Тема. Уявлення про десяткові дроби.
Мета: закріпити знання способу запису звичайних дробів, знаменник яких можна подати як степінь числа 10, у вигляді десяткового дробу; сформувати вміння записувати й читати десяткові дроби та використовувати їх для запису значень величини.
Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.
Обладнання: таблиця «Міри довжини» та «Міри маси».
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант
Варіант 1 (2)
II. Відтворення знань учнів
Запитання до класу
1) ; 2) ; 3) 2,07; 4) 207.
Назвіть його цілу і дробову частину.
1) 0,00023; 2) 0,2300; 3) 0,0023; 4) 0,2003.
III. Вдосконалення знань
Основна дидактична мета уроку — навчити учнів застосовувати десяткові дроби для запису значень величини в метричній системі.
Тому після повторення теоретичного матеріалу попереднього матеріалу учні розбирають за підручником приклади 1 і 2 (п. 27, с. 191).
IV. Формування вмінь
Розв'язування вправ за підручником
№№ 779; 780; 782.
Коментар до розв'язування вправ
Вправи №№ 779, 780, 782 є аналогами до прикладів 1 і 2, розв'язаних у підручнику. Тому спосіб запису не викликає в учнів труднощів. Єдине, що може утруднювати роботу учнів — співвідношення між різними одиницями довжини та маси у метричній системі. Тому для допомоги (особливо слабким учням) можна використати таблиці: «Міри довжини» і «Міри маси».
Міри довжини
|
метр |
дециметр |
сантиметр |
міліметр |
кілометр |
1000 |
10 000 |
100 000 |
1 000 000 |
метр |
1 |
10 |
100 |
1000 |
дециметр |
|
1 |
10 |
100 |
сантиметр |
|
|
1 |
10 |
міліметр |
|
|
|
1 |
Міри маси
|
г |
кг |
ц |
т |
повна назва |
г |
1 |
|
|
|
грам |
Кг |
1000 |
1 |
|
|
кілограм |
ц |
100 000 |
100 |
1 |
|
центнер |
т |
1 000 000 |
1000 |
10 |
1 |
тонна |
Додаткові задачі
1) 0,1; 2) 80,888; 3) 63,712; 4)8,08080; 5) 808,05; 6) 8,080800.
IV. Підсумок уроку
Вчитель звертає увагу учнів, що у вправах 779,780 десяткові дроби застосовувались для «спрощення» запису значень величин і акцентує увагу учнів, що саме ця властивість десяткових дробів є причиною того, що десяткові дроби є більш поширеною формою запису дробових чисел.
V. Домашнє завдання
п. 27, №№781, 783, 774(4-6), на повторення №784.