Тема. Уявлення про десятковий дріб.
Мета: застосувати поняття десяткового дробу для зображення дробових чисел точками на координатному промені; перевірити засвоєння учнями питання «Уявлення про десятковий дріб» в ході виконання тестової самостійної роботи.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Обладнання: демонстраційна модель медичного термометра.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
№№781,783,774 (4-6). Два учні за записаною на дошці умовою виконують завдання.
Усні вправи (фронтально)
1) 1,3; 2) 2,5; 3) 7,37; 4) 9,537; 5) 45,77; 6) 35,308.
1) 1 < < 1; 2) 346* < 3463; 3) 1 < 3.
II. Вдосконалення знань
Дидактична мета уроку — навчити учнів зображувати десяткові дроби на координатному промені. Тому розпочати цей етап уроку краще зі вправи на повторення. 1. Яким числам відповідають точки А, В, С, D, E, F?
1)
2)
Рис. 125
Після розв'язування вправи учні самі можуть дійти висновку: оскільки на координатному промені можна зображувати не тільки натуральні числа, а й дроби (а десяткові дроби є особливою формою окремого запису звичайних дробів), то десяткові дроби так само можна зобразити точками на координатному промені. Як приклад розв'язування такої задачі вчитель разом з учнями розв'язує № 784 (1).
При цьому треба нагадати учням, що сума натурального числа і звичайного дробу є мішаним числом (тобто записується без знака «+» між цілою і дробовою частиною), тому координати точок за готовим рисунком можна визначити за такою схемою:
Для більшої наочності можна записувати демонстраційну модель медичного термометра та розв'язати декілька вправ на визначення координати точки та на побудову точки із заданими координатами (ігровий момент «Лікарня»).
III. Вдосконалення вмінь
Розв'язання вправ з підручника: №№ 784 (2); 785.
Додаткові задачі
А(0), В(1), С(0,3), D(0,6), К(0,5), E(1,4), M , N(0,2), O(0,8), S(1,7), Н , К (за одиничний відрізок візьміть 10 клітинок). Порівняйте за допомогою рисунка дроби: 0,2 і ; 0,5 і .
ІV. Перевірка засвоєння навчального матеріалу, рівня сформованості вмінь
Тестові завдання
Варіант 1
1) 12,1 кг; 2) 1,21 кг; 3) 12,001 кг; 4)12,01 кг.
1) 5,42 км; 2) 5,042 км; 3) 542 км; 4) 5,402 км.
1) 2; 2) 3; 3) 4; 5) 1.
Варіант 2
1) 3 кг 4 г; 2) 3 кг 400 г; 3) 3 кг 40 г; 4) ЗО кг 4 г?
1) 2,23 км; 2) 22,3 км; 3) 2,023 км; 4) 2,230 км.
V. Домашнє завдання
п. 27, №№786; 789; 770; 776(7; 8).