Контрольна робота №1 (5 клас)
Усна народна творчість: міф, легенда, народний переказ, загадка, прислів’я, приказка
І варіант
Початковий та середній рівні (6 балів)
1. Що таке «Зоряний Віз»?
а) Візок, прикрашений зірками;
б) назва міста;
в) небесне сузір’я;
г) зоряний пил.
2. Чому, за легендою, озеро назвали Синівським («Як виникли Карпати»)?
а) щоб уславити воїна Синевіра;
б) бо воно було синє-синє;
в) бо воно мало синій вир;
г) сподобалась назва.
3. Короткий вислів, у якому описано певний предмет чи явище, які треба розпізнати й відгадати – це?
а) загадка;
б) прислів’я;
в) приказка.
4. Нащо Берегиня хотіла навчити людей ткати полотно?
а) щоб вони не мерзли взимку;
б) щоб вони були вправними в цьому ремеслі;
в) щоб вони ходили у білій одежі, як личить дітям Білобога;
г) доглядати за худобою.
5. У якій місцині поставили Морозенка татари? («Ой Морозе-Морозенку»)
а) на Савур-могилі;
б) на Мамай-кургані;
в) на горі Говерлі;
г) на Поділлі.
6. До якої тематичної групи належить прислів’я: «В добрім житті кучері в'ються, в поганім — січуться»:
а) про розум;
б) про землю;
в) про життя.
Достатній рівень
7. Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів.
8. Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»?
Високий рівень
9. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем, щоб розкрити значення прислів’я:
Контрольна робота №1 (5 клас)
Усна народна творчість: міф, легенда, народний переказ, загадка, прислів’я, приказка
ІІ варіант
Початковий та середній рівні (6 балів)
1. Чому пес вирішив, що людина – найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)
а) її боявся навіть лев;
б) в неї була рушниця;
в) вона годувала інших тварин;
г) вона мала найгучніший голос.
2. «Неопалима купина» - це:
а) фортеця, що встояла під час пожежі;
б) річ, яку не можна спалити;
в) речовина, яка може спалахнути сама по собі;
г) ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.
3. Короткий вислів про вчинки та поведінку людей, який має повчальний зміст:
а) приказка;
б) прислів’я;
в) загадка.
4. Мара була богинею? («Берегиня»)
а) ранкового марева;
б) плодючості та врожаю;
в) добра, радості та щастя;
г) темної ночі, хвороб та смерті.
5. Як згідно переказу, помер Морозенко? («Ой Морозе-Морозенку»)
а) його порубали на шматки;
б) його спалили на вогнищі;
в) йому поранили серце;
г) його втопили в річці.
6. До якої тематичної групи належить загадка: «Дві матері мають по п’ять синів, і кожному ім’я є»:
а) про тварин
б) про частини тіла;
в) про побут.
Достатній рівень
7. Що таке легенда?
8. Яку символіку має неопалима купина для України? («Неопалима купина»)
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем, щоб розкрити значення прислів’я: