Усний журнал. Сторінками книги «Відкриймо серце для добра»
Мета.
Формувати добре ставлення до людей, основи загальнолюдських цінностей та моральних якостей (чуйності, чесності,милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості).
Розвивати вміння відрізняти добро від зла, висловлювати власну думку, спільно працювати.
Виховувати позитивне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.
Викликати бажання робити добрі справи.
Обладнання. Запис музики, відео, картки з українськими народними прислів'ями та приказками на тему «Доброта», сердечко доброти , сюжетні малюнки,кущ народної мудрості, малюнок сонечка, книга добра.
Хід заняття
(На дощці прикріплено велику книгу із написом «Відкриймо серце для добра»)
1 слайд
І. Організаційний момент
Вчитель:
Розпочинається година доброти
Тож прошу вас серця свої відкрити,
Щоб зрозуміти і запам’ятати,
Лише з добра усе бере початок!
Вчитель:
2 слайд
Діти:
Вчитель :
(Відповіді учнів)
Вчитель:
(Відповіді учнів)
Вчитель:
- Пропоную переглянути мультфільм, який допоможе вам зрозуміти, що таке добро і зло
(Зміст мультфільму: Жив на світі один чоловік, який ніколи не допомагав іншим. Одного разу, коли він переходив вулицю, його за руку взяла старенька бабуся і попросила допомогти їй перейти через дорогу. Чоловік не зміг відмовити старенькій. Бабуся подякувала і чоловікові стало від цього приємно. Після цього вчинку в його серці проснулося добро і він став допомагати всім оточуючим. Та ось він зустрів ще одну людину, яка, як і він раніше, нікому не допомагала. Чоловік вдав із себе сліпого і взяв ту людину за руку з проханням допомогти перейти вулицю. І сталося диво - та людина також не відмовила і перевела чоловіка через дорогу. Так чоловік, ставши добрим, допоміг іншому подобрішати.)
Вчитель: - Діти, про кого йде мова в мультфільмі?
Діти: - Цей мультфільм про чоловіка, який був недобрим і мав спочатку зле серце, а потім його серце стало добрим.
Вчитель:
Діти:
Вчитель:
Діти:
- Що у кожного в серці живе добро, його треба лише розбудити, а для цього потрібно допомагати іншим людям.
Висновок:
Вчитель:
Діти:
2.Сторінка «Для чого людині серце?»
Вчитель:
Вчитель:
(В казці розповідалося про дерев’яних чоловічків, що не мали серця.)
Вчитель:
-Якими були дерев’ні чоловічки, які не мали серця?
(Вони були байдужими до чужого горя.)
Вчитель:
(Він загорівся і обігрів своїм теплом замерзаючого хлопчика.)
(Так говорять про злих і байдужих людей.)
Вчитель:
(Щоб робити добро і допомагати іншим.)
Фізкультхвилинка
Вчитель:
5 Слайд
Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.
2.Учень.
Людина починається з добра
З уміння співчувати, захистити –
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.
Вчитель:
Робота в групах.
(Діти підходять до столу обирають малюнки, сідають за парти, обговорюють вчинки, потім виходять до дошки , прикріплюють ці малюнки і коментують)
Учитель.
(Допомагаю мамі по господарству, заступився за слабшого, допоміг старенькій бабусі перейти через дорогу, нагодував бездомне кощеня,, допоміг старенькій бабусі нести важкі сумки, підгодовую пташок узимку…)
4. Сторінка «Народ скаже , як зав’яже»
Гра «Збери приказки та прислів'я» Робота в парах.
Вчитель:
(Діти з’єднують частини пислів’їв, заповнюють ними сторінку книги та пояснюють їх зміст). 6 слайд
1. Пара.
Добре діло… ( твори сміло).
Хто людям добра бажає,… (той і собі має).
Добре слово і … (в мороз зігріє).
За добро ... (добром платять).
Добре слово дім будує, … (а зле – руйнує).
Краще добро робити,…( ніж гарно говорити).
Злий не вірить, … (що є добрі люди).
Не одяг красить людину, а … (добрі діла).
Часок у добрі побудеш… ( — все горе забудеш).
Хочеш собі добра,…( не роби нікому зла).
Де є добрі люди, … (там біди не буде).
Добро не пропадає, …( а зло умирає).
Вчитель:
(Що в українського народу завжди цінувалося добро, а зло засуджувалося).
5. Сторінка. Правила добра .
- Діти, ми з вами вже знаємо, що таке добро і зло, навчилися відрізняти добрі вчинки від поганих, тож давайте підсумуємо наші знання і визначимо правила добра.
1. учень.
Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
1.Правило «Будь чесним».
А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
2.Правило «Шануй людей»
3.Учень
А третє правило просте:
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
3.Правило «Не тримай зла у серці»
4.Учень.
Добро ти людям поспішай творити,
Усіх розумій, поважай і люби.
Так буде легше і біль пережити,
Й здоров’я буде більше тобі.
4.Правило «Любити, розуміти і поважати інших».
5.Учень
Добро-це як казка, добро-це як свято
А зло-це бездушність і бідність душі.
Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,
І зло переможемо ми на Землі.
5.Правило «Добро завжди перемагає».
- Давайте повторимо правила добра.(Учні зачитують правила)
Пам’ятайте ці правила, нехай вони будуть головними правилами вашого життя.
Вправа-гра «Побажай добра собі і всім»
Вчитель.
(діти стали в коло, взялися за руки і повторюють фразу «Я бажаю тобі…( Радості, щастя, миру чистого неба, благополуччя, розуміння, співчуття,»).
(Після гри діти виконують пісню «Щастя і добра»)
Вчитель :