8 клас Вступ. Усна народна творчість

Про матеріал
Контрольна робота (тести) містить завдання з вибором однієї правильної відповіді, кількох правильних відповідей та завдання на встановлення відповідності.
Перегляд файлу

   8 клас.      Вступ. Усна народна творчість.

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                                ( 6б)

1. Народні ліро-епічні твори про важливі історичні події  та реальних історичних

    осіб - це

а) думи;        б) суспільно-побутові пісні;      в) історичні пісні;      г) легенди.

        2. Термін «історична пісня» вперше ввів в українську  фольклористику

а) Олександр Потебня;                                 б) Микола Гоголь;

в) Максим Рильський;                                  г) Олесь Гончар.

3. Пісню «Зажурилась Україна» за змістом можна умовно поділити на:

 а) дві  частини;     б) три частини;     в) чотири частини;      г)п’ять частин.

4. У пісні «Чи не той то хміль» їхало  сорок тисяч ….

а) татар;              б) козаків;          в) ляхів;              г) у пісні про це ніяк не сказано.

5.  Герой пісні, за яким «вся Вкраїна плаче» -

а) Хмельницький;       б) Сірко;       в) Залізняк;     г) Морозенко.

6. У рядках       «Чи не ой то хміль,

                             Що коло тичин в’ється?

                             Ой той то Хмельницький,

                             Що з ляхами б’ється»  використано

а)  епітети;          б) порівняння;             в) паралелізм;          г) метафору.

7. Рядки     «Мати сина в доріженьку»

                      Сльозно проводжає»?      з  пісні 

а) «Ой Морозе, Морозенку»;                  б) « Засвіт встали козаченьки»;

в) «Максим козак Залізняк»;                   г) « Зажурилась Україна».

8. У якій пісні йдеться про повстання  під назвою «Коліївщина» та його організатора?

а) «Ой Морозе, Морозенку»;            б) «Та ой же як крикнув козак Сірко»;

в) «Максим козак Залізняк»;             г) « Зажурилась Україна».

9. Який епізод з життя козаків відображено в пісні «Засвіт встали козаченьки»? 

а) битву  під Жовтими Водами;                            б) похід на війну; 

в) битву  під Збаражем;                                          г) похід  на Царгород.

10. У пісні ««Засвіт встали козаченьки»  проводжає 

а) козаченьків Марусенька;                                   б)  мати сина;

в) Марусенька милого;                                           г) у пісні про це не сказано.

11. Маруся Богуславка - це

а)  історична постать;                                             б) легендарна полонянка;

в)  героїня думи «Буря на Чорному морі»;           г) легендарна піснетворка.

12. Леся Українка високо цінувала кобзаря

а) Михайла Кравченка;                                            б) Євгена Адамцевича;

в) Гната Гончаренка;                                                г) Остапа Вересая.

Завдання з кількома правильними відповідями                                                  (2б)

13. Які з поданих пісень приписують Марусі Чурай?

а)  «Засвіт встали козаченьки»;                  б)  «За Сибіром сонце сходить»;

в)  «Ой не ходи, Грицю»;                            г) «Віють вітри, віють буйні»;

д)  «Цвіте терен».

14. Дума складається з таких частин:

а) тирада;       б) заспів;        в)  період;       г) основна розповідь;   д) закінчення.

Завдання на встановлення відповідності                                                              (4б)

15. Установіть відповідність між  піснями та уривками з них

Пісня

Уривок

1. «Віють вітри, віють буйні»

а) Полягло наших чимало,

     А татар -  утроє.

2. « Ой не ходи, Грицю…»

б) Ой, щоб слава не пропала

     Проміж козаками.

3. «Ой, Морозе, Морозенку»

в) Одна дівчина чорнобривая,

    То чарівниченька справедливая.

4. «Зажурилась Україна»

г) Іще й орду татарськую

     За собою веду.

 

д) Хто щаслив був хоч часочок, -

     Повік не забуде.

 

16. Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами

 

Художні засоби

Приклади

1.  Епітет

а) Витоптала орда кіньми маленькії діти

2. Метонімія

б) Як поїхав на Вкраїну, як пишная рожа

3. Художній паралелізм

в)  Бери шаблю гостру, довгу

4. Метафора

г) Зажурилась Україна, бо нічим прожити

 

д)  Дерева гнуться – сльози не ллються

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота  №2 з теми  « Слово про похід Ігорів», творчість Т. Г.Шевченка»

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

 Кобзар співав в пустелі Косаралу,

 У казематі батюшки-царя.

 Кайдани, шаленіючи, бряжчали,

 Щоб заглушити пісню.

     А пісня наростала у засланні.

     А пісня ґрати розбивала вщент.

     Правдивій пісні передзвін кайданів –

     то тільки звичний акомпанемент.  (Ліна Костенко)

1. Віршовий розмір поезії –

а) ямб;

б) хорей;

в) анапест;

г) дактиль.

2. Римування у творі –

а) паралельне;

б) перехресне;

в) кільцеве;

г) неримований вірш.

3. Рима  -

а) чоловіча;

б) жіноча;

в) дактилічна,

г) жіноча і  чоловіча.

4. У вірші   «Думи мої, думи мої…» Т. Шевченко розмірковує над питанням:

а)  роль поета і поезії в суспільстві;

б) про життя і смерть;

в) любові;

г)  неволі..

5. Особливим смутком, журливістю народної пісні віє від  поезії Т.Шевченка:

а) «Ой три шляхи широкії…»;

б)  «Думи мої, думи мої…»;

в) «Минають дні, минають ночі»;

г) «Мені однаково…»

 6. Історична основа «Слова про похід Ігорів» -

а) невдалий похід князя Ігоря на татар  у 1185 році;

б) невдалий похід князів Ігоря та Всеволода  на татар ;

в) невдалий похід князя Ігоря на половців  у 1185 році;

г) битва  князя Ігоря з половцями  в 1185 році.

7.  Кому  належать слова:  « мої …воїни вправні – під трубами повиті, під шоломами злеліяні, кінцем списа згодовані» ?

а) Ігорю;

б) Святославу;

в) Всеволоду;

г) Ярославу Осмомислу.

8. Який художній засіб вжитий  у рядках: «Русичі великії поля черленими щитами перегородили, шукаючи собі честі, а князю – слави»?

а) паралелізм;

б) метафора;

в) порівняння;

г) епітет.

9. Кому  належать слова:  «Хочу-бо, - сказав, - списа приломити кінець поля  Половецького; з вами, русичі, хочу голову свою положити або напитися шоломом з Дону»?

а) Всеволоду;

б) Святославу;

в) Ігорю;

г) Володимир.

10. Ярославна звертається до сил природи за допомогою в такому порядку:

а) до вітру,  до Дніпра, до сонця;

б) до вітру,  до сонця, до Дніпра;

в) до Дніпра, до вітру, до сонця;

г) до сонця, ) до вітру, до Дніпра.

11. Хто з руських князів проголосив слова, які виражають ідею твору: «Вступіте, господарі,  в золоті стремена за обиду часу нашого, за землю Руськую, за рани Ігореві, смілого Святославича!»?

а)  київський князь Святослав;

б) новгород-сіверський князь Ігор;

в) київський князь Ярослав Мудрий;

г) київський князь Володимир.

12.  За жанром «Слово…» -

а)  героїчна поема;

б)  героїчна пісня;

в)  повість;

г)  ораторський твір.

Завдання з кількома правильними відповідями

13. Автором   «Слова»  міг бути:

а) руський князь, учасник походу;

б) Боян;

в) Володимир Ярославич

г) Ольстин  Олексич.

14.Хто здійснив переклади і переспіви «Слова про похід Ігорів»?

а) Т.Г.Шевченко; ;

б   М.Рильський;

в)  О. Гончар;

г)  А.Малишко.

Завдання на встановлення відповідності

15. Установіть відповідність між віршами Т.Шевченка та їхніми мотивами

1) «Мені однаково…»                                     а) мрія про щасливе, гармонійне життя

 

2) «Садок вишневий коло хати»                    б) розлука з рідними, сирітство матері

                                                                               без сина

3) « Ой три шляхи широкії…»                       в) ставлення до особистої долі й долі

                                                                               батьківщини

16. Установіть відповідність між творами та жанрами лірики

1) «Минають дні, минають ночі»                  а) поєднання громадянської і

                                                                              філософської 

2) «Думи мої, думи мої…»                            б) інтимна

3) «Мені однаково…»                                    в) філософська

doc
Додано
13 жовтня 2020
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку