2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Усний журнал "Екологічною стежиною"

Про матеріал
Методична розробка усного журналу "Екологічною стежиною" для позакласної роботи, складається з таких сторінок 1 - чому сміття небезпечне? 2 - вода 3 - батарейки 4 - заключна
Перегляд файлу

 

 

 


УСНИЙ ЖУРНАЛ

Мета:

  • Ознайомити учнів з основними екологічними проблемами людства.
  • Формувати екологічну культуру учнів, екологічні знання та мислення.
  • Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
  • Пробудити в учнів особисту відповідальності за охорону навколишнього середовища,
  • Виховувати любов до рідного краю. 


Вступне слово викладача.

Всім нам добре відомо, що найважливішою проблемою для людини є проблема виживання. Жодні блага цивілізації не замінять чистого повітря, вільних від шкідливих домішок продуктів харчування і води. І сьогодні ми з вами розглянемо настільки необачними є вчинки людства і нас з вами відносно нашої матінки природи. Зясуємо з вами, що означає викидати сміття правильно, та що відбувається в природі, якщо людина байдуже відноситься до питання переробки відходів. Сьогодні наш урок пройде у формі усного журналу.

Мотивація діяльності учнів.

У Сухомлинського є чудова притча

«Старий Майстер побудував камяний будинок. Став та дивується зі сторони.

«Взавтра в цьому будинку поселяться люди»,- думав із гордістю Майстер.

А в цей час біля будинку грався семирічний хлопчик. Він скочив на щойно цементований поріг і залишив на ньому слід своєю маленькою ніжкою.

- Навіщо ти зіпсував мою роботу? – з докором запитав Майстер.

Нічого не зміг відповісти хлопчик.»

Будинок, який збудував Майстер – це є наша планета Земля. Так само, як і в притчі так і ми в житті залишаємо після себе сліди, які зіпсували роботу Великого Майстра. Ці сліди є не що інше як екологічні проблеми, що являються незагоєними ранами на нашій планеті.

Сьогодні на початку нового тисячоліття у всьому світі говорять про руйнування природного середовища внаслідок діяльності людини.


Учень 1:

-          1700 акрів продуктивної землі стає пустелею;

-          Близько 2000 дітей помирає з голоду;

-          55 чоловік отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;

-          1000 чоловік помирає від отруєння водою;

-          2000 тонн кислотних дощів випадає у Північній півкулі;

-          5 – 6 видів тваринного чи рослинного світу зникають.

 

 

 

 

Учень 2:

 

-          Знищується більше 51 акра тропічних лісів;

-          використовується близько 35 барелів нафти;

-          знищується 50 тонн родючого грунту через

неправильне його використання;

-          виділяється більше 12000 тонн вуглекислого

газу в атмосферу.


ПЕРША СТОРІНКА

 

І першою, я пропоную вам розглянути сторінку Чому сміття небезпечне?

Перегляд фільмів ( Фільм 1, фільм 2)

Зараз ми з вами згадаємо найпоширеніші види відходів (наприклад, харчові відходи) та розглянемо їх за такими критеріями:

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ДРУГА СТОРІНКА ВОДА

Де ми втрачаємо воду?

Скільки людина може прожити без води? 3 дні

Скільки води міститься в організмі людини? 78-80%

Скільки питної води залишилося на планеті Земля?

В даний час одна людина з шести, тобто більше мільярда людей по всій Землі, страждають від нестачі питної прісної води. Відповідно до даних ООН, до 2025 р. більш ніж половина країн земної кулі або зазнає серйозного перевантаження (наприклад, коли потрібна більша кількість прісної води, ніж є), або ж там виникне відвертий її дефіцит. Вчені очікують, що її дефіцит стане повсюдним значною мірою тому, що населення зростає, а багато людей стають багатшими (що збільшує попит на воду), а також оскільки глобальна зміна клімату веде до опустелювання і зниження водозабезпеченості багатьох регіонів. Більш того, багато джерел води знаходяться під загрозою через забруднення стоками та промисловими викидами, змиву добрив з полів і проникнення солоної води в прибережних зонах у водоносні шари через відкачування ґрунтових вод. 

СПОСОБИ ЗНИЗИТИ  ВТРАТИ

Мала дія - якщо виконувати її постійно протягом тривалого часу, і якщо до неї підключиться значна кількість людей - дозволить хоча б частково вирішити глобальну проблему. Ось кілька простих способів зберігати воду:

Встановіть у туалеті бачок з подвійною кнопкою зливу (що дозволяє витрачати менше води для змиву сечі) або ж біотуалет, та систему для очищення і вторинного використання стоків.

 


ТРЕТЯ СТОРІНКА

БАТАРЕЙКИ

Одним із джерел безповоротного забруднення води, що робить її непридатною для всього живого є викидання батарейок  та елементів живлення у звичайний смітник, адже одна батарейка забруднює 400 л води та 20 метрів куб. грунту

Перегляд фільму

Звертайте увагу на  позначку – закреслений смітник, адже ддійсно – батарейка де бомба уповільненоїдії.

Я хочу, щоб після сьогоднішнього уроку у вас виникне питання, що робити з використаними батарейками – їх потрібно здавати, а не просто викидати у смітник.

 Куди ж їх здавати у м. Харкові?

Перед вами список адрес пунктів прийому відпрацьованих елементів живлення

 А це карта їх розташування

 Та електронна адреса

 


ЧЕТВЕРТА СТОРІНКА

Заключна

А Зараз ми продовжимо нашу роботу в групах

Кожній з груп, я пропоную вивчити матеріали про одноразовий посуд, листя, фольгу, металобрухт та вироби з тканини, та дати нам пояснення за вже відомими вам критеріями

Підведення підсумків:

Розташуйте предмети щоденного вжитку в порядку корисності для довкілля – від найменш до найбільш сприятливих. (лампа розжарювання, мобільний телефон, одяг, годинник, зошит, компютер, пляшка з водою чи напоєм, синтетичний миючий засіб для миття посуду?)

Який вплив матиме на довкілля ця річ, якщо її викинути?

Які існують способи її безпечно утилізувати ?

Чи існуює можливість знайти нове використання цих речей?

ВИСНОВКИ:

Підведення підсумків

  • Що нового я сьогодні дізнався?
  • Що зміниться в моїй поведінці від сьогодні?
  • Що змусило мене задуматися?

Дякую за увагу !

Фінал

 

На мотив пісні «Мы желаем счастья вам». 
В селах, де кружля сірчистий газ, 
Де феноли часто душать нас. 
Де хорошу воду в бочці ждемо в вічність ми. 
Щоб було нам легко в тяжкий час 
Дуже треба кожному із нас 
Берегти природу повсякчас. 
Приспів. 
Ми бажаєм вам завжди 
Чистого повітря і води 
І сонця промені, хай завжди ідуть сюди. 
Ми бажаєм щастя вам 
І воно повинно прийти 
Тож рук ви докладіть 
І природу збережіть.

 

doc
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку