Усна народна творчість

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури на тему: "Усна народна творчість" у 8 класі. Містить різнорівневі завдання
Перегляд файлу

Контрольна робота

Усна народна творчість

І варіант

  1. У  пісні «Чи  не  той  то  хміль» звеличено  славну  перемогу  українського  народу, здобуту  в  бою:

а) під  Жовтими  Водами;     б) під  Корсунем;  

в)  під Пилявцями;     г) під Берестечком.

 

  1. Рядки  «….Де ти,  милий, чорнобривий, / Де  ти? Озовися!....» - це  рядки  з  пісні:

 а) «Ой не ходи,  Грицю»;     б) «Засвіт встали  козаченьки»; 

 в)  «Зажурилась  Україна»;   г) «Віють вітри,  віють  буйні».

 

  1. Назвіть, про яке лихо в житті українського народу йдеться в пісні «Зажурилась Україна»:

а) неврожай жита;    б) спустошення України поневолювачами;

в) загибель співвітчизників;  г) поразку козацького війська.

 

  1. Іван Сірко,  про  якого  йдеться  в пісні:

а) кошовий отаман  Запорзької  Січі;   б) гетьман  України;

в) хорунжий;     г) сотник.

 

  1. Укажіть, до якого фольклорного жанру належить твір «Маруся Богуславка»:

а) до історичних пісень;     б) до соціально-побутових пісень;

в) до жанру дум;     г) до козацьких пісень.

 

  1. Визначте правильне твердження:

а) історична пісня виконується речитативом;   

б) історична пісня – це ліро-епічний твір про важливі історичні події та реальних історичних осіб;

в) історична пісня – це ліричний твір, у якому відображені настрої народу, викликані різними явищами суспільного життя;

г) історична пісня - це ліро-епічний твір, урочистий стиль якого посилюється прийомом ретардації.

 

  1. Розташуйте події у правильній послідовності («Маруся Богуславка»)

а) «То вони тридцять літ у неволі пробувають,

     Божого світу, сонця праведного у вічі собі не видають.»

б) «Темницю відмикає,

     Всіх козаків,

     Бідних невольників,

     На волю випускає»

в) «Ой визволи, Боже, нас, всіх бідних невольників

     3 тяжкої неволі,

     3 віри бусурменської…»

г) «Та бодай ти, дівко-бранко,

     Марусю, попівно Богуславко,

     Щастя й долі собі не мала,

     Як ти нам святий празник, роковий день Великдень сказала!»

 

  1. Установіть відповідність між творами та їх темами:

1 «Засвіт встали козаченьки»

2 «Ой Морозе, Морозенку»

3 «Та ой як крикнув же козак Сірко»

4 «Маруся Богуславка»  

 

 

 

 

 

  1. Прочитайте уривок, визначте художні засоби в ньому:

Вся ти єси, Україно,

Славою покрита,

Тяжким горем, та сльозами,

Та кров’ю полита!  

 

І поки над білим світом

Світить сонце буде,

Твої думи, твої пісні

Не забудуть люди. 

 

  1. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Усна народна творчість

ІІ варіант

  1. В  історичній  пісні  «Ой Морозе Морозенку»  йдеться  про:

а) мученицьку  смерть славнозвісного  героя;        

б) спустошливі  набіги  турецько-татарських  орд  на  Україну;

в)  битву   козацького  війська  під  Жовтими  водами;     

г) прощання козака з коханою.

 

  1. Рядки  «….Витоптала  орда  кіньми   маленькії  діти…»- це  рядки  з  пісні:

 а) «Ой Морозе Морозенку»;    б) «Чи не той то хміль»; 

 в)  «Зажурилась  Україна»;   г) «Віють вітри,  віють  буйні».

 

  1. Вказати,  авторство  якої  з  пісень  приписують  Марусі  Чурай:

а) «Чи не той то хміль»;   б) «Засвіт встали козаченьки»;

в) «Ой Морозе, Морозенку»;  г) «Зажурилась Україна».

 

  1. Іван Сірко,  про  якого  йдеться  в пісні:

а) кошовий отаман  Запорзької  Січі;   б) гетьман  України;

в) хорунжий;     г) сотник.

 

  1. Укажіть, до якого фольклорного жанру належить твір «Маруся Богуславка»:

а) до історичних пісень;     б)  до соціально-побутових пісень;

в) до жанру дум;     г) до козацьких пісень.

 

  1. Визначте правильне твердження:

а) дума виконується речитативом;   

б) дума – це ліро-епічний твір про важливі історичні події та реальних історичних осіб;

в) дума – це невеликий ліричний твір переважно героїчного змісту;

г) основною ознакою дум є історична конкретизація.

 

  1. Розташуйте події у правильній послідовності («Засвіт встали козаченьки»)

а) «Прощай, милий мій синочку,

     Та не забувайся...»

 

б) «Заплакала Марусенька

     Свої ясні очі».

 

в) «Яка ж би то, мій синочку,

     Година настала,

     Що чужая дитиночка

     За рідную стала».

 

г) «Прийми ж мою Марусеньку,

     Як рідну дитину».

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між творами та їх темами:

1 «Ой не ходи, Грицю»

2 «Чи не той то хміль»

3 «Віють вітри, віють буйні»

4 «Зажурилась Україна»  

 

 

 

 

 

 

  1. Прочитайте уривок, визначте художні засоби в ньому:

Віють вітри, віють буйні,

Аж дерева гнуться,

Ой як болить моє серце,

А сльози не ллються.

 

Трачу літа в лютім горі

І кінця не бачу.

Тільки тоді і полегша,

Як нишком поплачу.

 

  1. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
  • «За що шанує народ пісні Марусі Чурай?»
  • «Маруся Богуславка: зрадниця чи патріотка?» (за одноіменною думою)
  • ««Козаки – славні захисники рідної землі…»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кузьміна Любов Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Литвиненко Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Герман Женя
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
4724
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку