Урок -гра з екологічних знань "Екологічні проблеми планети Земля"

Про матеріал
Усі ви знаєте, що екологічна обстановка на нашій планеті критична, і не слід очікувати, що хтось її виправить. Лише тоді, коли кожен землянин мислиме екологічно, буде не споживацьке, а розумно ставитися до довкілля та його багатств, можливо, ми зуміємо зупинити необоротні процеси, що ведуть до загибелі всього живого на Землі. На цьому нашому заході ми допоможемо всім нам усвідомити нашу роль у збережені чистоти навколишнього середовища і дбайливого ставлення до багатств природи.
Перегляд файлу

                                         Екологічні проблеми планети Земля

                                Сценарій  бібліотечного уроку- гри з екологічних знань

Мета: Формування у здобувачів освіти розумного ставлення до природи, виховання нового екологічного мислення й екологічної свідомої особистості.

Обладнання:  книжкова виставка « Наш дім – Земля »,   звучить пісня «Кольорова планета» муз. і сл.Анжели Побужанської,  пакети сміття, плакати, відеороліки на екологічну тематику.

Хід уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=s1MldaS8z0A&ab_channel=%D0%9B%D0%B5%D1%88%D0%B0%D0%9A%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%87%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9

 Бібліотекар: Доброго дня, діти! Усі ви знаєте, що екологічна обстановка на нашій планеті критична, і не слід очікувати, що хтось її виправить. Лише тоді, коли кожен землянин мислиме екологічно, буде не споживацьке, а розумно  ставитися до довкілля та його багатств, можливо, ми зуміємо зупинити необоротні процеси, що ведуть до загибелі всього живого на Землі. На цьому нашому заході  ми допоможемо всім нам усвідомити нашу роль у збережені чистоти навколишнього середовища і дбайливого ставлення до багатств природи.

      Клас поділяється на дві команди. Вибирають собі  назву кожної команди. Та змагаються на обізнаність з питань екології.

 1 тур                                         Екологія

Командам по черзі ставляться запитання. У випадку відсутності відповіді, відповідають вболівальники чи супротивники. За кожну правильну відповідь команді присуджується 1 бал.

 Запитання: Перше запитання до всіх, як ми розуміємо  слово -  екологія?

  1. Листя жовте над містом кружляє, з тихим шелестом під ноги лягає. Що треба зробити з опалим листям? ( Залишити на грунті, зібрати в компостну яму, вивести з міста, але в жодному разі не палити)
  2. Чому в місті не слід розводити багаття? (Забруднюється повітря)
  3. Чим небезпечно для людини і довкілля спалювання пластику? ( Виділяються дуже отруйні гази –диоксини)
  4. Яку шкоду люди завдають природі, коли палять суху траву, очерет? (Забруднюється повітря, згоряють бруньки, корінці, грибниця, гинуть комахи, кладки їхніх яєць, личинки, лялечки, гнізда птахів, і в остаточному підсумку порушується  рівновага у природі.)
  5. Чому в лісі, на лузі варто ходити стежками? (Щоб не ущільнювався грунт)
  6. До яких наслідків призводить сильний шум, гучна музика у лісі, на лузі? ( Птахи залишають гнізда, утікають дорослі звіри, покинувши свою малечу, не можуть злітати комахи, у наслідок чого рослини залишаються не запиленими)

2 тур                                               Від чого вода стає брудною

Бібліотекар:  Вода – велика чарівниця. Заповнює всі клітинки живих організмів. Вона біжить, лежить, літає. Буває туманом, росою. Без неї не можливе життя на планеті.

Для пиття, прання й інших потреб нам необхідна вода чиста, але, на жаль, у річках, озерах вода найчастіше дуже забруднена. Назвіть причини, від яких забруднюється вода у природі.( Перемагає та команда, яка назве найбільше причин, за перемогу команда отримує 1 бал )

3  тур                                               Водоохоронна смуга

Запитання :

1.Яка смуга називається водоохоронною? ( смуга, що тягнеться уздовж берега кожної водойми)

2. Якої ширини має бути водоохоронна смуга? (від 20 до 100 метрів)

Бібліотекар : Зараз команди  вирішуватимуть, що можна і потрібно робити на водоохоронній смузі, а що не можна. Роздаються картки. ( правильна відповідь – 2 бали)

Картка першій команді:

  • Рубати дерева і чагарники, що ростуть на березі ( не можна, розмиється берег)
  • Звалювати сміття ( не можна, змиється у водойму і забруднить її)
  • Розводити багаття ( можна але не по під деревом)
  • Засмагати ( можна, це не зашкодить водоймі)
  • Саджати дерева і чагарники ( потрібно, вони зміцнюють грунт, який не розмиється)

Картка другій команді:

  • Саджати овочі на водоохоронній смузі ( не можна, розмиється берег)
  • Звалювати добрива та отруйні хімічні речовини ( не можна, дощем змиються у водойму й отруять її)
  • Відпочивати ( можна, якщо ваші дії не завдадуть шкоди природі)
  • Ставити намет ( можна, але не рубати для кілочків дерева й чагарників)
  • Збирати сміття ( потрібно, дуже правильне рішення)

 

4 тур                                                 Бережи воду

Бібліотекар: Вода, що надходить до нас водопроводом – безцінній дарунок цивілізації. Вона пройшла величезний шлях, піддавалася очищенню, і ми повинні берегти її. Що слід робити кожному, не докладаючи особливих зусиль, що берегти водопровідну воду? ( закривати кран, коли вода не потрібна)

Перегляд  відеофрагмента https://www.youtube.com/watch?v=o1Wb2RqQNQc&ab_channel=UNDPUkraine

5 тур                                       Як уберегти чистим повітря?

Бібліотекар: Повітря в наших містах не завжди прозоре і чисте, найчастіше воно затягнуте смогом і має неприємний запах. Назвіть причини забруднення повітря?

6 тур                                    Заощаджуй енергію!

Бібліотекар: Багато кіптяви находить від котельних і теплових електростанцій. А атомні електростанції дають величезну кількість небезпечних радіоактивних відходів. Я називатиму вчинки людини, а ви маєте їх оцінити. (правильна відповідь 1 бал)

  • Людина катається на ліфті
  • Освітлює робоче місце люстрою
  • Обігрівається електрокаміном, коли можна тепліше вдягнутися
  • Ідучи кудись, вимикає світло
  • Надовго залишає дверцята холодильника відчиненими
  • На зиму заклею рами
  • Миється наливаючи воду у ванну
  • Миється під душем
  • Піднімається ліфтом на другий поверх
  • Узимку вхідні двері залишає відчиненими
  • Освітлює своє робоче місце

 

 

7 тур             Людина  - виробник сміття

Бібліотекар:  На нашій планеті багато родючого  грунту, але смітники завалюють його.

https://www.youtube.com/watch?v=obroi4mqM7M&ab_channel=VladGecha

 Запитання:

  1. Як довго зберігається сміття? ( папір – до 2-х років, консервні бляшки – до 100років, обпалені бляшанки – до 2-х років, скло – понад 1000 років, пластик – понад 1000 років)
  2. Як зменшити таку величезну кількість сміття?  ( командам видається по мішечку сміття і пропонується його розподілити для переробки: Смітник, Пункт прийому вторинної сировини, нужденним людям, тваринам)
  3. Що необхідно спорудити у великих містах – виробниках великої кількості сміття, щоб сміттєзвалищ стало менше? ( сміттєпереробні заводи)
  4. Як бур’яни з городу чи дачі перетворити зі сміття у щось корисне? ( скласти їх у компостну яму, і вони перетворяться у чудове  добриво – компост)

  Наприкінці  бібліотечного уроку –гри  обов’язково підводимо підсумок переможця серед команд

Висновок   Бібліотекар: Урок – гра – змагання  показав нам, наскільки важливо правильно поводитися в побуті, на природі. Уміння правильно оцінювати свою поведінку з екологічного погляду  стане вам у пригоді упродовж всього життя. Ви маєте ділитися своїми знаннями з батьками, друзями, щоб кількість захисників природи збільшувалась, і тоді довкілля буде чистішим і здоровішим його життя. Отже, задумуючись над екологічними проблемами світу, перш за все треба дбати про чистоту тієї території, де ми проживаємо. Адже чисте довкілля – наше здоров’я, а отже – наша мета! Адже ми добре знаємо як поводитись так, щоб не нашкодити природі. І якщо ми не будемо байдужими до проблем довкілля і дотримуватимемось вище наведених позицій, можна буде сподіватися, що будуть чистими кожна вулиця, місто, село загалом країни, а люди будуть у злагоді з природою і тільки спільними зусиллями всього людства ми зможемо досягти позитивних  результатів і здоров’я наступних поколінь

https://www.youtube.com/watch?v=gN9WceTDbHs&ab_channel=VladiRIM

 

 

 

 

                                                                                     Підготувала: Соколовська В.В. завідувач бібліотекою

                                                                                     Дружківської гімназії «Інтелект» Донецька область

 

docx
До підручника
Екологія (профільний рівень) 10 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку