Узагальнення та систематизація знань, умінь з теми "розчини"

Про матеріал
узагальнити та закріпити знання про розчини, їх класифікацію, розчинність; систематизувати теоретичні знання; розвивати вміння працювати в динамічних групах і застосовувати на практиці набуті теоретичні знання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь з теми “Розчини”

Номер слайду 2

Мета уроку: узагальнити та закріпити знання про розчини, їх класифікацію, розчинність; систематизувати теоретичні знання; розвивати вміння працювати в динамічних групах і застосовувати на практиці набуті теоретичні знання.

Номер слайду 3

Девіз уроку “Добре того навчати, хто хоче все знати”

Номер слайду 4

Номер слайду 5

р о з ч и н н и к 1.Компонентами розчину є розчинена речовина й …

Номер слайду 6

к о н ц е н т р о в а н и й р о з ч и н н и к 2.Якщо в розчині багато розчиненої речовини, то він…

Номер слайду 7

р о з в е д е н и й к о н ц е н т р о в а н и й р о з ч и н н и к 3.Розчин з малим умістом розчиненої речовини…

Номер слайду 8

р о з в е д е н и й к о н ц е н т р о в а н и й р о з ч и н н и к н а с и ч е н и й 4.Розчин, у якому речовина більше не розчиняється…

Номер слайду 9

р о з в е д е н и й к о н ц е н т р о в а н и й р о з ч и н н и к н а с и ч е н и й д и ф у з і я 5. Процес розподілу молекул розчиненої речовини серед молекул розчинника…

Номер слайду 10

р о з в е д е н и й к о н ц е н т р о в а н и й р о з ч и н н и к н а с и ч е н и й д и ф у з і я н е й т р а л і з а ц і я 6.Реакція взаємодії між розчинами кислот і основ…

Номер слайду 11

р о з в е д е н и й к о н ц е н т р о в а н и й р о з ч и н н и к н а с и ч е н и й д и ф у з і я н е й т р а л і з а ц і я к р и с т а л о г і д р а т и 7. Кристали, до складу яких входять молекули води, зєднані з йонами…

Номер слайду 12

Перша станція. “Розчини”. Друга станція. “Хімічне асорті”. Третя станція. “Розрахункова” Четверта станція.”Загадкова”. П’ята станція. “Ерудит”.

Номер слайду 13

Французький вчений, один із засновників сучасної хімії. Навів визначення хімічного елемента, встановив хімічний склад води, оксидів нітрогену, багатьох мінералів. Довів закон збереження маси речовини. Станція «Розчини» 1.Суміш вапна і води – суспензія. 2. Розчин цукру - емульсія. 3. Компонент розчину, який перебуває в тому самому агрегатному стані, що й розчин, називається розчинником. 4. Процес розчинення – це лише фізичний процес 5. Формула глауберової солі Na2SO4 · 10H2O. 6. Вода – полярний розчинник. 7. Гашене вапно –добре розчиняється у воді. 8. Розчинність більшості твердих речовин спадає з півиенням темпратури. 9. Розчинність газів спадає з підвищенням температури 10. Розчини, які містять мало розчиненої речовини, називаються розведеними. 11.Розчин, в якому певна речовина за даної температури ще може розчинятись, називаються насиченими 12. Оксиди і прості речовини під час розчинення на йонирозпадаються. мператури ще може розчинитися, називається насиченим 13. З підвищенням тиск у розчинність газів зростає. 14.Під час дисоціації кислот утворюються катіони лише одного типу – гідроген-йони. 15.Розчини, які проводять електричний струм, називаються неелектролітами 16. Кислоти, основи, солі належать до неелектролітів

Номер слайду 14

1 2 3 4 5 6 7 8 + - + - + + - - 9 10 11 12 13 14 15 16 + + - + + - - +

Номер слайду 15

Станція “Хімічне асорті” 1 Для реакіції, що відбуваються в розчинні до кінця, написати рівняння реакцій в молекулярній та йонній формах: а) Сu(OH)2 + 2HNO3= б) Na2CO3 +2HCl = 2 Написати чотири різних рівняння в молекулярній формі, які мають відповідати такому скороченому йонному рівнянню: Ba2+ + SO42- = BaSO4 ↓

Номер слайду 16

1. а) Сu(OH)2 + 2HNO3=Cu(NO3)2+2H2O Cu(OH)2 ↓+2H++2NO3-=Cu2++2NO3-+2H2O Cu(OH)2 ↓ +2H+=Cu2++2H2O б) Na2CO3 +2HCl =2NaCl+H2O+CO 2 ↑ 2Na++CO32++2H+=2Na++2C l-- +H2O+CO2 ↑ CO32++H+=H2O+CO2 ↑ 2. BaCl2+Na2SO4=BaSO4+2NaCl BaCl2+H2SO4=BaSO4 +2HCl Ba(OH)2+Na2SO4+2NaOH Ba(OH)2+H2SO4=BaSO4+2H2O

Номер слайду 17

Станція “Розрахункова” І рівень Обчисліть ступінь дисоціації, якщо відомо, що за температуратури 25С у воді розчинилось 20 із 200 молекул речовини. ІІ рівень Яка маса цинк хлориду в розчині масою 70 г з масовою часткою солі 15% ? ІІІ рівень 3. До розчину магній сульфату масою 300 г з масовою часткою солі 15% долили воду обємом 200 мл. Яка масова частка речовини в ньому?

Номер слайду 18

Відомо: Nдис.=20 Nзаг=200 Розвязання: α = α = Відповідь: ступінь дисоціації Становить 10%. α-?

Номер слайду 19

Відомо: m(розчину)=70г. W(ZnCl2)=15% Розвязання: m(ZnCl2)= m(ZnCl2)-? Відповідь: у15% розчині масою 70г розчинений цинк хлорид масою 10,5г.

Номер слайду 20

Розвязання: Знаходимо масу нового розчину: 300+200=500г. 2.Знаходимо масу розчиненої речовини: m(MgSO4)= 3.Знаходимо масову частку речовини в новоутвореному розчині: W1 W1 (MgSO4)-? Відомо: m(р-нуMgSO4 )=300. W(MgSO4)=15% m(H2O)=200 Відповідь: масова частка магній сульфату9%

Номер слайду 21

1. Кожна команда отримує картки з формулами. Завдання: розділити речовини на електроліти і неелектроліти: 1 команда:HCl, K2S, HNO3, CaCO3, H2SiO3, H3PO4 І2, NaOH, H2, CuSO4 , Na2SiO3, Cl2 2 команда: K2S, NaNO3 , Fe2(SO4)3, O2, K3HO4 , CuSO4, І2, HI, HF ,NaOH 3команда: KOH, H2CO3, H2CO3, Na2SO4 , NAOH, MgCO3, N2, H2SiO3, H3PO4, CI2 4 команда:H2,S K3PO4, Cu(NO3)2, F2, NaOH, Cl2, Hl, Ba3(PO4 )2, H2S, H2SiO3 Станція «Загадкова»

Номер слайду 22

1 команда: електроліти: HCl, K2S, HNO3, CaCO3, H2SiO3, H3PO4 , NaOH, CuSO4 , Na2SiO3. неелектроліти: І2, H2, Cl2 2 команда: Електроліти: K2S, NaNO3 , Fe2(SO4)3, K3HO4 , CuSO4, HI, HF ,NaOH Неелектроліти: O2, І2. 3 команда: Електроліти: KOH, H2CO3, H2CO3, Na2SO4 , NAOH, MgCO3, H2SiO3, H3PO4. Неелектроліти: N2 CI2. 4 команда. Електроліти: H2,S K3PO4, Cu(NO3)2, NaOH, Hl, Ba3(PO4 )2, H2S, H2SiO3. Неелектроліти: 2, F2, Cl2.

Номер слайду 23

А Б В Г Д 1 Mg2+ і Cl─ Fe3+ і OH─ Na+ і Cl─ Ag+ і Cl─ Mg2+ і NO3─ 2 Mg2+ і NO3─ K+ і OH─ Al3+ і PO43─ H+ і CO32─ Li+ і PO43─ 3 H+ і SiO32─ Ca2+ і CO32─ H+ і PO43─ Na+ і SO42─ H+ і OH─ 4 Ba2+ і OH─ Ba2+ і PO43─ Cu 2+ і S2─ H+ і Cl─ Cu і OH─ 2+ 2. Ігрове поле, на якому написані пари йонів. Вказати, які пари йонів не можуть одночасно існувати в розчині. .

Номер слайду 24

А Б В Г Д 1 Mg2+ і Cl─ Fe3+ і OH─ Na+ і Cl─ Ag+ і Cl─ Mg2+ і NO3─ 2 Mg2+ і NO3─ K+ і OH─ Al3+ і PO43─ H+ і CO32─ Li+ і PO43─ 3 H+ і SiO32─ Ca2+ і CO32─ H+ і PO43─ Na+ і SO42─ H+ і OH─ 4 Ba2+ і OH─ Ba2+ і PO43─ Cu 2+ і S2─ H+ і Cl─ Cu 2+ і OH─

Номер слайду 25

Станція “Ерудит” 1. Солі — це електроліти... 2. Маса речовини у 200 г розчину з масовою часткою речовини 10 %: а) 20 г;                       б) 10 г; в) 190 г. 3. Виберіть формули електролітів: а) NaОH;                   б) MgCl2; в) CО2;                      г) H2SО4. 4. За здатністю проводити електричний струм у розчинах речовини поділяються на типи: а) насичені й ненасичені; б) електроліти й неелектроліти; в) водні й неводні. 5. Установіть відповідність. A. Ba(ОH)2                 1. Ba2+, 2ОH- Б. Na2SО4                  2. 2H+, SО42- B. H2SО4                    3. 2Na+, SО42- 6. Процес електролітичної дисоціації: а) оборотний;           б) необоротний; в) повільний.

Номер слайду 26

1. Солі – це електроліти водні розчини, яких проводять електричний струм. 2. а 3. а, б, г. 4. б. 5. А1, Б3, В2. 6. б

Номер слайду 27

Домашнє завдання І рівень Розв’язати задачу У медичній практиці часто використовують розчин натрій хлориду з масовою часткою солі 0,85%, який називається фізіологічним розчином. Яку масу солі треба розчинити у воді масою 396,6г, щоб отримати розчини такої концентрації? ІІ рівень Поясніть, чому для виготовлення розчинів у лабораторії застосовують дистильовану воду. ІІІ рівень За результатами досліджень підготувати презентацію.

Номер слайду 28

Дякую за увагу! Урок закінчений! Пам‘ятайте! Хімія - це мова природи!

ppt
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
2136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку