Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ.

Про матеріал
Презентація створена на допомогу вчителю історії. Матеріал розповідає про утворення великої османської імперії, про завоювання султанами території Європи та Азії. А також про правління султана Мехмеда ІІ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Презентацію підготувалавчитель історіїКЗ «Солоницівський ліцей №3»Черноброва О. Г.

Номер слайду 2

Мета:виховна:сформувати в учнів  понять причинно-наслідкових зв'язків пов'язане з падінням Візантійської і посиленням Османської імперій; виховувати інтерес до історичного минулого не тільки своєї держави а світу в цілому;розвиваюча:формувати в учнів критично мислити, та давати аналіз та оцінку подіям які відбулися.  

Номер слайду 3

План: Як утворились перші турецькі держави та держава османів. Як османські султани завоювали величезні території в Європі та Азії. Як Мехмед II утворив Османську імперію. Якою була культура Османської імперії епохи Середньовіччя 

Номер слайду 4

Як утворились перші турецькі держави та держава османів. У XI ст. біля кордонів Візантійської імперії поселилися турки-сельджуки. Вони відвоювали значну частину Малої Азії і заснували на цих землях Румський султанат. Його правитель називався султаном. Зародком могутньої імперії стала невелика держава правителя Османа, створена в 1299 р. Від його імені походить і назва Османської держави, і наймення єдиної династії, і найменування народу — турки-османи. Так розпочалася історія Османської імперії, яка проіснувала до початку XX ст.

Номер слайду 5

Осман проявив себе як сміливий воїн та енергійний лідер. За правління Османа його народ перейшов із язичництва до ісламу. Вдало скориставшись сусідством з ослабленою Візантією, він захопив частину її території. Так розпочалася боротьба турків-османів проти Візантії. Вони досить легко відвойовували у неї нові території. Візантійська імперія на той час не мала сил протистояти новій загрозі.  

Номер слайду 6

Як османські султани завоювали величезні території в Європі та АзіїНаступники Османа скористалися слабкістю сусідів і продовжили завойовницьку політику. Вони підкорили нові території в Малій Азії, переправилися через Босфор й опинилися на Балканах. Тут вони завоювали Македонію, Болгарію, частину Сербії та Албанії. Героїчною та водночас надзвичайно трагічною сторінкою історії Сербії стала битва на Косовому полі 15 червня 1389 р. Через цю поразку Сербія втратила свій суверенітет і потрапила у залежність до Османської імперії; у битві загинув сербський князь та велика кількість знаті, але й сам султан її не пережив. За легендою, сербський патріот Мілош Обилич вбив султана Мурада.

Номер слайду 7

У 1399 р. турки оточили Константинополь. Не сподіваючись узяти місто приступом, вони готувалися до тривалої облоги. Але сталося несподіване: від середньоазійського правителя, нащадка Чингісхана, Тамерлана (Тимура) прийшла звістка про поразку під Анкарою султана Баязида, який потрапив у полон і, не витримавши приниження, помер. Османи відійшли від Константинополя, а їхня держава розпалася. Ця поразка османів продовжила життя Візантійської імперії на 50 років. Тамерлан

Номер слайду 8

Завоювання османів занепокоїли Захід. Папа Римський оголосив проти них хрестовий похід. У 1396 р. військо хрестоносців, яке складалося з рицарів Франції, Німеччини, Угорщини, Польщі, Чехії, зустрілося у бою з османами біля міста Никополя (Болгарія) і зазнало нищівної поразки. Так Візантійська імперія опинилася віч-на-віч з османами. Із її колишніх територій залишилися тільки Константинополь з околицями. Всі намагання візантійських імператорів відшукати у Європі союзників виявилися марними.

Номер слайду 9

Як Мехмед II утворив Османську імперію. У 1451 р. османський престол посів 16-річний султан Мехмед II (1444-1481). Він був всебічно обдарованою людиною, знав п'ять мов, зокрема арабську, грецьку, давньоєврейську, латину, вивчав західну культуру, захоплювався математикою та астрономією і під керівництвом візантійських учених досліджував праці грецьких філософів. Водночас це була вкрай жорстока й підступна людина.султан Мехмед II З юності султан мріяв захопити Константинополь — зробити те, чого не вдавалося жодному з турецьких правителів. 

Номер слайду 10

Зібравши 200-тисячне військо, він підступив до Константинополя. Щоб перешкодити надходженню підкріплень, султан наказав збудувати флот. Також турки спромоглися створити наймогутнішу в Європі артилерію. Для блокування Босфорської затоки в її найвужчому місці спорудили фортеці, які контролювали прохід. Облога Константинополя почалася в квітні 1453 р., а вранці 29 травня 1453 р. турецька армія пішла на штурм і за дві години вже увірвалася до міста. На три дні Мехмед II віддав Константинополь на розграбування своєму війську. 60 тис. жителів міста були продані в рабство. Мехмед II в’їхав у собор Святої Софії, наказав збити з нього хрест, установити півмісяць і перетворити цей храм у найбільшу мечеть мусульманського світу.

Номер слайду 11

Падінням Константинополя завершився цілий період у європейській історії. Останній імператор Візантії Константин XI загинув у вуличних боях. Падінням Константинополя завершився цілий період у європейській історії. Останній імператор Візантії Константин XI загинув у вуличних боях. Константинополь став столицею Османської імперії під назвою Стамбул (Істанбул). Мехмед II не зупинився на захопленні Константинополя. Воно стало лише початком 30-річних військових походів султана, за які він отримав прізвисько Фатіх — «Завойовник». У 1469 р. турки вторглися в землі Священної Римської імперії, а 1477 р. вступили у володіння венеціанців. Кримське ханство стало васалом Османської імперії у 1475 р. Свого найбільшого розквіту Османська імперія досягла дещо пізніше — у XVI ст.

Номер слайду 12

  Якою була культура Османської імперії епохи Середньовіччя Протягом багатьох століть на територіях, що ввійшли до Османської імперії, жили різні народи зі своєю культурою. Тут переплелися духовні, ремісничі, торговельні традиції еллінів, персів, римлян та багатьох інших народів. Османи займалися виключно військовою справою. Державним службовцем могла стати людина будь-якого етнічного походження, але вона обов’язково мала прийняти іслам. Торгівлею та ремеслом займалися майже виключно греки, вірмени та євреї. Християнське населення було переважно землеробським.

Номер слайду 13

Розвиток держави потребував освічених людей, тому Мехмед ІІ приділяв велику увагу шкільництву. За його наказом у Стамбулі відкривалися школи — медресе, де учнів навчали основ ісламу, граматики, логіки, астрономії, права. Мехмед ІІ упорядкував звід світських законів держави — Канун (від назви візантійського законодавства — Канон). Для просування державною службою знатність роду вже не мала вирішального значення. Важливу роль в Османській державі відігравало мусульманське духовенство, на чолі якого стояв головний муфтій, без його підпису видані султаном накази вважалися недійсними. Водночас Мехмед II затвердив православного (грецького) і вірменського патріархів та іудейського головного рабина в Константинополі, які мали не тільки церковну, а й судову владу.

Номер слайду 14

Дивовижною є архітектура османського Середньовіччя: мечеті й мавзолеї, палацові й ринкові споруди, прикрашені мармуром, різьбленням із каменю, дерева й металу, оздоблені шедеврами образотворчого та прикладного мистецтва. Ворота Адріана (Анталія)  Мечеть Аладдина (Конья)Зелена мечеть

pptx
Додано
5 квітня
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку