Екологічні проблеми планети Земля
Сценарій бібліотечного уроку- гри з екологічних знань
Мета: Формування у здобувачів освіти розумного ставлення до природи, виховання нового екологічного мислення й екологічної свідомої особистості.
Обладнання: книжкова виставка « Наш дім – Земля », звучить пісня «Кольорова планета» муз. і сл.Анжели Побужанської, пакети сміття, плакати, відеороліки на екологічну тематику.
Хід уроку:
Бібліотекар: Доброго дня, діти! Усі ви знаєте, що екологічна обстановка на нашій планеті критична, і не слід очікувати, що хтось її виправить. Лише тоді, коли кожен землянин мислиме екологічно, буде не споживацьке, а розумно ставитися до довкілля та його багатств, можливо, ми зуміємо зупинити необоротні процеси, що ведуть до загибелі всього живого на Землі. На цьому нашому заході ми допоможемо всім нам усвідомити нашу роль у збережені чистоти навколишнього середовища і дбайливого ставлення до багатств природи.
Клас поділяється на дві команди. Вибирають собі назву кожної команди. Та змагаються на обізнаність з питань екології.
1 тур Екологія
Командам по черзі ставляться запитання. У випадку відсутності відповіді, відповідають вболівальники чи супротивники. За кожну правильну відповідь команді присуджується 1 бал.
Запитання: Перше запитання до всіх, як ми розуміємо слово - екологія?
2 тур Від чого вода стає брудною
Бібліотекар: Вода – велика чарівниця. Заповнює всі клітинки живих організмів. Вона біжить, лежить, літає. Буває туманом, росою. Без неї не можливе життя на планеті.
Для пиття, прання й інших потреб нам необхідна вода чиста, але, на жаль, у річках, озерах вода найчастіше дуже забруднена. Назвіть причини, від яких забруднюється вода у природі.( Перемагає та команда, яка назве найбільше причин, за перемогу команда отримує 1 бал )
3 тур Водоохоронна смуга
Запитання :
1.Яка смуга називається водоохоронною? ( смуга, що тягнеться уздовж берега кожної водойми)
2. Якої ширини має бути водоохоронна смуга? (від 20 до 100 метрів)
Бібліотекар : Зараз команди вирішуватимуть, що можна і потрібно робити на водоохоронній смузі, а що не можна. Роздаються картки. ( правильна відповідь – 2 бали)
Картка першій команді:
Картка другій команді:
4 тур Бережи воду
Бібліотекар: Вода, що надходить до нас водопроводом – безцінній дарунок цивілізації. Вона пройшла величезний шлях, піддавалася очищенню, і ми повинні берегти її. Що слід робити кожному, не докладаючи особливих зусиль, що берегти водопровідну воду? ( закривати кран, коли вода не потрібна)
Перегляд відеофрагмента https://www.youtube.com/watch?v=o1Wb2RqQNQc&ab_channel=UNDPUkraine
5 тур Як уберегти чистим повітря?
Бібліотекар: Повітря в наших містах не завжди прозоре і чисте, найчастіше воно затягнуте смогом і має неприємний запах. Назвіть причини забруднення повітря?
6 тур Заощаджуй енергію!
Бібліотекар: Багато кіптяви находить від котельних і теплових електростанцій. А атомні електростанції дають величезну кількість небезпечних радіоактивних відходів. Я називатиму вчинки людини, а ви маєте їх оцінити. (правильна відповідь 1 бал)
7 тур Людина - виробник сміття
Бібліотекар: На нашій планеті багато родючого грунту, але смітники завалюють його.
https://www.youtube.com/watch?v=obroi4mqM7M&ab_channel=VladGecha
Запитання:
Наприкінці бібліотечного уроку –гри обов’язково підводимо підсумок переможця серед команд
Висновок Бібліотекар: Урок – гра – змагання показав нам, наскільки важливо правильно поводитися в побуті, на природі. Уміння правильно оцінювати свою поведінку з екологічного погляду стане вам у пригоді упродовж всього життя. Ви маєте ділитися своїми знаннями з батьками, друзями, щоб кількість захисників природи збільшувалась, і тоді довкілля буде чистішим і здоровішим його життя. Отже, задумуючись над екологічними проблемами світу, перш за все треба дбати про чистоту тієї території, де ми проживаємо. Адже чисте довкілля – наше здоров’я, а отже – наша мета! Адже ми добре знаємо як поводитись так, щоб не нашкодити природі. І якщо ми не будемо байдужими до проблем довкілля і дотримуватимемось вище наведених позицій, можна буде сподіватися, що будуть чистими кожна вулиця, місто, село загалом країни, а люди будуть у злагоді з природою і тільки спільними зусиллями всього людства ми зможемо досягти позитивних результатів і здоров’я наступних поколінь
https://www.youtube.com/watch?v=gN9WceTDbHs&ab_channel=VladiRIM
Підготувала: Соколовська В.В. завідувач бібліотекою
Дружківської гімназії «Інтелект» Донецька область