узагальнити й систематизувати знання учнів за темою «Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова»; закріпити вміння визначати корінь у словах, добирати споріднені слова; розвивати навички самостійної роботи; виховувати любов до рідного слова.
Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ І КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «КОРІНЬ СЛОВА. СПІЛЬНОКОРЕНЕВІ (споріднені) СЛОВА»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за темою «Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова»; закріпити вміння визначати корінь у словах, добирати споріднені слова; розвивати навички самостійної роботи; виховувати любов до рідного слова.
Обладнання: предметні малюнки за змістом уроку,листки з завданнями.
Тип уроку: контроль ЗУН
Хід уроку:
— Сьогодні на уроці ми перевіримо ваші знання за темою «Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова».
4. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
4.1. Робота за підручником (с. 728)
Вправа 1
— Прочитайте текст, доповнюючи речення назвами відповідних весняних місяців. Спишіть. У спільнокореневих словах позначте корінь.
Вправа 2
— Прочитайте текст. Про яку пору року в ньому розповідається?
— Спишіть. Слова в дужках змініть так, щоб вийшло речення. Прочитайте спільнокореневі слова. Позначте в цих словах корінь.
Вправа З
— Прочитайте слова. Усно опишіть прихід весни, використовуючи запропоновані слова. Складену розповідь запишіть.
4.2. Гра «Знайди пару»
— До кожного слова першого стовпчика доберіть пару в другому і третьому стовпчиках.
природа світлішає синє
небо чути пташині
пісні оживає сонна
сонечко припікає яскраве
4.3. Гра «Віднови прислів'я»
день, рік, Весняний, годує.
5. Тестування
1 варіант
1) У якому з рядків наведено споріднені слова?
а) Дуб, дубовий, жолудь;
б) зеленіти, зелень, зелений;
в) друг, товариш, однокласник.
2) Підкреслити спільнокореневі слова.
Коло нашого села великий ліс. От іде лісничий лісовою стежкою, оглядає своє господарство. Лісник знає тут кожне деревце, кожну галявину.
3) Підкреслити «зайве» слово.
Мило, мильниця, милитися, милуватися., мильце.
а) близькі за значенням;
б) спільнокореневі.
2 варіант
1. У якому з рядків наведено споріднені слова?
а) Садок, садівник, садити;
б) літак, крило, льотчик;
в) малята, діти, учні.
2) Підкреслити спільнокореневі слова.
У лісі діти знайшли джерельце. Чиста й холодна джерельна вода. Діти напилися водички, залишили біля джерела кухлик.
б) спільнокореневі.
Оцінювання: кожне завдання оцінюється 1 балом.
6. ПІДСУМОК УРОКУ
— При виконанні яких завдань у вас виникли труднощі?
1