Хімічний брейн-ринг
для учнів 8-Б класу
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Періодичний закон та періодична система хімічних елементів. Будова атома. Хімічний зв’язок»;
розвивати вміння характеризувати хімічні елементи за положенням в періодичній системі, складати схему будови атома, електронно-графічну схему будови атома та електронну конфігурацію атома, пояснювати значення періодичного закону, пояснювати природу хімічного зв'язку;
виховувати наполегливість, кмітливість, вміння працювати в команді.
Очікувані результати: учні зможуть характеризувати хімічні елементи за положенням в періодичній системі, складати схему будови атома, електронно-графічну схему будови атома та електронну конфігурацію атома, пояснювати значення періодичного закону; пояснювати природу хімічного зв'язку.
Тип уроку: урок-змагання
Обладнання: картки оцінювання, картки із завданнями, комп'ютерна презентація
Девіз Інколи щось може піти не так. Але ви не маєте зупинятися!
Чим більше знаєш, тим більше можеш.
Хід уроку
1. Організація класу
2. Презентація команд
3. Бліц-турнір
Кожній команді по 3 запитання. На обговорення 15 секунд. За правильну відповідь 1 бал. Якщо команда відповідає неправильно, то на це питання відповідають суперники. Якщо суперники відповіли неправильно, то в них знімається 0,5 бала.
4. Знайди схожі
Кожній команді треба знайти по 2 хімічні елемента, в яких:
Та по 3 пари хімічних елементів, в яких:
Свої відповіді треба підтвердити розрахунками. Кожна правильна пара – 1 бал.
5. Домашнє завдання
Кожна команда отримала завдання підготувати повідомлення про нобелевських лауреатів з хімії, які мають українське коріння:
За повідомлення команда отримує 1 бал.
6. Скласти пазл
Кожній команді дається характеристика за положенням в періодичній системі 2-х атомів
Завдання
Свої відповіді треба підтвердити розрахунками.
1. Ar, Аргон
2. 18
3. 40
4. +18
5. р=18, е=18, n=22
6. 3 період малий
7. 3 енергетичні рівні
8. 8 група головна підгрупа
9. 8 електронів
10. Схема будови Схема будови
11. Електронографічна схема будови
12. Електронна формула
13. Ar – аргон, неметал, інертний газ.
За опис кожного хімічного елемента – 1 бал.
7. Фізкультхвилинка
Учні будуть під музику об'єднуватися в групи за правилом: капітан команди в центрі – це ядро атома, інші діти в коло навколо «ядра» по кількості електронів на зовнішньому рівні.
Зобразити будову зовнішнього енергетичного рівня атома Карбону, Сіліцію, Фосфору, Алюмінію, Бору .
8. Вгадай елемент
Кожній команді дається характеристика простої речовини, яку утворює хімічний елемент. Завдання Визначити цей хімічний елемент.
Відгадай елемент, проста речовина якого в природі не зустрічається в чистому вигляді через свою надзвичайну велику активність, але в сполуці ми це елемент щодня вживаємо в їжу в усіх несолодких продуктах. Без нього не може підтримуватися водно-сольовий баланс в наших клітинах, він бере участь у скороченні м’язів, необхідний для нормального функціонування сигналів нервової системи.
Ar O He Na Ca
Відгадай елемент, проста речовина якого в природі не зустрічається в чистому вигляді через свою надзвичайну велику активність. Цей елемент міститься в молоці та молочних продуктах та необхідний для організму для кісток та зубів. Крім того, він допомагає регулювати серцебиття.
Ar O He Na Ca
Відгадай елемент, проста речовина якого здатна змінити голос людини. Він використовується для наповнення повітряних кульок, газорозрядних ламп, використовується як інертна атмосфера при зварюванні металів.
Ar O He Na Ca
Відгадай елемент, якщо він утворює 2 прості речовини. Без одної неможливе життя, без другої – все загине на планеті від ультрафіолету. Крім того, друга речовина має бактерицидні властивості, її можна використовувати для лікування хвороб.
Ar O He Na Ca
Вгадай елемент, проста речовина якого використовується при зварюванні кольорових металів та сталей, нею заповнюють подвійні вікна для кращої термоізоляції.
Ar O He Na Ca
9. Ми уважні.
Кожна команда уважно слухає презентацію про українських вчених хіміків, які вклали багато в її розвиток, після відповідають на запитання по презентації. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
10. Знайди мене
Кожна команда має знайти по 3 хімічних елемента названі в честь:
Кожна відповідь – 1 бал.
11. Підсумки уроку.
Визначення переможців. Виставлення оцінок.
Підготувала вчитель хімії
Вовченко Т.І.