Контрольна робота №3 на тему: «Джерела до вивчення історії»
Варіант 1
Рівень І (0,5 бали за питання)
1.До речових історичних джерел відносять:
А) літописи Б) тексти законів В) зброю Г) листи
2. Наука, що вивчає минуле за речовими історичними джерелами на підставі розкопок – це…
А) нумізматика Б) етнографія В) археологія Г) хронологія
3.Фольклор – це:
А) щоденники Б) усна народна творчість
В) знаряддя праці Г) елементи оздоблення одягу
4. Предмети, речі, витвори мистецтва, що демонструються на виставках і в музеях, називаються
А) експонати Б) мемуари В) топоніми Г) легенди
5.Як називаються спеціальні установи, у яких зберігають документи різних часів?
А) музеї Б) архіви В) бібліотеки Г) виставки
6. Яке історичне джерело ви бачите перед собою?
А) речове Б) писемне
В) усне Г) зображувальне
Рівень ІІ (1бал за питання)
7. Підкресліть з переліку писемні джерела:
Наказ царя, меч, рештки хати, папірус з описом, монета, лист, горщик газета.
8. Дайте визначення термінам і поняттям:
Музей - _________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Археологія - ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
9. Співвіднесіть науковця та відкриття яке він зробив:
1) Борис Мозолевський |
Винайшов папір |
2) Вікентій Хвойка |
Знайшов скіфську пектораль під час розкопок курганів |
3) Цай Лунь |
Відкрив Трипільську культуру |
Рівень ІІІ
10. Визначте різновиди усних джерел
1) … було між них (полян) три брати… Зробили вони городок і на честь брата найстаршого назвали його Києвом…
2) І сказали їм Сварог і Берегиня, щоб виходили вони з печер і будували світлі хати…
3) Гей, долиною, гей, широкою, козаки йдуть, а позаду Сагайдачний…
4) Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати.
А) міф, б) казка, в) легенда, г) прислів’я, д) історична пісня.
11. Як називається газета? Про яку подію повідомляє джерело?
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
Рівень ІV
12. Поясніть, чому для достовірного відображення минулого потрібно залучати різні види історичних джерел та критично (недовірливо) ставитися до них?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота №3 на тему: «Джерела до вивчення історії»
Варіант 2
Рівень І (0,5 бали за питання)
1.Історичні джерела - це:
А) наука, що вивчає походження, культуру та побут народів.
Б) наука, що вивчає минуле за речовими історичними джерелами на підставі розкопок
В) предмети, що створені у процесі людської діяльності та можуть розповісти про минуле. Г) установа, де зберігаються пам’ятки старовини
2.До писемних історичних джерел відносять:
А) монети Б) надпис на кераміці В) зброю Г) посуд
3. До усних історичних джерел відносять:
А) легенди Б) одяг В)печатки Г) надписи на камені
4.Як називають учених, які вивчають минуле людства за речовими історичними джерелами, проводячи розкопки:
А) археологи Б) архітектори В)архіваріуси Г) етнографи
5. Де зберігаються знайдені речові залишки минулого?
А) в бібліотеці Б)в музеї В) в архіві Г)в обсерваторіях
6. Яке історичне джерело ви бачите перед собою?
А) речове Б) писемне
В) усне Г) зображувальне
Рівень ІІ (1бал за питання)
7. Співвіднесіть науковця та відкриття яке він зробив:
1) Борис Мозолевський |
Винайшов папір |
2) Вікентій Хвойка |
Знайшов скіфську пектораль під час розкопок курганів |
3) Цай Лунь |
Відкрив Трипільську культуру |
8. Дайте визначення термінам та поняттям:
Архів - __________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Реставрація - ____________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
9. Підкресліть з переліку речові джерела:
Наказ царя, меч, рештки хати, папірус з описом, монета, лист, горщик газета.
Рівень ІІІ
10. Визначте різновиди усних джерел
1) Береженого Бог береже, а козака — шабля стереже
2) Чи не той то хміль, що коло тичин в’ється? Гей, той то Хмельницький, що з ляхами б’ється.
3) Коли той глечик перекинувся, то з нього вилетіли 7 великих зірок і постали на небі. Ото ті зірки і є Віз…
4) …Княжна Либідь… Дні й ночі плакала. З цих сліз і пішов струмочок, який і називається Либідь…
А) міф, б) прислів’я, в) казка, г) історична пісня, д) легенда
11. Як називається газета? Про яку подію повідомляє джерело?
__________________________________________
__________________________________________
___________________________________________
___________________________________________
___________________________________________
Рівень ІV
12. Поясніть, чому для достовірного відображення минулого потрібно залучати різні види історичних джерел та критично (недовірливо) ставитися до них?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________