Презентація допоможе вчителям української мови у 6 класі узагальнити й систематизувати матеріал з теми "Фразеологія".
Мета: повторити , закріпити , поглибити, удосконалити знання та уміння учнів із розділу мовознавства «Фразеологія»; узагальнити засвоєний мовний матеріал; формувати навички усного мовлення, уміння швидко орієнтуватися у запропонованій ситуації; розвивати в учнів пам'ять, аналітичне та образне мислення, творчі здібності;виховувати інтерес до вивчення української мови, наполегливість у здобутті знань.
Виберіть нормативний вислів. Брати участь, приймати участь;Громадські права, громадянські права;Акварельні фарби, акварельні барви;Провести захід, провести міроприємство;Знепритомніти, втратити свідомість;Листуватися, переписуватися;Заказати каву, замовити каву;Підписка на журнал, передплата на журнал.
Відгадайте загадки. У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду. Прилетіли гості, Сіли на помості, Без сокори, без лопати Поробили собі хати. Без рук, без ніг, тільки з рогами, а ходить попід небесами. Не гавкає , не кусає і в дім не пускає. Химерний, маленький, бокатий, товстенький, чимсь смачним напхався, в окропі скупався, у дірку впав і пропав. калинаптахимісяцьзамоквареник
Створіть асоціативний словничок до поданого слова. Слова-асоціації запишіть. Слово - ( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)-……( українське, ласкаве, повчальне, рідне, гостре, влучне, задушевне, співуче, ключове, чарівне, лагідне, материнське тощо.)
«Згоден - не згоден – обґрунтуй!»Усі слова певної мови складають її лексику. Розділ науки про мову, який вивчає наукові засади укладання словників називається лексикографією. Слова в переносному значенні збагачують нашу мову. Однозначні слова можуть мати пряме й переносне значення. Лексичне значення вказує на приналежність слова до певної частини мови. Розділ науки про мову, що вивчає її словниковий склад, називається граматикою.+++---
Запишіть слова за лексичним значенням. Різко окреслена протилежність у чомусь. Сукупність плодів на одній гілці. Дрібне різнокольорове скляне намисто, що використовують у вишиванні. Солодка рідка страва із сушених фруктів та ягід, зварених у воді. Послідовний запис історичних подій, зроблений сучасником. Теплі краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи. (Вирій.)Невеликі тонкі гілки. Контраст. Гроно. Бісер. Компот, узвар. Літопис. Вирій. Хмиз
Укажіть у кожному рядку зайве слово. Поясніть свій вибір. Дорога, шлях, шосе, путь, траса, долина. Непохитний, цікавий, допитливий, інтересний. Небозвід, небосхил, пуща, крайнебо, горизонт. Марно, добре, прекрасно, чудесно, гарно. Регоче, базікає, говорить, розмовляє, мимрить, гомонить. Тихий, гордовитий, високодумний, зарозумілий, пихатий, гонористий, бундучний.долина. Непохитнийпуща. Марно. Регоче. Тихий
Записати, що означає даний фразеологізм. Скалити зуби. Пекти раки. Нім пари з уст. Байдики бити. П’яте колесо до воза. Накивати п’ятами. Баламутити голову. Лити сльози. Молоко під вусами не обсохло. Брати верх. Сміятись. Червоніти. Мовчати. Ледарювати. Зайвий. Втікати. Морочити. Плакати. Молодий. Перемагати