Усний журнал. «Відкриймо серце для добра»

Про матеріал
Добре ставлення до людей, основи загальнолюдських цінностей та моральних якостей (чуйності, чесності,милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості).
Перегляд файлу

Усний журнал. Сторінками книги «Відкриймо серце для добра»

 

Мета.

Формувати добре ставлення   до людей, основи  загальнолюдських цінностей та моральних якостей (чуйності, чесності,милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості).

Розвивати вміння відрізняти добро  від зла, висловлювати власну думку, спільно працювати.

Виховувати позитивне  ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Викликати бажання робити добрі справи.

Обладнання. Запис музики, відео, картки з українськими народними прислів'ями та приказками на тему «Доброта», сердечко доброти , сюжетні малюнки,кущ народної мудрості, малюнок сонечка, книга добра.

 

Хід заняття

 

(На дощці прикріплено велику книгу із написом «Відкриймо серце для добра») http://s015.radikal.ru/i331/1709/87/45069775a4b6.jpg

1 слайд

І. Організаційний момент

Вчитель:

  • Вітаю всіх присутніх на нашому заході, а разом зі мною вас вітає ясне сонечко, яке буде зігрівати нас своїми добрими теплими  і даруватиме нам своє добро, ласку і щиру посмішку. Подоруйте і ви одне одному посмішку і гарний настрій.
  • ( На дошці прикріплений малюнок сонечка, яку посміхається).
  • https://yt3.ggpht.com/a-/AN66SAxQ-_BL2xf3Aqx6I88lFMkKWW4FkTH-4wM8MQ=s800-mo-c-c0xffffffff-rj-k-no

Розпочинається година доброти

Тож прошу вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

  • Діти сьогодні ми з вами помандруємо сторінками мудрої книги під назвою «Відкриймо серце для добра»
  • ІІ. Основна частина.
  1. Сторінка перша «Що  в серці людини?»

http://pic142.nipic.com/file/20171009/25840778_225214291032_2.jpg

Вчитель:

  • Розпочнемо подорож з першої сторінки книги під назвою «Що живе в серці людини?». Кожна людина може бути доброю, але іноді ми буваємо і злими. Сердимось на когось, ображаємо, робимо погані справи. Чому це так?

 

        2 слайд                                       

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/1211668/50bfe52c-d78f-4bb2-938f-253cb179fc8c/s1200?webp=false

  • Погляньте на малюнок і скажіть, що є в серці кожної людини?

Діти:

  • В серці кожної людини є добро і зло.

Вчитель :

  • Що на вашу думку є добро?

(Відповіді учнів)

Вчитель:

  • А що таке зло?

(Відповіді учнів)

Вчитель:

  • Я хочу додати,що добро -  це вміння прийти на допомогу іншим,  співчувати горю іншої людини, захищати слабших. А  зло – це протилежність добру, тобто небажання допомагати іншим, черствість і нерозуміння страждань іншої людини.

- Пропоную переглянути мультфільм, який допоможе вам зрозуміти, що таке добро і зло

(Зміст мультфільму: Жив на світі один чоловік, який ніколи не допомагав іншим. Одного разу, коли він переходив вулицю, його за руку взяла старенька бабуся і попросила допомогти їй перейти через дорогу. Чоловік не зміг відмовити старенькій. Бабуся подякувала і чоловікові стало від цього приємно. Після цього вчинку в його серці проснулося добро і він став допомагати всім оточуючим. Та ось він зустрів ще одну людину, яка, як і він раніше, нікому не допомагала. Чоловік вдав із себе сліпого і взяв ту людину за руку з проханням допомогти перейти вулицю. І сталося диво -  та людина також не відмовила і перевела чоловіка через дорогу. Так чоловік, ставши добрим, допоміг іншому подобрішати.)

Вчитель: - Діти, про кого йде мова в мультфільмі?

Діти: - Цей мультфільм про чоловіка, який був недобрим і мав спочатку зле серце, а потім його серце стало добрим.

Вчитель:

  • Який випадок допоміг чоловікові розбудити в своєму серці добро?

Діти:

  • До нього звернулася бабуся і попросила перевести її через дорогу. Чоловік допоміг , після цього йому стало приємно і він став  робити добрі справи.

Вчитель:

  • Чого вчить нас цей мультфільм?

Діти:

- Що у кожного в серці живе добро, його треба лише розбудити, а для цього потрібно допомагати іншим людям.

  • А чи бувало у вас таке, що коли ви зробите комусь добре вам від цього стало приємно? Розкажіть про це.

Висновок:

Вчитель:

  • Який висновок ми можемо зробити? 3 слайд

Діти:

  • У кожної людини в серці є і добро і зло. Але від нас залежить, якими ми будемо – добрими, чи злими.

2.Сторінка «Для чого  людині серце?»

Вчитель:

  • Ми з вами вже дізналися, що в серці людини є як добро так і зло. Про ці істини людям відомо з давніх часів. Цю тему намагалися розкрити також і відомі письменники в своїх творах. Погляньте на другу сторінку нашої книги. Що нагадала вам назва цієї сторінки?
  • (На уроках літературного читання ми знайомились з казкою українського письменника Анатолія Дімарова «Для чого людині серце?»)
  •  4 слайд
  • https://naurok.com.ua/uploads/files/90657/38697/39980_images/7.jpg

Вчитель:

  • Анатолій Дімаров написав багато творів для дітей. Сам письменник пройшов і голодомор, і тяжкі воєнні роки. Він бачив людські біди і нещастя.  Анатолій Дімаров був дуже хорошою людиною. Серце його було добрим і відкритим для добра. Все своє життя він допомагав іншим, дуже любив дітей і писав для них свої добрі казки.
  • Про що розповідається в казці А.Дімарова  «Для чого людині серце»?

(В казці розповідалося про дерев’яних чоловічків, що не мали серця.)

Вчитель:

-Якими були дерев’ні чоловічки, які не мали серця?

(Вони були байдужими до чужого горя.)

Вчитель:

  • А що зробив чоловічок, який отримав серце?

(Він загорівся і обігрів своїм теплом замерзаючого хлопчика.)

  • Про кого кажуть «У нього немає серця?»

(Так говорять про злих і байдужих людей.)

Вчитель:

  • Чи зрозуміли ви, діти, навіщо людині серце?

(Щоб робити добро і допомагати іншим.)

  • Запам’ятайте, діти, ці слова, і ніколи їх не забувайте.

Фізкультхвилинка

Вчитель:

  •  Про добро складено немало творів і не тільки відомі письменники писали на цю тему. Багато композиторів також складали пісні про доьро. Одну з таких пісень ми з вами послухаємо і трішечки відпочинемо.
  • ( Діти виконують фізкультхвилинку пад пісню про добро).

 

  1. Сторінка. Людські чесноти – доброта. Твори добро завжди і всюди.

https://fs03.metod-kopilka.ru/images/doc/28/22834/img2.jpg 5 Слайд

  1. Учень.

Мудрець сказав: живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від  звіра.

Нехай ця істина стара:

Людина починається з добра.

2.Учень.

Людина починається з добра

З уміння співчувати, захистити –

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Вчитель:

  • Ми з вами вже багато дізналися про добро і зло. Перевіримо, чи вмієте ви відрізнити добрі вчинки від злих.

 Робота в групах.

  • Діти, погляньте на сторінку книги. Ви бачите добру та злу людину.У вас на партах є сюжетні малюнки із зображенням різних вчинків -  добрих і поганих. Вам потрібно встановити відповідність між цими людьми та вчинками, які їм характерні. І група визначає вчинки доброї людини, ІІ група – вчинки злої людини. Прокоментуйте свій вибір.

(Діти підходять до столу обирають малюнки, сідають за парти, обговорюють вчинки, потім виходять до дошки , прикріплюють ці малюнки і коментують)

https://ds05.infourok.ru/uploads/ex/05d5/0004e7d4-35e0ef7f/hello_html_m90a8855.pnghttps://ds03.infourok.ru/uploads/ex/0e74/0000701b-05e51fee/hello_html_555c591c.png

 

 

Картинки по запросу гарні вчинкиКартинки по запросу гарні вчинкиКартинки по запросу гарні вчинкиКартинки по запросу гарні вчинкиПохожее изображение

 

 

 

Картинки по запросу гарні вчинкиПохожее изображениеКартинки по запросу гарні вчинкиКартинки по запросу гарні вчинкиКартинки по запросу гарні вчинки

 

 

Учитель.

  • Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви?

(Допомагаю мамі по господарству, заступився за слабшого, допоміг старенькій бабусі перейти через дорогу, нагодував бездомне кощеня,, допоміг старенькій бабусі нести важкі сумки, підгодовую пташок узимку…)

  • А чи здійснювали ви такі вчинки, за які вам потім було соромно? Запишіть на папері ці вчинки, викиньте їх  в чорну скриньку та назавжди про них забудьте і надалі намагайтеся робити в своєму житті тільки добрі справи.  (Діти підходять до скриньки і вкидають ці аркуші до чорної скриньки.)
  • Що потрібно зробити, якщо ви все-таки вчинили недобре?(Потрібно вибачитись і більше такого не робити).Вчитель:

4. Сторінка «Народ скаже , як зав’яже»

 Гра «Збери приказки та прислів'я»  Робота в парах.

Вчитель:

  • Діти, ми з вами дізналися, що про добро писали свої твори видатні письменники, поети, складали пісні композитори. Наш український народ дуже мудрий і склав також багато прислів’їв та приказок про добро і зло. Наступна сторінка нашої книги добра має назву «Народ скаже, як зав’яже». У нашого народу завжди в пошані були люди з добрим серцем, а злих людей висміювали, засуджували. Народна мудрість, як зерна розсипалась по світу, а ми зберемо ці зерна на гороховому кущику. Зараз ви отримаєте горошинки з частинами   прислів’їв чи приказок.  З’єднайте ці частини і заповніть ними наш символічний  кущ народної мудрості на сторінці книги та поясніть, як ви розумієте  значення цих приказок та прислів’їв.

(Діти з’єднують частини пислів’їв, заповнюють ними сторінку книги та пояснюють їх зміст). https://img.yakaboo.ua/media/catalog/product/cache/1/image/234c7c011ba026e66d29567e1be1d1f7/1/1/11_17_389.jpg  6 слайд http://proudofukraine.com/wp-content/uploads/2016/12/ukrainian-family.jpg

 

1. Пара.

Добре діло… ( твори сміло).

Хто людям добра бажає,… (той і собі має).

  1. Пара.

Добре слово і … (в мороз зігріє).

За добро ... (добром платять).

  1. Пара.

Добре слово дім будує,  … (а зле – руйнує).

Краще добро робити,…( ніж гарно говорити).

  1. Пара.

Злий не вірить,  … (що є добрі люди).

Не одяг красить людину, а … (добрі діла).

  1. Пара.

Часок у добрі побудеш… ( — все горе забудеш).

Хочеш собі добра,…( не роби нікому зла).

  1. Пара.

Де є добрі люди, … (там біди не буде).

Добро не пропадає, …( а зло умирає).

Вчитель:

  • Який висновок ми можемо зробити, перегорнувши сторінку народної мудрості?

(Що  в українського  народу завжди цінувалося добро, а зло засуджувалося).

5. Сторінка.  Правила добра .

- Діти,  ми з вами вже знаємо, що таке добро і зло, навчилися відрізняти добрі вчинки від поганих, тож давайте підсумуємо наші знання і визначимо правила добра.

 

1. учень.

Щоб добрим чоловіком стати,

Потрібно правила добра всім знати

Найперше з правил цих чудесних

Уміння бути добрим, чесним.

1.Правило «Будь чесним».

  1. Учень

А друге правило таке:

Шануй ти маму й тата,

Люби сестер, братів, людей,

Добро сам будеш мати.

2.Правило «Шануй людей»

3.Учень

А третє правило просте:

Щоб мати серце золоте

Зла на людей ти не тримай,

Учителів не забувай.

3.Правило «Не тримай зла у серці»

4.Учень.

Добро ти людям поспішай творити,

Усіх розумій, поважай і люби.

Так буде легше і біль пережити,

Й здоров’я буде більше тобі.

4.Правило «Любити, розуміти і поважати інших».

5.Учень

Добро-це як казка, добро-це як свято

А зло-це бездушність і бідність душі.

Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,

І зло переможемо ми на Землі.

5.Правило «Добро завжди перемагає».

- Давайте повторимо правила добра.(Учні зачитують правила)

Пам’ятайте ці правила, нехай вони будуть головними правилами вашого життя.

Вправа-гра «Побажай добра собі і всім»

Вчитель.

  • Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте що ви носите ім’я Людина. А людина починається з добра. Відкрийте свої серця для добра,по бажайте один одному на згадку про сьогоднішній захід щось хороше.

(діти стали в коло, взялися за руки і повторюють фразу «Я бажаю тобі…( Радості, щастя, миру чистого неба, благополуччя, розуміння, співчуття,»).

(Після гри діти виконують пісню «Щастя і добра»)

Вчитель :

  • Ось і настав час прощатися. Дякуємо всам за увагу. На все добре вам.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чуприна Клавдія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
608
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку