Мета уроку: Вчити дітей усно і письмово передавати послідовно зміст зв’язного тексту; вміти ставити запитання до тексту і давати точні відповіді на них;
розвивати зв’язне мовлення;уточнювати і збагачувати мовленнєвий запас слів.Виховувати бережне ставлення до хліба, вміння цінувати дружбу і товариськість.
І. Організаційна частина.
Гості до нас прийшли у цю днину,
Давайте запросимо їх на гостину.
– Доброго ранку, доброго дня,
Щастя й здоров’я бажаєм щодня.
Запрошуємо, гості, щиро всіх вас
На віршований урок у 4 наш клас.
Налаштування на урок
Пропоную всім присутнім на урок налаштуватися
І у гру «Якщо» з вами погратися
Ідея розвитку критичного мислення «Якщо і якби»
Розпочинає ланцюжок учитель:
– Якщо урок буде цікавий, то учні засвоять тему.
Приклади відповідей дітей:
– Якщо зрозумію тему – то більше знатиму про рідну мову;
– Якщо більше знатиму про рідну мову, то буду справжнім українцем…
ІІ. Вступна бесіда вчителя
ІV. Словникова робота.
- Уважно подивіться на групу слів, з якою ми познайомимося
сьогодні на уроці.
Щодня, беззахисна, океан.
V. Робота над заголовком.
VI. Читання вчителя тексту.
Задумав Петрусь великий колосок пшениці виростити. Він поклав у землю зернину й водичкою поливав.
Виросла пшениця висока. Колосок був великий і важкий. Щодня бігає Петрик дивитися, чи не дозріла пшениця. Татові хвалиться, що його колосок найбільший .
Якось Петрусь навідався до пшениці. Хлопчик мало не заплакав. Вітер зламав стебло. Тато заспокоїв сина. Він повів Петруся в поле й показав широкий океан пшениці.
Хлопчик дізнався від тата, що одна стеблина – беззахисна. Коли їх багато, вони одна одну підтримують.
І вирішив посіяти Петрик цілу жменю зернин. (83 слів).
VII. Бесіда за змістом прочитаного та мовний аналіз тексту (схема-опора).
- виростити колосок пшениці;- великий, важкий колосок;
- поламав вітер стебло;- широкий океан пшениці;- золоті хвилі;
- одна стеблина – беззахисна;- одна одну підтримують.
- Що задумав виростити Петрусь?
Задумав Петрусь великий колосок пшениці виростити.
- Що хлопчик зробив із зерниною?
Він поклав у землю зернину й водичкою поливав.
- Яка виросла пшениця?
Виросла пшениця вища за хлопчика.
- Який був колосок?
Колосок був великий і важкий.
- Чому бігає щодня Петрик дивитись на пшеницю?
Щодня бігає Петрик дивитися, чи не дозріла пшениця.
- Чим хвалиться хлопчик татові?
Татові хвалиться, що його колосок найбільший у світі.
- Куди одного разу навідався Петрик?
Одного разу Петрусь навідався до пшениці
- Що хлопчик мало не зробив?
Хлопчик мало не заплакав.
- Що зробив вітер?
Вітер зламав стебло.
- Що зробив тато?
Тато заспокоїв сина.
- Куди повів він Петруся і що показав?
Він повів Петруся в поле й показав широкий океан пшениці.
- Що котив вітер нивою?
Вітер котив нивою золоті хвилі.
- Про що дізнався хлопчик від тата?
Хлопчик дізнався від тата, що одна стеблина – беззахисна.
- Коли стеблини підтримують одна одну?
Коли їх багато, вони одна одну підтримують.
- Що вирішив зробити Петрик?
І вирішив посіяти Петрик цілу жменю зернин.
VIII. Колективне складання плану і запис його на дошці.
(Вчитель читає частини, а учні складають питання до них).
План.
1. Петрусь задумав виростити пшеницю.
2. Вітер зламав стебло.
3. Один колос – беззахисний.
4. Вирішив хлопчик посіяти жменю зерна.
ІХ. Усний переказ тексту за пунктами плану (диференційований підхід до повного переказу).
Х. Фізкультхвилинка.
Хто вже, хто вже так стомивсь
Що ліворуч нахилився?
Хто вже спить?
Треба дружно всім вам встати
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить.
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
І проміння всім послало.
ХІ. Повторне читання тексту вчителем.
ХІІ. Написання переказу.
ХІV. Підсумок уроку.
На уроці я: