українська мова
Тема. Узагальнення та систематизація знань по темі «Звуки і буви»
Мета. Формувати ключові компетентності вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); інформаційно-комунікативну: удосконалювати навички самостійної роботи з підручником; соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати в парах, проявляти ініціативу); загальнокультурну (зв’язно і в логічній послідовності висловлювати власну думку, дотримуючись норм культурного мовлення).
Формувати предметні компетентності: формувати в учнів вміння переносити слова з буквосполученнями йо та ьо , виробляти навички літературної вимови, формувати правильні правописні вміння і навички; сприяти розвитку логічного мислення, підвищувати культуру усного та писемного мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови.
Засоби навчання. Картки для індивідуальної роботи, презентація
Хід уроку
І. Вступна частина. Організація класу.
Щоб урок пройшов немарно
Треба сісти рівно, гарно.
І виконувати все
Про що мова зараз йде.
Інтерактивна вправа «Очікування».
Я очікую, що ви будете дружно, старанно та наполегливо працювати, підтримувати одне одного, радіти своїм успіхам та досягненням однокласників.
ІІ. Основна частина. 1. Актуалізація опорних знань. • Бліц-опитування. Вправа «Інтерв’ю» o Якими можуть бути звуки за звучанням?( голосні, приголосні)
o Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
o Скількома буквами позначають голосні звуки на письмі? ( 10)
o Якими за звучанням можуть бути приголосні звуки? (тверді, м’які, дзвінкі, глухі)
o Яких звуків більше: голосних чи приголосних? ( приголосних)
o Яка буква не позначає жодного звука? (ь )
o Яка буква завжди позначає м’який приголосний звук? ( й )
Запис у зошитах : число, класна робота.
2. Мотивація навчальної діяльності.
Щоб наша робота була продуктивнішою пропоную вам попрацювати в парах. Одна голова добре, а дві – краще.
1.Гра «Схованка» (робота у парах)
- Закресліть букви, що повторюються.
УДКАДУАКЬОУДКАДУАК
УДКАДУАКЙОУДКАДУАК
- Які букви залишились незакресленими?
- Які буквосполучення вони утворюють?
(Діти прописують буквосполучення йо, ьо.)
- Сьогодні ми з вами повторимо все, що знаємо про букви і звуки. Будемо ділити слова на склади, складати речення, робити звуко-буквений аналіз слів.
ст.66 вправа 9 ( 1, 4 )
весело, сніжки, Діти, в, граються
Поставити наголос у словах
Придумати речення зі словом – зима.
Граються
Робота в групах :
Хлопчики : звуко-буквений аналіз слова: щастя
Дівчатка : звуко-буквений аналіз слова: моя
5. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Молодці, дітки. Ви гарно сьогодні попрацювали.
— Які з завдань на уроці вам були найцікавішими?
- З яким настроєм ви вийдете з класу?
Інструктаж щодо виконання домашнього завдання
Підручник ст 66 , вправа 9 (2,3)