Узагальнення. Тематичний контроль із розділу "Розпад колоніальних імперій. Країни Азії, Африки, Латинської Америки".

Про матеріал
Матеріал для проведення підсумкового уроку для учнів 11 класу у форматі ЗНО.
Перегляд файлу

Узагальнення. Тематичний контроль із розділу "Розпад колоніальних імперій. Країни Азії, Африки, Латинської Америки".

I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.

1. Коли було підписано мирний договір у Сан-Франциско?

а У травні 1947 р.;Б вересні 1951 р.;В лютому 1952 р.;Г листопаді 1955 р.

2. Проголошення Китайської Народної Республіки відбулося:

а У жовтні 1949 р.;Б грудні 1949 р.;В лютому 1950 р.;Г травні 1953 р.

3. Коли Індія була проголошена «суверенною демократичною республікою»?

а 1947 р.;Б 1950 р.;В 1951 р.;Г 1952 р.

4. Єврейська держава Ізраїль була проголошена в:

а листопаді 1947 р;Б травні 1948 р.;В липні 1952 р.;Г жовтні 1951 р.

5. У 1951 р. Японія відмовилася від прав і претензій на території:

а Кореї, Тайваню, острова Пенхуледао;Б Тайваню, островів Спратлі та Парасельські;

В Кореї, Південного Сахаліну, Курильських островів;

Г Тайваню, Кореї, островів Спратлі, Пенхуледао, Південного Сахаліну, частини Курильських островів.

6. Які території Африки у 1956 р. здобули незалежність?

а Мавританія, Бенін, Габон, Конго;Б Нігер, Сенегал, Того, Сомалі;

В Чад, Нігерія, Замбія, С’єрра-Леоне;Г Марокко, Туніс, Лівія, Судан.

7. Завдання на карті. Відмітьте, якою буквою позначена територія Палестини — західний берег річки Йордан.

8. 24.Що не було причиною встановлення військово-диктаторських режимів в країнах Африки?

а Економічна й політична залежність від розвинених країн;

Б єдиний, цілеспрямований спектр ідеологічних поглядів населення;

В слабка соціально-класова диференціація суспільства;

Г незавершеність процесів формування африканського суспільства.

9. Процес ліквідації колоніального панування й надання політичної незалежності народам отримав назву:

а «демобілізація»;Б «деколонізація»;В «деідеологізація»;Г «демократизація».

10. Ударною силою так званої «культурної революції» в Китаї були загони учнівської молоді, так звані «червоні охоронці», або китайською мовою — :

а хуацяо;Б цяофані;В хунвейбіни;Г цзаофани.

11. Яку назву отримали керівники Кхмерської комуністичної партії?

а «Червоні кхмери»;Б «чорні кхмери»;В «білі кхмери»;Г «кращі кхмери».

12. Яку назву отримала течія в країнах Середнього і Близького сходу у 80-х рр., що вимагала повернення до «фундаменту» — витоків ісламу та Корану — і переоблаштування суспільного життя на їх основі?

а «Ісламський соціалізм»;Б «ісламський націоналізм»;

В «ісламський фундаменталізм»;Г «ісламський шовінізм».

13. Уряд Китайської Народної Республіки у 1949 р. очолив:

а Чан Кайши;Б Лю Шаоці;В Мао Цзедун;Г Хуа Гофен.

14. Хто став президентом Індонезії в серпні 1945 р.?

а Хо Ші Мін;Б А. Сукарно;В Пол Пот;Г Н. Сіанун.

15. Назвіть прізвище короля, який у 1952–1999 рр. правив в Йорданії:

а Я. Арафат;Б С. Хусейн;В Р. Хомейні;Г Х. Амін.

16. Прем’єр-міністром Революційного уряду на Кубі в 1959 р. був обраний:

а А. Піночет;Б Ф. Кастро;В Ф. Батіста;Г С. Альєнде.

17.. Установіть відповідність між датами і подіями:

а серпень 1945 р.Б травень 1947 р.В січень 1959 р.Г грудень 1978 р.Д лютий 1979 р.

1 початок реформ у Китаї під керівництвом Ден Сяопіна;2 набрання чинності нової Конституції Японії;

3 перемога «ісламської революції» в Ірані;4 перемога Кубинської революції.

18. Установіть відповідність між поняттями та їх значеннями:

а авторитаризмБ геноцидВ інтервенціяГ інтеграціяД сепаратизм

1 навмисне й систематичне знищення окремих груп населення за расовими, національними чи релігійними ознаками, а також навмисне створення життєвих умов, розрахованих на повне або часткове знищення цих груп;

2 об’єднання окремих частин в одне ціле (економічне, політичне, соціальне об’єднання окремих країн);

3 прагнення до відокремлення, притаманне переважно національним меншинам у багатонаціональних державах, спрямоване на відтворення й створення самостійних держав або національно-державних автономій;

4 значне зосередження влади в руках однієї особи або групи осіб в умовах різкого обмеження політичних свобод і ролі представницьких органів.

III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.

19. Установіть хронологічну послідовність подій:

а проголошення Японії політичного курсу «трьох без’ядерних принципів»;Б серпнева революція у В’єтнамі;

В переворот в Афганістані;Г проголошення «Року Африки».

20. Установіть хронологічну послідовність:

а перемога «ісламської революції» в Ірані;

Б укладання Договору Ріо-де-Жанейро між США і латиноамериканськими республіками;

В обрання президентом Південно-Африканської Республіки Н. Мандели;

Г створення Асоціації держав Південно-Східної Азії (АСЕАН).

21.Прочитайте текст документа і дайте відповідь на запитання до нього.

Конституція Японії. 1947 рік (витяг)

Частина І

Стаття І. Імператор є символом японської держави і єдності японського народу, його становище ґрунтується на волі японського народу, який має суверенну владу.

Стаття II. Престол імператора, будучи династичним, успадковується згідно із законом про імператорський дім, прийнятим парламентом.

Частина II Відмова від війни

Стаття IX. Щиро прагнучи до заснованого на справедливості й порядку міжнародного миру, японський народ назавжди відмовляється від війни як вираження суверенного права нації та від застосування або загрози застосування сили як засобу врегулювання міжнародних суперечок.

Для здійснення мети, вказаної в попередньому параграфі, ніколи не будуть утримуватися сухопутні, морські й повітряні війська, а також інші військові сили.

Право держави на ведення воєнних дій не буде визнаватися.

1) Як Конституція визначає статус імператора в японському суспільстві?

2) Чи можна, на Ваш погляд, говорити про конституційну монархію в Японії?

3) Визначте суть статті IX. Як ця стаття позначилася на повоєнній історії Японії?

22.1 вересня 1969 р. підпільна організація «Вільні офіцери-юніоністи» здійснила державний переворот. Короля Ідріса І було скинуто. Влада перейшла до рук Ради революційного командування, яка проголосила Арабську Республіку. У країні почав будуватися «арабський соціалізм», суть якого полягала у встановленні «влади народної маси».

1) Хто стояв на чолі державного перевороту й у майбутньому отримав титул «лідера революції 1 вересня»?

2) Назвіть країну, де ці події відбувалися?

3) Яку назву з арабської має поняття «влада народної маси»?

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку