Узагальнення вивченого про прислівник

Про матеріал
Під час уроку учні вдосконалять вміння розрізняти прислівники серед інших частин мови; уточнять уявлення про прислівники-антоніми, прислівники-синоніми, закріплять вміння вживати їх у мовленні; розвиватимуть аналітико-синтетичні вміння ; прагнутимуть любити та поважати українське слово.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови

у 4-А класі

Підготувала і провела

Вчитель  Петренко

Олена Анатоліївна

 

 

 

 

 

м. Лозова

 


Тема.  Закріплення вивченого про прислівник

Мета:

  •        вдосконалювати вміння розрізняти прислівники серед інших  частин мови;
  •        встановлювати зв’язок між прислівниками та дієсловами;
  •        уточнювати уявлення про прислівники-антоніми, прислівники-синоніми, вміння вживати їх у мовленні;
  •        розвивати аналітико-синтетичні вміння учнів;
  •        виховувати любов та повагу до українського слова.

Обладнання: алгоритм, "чарівна"торбинка, прислів’я, картки для заохочування.

Хід уроку

I. Організація класу.

- Сідайте, діти!

На уроці зустрілися ми знову.

Про нашу мову чарівну

Поведемо розмову.

II. Мотивація навчальної діяльності.

 Оголошення теми та мети уроку.

  • Діти,яку частину мови ми вивчали на попередніх уроках?

Щоб переконатися, як ми засвоїли цю складну тему, ми сьогодні закріпимо вивчене про прислівник.

Девіз.

А допоможе закріпити взаємозв’язана система правил про прислівник, тобто алгоритм.

 

III.  Хвилинка каліграфії.

ь

Сьогодні  Великдень  відзначають  скрізь.

-А що ви знаєте про Великдень?

-А чи є в реченні та частина мови, яку ми сьогодні будемо закріплювати?

Розбір прислівників  сьогодні, скрізь.

Це загальне ознайомлення.

Що означає або виражає прислівник? /алгоритм/

IV. Робота над темою.

 1. Усні вправи за алгоритмом

Добір прислівників

2. Вибірково - розподільна вправа.

Як? Де? Куди? Коли?

Вперед, добре, гарно ,вгорі, вліво, швидко, внизу,вчора, тут, там,

сьогодні, завтра.

Висновок за алгоритмом.

-З якою частиною мови зв’язаний прислівник?

 3. Гра "Чарівна торбинка "

Котилася торба з високого горба,

А в тій торбі хліб – паляниця,

Кому доведеться, той буде трудиться.

4. Робота з прислів’ями.

 як?

 х

Чесне діло  роби     сміло.            

           як? де?

                 х   х

Високо літав,  а  низько сів.

 

Висновок за алгоритмом.

-А тепер ускладнюємо завдання.

 

5. Дібрати до дієслів прислівники

  1. варіант    Писати...( охайно, красиво, каліграфічно, чисто)
  2. варіант    Читати... (виразно, голосно, інтонаційно)

Перевірка.

6. Фізкультхвилинка

V. Закріплення та систематизація знань.

-А ще складніше завдання.

1. Замініть словосполучення дієсловом в неозначеній формі з прислівником.

Швидка допомога  - допомагати швидко.

Сумлінне навчання -  навчатися сумлінно.

Весела розмова -  розмовляти весело.

Уважний слухач - слухати уважно.

  • Яким членом речення буває прислівник?

Весняне сонечко пригріває тепло.

(Розібрати за членами  речення , частинами мови, за словосполученням)

2. Творче  завдання за групами.

Гр. А

ліс, попереду, темний, виднівся, стрічкою, ззаду, вилася, синьою, річка.

Гр. Б

Учні виконали класну роботу   .

... подумай, ... відповідай.

Слова для довідок: праворуч, охайно, влітку, спочатку,потім.

Учні читають утворені речення . Називають прислівники.

3. Завдання підвищеної складності.

Робота за алгоритмом.

- Чим прислівник відрізняється від інших частин мови?

-Виділимо у прислівниках суфікси.

Весело, вгорі, дуже. Висновок за алгоритмом.

4. Лінгвістична гра.

- Доберіть до прислівників-антоніми.

Більш (менш)... ,так як)... ,туди (сюди)... ,тут (там)....

Синоніми

Тишком-...(нишком), часто -.... (густо).

(Випереджувальне вивчення – зв'язок з матеріалом, який вивчається у 6 класі)

Підсумок

-Прокоментуйте  алгоритм.

 

                             Прислівник як частина мови.

                                           виражає

     ознаку дії                                                         пояснює місце і час дії

       

        Як?                     відповідає на ?             Де? Куди?    Коли?

                                       зв’язується

                                    (з дієсловами)

                                  

                                    в реченні буває

                                            … …

                     Змінна      чи     незмінна частина мови?

 

      

 

 

VI. Підсумок  уроку

 

- Чи навчились ми розрізняти прислівник серед частин мови?

- Встановлювати зв’язок з дієсловом?

- Добирати у мовленні синоніми та антоніми?

- Чи запам’ятали особливості будови?

Що дав вам цей урок?

                             дізнався

                             навчився

Я                          допоміг

                             навчив

                            дякую 

 

Картки -  подяки.

 

doc
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку