Уявлення про десяткові дроби.

Про матеріал
Мета: закріпити знання способу запису звичайних дробів, знаменник яких можна подати як степінь числа 10, у вигляді десяткового дробу; сформувати вміння записувати й читати десяткові дроби та використову¬вати їх для запису значень величини.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Уявлення про десяткові дроби.

Мета: закріпити знання способу запису звичайних дробів, знаменник яких можна подати як степінь числа 10, у вигляді десяткового дробу; сформувати вміння записувати й читати десяткові дроби та використову­вати їх для запису значень величини.

Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.

Обладнання: таблиця «Міри довжини» та «Міри маси».

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Математичний диктант

Варіант 1 (2)

  1. Запишіть десятковий дріб 3, 7 (2,3).
  2. Запишіть десятковий дріб 2,03 (1,007).
  3. Запишіть десятковий дріб 5,032 (3,027). Скільки одиниць у розряді сотих цього дробу?
  4. Запишіть десятковий дріб 352,17 (831,24). Скільки одиниць у розряді сотень цього дробу?

 

II. Відтворення знань учнів

Запитання до класу

  1. Який із записів є десятковим дробом?

1) ; 2) ; 3) 2,07; 4) 207.

Назвіть його цілу і дробову частину.

  1. Який із наступних записів є записом у вигляді десяткового дробу чис­ла ?

1) 0,00023; 2) 0,2300; 3) 0,0023; 4) 0,2003.

  1. Прочитайте числа: 12; 1,2; 0,12; 0,012.
  2. Скільки одиниць в кожному з розрядів чисел? 1)17; 2) 345; 3)52,67.

 

III. Вдосконалення знань

Основна дидактична мета уроку — навчити учнів застосовувати десят­кові дроби для запису значень величини в метричній системі.

Тому після повторення теоретичного матеріалу попереднього ма­теріалу учні розбирають за підручником приклади 1 і 2 (п. 27, с. 191).

 

IV. Формування вмінь

Розв'язування вправ за підручником

№№ 779; 780; 782.

Коментар до розв'язування вправ

Вправи №№ 779, 780, 782 є аналогами до прикладів 1 і 2, розв'язаних у підручнику. Тому спосіб запису не викликає в учнів труднощів. Єдине, що може утруднювати роботу учнів — співвідношення між різними оди­ницями довжини та маси у метричній системі. Тому для допомоги (особ­ливо слабким учням) можна використати таблиці: «Міри довжини» і «Міри маси».

Міри довжини

 

 

метр

дециметр

сантиметр

міліметр

кілометр

1000

10 000

100 000

1 000 000

метр

1

10

100

1000

дециметр

1

10

100

сантиметр

1

10

міліметр

1

 

Міри  маси

 

 

г

кг

ц

т

повна назва

г

1

грам

Кг

1000

1

кілограм

ц

100 000

100

1

 

центнер

т

1 000 000

1000

10

1

тонна

 

Додаткові задачі

  1. Запишіть десятковий дріб у вигляді суми розрядних доданків:

1) 0,1; 2) 80,888; 3) 63,712; 4)8,08080; 5) 808,05; 6) 8,080800.

  1. Найбільша глибина Чорного моря 2,211 кілометрів. Виразіть глибину моря в метрах.
  2. Розмістіть у порядку зростання дроби: ; ; ; ; .

 

IV. Підсумок уроку

Вчитель звертає увагу учнів, що у вправах 779,780 десяткові дроби за­стосовувались для «спрощення» запису значень величин і акцентує увагу учнів, що саме ця властивість десяткових дробів є причиною того, що де­сяткові дроби є більш поширеною формою запису дробових чисел.

 

V. Домашнє завдання

п. 27, №№781, 783, 774(4-6), на повторення №784.

 

doc
Додано
3 березня 2020
Переглядів
1554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку