Тема: «Значення звичок і навичок для здоров'я»
«Пута звички є надто слабкими,
аби їх можна було помітити до того моменту,
коли вони стають надто міцними,
щоб їх можна було розірвати».
Семюель Джексон
Мета. Сформувати в учнів уміння формувати корисні звички і позбуватися небажаних звичок. Виховувати відповідальне ставлення до особистого здоров’я і здоров’я оточуючих.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали
Слайд-презентації, що дозволяють проілюструвати приклади корисних, шкідливих і нейтральних звичок.
Що підготувати заздалегідь
Плакат зі словами письменника Семюеля Джексона «Пута звички є надто слабкими, аби їх можна було помітити до того моменту, коли вони стають надто міцними, щоб їх можна було розірвати».
Дві розрізані на пазли (за кількістю учнів) листівки. На одній, наприклад, — сонце, на другій — хмара.
Домашнє завдання
« Підручник, § 1, Зошит, проект самовдосконалення (с. 10-11)
Тип уроку комбінований
Орієнтовний план уроку
Актуалізація теми, стартові завдання |
12 хв |
Обговорення метафор |
5 хв |
Робота в групах. Як змінити звичку |
5 хв |
Релаксаційна пауза |
5хв |
Міні-лекція |
5 хв |
Гра «Вгадай, що...?» |
3 хв |
Підсумкові завдання, завершення тренінгу |
5хв |
Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Привітання учнів.
Вступне слово вчителя: «Усі знають: посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю». На цьому уроці ми вивчатимемо, які є звички, як вони формуються та як змінити небажану звичку».
Виконання яких правил поведінки стало для нас звичним? Які з них можуть стати корисними звичками.
Стартові завдання. Обговорення ситуації.
« Микола захопився боксом, тренування стали для нього найважливішою подією в житті. Він почав пропускати уроки, перестав цікавитись навчанням, рідко сідав за книжки». Як ви гадаєте,така поведінка характеризує Миколу як хлопця з корисним набуттям звички?
За допомогою розрізаних на пазли листівок об'єднайте учнів у 2 групи.
Завдання групам: скласти хіт-парад звичок. Перша група записує 10 найкорисніших звичок, друга — 10 найшкідливіших (зошит, с 9).
Презентації груп починаються словами: «На 10-й сходинці нашого хіт-параду —звичка...», а далі пояснення, як вона впливає на здоров'я.
Міні-лекція «Як формуються звички»
Текст у підручнику, с 14. Під час розповіді можна заповнювати табличку:
Підсвідомість |
Звичка |
3 місяці |
Навичка |
5-9 днів |
|
Свідомість |
Уміння |
5-9 разів |
Знання |
|
Обговорення метафор
Запитання для обговорення:
Як ви розумієте слова письменника?
Чи можете довести правильність цього твердження прикладами?
3. Прочитайте й обговоріть байку Езопа «Жабки» (підручник, с 15).
Запитання для обговорення:
Чому жабка не захотіла перебратись у комфортніше і безпечніше місце?
• Кого вона нагадує своєю поведінкою?
Робота в групах. Як змінити звичку
Обери звичку, яку хочеш змінити.
Психологічно налаштуйся на зміни.
Склади план змін.
Відпрацьовуй нову звичку не менш як три місяці.
Заохочуй себе за досягнуті успіхи.
3. Запропонуйте учням самим скласти алгоритм і перевірити його правильність за допомогою підручника (с. 15).
Релаксаційна пауза
Слово вчителя: «Змінити поведінковий стереотип і психологічно налаштуватися на зміни вам допоможе така вправа (учні виконують):
Сядьте зручно. Заплющить очі й уявіть перед собою білий екран. •' Висвітліть на цьому екрані зображення того, що ви звикли робити.
Виконуйте вправу тричі на день (вранці, вдень і ввечері). Пам'ятайте, що звичка формується приблизно три місяці, тому протягом цього часу твердо утримуйте визначений курс».
Міні-лекція «Навички, сприятливі для здоров'я»(підручник, с. 16)
Гра «Вгадай, що... ?»
Учитель називає навичку. Ті, хто думає, що це спеціальна навичка, сидять, а ті, хто переконаний, що життєва — встають.
Підсумкові завдання
Завдання 1—2 на с 16 підручника. Підведіть підсумки уроку або запропонуйте це зробити учням.
Завершення уроку
За допомогою слайд-презентації учні узагальнюють набуті знання.(додаток 2.)
ДОДАТОК 1
«Пута звички
є надто слабкими,
аби їх можна було помітити
до того моменту,
коли вони стають надто міцними,
щоб їх можна було розірвати».
Додаток 2