Презентація "Узагальнення й систематизація вивченого з фразеології" 6 клас

Про матеріал

Презентація допоможе вчителям української мови у 6 класі узагальнити й систематизувати матеріал з теми "Фразеологія".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення й систематизація вивченого з теми “Фразеологія”(6 клас)

Номер слайду 2

Мета: повторити , закріпити , поглибити, удосконалити знання та уміння учнів із розділу мовознавства «Фразеологія»; узагальнити засвоєний мовний матеріал; формувати навички усного мовлення, уміння швидко орієнтуватися у запропонованій ситуації; розвивати в учнів пам'ять, аналітичне та образне мислення, творчі здібності;виховувати інтерес до вивчення української мови, наполегливість у здобутті знань.

Номер слайду 3

Очікувані результати: учні знають основні поняття з розділу «Фразеологія»; визначають походження лексики, її уживання та функціонування, пояснюють лексичне значення слів та фразеологізмів.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Виберіть нормативний вислів. Брати участь, приймати участь;Громадські права, громадянські права;Акварельні фарби, акварельні барви;Провести захід, провести міроприємство;Знепритомніти, втратити свідомість;Листуватися, переписуватися;Заказати каву, замовити каву;Підписка на журнал, передплата на журнал.

Номер слайду 6

Відгадайте загадки. У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду. Прилетіли гості, Сіли на помості, Без сокори, без лопати Поробили собі хати. Без рук, без ніг, тільки з рогами, а ходить попід небесами. Не гавкає , не кусає і в дім не пускає. Химерний, маленький, бокатий, товстенький, чимсь смачним напхався, в окропі скупався, у дірку впав і пропав. калинаптахимісяцьзамоквареник

Номер слайду 7

Створіть асоціативний словничок до поданого слова. Слова-асоціації запишіть. Слово - ( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)

Номер слайду 8

Відредагуйте записані словосполучення та сполучення слів. Аргументуйте свій вибір. Заключити договір, лід зрушився, від нічого робити, попередити хворобу, кидатися в очі. Укладати договір, крига скресла, знічев’я,запобігти хворобі, впасти в око

Номер слайду 9

«Згоден - не згоден – обґрунтуй!»Усі слова певної мови складають її лексику. Розділ науки про мову, який вивчає наукові засади укладання словників називається лексикографією. Слова в переносному значенні збагачують нашу мову. Однозначні слова можуть мати пряме й переносне значення. Лексичне значення вказує на приналежність слова до певної частини мови. Розділ науки про мову, що вивчає її словниковий склад, називається граматикою.+++---

Номер слайду 10

Запишіть слова за лексичним значенням. Різко окреслена протилежність у чомусь. Сукупність плодів на одній гілці. Дрібне різнокольорове скляне намисто, що використовують у вишиванні. Солодка рідка страва із сушених фруктів та ягід, зварених у воді. Послідовний запис історичних подій, зроблений сучасником. Теплі краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи. (Вирій.)Невеликі тонкі гілки. Контраст. Гроно. Бісер. Компот, узвар. Літопис. Вирій. Хмиз

Номер слайду 11

Укажіть у кожному рядку зайве слово. Поясніть свій вибір. Дорога, шлях, шосе, путь, траса, долина. Непохитний, цікавий, допитливий, інтересний. Небозвід, небосхил, пуща, крайнебо, горизонт. Марно, добре, прекрасно, чудесно, гарно. Регоче, базікає, говорить, розмовляє, мимрить, гомонить. Тихий, гордовитий, високодумний, зарозумілий, пихатий, гонористий, бундучний.долина. Непохитнийпуща. Марно. Регоче. Тихий

Номер слайду 12

Записати, що означає даний фразеологізм. Скалити зуби. Пекти раки. Нім пари з уст. Байдики бити. П’яте колесо до воза. Накивати п’ятами. Баламутити голову. Лити сльози. Молоко під вусами не обсохло. Брати верх. Сміятись. Червоніти. Мовчати. Ледарювати. Зайвий. Втікати. Морочити. Плакати. Молодий. Перемагати

Номер слайду 13

Записати речення, додаючи замість крапок фразеологізми. Місто він знає як … Нові будинки ростуть як … Після ранкової зарядки сон як …Село було видно як …Що йому не кажи, йому все як… свої п’ять пальців.гриби після дощу.рукою зняло.на долоні.об стіну горохом.

Номер слайду 14

Хто перший?Запишіть по три фразеологізми джерелом якого є -усна народна творчість, -професійно-виробнича діяльність, -Біблія.

Номер слайду 15

Вправа 1461 E, 2 A, 3 Г, 4 Б, 5 B, 6Ґ.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Взаємоперевірка

Номер слайду 19

Інтерактивна вправа «Мікрофон». Що найбільше вам сподобалось на уроці?

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи. Повторити §15,16,17 (підручник С. Я.Єрмоленка)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гончар Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
11090
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку