Усний переказ тексту "Крапелька".

Про матеріал
Усний переказ проводять в 3 класі в 1 семестрі. Рекомендований обсяг 80-90. Перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі. Перевірка уміння зв'язно, логічно переказувати текст розповідного характеру, дотримуватись норми літературної вимови, вдало користуватись лексичними, граматичними багатствами мови.
Перегляд файлу

Усний переказ тексту

Крапелька

      Жила собі на світі добра Крапелька. Вона збирала росичку й напувала комах, метеликів, жучків. Це не сподобалося сірому Павучиську. Він теж збирав росу, але ніхто до нього пити не приходив, бо тільки-но якась комаха збиралася вгамувати спрагу, як одразу ж потрапляла в чіпкі Павукові тенета.

      Одного разу надумав лиходій отруїти Крапельку. Прикинувся любʼязним і попросив напитися. Крапелька з радістю пригостила Павука. Та тільки він почав пити, як Крапелька зразу ж потьмяніла. Проте встигла прошепотіти: "Допоможіть..."

     Її почули друзі. Сонячний промінчик висушив отруєну воду. А Вітерець підхопив Хмаринку і вмить вона зависла над Крапелькою.

    І ожила Крапелька, засвітилась, як сльоза.

                                                                                                                                                                                         (101 слово)

                                                                                                                                                      (За К. Василенком)

Робота над текстом

1. Актуалізація знань учнів про павуків.

2. Читання тексту.

3. Змістовий аналіз тексту.

-  Про кого йдеться в тексті?

- Що головне хотів нам сказати автор цієї оповідки?

- Що робила Крапелька?

 -Чому їй заздрив Павучисько?

- Що надумав лиходій?

- Хто і як врятував Крапельку?

- Якою знову стала Крапелька?

 - Подумайте, який іще заголовок можна дібрати до тексту.

4. Мовний аналіз тексту.

- Що означають слова вгамувати (задовольнити), чіпкі (такі, що міцно чіпляються), тенета (сіті), лиходій (той, що творить лихо), любʼязний (добрий, ввічливий), потьмяніла (потемніла), прикинувся (зробив вигляд)?

- Чому автор Краплю називає Крапелькою, а Павука - Павучиськом?

5. Структурний аналіз тексту.

— Назвіть зачин і кінцівку тексту.

— Як повʼязане друге речення в тексті з зачином? (Словом вона).

- Визначте тип тексту. Доведіть свою думку.

- Скільки окремих думок у тексті?

— Про що йдеться в першому абзаці (другому, третьому)?

- Складіть план тексту.

                       План

1. Заняття Крапельки і Павучиська.

2. Задум Павука.

3. Друзі допомогли.

4. Крапелька ожила.

6. Переказ тексту: а) докладний; б) "ланцюжком"; в) вибірковий (задум Павучиська).

docx
Додано
3 грудня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку