Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини".

Про матеріал
Презентація на тему: " Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф: Кошеня у тваринному світі – все одно що рожевий бутон в саду. Роберт Сауті

Номер слайду 2

Двадцять п*яте вересня. Дистанційна робота. Тема: РМ. Твір-опис тварини.

Номер слайду 3

Мета: ознайомити учнів із жанровими особливостями художнього опису; удосконалювати творчі вміння створювати опис тварини в художньому стилі, мовну й мовленнєву культуру п’ятикласників; розвивати образне мислення, спостережливість, самостійність думки, виховувати любов до тварин.

Номер слайду 4

Науковий Художній Стилі мовлення Використовують: у науці, освіті, техніці (підручник, наукова стаття, лекція, доповідь)Використовують: у художній літературі (оповідання, повість, роман, п’єса, вірш)

Номер слайду 5

Типи мовлення Розповідь Опис Роздум Що сталося? Що відбулося?Який? Яка? Яке?Чому?

Номер слайду 6

Опис – це словесне зображення. Описати предмет в науковому стилі означає вказати його загальні ознаки, а також специфічні деталі, а в художньому описі – враження від предмета.

Номер слайду 7

Мета наукового опису тварини – точно передати інформацію про її розмір, вагу, колір, звички тощо. Художній опис відображає тварину в яскравій, образній формі з метою емоційного впливу на читача.

Номер слайду 8

Порівняйте. У білочки руденьке хутро, кінчики якого були значно світлішими. Пухнастий хвостик був темнішого кольору, а на кінчику його хутро було білим, наче хто вмочив у сметану. Гострі вушка із китичками кумедно здригалися від кожного різкого руху білочки. А маленькі оченята, наче дві горошинки, з довірою дивилися на мене. Довгі задні лапки, ніби накручена пружина, дають такий поштовх її тілу, що звіринка перелітає на відстань до 10 метрів. Тим часом її пухнастий довгий хвіст, немов розкритий парашут, допомагає триматися в повітрі.

Номер слайду 9

Поміркуйте Який текст відрізняється емоційним забарвленням?У якому тексті ознаки тварини передано за допомогою художніх засобів (епітетів, порівняння тощо)?До якого стилю мовлення належить кожен опис?

Номер слайду 10

Коло думок Поміркуйте , чим художній опис тварини відрізняється від наукового.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Обираємо тему твору: - Моя улюблена тваринка - Тваринка, про яку я мрію - Тваринка, яку я бачив (бачила) в зоопарку

Номер слайду 13

Щоб скласти гарний опис, потрібно підмітити важливі ознаки тварини. Тварину краще описувати у тому порядку, як ми її сприймаємо в цілому. (Щонайперше ми бачимо форму, розміри, колір, потім переходимо до деталей, їх описують у певній послідовності.)Не слід наводити усі дрібниці. Найважливіше — виділити лише істотні ознаки, якими тварина різниться від інших. Описуйте тварину, а не розповідайте про її вдачу та витівки.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Опис тварини потребує використання відповідної лексики. Порода, масть (колір шерсті тварини)Бура, сіра, в яблуко. Тулуб (а не тіло)Маленький, великий, витягнутий. Морда (а не лице чи обличчя)Загострена, коротка, тупа, видовжена, кругла. Шерсть ( а не волосся)Довга, коротка, гладенька, пухка, шорстка, м`яка, шовковиста. Грива ( в коня)Буйна Дзьоб ( а не ніс)Кольоровий, чорний. Кігті (а не нігті)Загострені, цупкіЛапи Довгі, короткі, криві, рівніХвіст Довгий, короткий, куций, прямий, шаблеподібний. Вуха Довгі, висячі, настовбурчені, гострі, маленькіВуса Довгі, короткі, тоненькіОчі Чорні, карі, зелені, сірі, темні, грайливі, блискучі, злі, сумні, веселі, радісні

Номер слайду 16

Описувати тваринку слід за планом. План твору-опису може бути таким:1. Про кого я буду розповідати й чому?2. Де мешкає тварина, її кличка.3. Опис тварини: а) розмір; б) масть; в) шерсть (хутро, шкіра); г) форма тулуба; ґ) писок, очі, ніс, вуха тощо; д) особливості вдачі.4. Моє ставлення до тварини.

Номер слайду 17

Домашнє завдання Використовуючи теоретичний матеріал, написати твір-опис тварини в художньому стилі. стилі.

Номер слайду 18

Притча “Про колос Божої Матері”: Колись давно на полях хліб, тобто, злакові рослини були в колосках від землі по всьому стеблу, аж до самого верху. Тому врожаї були великі, хліба було дуже багато. Люди не цінували ні зерно, ні хліб. Розкидали хліб по землі та топтали колосся зі зерном. Побачивши таке, Ісус Христос обурився і сказав: «Не будете мати більше хліба!», пішов у поле де росла пшениця, вхопив стебло з самого низу і почав тягнути доверху, колоски обсипалися один за одним, зерно відскакувало у різні боки. Мало що залишалось до кінця – на долоню, не більше. Матір Божа, побачила, кинулася до стебла і схопила в кулак верхній колосок та промовила: «Залиши, хоча би трохи», а Ісус відповів: «Вони не гідні того хліба!». Матір Божа попросила Ісуса залишити не для людей, а для пса і кота, бо вони невинні.Ісус Христос змилувався і відпустив стебло, залишивши на ньому один колосок. Сьогодні ми маємо колосок такий, як залишився з того часу, а злакові стали називати «Колосом Матері Божої». До нині старші люди з повагою і чемністю ставляться до кота і собаки, які за їх словами не біля нас живуть, а ми коло них – їмо їх хліб, тому зобов’язані про них дбати. Завдяки псу і коту живемо…

Номер слайду 19

Рефлексія…

Номер слайду 20

Дякую всім за роботу!До зустрічі!

pptx
Додано
23 жовтня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку