Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія» (6 клас)

Про матеріал
Тип уроку: узагальнення та закріплення навчальної інформації (ігрове навчання). У конспекті подані матеріали для проведення командної гри-турніру на чотири раунди. У додатку - таблиці для друку. Конспект уроку створений з дотриманням вимог до сучасного компетентнісного навчання.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку української мови в 6 класі

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія»

Мета уроку: формування предметних компетентностей: систематизувати знання про фразеологію, узагальнити вивчене про фразеологізми, розвивати вміння пояснювати значення фразеологізмів і доречно їх уживати; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати спостережливість, логічне мислення, уміння аналізувати, узагальнювати;  комунікативної: використовувати фразеологізми у спілкуванні; соціальної: вміння працювати в команді; загальнокультурної: підтримувати інтерес до вивчення рідної мови.

Тип уроку: узагальнення та закріплення навчальної інформації (ігрове навчання).

 

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Повідомлення про порядок і проведення мовознавчої гри:

  •                   є дві команди гравців;
  •                   гра складається із 4 раундів;
  •                   за підсумками гри виставляються оцінки.

2. Повідомлення теми, мети, очікування навчальних результатів, мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. На попередніх уроках ми вивчали фразеологію, дізнавалися нові та згадували значення вже відомих нам фразеологізмів. Сьогодні на уроці ми попрацюємо в командах та перевіримо ваші знання з цієї теми.

3. Проблемне питання

Як фразеологізми впливають на мовлення людей?

 

ІІ. Основна частина

  1. Повторення основних понять теми

1-й раунд. Розминка

  • Що вивчає фразеологія?
  • Що таке фразеологізм?
  • Чому фразеологізми – стійкі сполучення слів, чим вони відрізняються від вільних словосполучень?
  • Які за походженням фразеологізми знаєте в українській мові?
  • Яку роль фразеологізми виконують у мовленні?
  • Якими членами речення можуть бути фразеологізми?
  1. Перевірка домашнього завдання

2-й раунд. Представлення лепбуків

Учні представляють свої лепбуки, у яких вони зробили словнички фразеологізмів.

 

  1. Виконання практичних завдань на повторення і закріплення основних умінь і навичок

3-й раунд. Дібрати фразеологізм для порівняння.

1 група. Дивитися як (баран на нові ворота);

2 група. Жити як (у Бога за пазухою).

 

4-й раунд. З’єднати фразеологізми та їх пояснення.

Кожна команда отримує по 9 карток синього кольору, на яких написані фразеологізми, та 9 карток жовтого кольору, де вказане пояснення фразеологізму одним-двома словами.

(готові до друку таблиці наведені в додатку до конспекту)

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Відповідь на проблемне питання

Учні дають відповідь на поставлене на початку уроку питання.

Як фразеологізми впливають на мовлення людей?

  1. Підсумки уроку. Мікрофон.

Мені найбільше запам’яталося на уроці…

Найбільше мені сподобалося…

Було складно…

У команді працювати було…

Учитель: Ви великі молодці. Багато працювали на цьому уроці, зуміли знайти спільну мову з членами своєї команди, повторили вивчене й систематизували свої знання. За вашу роботу обов’язково отримаєте оцінки.

 

  1. Домашнє завдання

Повторити вивчене, доповнити свій словничок фразеологізмів тими, які дізналися на уроці.


Фразеологізми

 

сам собі пан

 

книга за сімома печатями

 

підливати олії у вогонь

 

 

 

пан чи пропав

 

 

 

кінці з кінцями не сходяться

 

 

 

пятами накивати

 

 

якась муха вкусила

 

 

кров з молоком

 

гаряча голова

 

влипнути як муха в мед

 

 

пуд солі зїсти

 

 

стріляний птах

 

сипати сіль на рану

 

 

ляси точити

 

 

узяти ноги в руки

 

 

як мокре горить

 

 

глека розбити

 

 

спіймати вітра в полі

 

 

гав ловити

 

 

не встромляти носа

 

 

викинути з голови

 

Пояснення

 

незалежний

 

приховане

 

підсилювати суперечку

 

 

 

пан чи пропав

 

 

труднощі,

не вистачає грошей

 

 

 

втекти

 

 

сердитий

 

 

багато

пережити

разом

 

 

запальний

 

потрапити в скрутне становище

 

 

 

здоровий

 

 

досвідчений

 

завдавати

болю

 

 

говорити

 

 

тікати

 

 

повільно

 

 

посваритися

 

 

безслідно зникнути

 

 

неуважний

 

 

лізти не в свої справи

 

 

забути

 

 

docx
Додано
13 листопада 2020
Переглядів
2356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку