Узагальнення з розділу "Історичний час і простір" відповідно до модельної навчальної програми "Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)" для ЗЗСО (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.).
Містить тестові та практичні завдання. Окремо розробка узагальнюючого уроку для дітей з особливими освітніми потребами
Узагальнення, тематичне оцінювання з розділу «Історичний час і простір» (5 клас)
_________________________________
Ім’я та Прізвище, клас
Тестові завдання (1 правильна відповідь)
А) Геродот; Б) Тацит;
В) М. Грушевський; В) В. Винниченко.
2. Наука про історичні події в їх часовій послідовності, що вивчає способи обчислення історичного часу.
А) Географія; Б) Хронологія;
В) Соціологія; В) Історія.
3. Установіть правильну послідовність періодів історії
А) первісність, античність, середні віки, новий час, новітній час;
Б) первісність, середні віки, новий час, античність, новітній час;
В) новітній час, новий час, середні віки, античність, первісність;
Г) античність, первісність, середні віки, новий час, новітній час.
4. Що можна встановити за історичною картою?
А) частину географічного простору, середовища, де відбуваються природні процеси і живуть люди;
Б) події, які відбулись на певній території на різних етапах її історичного розвитку.
5) З чим пов’язаний поділ лінії часу на періоди «до нашої ери» та «наша ера»?
А) з появою людини на землі; Б)із впровадженням календаря;
В) із народженням Ісуса Христа; Г) із появою землеробства.
6)Співвіднесіть рік та століття до якого він відноситься:
1) 103 р. |
А) XVIII ст. |
2) 1795 р. |
Б) II ст. |
3) 2013 р. |
В) I ст. |
4) 79 р. |
Г) IX ст. |
5) 806 р |
Д) XIV ст. |
6) 1359 р. |
Е) XXI ст. |
7. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
1) Легенда карти; |
А) Зменшене узагальнене зображення поверхні землі або її частин на папері; |
2) Період; |
Б) Наука, що вивчає географічні назви та їх історію: |
3) Карта; |
В) Перелік умовних позначень(символів) із текстовими поясненнями до них; |
4)Топоніміка. |
Г) Певний проміжок історичного часу. |
8. Дати визначення поняттю:
Історія – це ____________________________________________________________________________________
9. Робота з контурною картою:
1) Зробіть на контурній карті наступні позначки та запишіть їх в легенду карти:
А) місця битв; Б) Кордон держави; В) Пересування військ або народів; Г) міста (столицю, обласний центр (один або декілька), малі міста).
2) Позначте на карті історико-географічні регіони України, які вам запам’яталися. Охарактеризуйте один з них за схемою:
3) Підкресліть назви історико-географічних регіонів України
Херсонщина, Житомир, Середнє Подніпров’я, Чернігів, Галичина, Волинь, Закарпаття, Слобожанщина, Київ.
Узагальнення, тематичне оцінювання з розділу «Історичний час і простір» (5 клас)
для дітей з особливими освітніми потребами
1) Написати своє ім’я та Прізвище __________________________________________________
2) Дати визначення поняттю Історія ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Дати назву карті.
Позначити кордони України.
Розфарбувати прапор України.
Знайти на карті область в якій ти живеш. Підписати та розфарбувати її.
3.Напиши або намалюй, що запам’яталося на уроках предмету «Досліджуємо історію і суспільство».