Узагальнення та систематизація знань з теми: "Будова слова"

Про матеріал
Урок розрахований для учнів 5 класу. Під час уроку використовуються різні методи та прийоми.
Перегляд файлу

Урок № 36

 

Тема: Правопис значущих частин слова. Тренувальні вправи. Узагальнення й систематизація вивченого з теми: «Будова слова. Орфографія». Уживання у висловлюванні префіксів і суфіксів.

Мета: навчальна – повторити й узагальнити з учнями відомості з теми «Будова слова. Орфографія» з метою контролю та корекції; розвивальна – розвивати пам'ять, зв’язне мовлення, логічне та образне мислення, уміння вирізняти частини слова, використовувати в мовленні слова із суфіксами та префіксами різного значення; виховна – сприяти формуванню шанобливого ставлення до мови, прагнення опанувати всі її багатства, наполегливості, уважності та старанності, відповідальності за результати своєї праці.

Обладнання: інтерактивна дошка, звукове оформлення, картки, кульки, роздатковий матеріал, кольорові олівці, прапорці, медалі.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, урок-квест.

Очікувані результати: учні засвоїли тему, правильно використовують значущі частини слова та грамотно їх записують; усвідомлюють значення мови в житті людини; володіють культурою мовлення.

 

Перебіг  уроку:

І. Організаційний момент. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Візитка команд

ІІ. Актуалізація опорних знань

Станція «Інтелектуальна»

(Команди стають у два кола, посередині капітан з іншої команди, який має кульку. Капітан ставить питання, кидаючи кульку).

Питання команди № 1

  1.         Що таке будова слова?
  2.         Які значущі частини слова ви знаєте?
  3.         Що таке форма слова?
  4.         Що таке основа?
  5.         У яких словах уживається префікс прі-?

Питання команди № 2

  1.         Що таке спільнокореневі слова?
  2.         Що таке закінчення?
  3.         Що таке корінь слова?
  4.         Що таке префікс?
  5.         Які слова не мають закінчення?

ІІІ. Станція «Чарівна дошка»

Завдання: Розподілити слова за колонками на інтерактивній дошці

  1.         Спільнокореневі слова
  2.         Форма слова

ІV. Станція «Жовто-зелена»

Завдання: Приклеїти на два листки слова

Жовтий листок: Слова, які мають нульове закінчення

Зелений листок: Слова, які не мають закінчення взагалі (незмінювані слова)

Слова: Багато, уздовж, морозиво, учора, дякувати, лише, уроку, газета, навколо, стіл, дорога, тихо.

V. Станція «Порозминаємось»

Завдання: Діти утворюють слово з  запропонованим префіксом і показують дію:

Стрибнути – підстрибнути – застрибнути - зістрибнути – перестрибнути

Сісти – підсісти – відсісти – присісти – обсісти

VІ. Станція «Творча»

Завдання: За визначений час скласти якомога більше спільнокореневих слів.

Ліс. Частини слова: про-, за-, уз-, -ок, -ищ, - ся, -е.

Море. Частини слова: при-, за-, ськ-, -ечк, -о, -ий.

VІІ. Станція «Редактор»

Завдання: відредагувати лист Святому Миколаю від п’ятикласника Миколки (лист кожному роздрукувати, а потім вивести на екран неправильний і відредагований варіанти).

Лист мойому прикрасному Святому Миколаю

Дорогий мій друже, Святий Миколаю. Моє імя Миколка, призвище Кухар, а призвисько - Кук. Я цей рік був прирозумним, завжди щось предумував і вдома, і в школі, наприклад, як швидко помити посуд, скопати пресадибну ділянку чи пребрати в класі.  Тому у мене є прибагато бажань. Найперше, що я хочу, так це пригарний, прикрутий компютер. А ще у мене є маленка сестричка, вона хоче маленку гарненку лялку. Якщо ти виконаєш мої бажаня, я буду дуже вдячний тобі й надалі буду гарно вчетися й слухатися батків.

VІІІ. Станція «Кмітлива»

Діти заздалегідь мали виготовити леп бук і на уроці продемонструвати.

ІХ. Станція «Враження»

Учні повинні підійняти прапорець зі смайликом і пояснити, чи сподобався їм урок і чим саме.

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2021
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку