Конспект уроку української мови в 6 класі
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія»
Мета уроку: формування предметних компетентностей: систематизувати знання про фразеологію, узагальнити вивчене про фразеологізми, розвивати вміння пояснювати значення фразеологізмів і доречно їх уживати; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати спостережливість, логічне мислення, уміння аналізувати, узагальнювати; комунікативної: використовувати фразеологізми у спілкуванні; соціальної: вміння працювати в команді; загальнокультурної: підтримувати інтерес до вивчення рідної мови.
Тип уроку: узагальнення та закріплення навчальної інформації (ігрове навчання).
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Повідомлення про порядок і проведення мовознавчої гри:
2. Повідомлення теми, мети, очікування навчальних результатів, мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель. На попередніх уроках ми вивчали фразеологію, дізнавалися нові та згадували значення вже відомих нам фразеологізмів. Сьогодні на уроці ми попрацюємо в командах та перевіримо ваші знання з цієї теми.
3. Проблемне питання
Як фразеологізми впливають на мовлення людей?
ІІ. Основна частина
1-й раунд. Розминка
2-й раунд. Представлення лепбуків
Учні представляють свої лепбуки, у яких вони зробили словнички фразеологізмів.
3-й раунд. Дібрати фразеологізм для порівняння.
1 група. Дивитися як (баран на нові ворота);
2 група. Жити як (у Бога за пазухою).
4-й раунд. З’єднати фразеологізми та їх пояснення.
Кожна команда отримує по 9 карток синього кольору, на яких написані фразеологізми, та 9 карток жовтого кольору, де вказане пояснення фразеологізму одним-двома словами.
(готові до друку таблиці наведені в додатку до конспекту)
ІІІ. Заключна частина
Учні дають відповідь на поставлене на початку уроку питання.
Як фразеологізми впливають на мовлення людей?
Мені найбільше запам’яталося на уроці…
Найбільше мені сподобалося…
Було складно…
У команді працювати було…
Учитель: Ви великі молодці. Багато працювали на цьому уроці, зуміли знайти спільну мову з членами своєї команди, повторили вивчене й систематизували свої знання. За вашу роботу обов’язково отримаєте оцінки.
Повторити вивчене, доповнити свій словничок фразеологізмів тими, які дізналися на уроці.
Фразеологізми
сам собі пан |
книга за сімома печатями |
підливати олії у вогонь
|
пан чи пропав
|
кінці з кінцями не сходяться
|
п’ятами накивати
|
якась муха вкусила
|
кров з молоком |
гаряча голова |
влипнути як муха в мед
|
пуд солі з’їсти
|
стріляний птах |
сипати сіль на рану
|
ляси точити
|
узяти ноги в руки
|
як мокре горить
|
глека розбити
|
спіймати вітра в полі
|
гав ловити
|
не встромляти носа
|
викинути з голови
|
Пояснення
незалежний |
приховане |
підсилювати суперечку
|
пан чи пропав
|
труднощі, не вистачає грошей
|
втекти
|
сердитий
|
багато пережити разом
|
запальний |
потрапити в скрутне становище
|
здоровий |
досвідчений |
завдавати болю
|
говорити
|
тікати
|
повільно
|
посваритися
|
безслідно зникнути
|
неуважний
|
лізти не в свої справи
|
забути
|