Історія України, 5 клас
Узагальнення за темою «Джерела вивчення історії»
Мета уроку: систематизувати і узагальнити вивчений матеріал;
виявити і оцінити рівень знань учнів; формувати компетентність обізнаності та самовираження у сфері культури; виховувати інтерес до вивчення історії України.
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ. Виконання різнорівневих завдань (за двома варіантами)
Варіант 1
І. Виберіть одну правильну відповідь
1.Наука, що вивчає минуле людства за речовими джерелами:
А археологія Б нумізматика В геральдика Г палеографія
2.Культурно-освітній заклад, призначений для вивчення, зберігання і використання історичних джерел :
А архів Б музей В установа Г виставка
3.Оповідання про вірування давніх народів щодо походження світу, явищ природи, богів :
А легенда Б оповідання В міф Г переказ
ІІ. Назвіть 3-4 приклади речових джерел
ІІІ. Серед перерахованих джерел виберіть писемні:
Фотографії, книжка, гончарний круг, абетка, прислів’я, документи, весільний обряд.
ІV. Підпишіть назви джерел
V. Уявіть, що ви – екскурсовод Музею історії українського народу. Складіть перелік джерел, які Ви б презентували для відвідувачів цього Музею.
Варіант 2
І. Виберіть одну правильну відповідь
1. Установа, що здійснює приймання, опис і зберігання документів:
А бібліотека Б архів Б музей Г відділ
2.Короткий народний вислів із повчальним змістом:
А казка Б прислів’я В міф Г приказка
3.Особи, які ознайомлюють відвідувачів музею зі змістом експозицій:
А архівісти Б екскурсоводи В бібліотекарі
ІІ. Назвіть 3-4 приклади етнографічних джерел
ІІІ. Серед перерахованих джерел виберіть усні:
Козацька шабля, легенда, залишки стародавніх жител, казки, кінодокументи, пісні, накази царів, приказки, колядки.
ІV. Підпишіть назви джерел
V. Уявіть, що ви – працівник архіву. Розкажіть, що необхідно робити, щоб старовинні документи збереглися до нашого часу.