Усна народна творчість: міф, легенда, народний переказ, загадка, прислів’я, приказка

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури 5 клас Нуш відповідно до програми.
Перегляд файлу

Контрольна робота №1 (5 клас)

Усна народна творчість: міф, легенда, народний переказ, загадка, прислів’я, приказка

І варіант

Початковий та середній рівні (6 балів)

1. Що таке «Зоряний Віз»?

а) Візок, прикрашений зірками;

б) назва міста;

в) небесне сузір’я;

г) зоряний пил.

2. Чому, за легендою, озеро назвали Синівським («Як виникли Карпати»)?

а) щоб уславити воїна Синевіра;

б) бо воно було синє-синє;

в) бо воно мало синій вир;

г) сподобалась назва.

3. Короткий вислів, у якому описано певний предмет чи явище, які треба розпізнати й відгадати – це?

а) загадка;

б) прислів’я;

в) приказка.

4. Нащо Берегиня хотіла навчити людей ткати полотно?

а) щоб вони не мерзли взимку;

б) щоб вони були вправними в цьому ремеслі;

в) щоб вони ходили у білій одежі, як личить дітям Білобога;

г) доглядати за худобою.

5. У якій місцині поставили Морозенка татари? («Ой Морозе-Морозенку»)

а) на Савур-могилі;

б) на  Мамай-кургані;

в) на горі Говерлі;

г) на Поділлі. 

6. До якої тематичної групи належить прислів’я: «В добрім житті кучері в'ються, в поганім — січуться»:

а) про розум;

б) про землю;

в) про життя.

Достатній рівень

7. Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів.

8. Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»?

Високий рівень

9. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем, щоб розкрити значення прислів’я:

  • «Мудрим ніхто не вродився, а навчився»
  • «Не одежа красить людину, а добрі діла».

 

 

Контрольна робота №1 (5 клас)

Усна народна творчість: міф, легенда, народний переказ, загадка, прислів’я, приказка

ІІ варіант

Початковий та середній рівні (6 балів)

1. Чому пес вирішив, що людина – найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)

а) її боявся навіть лев;

б) в неї була рушниця;

в) вона годувала інших тварин;

г) вона мала найгучніший голос.

2. «Неопалима купина» - це:

а) фортеця, що встояла під час пожежі;

б) річ, яку не можна спалити;

в) речовина, яка може спалахнути сама по собі;

г) ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.

3. Короткий вислів про вчинки та поведінку людей, який має повчальний зміст:

а) приказка;

б) прислів’я;

в) загадка.

4. Мара була богинею? («Берегиня»)

а) ранкового марева;

б) плодючості та врожаю;

в) добра, радості та щастя;

г) темної ночі, хвороб та смерті.

5. Як згідно переказу, помер Морозенко? («Ой Морозе-Морозенку»)

а) його порубали на шматки;

б) його спалили на вогнищі;

в) йому поранили серце;

г) його втопили в річці.

6. До якої тематичної групи належить загадка: «Дві матері мають по п’ять синів, і кожному ім’я є»:

а) про тварин

б) про частини тіла;

в) про побут.

Достатній рівень

7. Що таке легенда?

8. Яку символіку має неопалима купина для України? («Неопалима купина»)

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем, щоб розкрити значення прислів’я:

  • Ранні пташки росу п'ють, а пізні — слізки ллють.
  • Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

 

doc
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку