію...

2. Робота над задачею на знаходження суми та на різницеве порівняння

(с. 4, завдання 9)

Аналіз задачі за короткою умовою на дошці.

Огірків — 20 ящиків

Помідорів — 40 ящиків ?

Яблук — 30 ящиків на ? >

— Скільки завезли ящиків з огірками? Скільки завезли ящиків з помідорами?

— Скільки всього завезли ящиків з яблуками?

— Чого більше завезли — фруктів чи овочів?

— Як ви про це дізналися?

— На скільки більше завезли ящиків овочів, ніж фруктів?

Розв’язання

1) 40 + 20 = 60 (ящ.) — завезли овочів

2) 60 – 30 = 30 (ящ.)

Відповідь: на 30 ящиків більше завезли овочів.

— Які ще питання можна поставити до задачі?

(На скільки більше завезли ящиків з помідорами, ніж з яблуками? На скільки менше завезли ящиків з огірками, ніж з яблуками?)

3. Робота над задачею на знаходження суми і на збільшення числа на кілька одиниць (с. 4, завдання 10)

Аналіз задачі за питаннями вчителя.

Учнівисокогорівнязнаньрозв’язують задачу виразом.

(3 + 1) + 20 = 24 (л)

Учнідостатньогорівнязнаньрозв’язують задачу по діях:

1) 3 + 1 = 4 (л) — від кози і вівці

2) 4 + 20 = 24 (л)

Відповідь: від корови надоїли 24 л молока.

Всі решта учнів — за допомогою короткої умови на картках-підказках

і схеми-опори.

1 )+=(л)

2)+=(л)

— У скільки разів більше молока надоїли від корови, ніж від кози?

24 : 3 = 8 (разів)

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 4, завдання 11)

VI. Підсумок уроку

— Над якою темою працювали? Назвіть числа третього десятка.

— Що означає кожна цифра у числі 35? Як утворити число, якщо відоме попереднє до нього?

VII. Домашнє завдання

С. 4, завдання 12; 13.

 

 

docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку