Узагальнення Рельєф.Тектоніка. Геологічна будова України

Про матеріал
Урок допоможе узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів.
Перегляд файлу

 

ЛІЦЕЙ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

Відкритий урок з теми:

 

Узагальнення: Рельєф.Тектоніка. Геологічна будова. 

           Корисні копалини України.     

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель географії

Ломака Л. В.

Урок проведено у 8 – Б класі

 

 

 

ОЛЕКСАНДРІЯ – 2015

 

Клас _____________                                           Дата _______________

 

Тема: Рельєф.Тектоніка. Геологічнабудова. Корисні копалини України.          

Мета: - перевірити та узагальнити знання учнів з теми «Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова. Корисні копалини України.», узагальнити і систематизувати знання з даної теми шляхом аналізу, синтезу, порівняння засвоєного матеріалу, відпрацювання номенклатури;

  • розвивати вміння застосовувати знання на практиці.  вміння працювати з картою, таблицями, розвивати логічне мислення, пізнавальні інтереси, максимально використовувати творчі задатки дітей;
  • прищеплювати любов до України, географії, виховувати товариськість, формувати почуття господаря своєї країни .

Обладнання: «Фізична карта України», «Тектонічна карта України», жетони, таблиці, атлас України 8-9 класи.

Тип уроку: Урок-аукціон(повторення і  контроль знань).

 

Хід уроку.

 

І.Організаційний момент.

Учитель. Доброго дня усім присутнім! Діти, посміхніться вчителеві, один одному. Гарний настрій і володіння собою допоможуть вам бути активними на уроці. Не бійтеся помилитися, продемонструвати свої знання, уміння та навички. Усім зичу доброго настрою та творчої праці.

На столі вчителя гонг, коробка з жетонами, магнітофон.

 

Учитель. Ми закінчили вивчення теми «Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова. Корисні копалини України». Сьогодні на уроці ми перевіримо засвоєння знань, які ви отримали протягом вивчення цієї теми.

 

Наш урок ми проведемо у вигляді географічного аукціону. Де товар(лот)- це завдання,продавець-учитель, учні - покупці.

 

Основною валютою на нашому аукціоні є ваші знання і кмітливість.

Жетони:

жовтий – середній рівень

рожевий – достатній рівень

зелений – високий рівень

 

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Щоб вам легше користуватися нашою валютою,спочатку ми проведемо «попередній розпродаж», тобто згадаємо основні поняття теми «Рельєф. Тектоніка. Геологічна будова. Корисні копалини України».

 

( За правильні відповіді роздаються жетони).

 

Інтерактивний метод «Бліц опитування»

 

1. Що таке рельєф?

2. Які форми рельєфу переважають в Україні?

3. Яка тектонічна структура називається платформою?

4. Які форми рельєфу відповідають складчастим областям?

5. Якими породами складений Українській кристалічний щит?

6. Яка ера є найдавнішою?

7. У який період і якої ери ми живемо?

8. Що таке корисні копалини?

9. На які групи за походженням поділяються корисні копалини?

10. Які процеси відносяться до ендогенних?

11. Які процеси відносяться до екзогенних?

12. Які форми рельєфу називають антропогенними?

( Кількість питань при потребі можна зменшити).

 

ІІІ. Проведення аукціону.

 

Учитель. Розпочинаємо аукціон.

Увага, розігрується лот №1.

Хто правильно відповість на запитання

Поверхня України формувалася протягом багатьох геологічних епох. На її розвиток вплинули новітні тектонічні рухи, давні зледеніння, коливання рівня моря, ерозійна робота вітру і річок, господарська діяльність. Тому рельєф України досить різноманітний. Давайте пригадаємо з чого він складається.

 

Прийом «Географічний практикум»

 

Завдання. Заповнити пропуски в схемі (на дошці).

 

                                                Рельєф України

 

 

 

                       ?   95%                                                  ?   5%

 

 

   ?                                         ?                         ?                                     ?

 

Інтерактивна вправа « Коло ідей»

 

Учитель. Уявіть, що вам доручили розробити екскурсійний маршрут найцікавіших куточків рівнинної України. Запропонуйте найпривабливіший куточок рівнини, поясніть чому саме її ви обрали.

 

Гра «Раз, два, три — височину (низовину) назви»

Учні по черзі називають географічний об’єкт і показують на карті.

 

 

Розігрується лот №2.

Інтерактивний прийом «Поміркуй».

Використовуються атласи

Завдання. Що записано цифрами. Назвати і показати на карті ці обєкти.

20611545367515324316 

(г. Говерла, г. Роман-Кош, г. Могила- Мечетна, г.Берда, г. Могила- Бельмак, Словечансько- Овруцький кряж.)

 

Розігрується лот №3

Інтерактивний прийом «Лови помилку»

Учням пропонуються індивідуальні картки, на яких правильно і неправильно написано про основні форми рельєфу України.

1. Найвищі точки Донецької  височини українці здавна називали могилами. На ній розміщені рукотворні гори — терикони. (Донецька височина)

2. Одна з частин Волинської височини, Мізоцький кряж, за надзвичайну красу та живописність дістала назву «Української Швейцарії». (Волинська височина)

3. На фізичній карті України можна простежити, як Дніпро вже поблизу Києва намагається обійти Подільську височину, із значними запасами бурого вугілля, змінюючи напрям на південний схід. (Придніпровська височина)

4. Поліська низовина має найбільш плоский рельєф та загальний схил на південь та характеризується значними покладами будівельної сировини. (Причорноморська низовина)

Завдання. Виправити помилки ( на роботу відводиться 2-3 хв.)

 

Розігрується лот №4

Для невеличкого відпочинку під музичний супровід давайте займемося літературною діяльністю. А саме – складанням сенкенів по таких темах:

Рельєф

Гори

Западина

Вивітрювання

Височина

Балка

(хто швидше виконає завдання отримує жетон)

 

Розігрується лот №5

Інтерактивний прийом «Відгадай»

1. Встановіть відповідність між корисними копалинами та місцем їх видобутку:

1. Калійна сіль а) Сиваське;

б) Стебниківське;

2. Кам’яна сіль в) Слов’ янське;

г) Калуш-Голинське;

2. Встановіть відповідність між корисними копалинами формами рельєфу та тектонічними структурами:

1. кам’яне вугілля а) Львівська западина;

б) Дніпровсько – Донецька западина;

2. нафта і газ в) УКЩ;

г) Придніпровська низовина;

3. граніт д) Придніпровська височина;

є) Донецький кряж;

3.  Встановіть відповідність між корисними копалинами та басейнами їх видобутку:

а) Криворізький;

1. Залізна руда б) Керченський;

2. Марганцева руда в) Кременчуцький;
(манган)                                                                г) Нікопольський;

д) Білозерський.

4. Встановіть відповідність між походженням та формами рельєфу:

1. Водно-льодовикові а) коси;

б) ози;

2. Еолові в) дюни;

г) терикони;

3. Морські акумулятивні д) кар’єри;

 

    4. Антропогенні

 

Розігрується лот №6

Інтерактивний прийом «Підбери пару»

Завдання. Показати тектонічні структури на яких розміщуються названі форми рельєфу.

(форми рельєфу називають учні класу,а учень біля карти показує тектонічні структури).

 

Розігрується лот №7.

Інтерактивна гра «Відгадай мене»

 

Завдання. Розшифрувати записані на дошці терміни,переставивши літери. Дати визначення понять.

тищ

Пилат

кінотекта

фортаплама

 

Розігрується лот №8

Інтерактивний метод «Чорний ящик»

У чорному ящику знаходяться: шматок граніту, камяного вугілля, мармуру.

 

Завдання. Назвати гірську породу, умови її утворення, поширення на території України.

 

Розігрується лот №9

Тестовий диктант

І варіант

1. Який рельєф переважає на території України?

а) Гірський;

б) низовинний;

в) височинний.

2. Яка з названих форм рельєфу є низовиною?

а) Подільська;

б) Передкарпатська;

в) Закарпатська.

3. На території якої височини розташована наша місцевість?

а) Приазовська;

б) Придніпровська;

в) Закарпатська.

4. Гори в Україні сформувалися під час горотворення:

а) байкальського;

б) герцинського;

в) альпійського.

5. Які з названих корисних копалин видобувають у родовищі Іршанське?

а) залізні руди;

б) титанові руди;

в) золото.

6. Найвищою рівнинною точкою України є:

а) Могила­Мечетна;

б) Берда;

в) Камула.

ІІ варіант

1. Найвища точка на території України:

а) Берда;

б) Роман­Кош;

в) Говерла.

2. Яка з названих форм рельєфу є височиною?

а) Причорноморська;

б) Волинська;

в) Поліська.

3. У якої форми рельєфу найвища вершина Говерла?

а) Карпати;

б) Кримські гори;

в) Гора Камула.

4. Яка з названих низовин має найнижчі висоти:

а) Поліська;

б) Причорноморська;

в) Придніпровська.

5. Які з названих корисних копалин належить Карпатам?

а) нафта і газ;

б) золото;

в) ртуть.

6. Найвищою низовиною на території України є:

а) Закарпатська;

б) Придніпровська;

в) Причорноморська.

Відповіді:

І варіант:

1 б; 2 в; 3 б; 4 в; 5 б, в; 6 б.

ІІ варіант:

1 в; 2 б; 3 в; 4 б; 5 а, б; 6 б.

І V. Підбиття підсумків.

 

збЗраються жетони, письмові роботи, підраховують бали. Банкір повідомляє результати аукціону за кількістю жетонів.

 

Учитель. Вітаю всіх з завершенням аукціону та вдалими покупками. Удачі вам і гарного навчання.

Учитель. З яким настроєм ви залишаєте клас? Оберіть відповідний смайл.

    

V. Домашнє завдання

Підготувати творчу роботу «Мальовнича Україна».

Практична робота 3 (інструктаж)

 

 

 

 

1. Найвищі точки Донецької  височини українці здавна називали могилами. На ній розміщені рукотворні гори — терикони. (Донецька височина)

 

 

 

 

 

 

 

2. Одна з частин Волинської височини, Мізоцький кряж, за надзвичайну красу та живописність дістала назву «Української Швейцарії». (Волинська височина)

 

 

 

 

 

 

 

3. На фізичній карті України можна простежити, як Дніпро вже поблизу Києва намагається обійти Подільську височину, із значними запасами бурого вугілля, змінюючи напрям на південний схід. (Придніпровська височина)

 

 

 

 

 

 

 

4. Поліська низовина має найбільш плоский рельєф та загальний схил на південь та характеризується значними покладами будівельної сировини. (Причорноморська низовина)

 

 

 

 

 

 

 

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.


1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 

 

doc
Додано
13 січня 2020
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку