Вашій увазі пропонується робочий конспект з української мови для повторення й узагальнення вивченого матеріалу з теми " Прислівник".
Мета: повторити вивчене, узагальнити та систематизувати знання семикласників про прислівник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль, продовжити вдосконалювати орфографічні навички; розвивати критичне мислення, розумові та творчі здібності дітей, формувати вміння висловлювати й доводити власну думку; виховувати тактовність у поведінці учнів під час, сприяти формуванню моральності й духовної краси дітей.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І.Організація класу
II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ознаку дій він називає,
А також місце, час, причину,
Цієї дії визначає,
І кожен цю частину знає,
Бо це прислівник- всім відомий
Незмінна ця частина мови
На запитання як? коли?
Готова всім відповісти.
Отже, закінчено вивчення прислівника як частини мови. Протягом цих уроків ми розглядали граматичні ознаки прислівника, визначали синтаксичну роль у реченні, особливості творення, навчилися використовувати їх у мовленні, вивчили орфограму "Правопис прислівників. Тому давайте разом визначимо мету уроку й колективно сплануємо нашу діяльність.
Отже, сьогодні на уроці ми маємо повторити вивчене, узагальнити та систематизувати наші знання з теми "Прислівник", продовжити вдосконалювати орфографічні навички, вміння усного та писемного мовлення, працювати колективно, індивідуально, в парах , розвивати критичне мислення, а також сприяти формуванню нашої моральності й духовної краси.
IІI. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка д/з ( збір зошитів)
2. Бесіда
IV.Виконання системи практичних завдань.
1. Словниковий диктант: по-українськи, віч-на-віч, в основному, по-латині, на-гора, кінець кінцем, раз у раз, з діда-прадіда, докупи, на жаль, до речі, на віки вічні.
2. Гра «Розшифруй слово». Виберіть з поданих слів прислівники і за першими буквами відновіть зашифроване слово: Коло, мимоволі, малий, троє, утричі, близький, далеко, раз у раз, інший, танути,інколи, сонний, сонно, четверо,тихий,тендітно.
- Як вам вдалося вибрати прислівники серед інших частин мови? Я бажаю, щоб саме мудрість завжди супроводжувала вас.
- Записати мудрість звукописом
3. Гра « Добери прислівник» .
- Я читатиму поетичні рядки, а ви їх доповнювати.
Сміється сонце як? – ласкаво,
Мандрує небом величаво,
А небо голубіє дивно,
Пливуть хмарини тихо, мрійно.
Лунає рідна мова чисто,
А кожне слово – урочисто,
Земля стрічає нас святково,
Сміються зорі загадково.
Сади цвітуть коли?- весною,
Улітку трав моря шовкові,
А восени врожай збирають,
Узимку снігу всі чекають.
Прислівників багато в мові,
Усі яскраві, всі чудові.
Цей віршик ще раз підтверджує про велику роль прислівників у нашому мовленні.
4. Творче завдання «Добери синонім». Замініть сполучення слів одним словом - прислівником.
Кожного дня – щоденно
Не зовсім прокинувшись – спросоння,
Проти волі – мимохіть,
Побачити перший раз - вперше
Йти, не знаючи дороги - навмання
Догори лицем- горілиць
Лицем донизу- навзнак
Без зупинок- безупину
Не спеціально- ненавмисне
3 молодих літ- змолоду.
V. Підсумок уроку
1.Сенкан зі словом прислівник
2. Рефлексія: Чи досягли ми мети, яку поставили перед собою на початку уроку?"
VI. Домашнє завдання : повторити § 30 -33, опрацювати § 34