Урок. Тема: «Значення звичок і навичок для здоров'я»

Про матеріал
матеріал з теми «Значення звичок і навичок для здоров'я» допоможе сформувати в учнів уміння формувати корисні звички і позбуватися небажаних звичок. Виховувати відповідальне ставлення до особистого здоров’я і здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

Тема: «Значення звичок і навичок для здоров'я»

«Пута звички є надто слабкими,

аби їх можна було помітити до того моменту,

коли вони стають надто міцними,

 щоб їх можна було розірвати».

Семюель Джексон

 

Мета. Сформувати в учнів уміння формувати корисні звички і позбуватися небажаних звичок. Виховувати відповідальне ставлення до особистого здоров’я і здоровя оточуючих.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  •    наводять приклади корисних, шкідливих і нейтральних звичок;
  •    пояснюють, як формуються звички й чому складно змінити звичку;
  •    демонструють уміння психологічно налаштовуватися на зміни;
  •    розпізнають спеціальні та життєві навички;
  •    пояснюють значення термінів «спеціальні навички», «життєві на­вички», «ООЖН».
  •  

Обладнання і матеріали

Слайд-презентації, що дозволяють проілюструвати приклади корисних, шкідливих і нейтральних звичок.

Що підготувати заздалегідь

 Плакат зі словами письменника Семюеля Джексона «Пута звички є надто слабкими, аби їх можна було помітити до того моменту, коли вони стають надто міцними, щоб їх можна було розірвати».

Дві розрізані на пазли (за кількістю учнів) листівки. На одній, на­приклад, — сонце, на другій — хмара.

 

Домашнє завдання

« Підручник, § 1, Зошит, проект самовдосконалення (с. 10-11)

Тип уроку  комбінований

Орієнтовний план уроку

 

Актуалізація теми, стартові завдання

12 хв

Обговорення метафор

5 хв

Робота в групах. Як змінити звичку

5 хв

Релаксаційна пауза

5хв

Міні-лекція

5 хв

Гра «Вгадай, що...?»

3 хв

Підсумкові завдання, завершення тренінгу

5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Привітання учнів.

Вступне слово вчителя: «Усі знають: посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю». На цьому уроці ми вивчатимемо, які є звички, як вони формуються та як змінити небажану звичку».

Виконання яких правил поведінки стало для нас звичним? Які з них можуть стати корисними звич­ками.

D:\литвинова\суперкартинки\m_68236ba1.jpgСтартові завдання.     Обговорення ситуації.

« Микола захопився боксом, тренування стали для нього найважливішою подією в житті. Він почав пропускати уроки, перестав цікавитись навчанням, рідко сідав за книжки». Як ви гадаєте,така поведінка характеризує Миколу як хлопця з корисним набуттям звички?

За допомогою розрізаних на пазли листівок об'єднайте учнів у 2 групи.

Завдання групам: скласти хіт-парад звичок. Перша група записує 10 най­корисніших звичок, друга — 10 найшкідливіших (зошит, с 9).

Презентації груп починаються слова­ми: «На 10-й сходинці нашого хіт-параду —звичка...», а далі пояснен­ня, як вона впливає на здоров'я.

D:\литвинова\суперкартинки\m_d5fdb9d9.jpgМіні-лекція «Як формуються звички»

Текст у підручнику, с 14. Під час роз­повіді можна заповнювати табличку:

 

Підсвідомість

Звичка

3 місяці

Навичка

5-9 днів

Свідомість

Уміння

5-9 разів

Знання

 

 

D:\литвинова\суперкартинки\m_68236ba1.jpgОбговорення метафор

  1. Слово вчителя: «Змінити звичку нелегко, оскільки вона міцно закрі­плена у підсвідомості. У відповідних обставинах мозок автоматично «вми­кає» звичний спосіб поведінки, який ще називають поведінковим стерео­типом».
  2. Прочитайте і обговоріть вислів Семюєла Джексона (додаток до уроку 1.).

Запитання для обговорення:

Як ви розумієте слова письменни­ка?

Чи можете довести  правильність цього твердження прикладами?

3. Прочитайте й обговоріть байку Езопа «Жабки» (підручник, с 15).

Запитання для обговорення:

Чому жабка не захотіла перебра­тись у комфортніше і безпечніше місце?

    Кого вона нагадує своєю поведін­кою?

D:\литвинова\суперкартинки\m_d5fdb9d9.jpgРобота в групах. Як змінити звичку

  1. Слово вчителя: «Уміння змінювати небажані звички дуже корисне. Його необхідно тренувати. Для цього існує певний алгоритм — послідовність дій».
  2. Учні об’єднуються у групи і отримують записаний на окремих смуж­ках паперу алгоритм дій:

Обери звичку, яку хочеш змінити.

Психологічно налаштуйся на зміни.

Склади план змін.

Відпрацьовуй нову звичку не менш як три місяці.

Заохочуй себе за досягнуті успіхи.

3. Запропонуйте учням самим скласти алгоритм і перевірити його правиль­ність за допомогою підручника (с. 15).

D:\литвинова\суперкартинки\m_d5fdb9d9.jpgРелаксаційна пауза

Слово вчителя: «Змінити поведінковий стереотип і психологічно налаштуватися на зміни вам допоможе така вправа (учні виконують):

Сядьте зручно. Заплющить очі й уя­віть перед собою білий екран. •'   Висвітліть на цьому екрані зображен­ня того, що ви звикли робити.

  • У правому нижньому кутку екрана в маленькому віконці висвітліть те, на що хочете змінити свою звичку.
  • Потім різко збільшіть маленьке зо­браження на цілий екран і одночасно накажіть собі: «Змінись!»
  •      Тричі повторіть вправу.

Виконуйте вправу тричі на день (вранці, вдень і ввечері). Пам'ятайте, що звичка формується приблизно три місяці, тому протягом цього часу твердо утримуйте визначений курс».

Міні-лекція «Навички, сприятливі для здоров'я»(підручник, с. 16)

D:\литвинова\суперкартинки\m_d5fdb9d9.jpgГра «Вгадай, що... ?»

Учитель називає навичку. Ті, хто думає, що це спеціальна навичка, сидять, а ті, хто переконаний, що життєва — вста­ють.

D:\литвинова\суперкартинки\m_0d245b7d.jpgПідсумкові завдання

Завдання 1—2 на с 16  підручника. Підведіть підсумки уроку або запро­понуйте це зробити учням.

         Завершення уроку

За допомогою слайд-презентації учні узагальнюють набуті знання.(додаток 2.) 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 

 

«Пута звички

є надто слабкими,

аби їх можна було помітити

до того моменту,

коли вони стають надто міцними,

щоб їх можна було розірвати».

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

D:\литвинова\оз през\осн здор картин\7.jpeg          D:\литвинова\оз през\осн здор картин\imag65es.jpeg 

 

 

 

 

D:\литвинова\оз през\7\вредніе привіічки\i3ndex.jpeg    D:\литвинова\оз през\7\зож\Закаливание 02.jpg    imag66es

 

 

 

 

 

 

        im6a7ges      im15ages

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Поляк Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Перепелиця Ірина
    Дуже дякую за цікаву розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
4048
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку