Урок української мови у 4 класі
Тема. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми « Прикметник».
Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Прикметник». Розвивати мислення та мову, вчити аналізувати, робити висновки.
Прищеплювати любов до рідної мови.
Обладнання. Картки з завданням, малюнок джмеля, грамзапис.
Тип уроку. Узагальнюючий.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок.
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти просто молодці!
ІІ. Повідомлення теми, мети і задач уроку.
Сьогодні на уроці ми повторимо вивчене про прикметник і підготуємося до контрольної роботи.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
1. Каліграфічна хвилинка.
З собою на урок візьмемо
СТАРАННІСТЬ ОХАЙНІСТЬ УВАГУ
СПРИТНІСТЬ АКТИВНІСТЬ
___________________________________________________________________ім____ім_____ім______ім______ім_______ім_____ім______ім_____________прикм_______прикм_________прикм_________прикм_______прикм______
2. Вибірковий диктант.
- Прикметники є прикрасою віршів. Прослухайте вірш Леоніда Глібова « Журба» та випишіть прикметники.( Лунає грамзапис, учні виписують прикметники)
- Підберіть спільнокореневі слова до виписаних прикметників.
- Розберіть за будовою.
3. Утворення прикметників від іменників за допомогою суфіксів – ськ -, - зьк-, - цьк-.( Робота в парах на картках.)
Гора, козак, Україна, село, Житомир, місто, низ, кінь, чех, Полтава.
4. Поширення речень прикметниками. ( Метод « Два – чотири – всі разом»)
Багато пташок полетіли в … краї. Зайнялася на небі … веселка. На … дереві було рясно плодів. Я любив ходити босоніж по … росі. Біля річки у … тиші таємниче шелестіли комиші і дзвеніли коники.
Слова для довідок: ранковій, теплі, вечірній, молодому, барвиста.
5. Списування тексту, ставлячи прикметники, що в дужках, у потрібному відмінку і числі. Визначення відмінку прикметників. ( Індивідуальна робота.)
Повіяв холодн(і) вітерець. З краю неба насувались біл(ий), наче молочн(ий) хмари. Дорога була слизька. На обидва боки від дороги розстелилось поле, вкрите снігом, мов біл(им) скатертиною. Тверд(а) сніг вигравав на сонці самоцвітами. Чор(ий) вороння сідало громадами на сніг і знов здіймалося з місця. Вітер дужчав. Насунули снігов(а) хмари і оповили небо. Сонце сховалося за хмари. Посипав сніжок.
6. Відмінювання прикметників чоловічого та середнього роду з основою на м’який приголосний.( Метод « Ажурна пилка»)
Синє сусіднє давній літній
7. Робота з деформованим реченням.
З, велике, виростає, маленького, зернятка, дерево.
- Синтаксичний розбір речення.
- Визначити рід, число, відмінок іменників та прикметників.
- Підібрати антоніми до прикметників.
8. Робота з загадкою.
Я крилатий, я пухнастий,
Золотистий і смугастий.
Над лужком танок веду,
Дзвінко, весело гуду. ( Джміль)
ІV. Домашнє завдання.
V. Підсумок уроку.