Узагальнення до розділу «Права і свободи людини»

Про матеріал

Тема. Узагальнення до розділу «Права і свободи людини»

Мета: узагальнити та перевірити рівень засвоєння знань учнів/учениць з розділу; розвивати логічне мислення, пам'ять та увагу; виховувати самостійність.

Тип уроку: узагальнюючий.

Обладнання: тестові завдання, ілюстрації.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Узагальнення до розділу «Права і свободи людини»

Мета: узагальнити та перевірити рівень засвоєння знань учнів/учениць з розділу; розвивати логічне мислення, пам'ять та увагу; виховувати самостійність.

Тип уроку: узагальнюючий.

Обладнання: тестові завдання, ілюстрації.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення. Що, на вашу думку, вони ілюструють?
  • Поясніть ці потіння?

Картинки по запросу свобода        Похожее изображение       Картинки по запросу гендер     Картинки по запросу сегрегація

(Свобода)                     (право)                (гендер)                         (сегрегація)

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Сьогодні ми узагальнимо та перевіримо рівень засвоєних вами знань з розділу «Особистість та її ідентичність»
  1. Тематичне оцінювання.
  1. Пояснення учителем завдань.
  2. Самостійна робота учнів/учениць.

Дата________    Прізвище, ім’я __________________________________________

Тематичне оцінювання з розділу «Права і свободи людини».

І варіант

За правильно виконане завдання 1-5 учень/учениця отримує 1 бал

  1. Яка група прав людини визначає можливість доступу людини до духовних здобутків своєї спільноти і людства?

А   соціально-економічні     Б   культурні     В   громадянські    Г   політичні

  1. Коли людина може звернутися до Європейського суду з прав людини?

А    після вичерпання всіх національних засобів захисту своїх прав

Б    у випадку порушення її прав державою

Похожее Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸ÐµВ   у випадку, якщо вона не довіряє національним правовим механізмам

Г    коли в національному законодавстві не передбачені інші можливості для захисту її прав

  1. Оберіть правильний підпис до зображення.

А   Декларація прав людини й громадянина 1789 р.

Б   Загальна декларація прав людини 1948 р.

В   Декларація незалежності США 1776 р.

Г    Декларація прав дитини 1959 р.

  1. Яке покоління прав людини затвердило право всіх людей на життя, свободу та приватну власність «від природи»?

А   перше       Б   друге      В   третє        Г   четверте

  1. Як називають посадовця, який здійснює парламентський контроль за дотриманням державою прав людини?

А   омбудсмен       Б   дипломат         В   депутат         Г   гарант

За правильно виконане завдання 6-7 учень/учениця отримує 2 бали

  1. Установіть відповідність між борцем за права людини та фактом з його біографії
  1. Мартін Лютер Кінг
  2. Магатма Ганді
  3. Нельсон Мандела
  4. Мері Волстонкрафт
  5. Елеонора Рузвельт

А   навчався в Англії на адвоката, боровся за незалежність Індії

Б    28 років провів у в’язниці, був обраний президентом ПАР

В    брала участь у створенні ООН, премію з її ім’ям щорічно присуджують за видатну діяльність у сфері захисту прав людини

Г   у 28 років став співзасновником організації «чорних церков», виступав проти війни у В’єтнамі

  1. Позначте права дитини у правильній послідовності їх виникнення за віком

А   право отримати паспорт (ID-картку)     Б   право самостійно укладати дрібні побутові угоди

В   право вступу на роботу                            Г   право керувати мопедом під час руху на дорогах

За правильно виконане завдання 8-9 учень/учениця отримує 1,5  бала

  1. Які права належать до соціально-економічних? Оберіть три правильні відповіді.
  1. право на безпечне довкілля; 2) право на недоторканність особистості та приватної власності;   3) право на житло;   4) право на свободу творчості та наукової діяльності;   5) право на свободу праці;   6) право на охорону здоров’я;  7) право на рівність перед законом.
  1. Прочитайте витяг з правового документу і виконайте завдання 1-3

     «Особи… мають право на життя. Країни мають вживати всіх необхідних заходів для забезпечення ефективного здійснення цього права осіб… нарівні з іншими».

  1. З якого документу взято витяг?

А   Конвенція про права дитини                        Б    Загальна декларація прав людини

В    Конвенція про права осіб з інвалідністю    Г   Декларація прав дитини

  1. У якому році був прийнятий документ?

А   1959 р.        Б   1989 р.         В   1948 р.         Г  2006 р.

  1. Ким було прийнято документ?

А   ОБСЄ         Б   ООН            В   ЄС          Г    ВООЗ

 

Дата________    Прізвище, ім’я __________________________________________

Тематичне оцінювання з розділу «Права і свободи людини».

ІІ варіант

За правильно виконане завдання 1-5 учень/учениця отримує 1 бал

  1. Яке із цих прав є невідємним?

А   право на громадянство                    Б   право на приватну власність

В   право на життя                                 Г   право на повернення на Батьківщину

  1. Головним принципом Декларації прав людини й громадянина ООН є те, що

А   кожна людина має право на життя й свободу

Б    усі люди народжуються вільними та рівними у своїх правах

В   людська гідність є головною цінністю кожної людини

Г   усі люди мають бути захищеними від дискримінації

  1. Здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки називається

А   свободою         Б   правом             В   обов’язком          Г   відповідальністю

  1. У який спосіб права людини, затверджені ООН, внесено до українського законодавства?

А   через Конституцію України          Б   через соціальні акти ООН

В   через окремий кодекс законів       В   через розпорядження Президента України

  1. Картинки по запросу логотип права людиниОберіть правильний підпис до зображення.

А   логотип прав людини

Б   логотип ООН

В   логотип миру у світі

Г    логотип ОБСЄ

За правильно виконане завдання 6-7 учень/учениця отримує 2 бали

  1. Установіть відповідність між борцем за права людини та його висловлюванням
  1. Мартін Лютер Кінг
  2. Магатма Ганді
  3. Нельсон Мандела
  4. Мері Волстонкрафт
  5. Елеонора Рузвельт

А    «Краще запалити свічку, ніж проклинати темряву»

Б     «У мене є мрія»

В    «Якщо ти зіткнувся з противником, переможи його любов’ю»

Г     «Ніхто не народжується з ненавистю до іншої людини»

  1. Розташуйте документи у хронологічній послідовності їх виникнення

    А   Велика хартія вольностей                             Б   Загальна декларація прав людини 

    В   Декларація незалежності                              Г    Декларація прав дитини

За правильно виконане завдання 8-9 учень/учениця отримує 1,5  бала

  1. Які права належать до громадянських? Оберіть три правильні відповіді.
  1. право на безпечне довкілля; 2) право на недоторканність особистості та приватної власності;   3) право на свободу вибору та вибору місця проживання;   4) право на свободу творчості та наукової діяльності;   5) право на свободу праці;   6) право на охорону здоров’я;  7) право законний суд.
  1. Прочитайте витяг з правового документу і виконайте завдання 1-3

     «Кожна людина для визначення її прав та обов’язків має право на основі повної рівності на те, щоб її справа була розглянута прилюдно і з дотриманням усіх вимог справедливості незалежним і безстороннім судом».

  1. З якого документу взято витяг?

А   Конвенція про права дитини                        Б    Загальна декларація прав людини

В    Конвенція про права осіб з інвалідністю    Г   Декларація прав дитини

  1. У якому році був прийнятий документ?

А   1959 р.        Б   1989 р.         В   1948 р.         Г  2006 р.

  1. Ким було прийнято документ?

           А   ОБСЄ         Б   ООН            В   ЄС          Г    ВООЗ

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що нового ви знайшли для себе вивчаючи розділ «Права і свободи людини»?
  • Чи була для вас ця інформація корисною?
  • Які права людини є невід’ємними?
  • Що таке «покоління прав»?
  • Чим відрізняються права людини від прав дитини?
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити вивчене.
  2. Підготувати есе на тему «Соціальна нерівність».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Смекаліна Ольга Веніамінівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Окулов Олексій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
15174
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку