Узагальнення й систематизація знань
з теми ««Планета Земля як середовище життя організмів».
»
5 клас
Підготувала
вчитель природознавства
Гупало Тетяна Григорівна
Тема. Узагальнення й систематизація знань
з теми «Планета Земля як середовище життя організмів»
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
Організаційний момент.
Прийом «Вітання» .
Учні говорять один одному слова-вітання, «ввічливі слова»:
-я дуже радий тебе бачити!
- я хочу щоб день у тебе був щасливим,
-я бажаю тобі веселого дня!
І т.д.
Девіз уроку:
Розум полягає не тільки у знаннях,
Але й у вмінні застосовувати їх.
Арістотель.
Слово вчителя Найважчий крок у житті — оцінити себе.
Народна мудрість
Сьогодні на уроці ви продемонструєте свій рівень знань з теми «Планета Земля як середовище життя організмів». , і ви не тільки продемонструєте, а й самостійно виставлятимете собі бали за кожне завдання. Бали за виконані завдання ви будете виставляти в результаті взаємоперевірки, паралельної перевірки всім класом, оцінювання однокласниками чи вчителем у залежності від змісту завдання.
Оцінювання учнів буде здійснюватися за допомогою картки само- оцінювання. яку вчитель роздає учням.
Картка самооцінювання учня Картка самооцінювання учня
Види діяльності учня |
Максимальна кількість балів |
Набрані бали |
1.Метод «Асоціювання» |
1 термін-0.5 балів |
|
2 Біологічний диктант «Так — ні». |
(1 питання-0,5 б. )-4бали
|
|
3. Вправа «Німий.малюнок». |
1 бал |
|
4. Тестові завдання
|
1 питання-0.5 балів – разом 2бали |
|
5.. Заповнення таблиці |
3 бали
|
|
Актуалізація опорних знань.
1. Інтерактивна вправа «Асоціювання» (учні біля дошки записують терміни, які асоціюються із назвою теми «Планета Земля як середовище життя організмів».
. наприклад
Гідросфера Абіотичні фактори Екосистема----- Симбіоз
Паразитизм Біотичні фактори Угруповання Антропогенні фактори
Учні пояснюють значення термінів, які написані на дошці.
ІІ Напишіть «так», якщо ви згодні з наведеним твердженням, або «ні», якщо ви з ним не згодні
1Екосистема це сукупність живих організмів і середовища їхнього проживання, що об'єднані певними зв'язками
2До природних екосистем належить квітник
3Прикладом штучної екосистеми є поле
4 Штучні екосистеми здатні існувати без втручання людини
5Повітря сприяє поширенню насіння кульбаби
6Для риб середовищем життя є гунт
7 Рослинам взагалі не потрібна вода
8 До чинників живої природи належать- світло. температура повітря.
3. Вправа «Німий малюнок».
Назвіть середовище існування яке зображено на малюнку
А) Б) В)
Г)
А)Гусінь→зелений листок→яструб→горобець
Б)Яструб→горобець→гусінь
В)Листок→гусінь→горобець→яструб
Г)усі варіанти правильні
2.) Укажіть ряд, утворений назвами тільки мешканців водного середовища:
А) дельфін, кит, водорості; Б) котик, ромашка, акула; В) щука, липа, латаття
3)Укажіть ряд, утворений назвами тільки мешканців наземно-повітряного середовища:
А) ластівка, калина, яструб; Б) акула, латаття, окунь; В) кріт, щука, кактус.
А)дуб, ліщина, конвалія, кактус Б)дуб, ліщина, папороть В)дуб, дика груша, помідори
Пропоную відпочити динамічна рухавка виконується за допомогою відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=T-TkFDIeD8s&ab_channel=KidiUmTV на YouTube каналі «KidiUm TV»
5 заповніть таблицю:
«Характеристика середовищ існування організмів
. Підсумок уроку (Рефлексія).
Учні дають аргументовані відповіді на поставлені запитання.
. Домашнє завдання.
Використані джерела
1https://naurok.com.ua/test/vzaemozv-yazki-mizh-organizmami-ekosistemi-310122.html
2https://vseosvita.ua/library/uzagalnenna-i-sistematizacia-znan-z-temi-planeta-zemla-ak-seredovise-zitta-organizmiv-prirodoznavstvo-5-klas-34948.html
3http://8next.com/pr/3702-pr_53.html
Види діяльності учня |
Максимальна кількість балів |
Набрані бали |
1.Метод «Асоціювання» |
1 термін-0.5 балів |
|
2 Біологічний диктант «Так — ні». |
(1 питання-0,5 б. )-4бали |
|
3. Вправа «Німий.малюнок». |
1 бал |
|
4. Тестові завдання |
1 питання-0.5 балів –разом 2бали |
|
5.. Заповнення таблиці |
3 бали |
|