НУШ 1 клас. Адаптація першокласників. Ігри на ранкових зустрічах.
Для першокласників дуже важливим є адаптаційний період. Діти звикають до нових умов життя, будують відносини з однокласниками та іншими школярами. Діти самостверджуються, шукають собі друзів.
Для полегшення адаптації, для розвитку таких рис характеру, як комунікативність, відповідальність, чесність, вміння співпрацювати з іншими дітьми, я пропоную проводити психосоціальні ігри. Проводити їх можна під час «Ранкових зустрічей» та на перервах. Граючись, діти вчаться контролювати свої емоції, всі діти активні, жваві, веселі. Під час проведення таких ігор всі переживають ситуацію успіху, нікого не виключають з гри, кожний учасник важливий для групи, всі розважаються, всім весело. Мої першокласники залюбки гралися в ці ігри. Ігри допомагали нам зняти психологічну напругу, робили наше шкільне життя веселим і цікавим.
Вітер змін
Діти стоять у колі. Вчитель говорить: «До нас прилетів вітер і хоче поміняти місцями тих, хто народився влітку(хто любить мармелад, хто вміє плавати, у кого блакитні очі…)». Діти швидко міняються місцями. Головне завдання - швидко зреагувати та зайняти місце товариша. Згодом ведучими можуть бути діти, вони самі зможуть придумувати різні завдання.
Доторкнись до…
Діти вільно пересуваються ігровою кімнатою. За командою вчителя: «Доторкнись до…(малюнка білочки, смайлика, іграшки) всі діти мають торкнутися цього предмету. Учні повинні допомогти своїм друзям виконати завдання – присісти, потіснитися так, щоб всі мали змогу доторкнутися до заданого предмету.
Предмет повинен бути достатньо великого розміру та бути досяжним для всіх.
Дружнє коло
Вчитель пропонує дітям розійтись по всій кімнаті. Діти вільно ходять, бігають, граються. По команді вчителя(плескання в долоні або інший звуковий сигнал) вчитель називає ім’я одного з учнів. Він зупиняється, а діти створюють навколо нього «дружнє коло». Гра допоможе швидко запам’ятати імена однокласників.
Іменний м’яч
Діти стоять у колі. Ведучий називає когось із гравців та кидає йому м’ч. Гра триває доти, поки м’яч не отримають всі гравці.
Можна ускладнити гру. Дивитися на одного гравця, а називати іншого.
Можна ввести у гру два м’ячі. Тоді у грі буде двоє ведучих. І гравцям треба бути вдвічі уважнішими.
Три команди
Діти діляться на три команди: «За хлопчиків», «За дівчаток», «За дорослих». Кожна команда визначається зі спільними рухами (наприклад, учасники команди «За дівчаток» буду обертатись, стрибаючі на одній ніжці, учасники команди «За хлопчиків» - високо підстрибувати на місці, а учасники команди «За дорослих» - плескатимуть у долоні,піднявши руки над головою). Вчитель називає прізвище та ім’я когось із першокласників (чи учнів,що навчаються у 2 – 4 класах, або ім’я та по - батькові одного із вчителів або працівників школи), а діти, залежно від того, до якої категорії відноситься названа особа, виконують відповідні рухи. Наприклад, якщо вчитель називає: «Катруся Бондар», то діти з команди «За дівчаток» обертаються, стрибаючі на одній ніжці, а потім всі з’ясовують, що це учениця 3 класу, з якою першачки люблять гратися на перерві.
Імітації «У світі тварин»
Діти стоять у колі. Кожний гравець по черзі робить крок у коло, називає своє ім’я та тваринку, імітуючи її рухи. Наприклад: Іринка – веселий горобчик(махає руками, імітуючи помахи крил). Всі діти повторюють за гравцем. Гра триває доти, поки всі діти не покажуть свої імітації.
Чарівна палиця
Для гри необхідна легенька палиця довжиною 1 метр. Її можна прикрасити аплікацією, чи розмалювати.
Діти стоять у колі. Ведучий - в середині, тримаючи долонею зверху палицю. Він називає ім’я одного з гравців, залишає палицю і поспішає зайняти місце названого гравця, а гравець, якого назвали, підхоплює палицю та продовжує гру. Гра триває доти, поки всі діти не побувають у ролі ведучого.