Узагальнення та систематизація знань учнів з теми « Прикметник».

Про матеріал
У розробці пропонується матеріал для узагальнення і систематизації знань учнів за темою "Прикметник". Сподіваюсь, що цей урок допоможе молодим спеціалістам у роботі.
Перегляд файлу

Урок української мови у 4 класі

 

Тема. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми « Прикметник».

 

Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Прикметник». Розвивати мислення та мову, вчити аналізувати, робити висновки.

Прищеплювати любов до рідної мови.

 

Обладнання. Картки з завданням, малюнок джмеля, грамзапис.

 

Тип уроку. Узагальнюючий.

 

 

                                                Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок.

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!

 

ІІ. Повідомлення теми, мети і задач уроку.

 

Сьогодні на уроці ми повторимо вивчене про прикметник і підготуємося до контрольної роботи.

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

 

1. Каліграфічна хвилинка.

 

З собою на урок візьмемо

СТАРАННІСТЬ  ОХАЙНІСТЬ  УВАГУ

СПРИТНІСТЬ  АКТИВНІСТЬ 

 

  • Що об’єднує ці слова?( Це іменники.)
  • Це наш перший рядок каліграфічної хвилинки.
  • Підберіть спільнокореневі слова – прикметники. ( Старанний, охайний, уважний, спритний, активний)
  • Що таке прикметник?
  • Це наш другий рядок каліграфічної хвилинки.

___________________________________________________________________ім____ім_____ім______ім______ім_______ім_____ім______ім_____________прикм_______прикм_________прикм_________прикм_______прикм______

 

2. Вибірковий диктант.

 

- Прикметники є прикрасою віршів. Прослухайте вірш Леоніда Глібова          « Журба»  та випишіть прикметники.( Лунає грамзапис, учні виписують прикметники)

- Підберіть спільнокореневі слова до виписаних прикметників.

- Розберіть за будовою.

 

3. Утворення прикметників від іменників за допомогою суфіксів – ськ -,          - зьк-, - цьк-.( Робота в парах на картках.)

 

Гора, козак, Україна, село, Житомир, місто, низ, кінь, чех, Полтава.

 

4. Поширення речень прикметниками. ( Метод « Два – чотири – всі разом»)

 

Багато пташок полетіли в … краї. Зайнялася на небі … веселка. На  … дереві було рясно плодів. Я любив ходити босоніж по … росі. Біля річки у … тиші таємниче шелестіли комиші і дзвеніли коники.

Слова для довідок: ранковій, теплі, вечірній, молодому, барвиста.

 

5. Списування тексту, ставлячи прикметники, що в дужках, у потрібному відмінку і числі. Визначення відмінку прикметників. ( Індивідуальна робота.)

 

Повіяв холодн(і) вітерець. З краю неба насувались біл(ий), наче молочн(ий) хмари. Дорога була слизька. На обидва боки від дороги розстелилось поле, вкрите снігом, мов біл(им) скатертиною. Тверд(а) сніг вигравав на сонці самоцвітами. Чор(ий) вороння сідало громадами на сніг і знов здіймалося з місця. Вітер дужчав. Насунули снігов(а) хмари і оповили небо. Сонце сховалося за хмари. Посипав сніжок.

 

6. Відмінювання прикметників чоловічого та середнього роду з основою на мякий приголосний.( Метод « Ажурна пилка»)

 

Синє   сусіднє   давній  літній

 

7. Робота з деформованим реченням.

 

З, велике, виростає, маленького, зернятка, дерево.

 

- Синтаксичний розбір речення.

- Визначити рід, число, відмінок іменників та прикметників.

- Підібрати антоніми до прикметників.

 

8. Робота з загадкою.

 

Я крилатий, я пухнастий,

Золотистий і смугастий.

Над лужком танок веду,

Дзвінко, весело гуду. ( Джміль)

 

  • Які слова допомогли відгадати загадку? До якої частини мови належать?
  • Чому слова дзвінко, весело не є прикметниками?
  • Перепишіть текст, замінивши чоловічий рід прикметників жіночим. Виділіть закінчення. Чи буде слово джміль відгадкою до цієї загадки?
  • Що спільного у словах джміль, бджілка?

 

ІV. Домашнє завдання.

 

  • До якого типу текстів можна віднести цей текст? ( Опис)
  • А які ще типи текстів ви знаєте?
  • Вдома напишете казку « Джміль та Бджілка».

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Підсумком нашого уроку буде тест. ( Взаємоперевірка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Брагунець Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
526
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку