Урок "Як зрозуміти, що твої права порушують?"

Про матеріал

Тема. Як зрозуміти, що твої права порушують? Порушення прав людини

Мета: з'ясувати, що таке порушення прав людини, проаналізувати ситуації та визначити факти зазіхань на права людини, дібрати з мережі Інтернет та додаткової літератури приклади порушення прав людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи в парах, в малих групах, вміння знаходити додаткову інформацію; формувати розуміння важливості знання прав людини та відповідальність за власні вчинки.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Як зрозуміти, що твої права порушують? Порушення прав людини

Мета: з’ясувати, що таке порушення прав людини, проаналізувати ситуації та визначити факти зазіхань на права людини, дібрати з мережі Інтернет та додаткової літератури приклади порушення прав людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження;  удосконалювати навички роботи в парах, в малих групах, вміння знаходити додаткову інформацію; формувати розуміння важливості знання прав людини та відповідальність за власні вчинки.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                пояснювати, що таке порушення прав людини;
  •                розпізнавати порушення прав людини;
  •                знаходити відповідну інформацію та критично оцінювати факти;
  •                проявляти стійке негативне ставлення до фактів зазіхань на права людини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, тести, ілюстративний ряд, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.

Учням/ученицям пропонується дванадцять запитань з чотирма варіантами відповіді.

  1. За міжнародно-правовими актами дитиною визнається «кожна людська істота до досягнення нею…»

А   16 років        Б    18 років          В   20 років              Г   21 року

  1. Уперше про відмінності дитини від дорослого заговорили у

А   XV ст.      Б   XVI ст.       В   XVII ст.      Г   XVIII ст.

  1. Хто з відомих правозахисників є зайвим

А   Жан-Жак Руссо                      Б   Джон Локк

В   Елеонора Рузвельт                Г   Мері Волстонкрафт

  1. Першим документом, який офіційно проголосив перелік прав дитини став

А   Декларація прав дитини       

Б   Загальна Женевська декларація

В   Конвенція ООН про права дитини

Г   Декларація незалежності США

  1. Право самостійно укладати дрібні побутові угоди з’являються у дитини з

А   6 років        Б   7 років        В   8 років        Г   9 років

  1. Яке з прав з’являється у дитини з 14 років

А   відвідувати школу

Б   давати згоду на зміну свого імені та прізвища

В   має право керувати мопедом під час руху на дорогах

Г   має право отримати паспорт (ID-картку)

  1. З якого віку дитина може взяти шлюб за наявності поважних причин

А   14 років     Б   15 років       В   16 років        Г   17 років

  1. Якого з прав не має дитина в 16 років.

А   право самостійно розпоряджатися своїм доходом

Б   право навчатися кермувати мотоциклом

В   право навчатися кермувати автомобілем на дорогах за присутності інструктора

Г   має повну дієздатність

  1. Яка з країн не є учасниками Конвенції про права дитини

А   Ватикан       Б   США       В  Афганістан       Г   Бельгія

  1.                      Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні

А   у 1991 р.      Б   у 1995 р.        В   у 1996 р.         Г   у 1998 р.

  1.                      Коли було запроваджено Міжнародний день захисту дітей

А   у 1947 р.      Б   у 1948 р.        В   у 1949 р.         Г   у 1950 р.

  1.                      Який документ містить статтю: «Дитина має право на захист від економічної експлуатації…»

А   Конвенція про права дитини

Б   Декларація ООН

В   Загальна Женевська декларація

Г   Декларація незалежності США

  1. Взаємоперевірка.
  2. Бесіда за запитаннями.
  • Що ж таке права людини?
  • Чи можемо ми зрозуміти, що наші права порушують?
  • Що для цього потрібно знати?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з зображеннями.
  • Розгляньте зображення. Яке явище вони ілюструють? (Дискримінація)

Картинки по запросу дискримінація   Картинки по запросу дискримінація

  • Дискримінацію вважають одним із найганебніших фактів прояву порушення прав людини. Як ви гадаєте, чому?
  • Які ще порушення можна віднести до ганебних?
  • Сьогодні ми поговоримо про те, що таке порушення прав людини та дізнаємося як зрозуміти, що твої права порушують.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Проаналізуйте ситуації. У яких з них порушуються права людини? Як саме?
  1. 15-річна Олена вирішила влаштуватися на роботу на період літніх канікул. Роботодавець погодився взяти дівчину на роботу і назначив робочий час з вівторка по п’ятницю з 8 години ранку до 15 години. (Робочий час становить 24 години на тиждень, а в даній ситуації – 28. Тому має місце порушення прав людини)
  2. По дорозі до інституту Андрій щоранку заходить до магазину та купує собі десерт на обід. Одного разу йому трапився неякісний товар. Однак це він помітив уже в інституті. Коли він повернувся до магазину, продавці відмовилися замінити товар на якісний.
  3. Батьки 12-річної Ірини розлучалися. Після розлучення її мама вирішила змінити своє прізвище та прізвище дочки на дівоче. Ірина була проти. Та мама її не слухала. І змінила прізвища самостійно. (З 10 років дитина має право давати згоду на зміну свого імені та прізвища)
  4. 14-річному Олегу батьки заборонили влаштуватися на роботу вантажником з 5-годинним графіком роботи. (у 14 років дитина має право з дозволу батьків влаштуватися на роботу, але легку працю і не більше ніж 4 години на добу)
  1. Робота з текстом підручника (с. 37).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Коли говорять, що порушуються права людини?
  • Які прояви порушення прав людини вважаються найганебнішими? Чому?
  • Хто виступає гарантом дотримання прав і свобод людини й громадянина? (Держава)
  • Чому, на вашу думку, міжнародна система прав і свобод людини пройшли такий великий історичний шлях та закріплені в багатьох документах?
  1. Робота з Інтернет-джерелами.
  • За допомогою Інтернет-мережі знайдіть приклади порушення прав людини. Проаналізуйте їх.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте ситуації.
  • Визначте, чи є в них порушення прав людини? Якщо так, яке право/права були порушені?
  • Обговоріть отримані результати в класі. Щодо яких ситуацій ваші відповіді збігаються?які висновки можна з цього зробити?
  • Як би ви почувалися ,якби така ситуація сталася з вами? Якою була б ваша реакція?
  • Чи важливо, на вашу думку, забезпечувати й захищати права людини? Чому?

Ситуація

Право, що порушено/ не порушено

  1. Громадянин Р. заволодів документами громадянина М. та утримував його у підвалі, змушуючи виконувати різну роботу

 

  1. У результаті збройного повстання між сусідніми країнами будинок, у якому мешкала сімя громадянина Б., було розтрощено під час артилерійського обстрілу

 

  1. Громадянці С. відмовляють у працевлаштуванні на підставі того, що вона ромка

 

  1. За звинуваченням у скоєнні злочину затримано двох осіб. Щоб забезпечити ефективність розслідування спілкування їх з адвокатами було фактично обмежено

 

  1. Перед складанням іспитів школярів та їхні речі обшукують зі спеціальними приладами, щоб учні не приносили електронні засоби для списування

 

  1. У державній школі кожен навчальний день починається зі спільної молитви

 

  1. Робота в малих групах.
  • Складіть пам’ятку для молодший школярів за темою «Твої права порушують, якщо…»
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати відповідний матеріал підручника (с. 37) та конспект.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Масленникова Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
7548
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку