Усний журнал "Дорожня абетка"

Про матеріал
Матеріал допоможе закріпити знання дітей про правила дорожнього руху, вивчати закони вулиць і доріг, "розмовляти" з вулицею за допомогою дорожніх знаків, убезпечити дітей під час переходу вулиць і доріг.
Перегляд файлу

                                                    

                                                  

 

image

image

 

 

 

 

 

                                                     Країна знаків чарівна.

                                                  В гості вас чека вона.

                                                Отож, часу не гайте,

                                                                  По сторінках журналу рушайте!     - Ще починаючи з 1 класу ви почали вивчати правила  дорожнього руху, навчилися правильно переходити вулицю, а сьогодні ми продовжимо вивчати закони вулиць і доріг. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати сторінками усного журналу на яких пригадаємо як має поводитися пішохід на дорозі, навчимося «розмовляти» з вулицею за допомогою дорожніх знаків, закріпимо, як слід переходити проїжджу частину вулиці. Хай це заняття допоможе вам безпечно ходити по вулицях і дорогах.

image

-Щоб трішки пригадати що ми вже знаємо з першого класу, пропоную вам


відгадати загадки:

Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».

(Світлофор)

*  * *  

     Тротуаром йдуть малята,     Жваві хлопчики й дівчата.      Не кричать і не пустують –      Дуже ввічливо крокують.

    Симпатичні всі на вроду

    Наші дітки - …

    (Пішоходи)

 

*  * *

Він на вулиці щораз

Оком блимає на нас.Зупинися! Підожди! Терпеливо стій-но! А тепер, будь ласка, йди Впевнено й спокійно! (Світлофор)

 

*  * * 

Всім перехожим я моргаю,

Щоб пильно глянули на мене.

Очей же я аж троє маю:

Червоне, жовте і зелене!

(Світлофор)

*  * * 

Ми побачили з тобою, 

Як одною лиш рукою, 

Тільки жезла він підняв —  Вантажівку вмить спиняв. 

Що ж це за силач такий?  Це, малята, ... 

(Постовий)

 

*  * * 

Я правдиво вам скажу, Всім це місце я вкажу.

Друзі, слово честі, -  Де схрестилися дороги, Рух порядок має строгий –  Там і ..

(Перехрестя)

 

*  * * 

 

Що за коник полосатий На дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась –  Звідкіля вона взялась?

«Зебра» в нас на переході –  Та чи є така в природі?

(Пішохідна розмітка «Зебра»)

 

*  * * 

На дорозі звір лежить:

Весь у смужку, ніби спить. У степу він народився, А у місті нам згодився. Цього звіра звати «зебра», В нього є смугасті ребра.

Знає кожний пішохід – 

Це безпечний …

(Перехід)

 

*  * * 

Хто від нещасть застерігає, 

І нам завжди допомагає 

Так, щоб не трапилось біди,  Усім дорогу перейти?  Для тебе світить і для мене  Червоне око та зелене.  Вартує завше він, моргає,  Ніколи він не спочиває.  Уранці, вдень, в вечірню пору  Всі люди вдячні ... 

(Світлофору)

 

 

 

 

Він по черзі справно блима

Нам ліхтарними очима

Їх у нього цілих три, Вони служать не для гри. Як червоне блисне око,  Нас попереджає строго: 

Знає це, напевне, кожний — 

Стій на місці, йти не можна. 

Світло жовте загорілось, 

Ще постій, зроби-но милість,  Приготуйся вирушати,  Та не варто поспішати. 

А зелене — добре світло —  Каже: «Йди!» — усім привітно. 

Що ж таке це, малюки? 

Відгадайте залюбки! 

І сказав хтось із діток: 

«Може, це такий грибок?»  Ні! Не гриб це мухомор,—  Це, малята, ...  (Світлофор)

 

* * *

Стоять вони всі при дорозі, 

Допомогти людині в змозі, 

Усюди — близько і далеко,  Надійні сторожі безпеки. 

Одні із них нам сповіщають, 

А інші — щось забороняють,  Попереджають нас завжди,  Аби не трапилось біди. Вартують на узбіччях тихо,  Оберігають нас від лиха. Ти тільки будь уважним дуже,  Їх слухайся, шановний друже.  Це знає кожен, знає всякий —  Слід поважать дорожні ... 

image(Знаки)


 

 

       -Коли з`явилися трамваї, автобуси, тролейбуси, автомобілі, вулицям потрібно було дати мову. Цією «дорожньою» мовою з водіями і пішоходами «розмовляють» вулиці всіх країн світу. Ця мова відрізняється від нашої розмовної мови, яка складається зі звуків, слів, речень. А дорожня – тільки зі знаків, які навчають, попереджують, наказують, інформують. Тим, хто не знає дорожньої мови, краще  не вирушати на вулиці чи дороги. Отже, наше завдання сьогодні – повторити дорожні знаки, навчитися правильно їх читати.

   Ви бачите різні за формою, кольором і малюнками дорожні знаки. Один знак , одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал. Ці сигнали – кружечки, трикутники, прямокутники яскравих кольорів: блакитні, жовті, з червоною облямівкою. І не випадково. Це щоб легше і швидше розпізнавати їх.

   Усі знаки поділяються на шість груп. Знаки першої групи попереджають про небезпеку або перешкоду на шляху. Світлофор сигналив би їх жовтим кольором: «Обережно - залізничний переїзд без шлагбаума!», «Обережно – поворот ліворуч!», «Обережно – крутий спуск!», «Діти». Називаються вони… (попереджувальними знаками)

image   Є знаки пріоритету – різні за формою і кольором. Іншу групу знаків не випадково розмістили в круги з червоною облямівкою або червоним фоном. Світлофор сигналив би  ці знаки червоним світлом: «В`їзд заборонено», «Рух пішоходів заборонено», «Рух на велосипедах заборонено» тощо. Ці знаки називаються … (заборонними)

                                 image 

   А ось знаки на кругах блакитного кольору. Вони дозволяють, повідомляють і наказують про рух у відповідному напрямку для автомобілів, велосипедистів, пішоходів. Це … (наказові знаки)

 

imageimage   Інша група знаків – блакитні прямокутники. Ці знаки інформують, що недалеко «Пішохідний перехід», «Місце зупинки автобуса» та ін. Називаються такі знаки… (інформаційно – вказівними).

 

   І ще одна група знаків, подібна до попередньої. На них – малюнки : ніж з виделкою, червоний хрест, ліжко, чашка, намет тощо. Легко здогадатися, що ці знаки вказують:

недалеко пункт першої медичної допомоги, готель, їдальня, туристична база.

Називаються вони… (знаками сервісу).

  

 Є ще й таблички до дорожніх знаків. На них теж малюнки, які несуть різну інформацію. Наприклад: «Відстань до об’єкта 100 м» «Ожеледиця», «Інваліди».

   Як бачите, у доріг і вулиць є свої закони, встановлена сувора дисципліна й порядок. Ці закони потребують знання дорожньої мови, якщо розмовляють усі дороги, вулиці, перехрестя, площі. Словом, її видно скрізь і всюди, вдень і вночі, вона красномовно нагадує пішоходам, що вони рухаються серед автомашин, а автомобілістам – що навколо них рухаються пішоходи.    Погано тому, хто не знає азбуки дорожнього руху. За таку свою

image«безграмотність» він часто розплачується життям. Ось чому потрібно вивчати мову доріг.

 

       -Діти, на дошці прикріплені різні знаки. Почувши віршик-загадку, вам потрібно підійти до дошки показати знак-відгадку і розповісти до якої групи належить даний знак.

Подивись, ось перед нами –                                          Дружу з велосипедом я,

Знак трикутний з дітлахами.                                        На нім сміливо їду я, Знак цей, дуже застережний,                                       Та за знаком край дороги

Треба бути обережним.                                                 Сміло в хід пускаю ноги. (Знак «Діти»)                                                      (Знак «Велосипедна доріжка») Переходити нам слід                                                     Ось автобус на зупинку

Тільки там, де перехід,                                                 На одну прибув хвилинку

А доріжку пішохідну,                                                   Є закон, а не порада - Наче зебру, добре видно.                                              Він стоїть, і ти постій.

(Знак «Пішохідний перехід»)                                     Ані спереду, ні ззаду

                                                                                        Обійти його не смій!

                                                                                    (Знак «Місце зупинки автобуса»)

 

 

 

 

 

 

 

imageЧетверта зупинка «Проблемні ситуації»

 

1.На плакаті: хлопчик переходить дорогу на знак, який попереджує водіїв, що поблизу – пішохідний перехід.

Поліцейський. На перший раз роблю тобі зауваження!

Хлопчик. За що, дядечку?

Поліцейський. За те, що ти неправильно вибрав місце для переходу дороги!

Хлопчик. Не розумію, для чого ж тоді цей знак?

ØІ справді для чого? (Цей знак не вказує місце переходу дороги. Він лише попереджує водіїв про те, що поблизу є пішохідний перехід, який позначений розміткою або знаком. Тому зауваження, яке зробив міліціонер, повністю справедливе).

2.На плакаті  зображений перехід зі світлофором для пішоходів «Стійте – ідіть».

Стоїть бабуся в окулярах, поряд хлопчик.

Бабуся. Подивись, онучку, що там написано?

Хлопчик. Здається, «Стійте».

Бабуся. Ось бачиш , значить, не можна переходити дорогу.

Хлопчик. Не хвилюйтесь, бабусю, я не вперше так переходжу, і все завжди гаразд.

Бабуся. Так робити не можна.

Хлопчик. Адже машин поблизу немає, навіщо тоді стояти?

-Чи правильно вчиняє хлопчик? (Люди і автомобілі терпляче стоять і чекають дозволу – сигналу світлофора. Буває, що яка – небудь людина зривається з місця; їй, мабуть, здається, що вона дуже смілива, і біжить через вулицю на червоне світло. Цього робити не можна.)

 

image

-Я знаю що ви дома підготували малюнки на тему «Я – пішохід». Розкажіть про них.

(Виставка дитячих малюнків)

 

image

   Ваші ровесники потрапили під автомобілі. Важко собі уявити більш трагічну ситуацію. Між тим, з таким явищем зіштовхуються в кожному місті. Маленькі дівчатка і хлопчики вибігають на проїжджу частину вулиці, переходять дорогу там, де цього робити не можна, раптово з`являються в потоці транспорту, який рухається.

 

   Статистика стверджує, що дитячий дорожньо-транспортний травматизм зі смертельним кінцем у багатьох країнах перебільшує смертність від дитячих хвороб, причому жертвами стають як школярі, так і дошкільники.

   Замислимося над тими причинами, які ведуть до нещасних випадків із дітьми на дорогах, і тим як попередити їх.

   На вулиці багато яскравих різноманітних машин, які швидко мчать, сигналять, миготять. І кожна дитина виділяє в цьому потоці те, що є для неї особливо цікавим. Саме це приваблює дитину на вулицю, де вона одночасно і глядач, і учасник, і де може якось себе проявити. Тут і підстерігає її біда, яка називається дорожньо-транспортною пригодою.

   Давайте згадаємо причини, через які найчастіше трапляються нещасні випадки на дорогах.

ØДіти безтурботно вибігають на дорогу перед машиною, яка зупинилась, і раптово з`являються на шляху в іншої.

ØЧасто діти вважають цілком природним виїхати на проїжджу частину на велосипеді або затіяти тут веселу гру.

ØНе завжди діти уважні, обережні, дисципліновані при переході вулиць.

ØІнколи їм хочеться швидко перебігти дорогу на близькій відстані від транспорту, який рухається. А це велика небезпека.

ØВибігають за м’ячем на проїжджу частину дороги.

ØРаптом виїжджають на велосипедах, самокатах туди, де рухається транспорт.

ØБуває, неслухняні діти вириваються з рук батьків при переході вулиці і намагаються перебігти її самі.

   Ось і прогорнули ми останню сторінку нашого журналу. А на завершення  послухайте вірш С. Міхалкова «Проходь обережно…»

Все місто повне руху:                Пильнуй же крок свій кожний

Машини в ряд біжать.                І за трамваєм стеж- Яскраво світлофори                    Баритися не можна

Вдень і вночі горять.                   І гав ловити – теж.

 

Проходь же обережно,                Проходь же обережно,

 

Свій кожен крок узгодь,-            Свій кожен крок узгодь,-

І тільки там де можна,                   І тільки там де можна,

І тільки там де можна,                   І тільки там де можна

Ти вулицю уважно переходь!      Ти вулицю уважно переходь!                                       

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гудима Оксана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку